abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32819875
nog veel 'tijd voor je boodschappen zelf' gehad dit weekend leah?

dat met die knuffels begint hier nu ook te werken. anna kan er in ieder geval iets makkelijker mee in slaap vallen.

sterkte weer met de wakker worders. hier is 't weer een paar nachten erg goed gegaan *keeps fingers crossed*
  zondag 4 december 2005 @ 22:00:45 #154
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32820007
Mens, je wilt niet weten hoeveel tijd ik voor mezelf heb gehad .

Ik was ook nog niet bepaald democratisch gepromoveerd tot koop-, wegwijs-, inpak-, kook-, en stickerpiet. Door 3 verschillende mensen.

Ik kan er weer helemaal tegen .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_32827328
Poeh wat een weekend!
Vrijdagnacht besloot Sara om 2:00 dat het wel genoeg was geweest mt slapen en zette ze het op een gillen, dat duurde tot 6 uur 's ochtends. Tussendoor nog ergens een fles gedaan maar dat mocht ook niet baten. Ban 6 tot 8 geslapen en toen weer fris en fruitig... ahum Ze is schandelijk verwend met sinterklaas, door iedereen Van houten hobbelpaard tot learning stoel, alles zat erbij.. Poeh! Zaterdagavond was ze zo uitgeput dat ze van 19:30 tot 8:45 geslapen heeft , en ook gisteren was het weer verwendag aan de andere kant van de familie. Dus ook vannacht een goede slaapbeurt.

Met drinken is het nog steeds een drama. Ze drinkt vaak maar de halve fles en dan isset krijzen en wil ze niet meer... Gaat nou al een tijdje zo en ik denk dat ik toch maar de HA ga bellen. Het is echt een drama, ze gaat totaalmover de zeik...

Renzell, hopelijk slaapt Julius weer snel door!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 5 december 2005 @ 09:12:21 #156
45621 Suzanna
Mama van...
pi_32827885
Wat we Noa hier geven om in slaap te komen is een superzachte hydrofielluier...daar knuffelt ze heerlijk mee en die kunnen we regelmatig wassen (ze merkt het niet als het een andere is volgens mij).
Zonder die doeken kan ze ook niet zo goed slapen.

Fuente: ik heb met Noa ook veel niet-willen-drinken problemen gehad...uiteindelijk hebben we uitgevonden dat ze de fles wél wil drinken als ze in bed ligt en wij ernaast zitten en de fles vasthouden. In de armen wil ze niet, probeert ze constant weg te komen tijdens het drinken. (overigens knuffelt ze vaak genoeg, maar wil gewoon niet in de armen drinken)

Na de fles til ik haar nog even uit bed en hou haar tegen me aan om een boer te doen, speen gaat erin en hup, weer in bed. Dat gaat nu al een paar maanden goed!

Moraal van het verhaal ... probeer het eens op een andere manier, misschien dat dat helpt?
  maandag 5 december 2005 @ 10:14:41 #157
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32828856
Leah; proberen we inderdaad al. Sinds de doeken weg zijn heeft Juul er een nieuw vriendje bij: Mander! Mander is het hondje dat vroeger de lievelingsknuffel van mijn vriend was (niet moeilijk raden hoe renzells vriendje heet....) en hij heeft ook een spuugdoek waar ie mee kan frotten. Dus qua 'hulpmiddelen' is ie al helemaal voorzien.

Gelukkig sliep ie vannacht wel wat beter! Ik ben nog steeds hondsmoe, maar dat komt meer doordat ik na heel veel slapeloze nachten eindelijk weer eens redelijk heb kunnen slapen. dank allemaal voor de steun. Is toch altijd weer heel erg fijn! Nu maar hopen dat dit een opstapje is naar z'n normale slaapritme.

Suzanna; is je grootste kleine meisje morgen niet jarig?
pi_32829065
Suzanna, we hebben Sara in het weekend 's ochtends altijd lekker bij ons in bed, dat zit ze half tegen een kussen aan. En ook dan gaat het de ene keer goed, de andere keer niet. Het maakt ook niet uit of mijn man haar nou voedt of ik, in de wipstoel, op de arm, het blijft de ene keer wel, de andere keer niet.
Ze is verder heel tevreden en plast/poept genoeg, dus ze zal wel genoeg binnenkrijgen maar ik word er gewoon onzeker van...Wat we ook doen is alle prikkels wegnemen bij het drinken, ik merk wel dat als ik haar totaal negeer met voeden (dus alleen fles geven en niet kletsen enz) dat het dan betergaat, maar zelfs dat is dan geen garantie..
Thnx voor de tip in ieder geval, ze kalmeert wel sneller als ze bij ons in bed ligt!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32829099
Hallo, ik kom me ook weer eens melden! We zijn net verhuisd en er is teveel om alles bij te lezen, dus ben niet van alles op de hoogte. Hopelijk gaat alles goed met de kleintjes!

Hier alles goed! Op weer een ontwikkelingssprong na, met de 'vervelende' dingen zoals gillen, schreeuwen en een paar problematische nachten. Maar me ventje kan opeens zoveel!! Sinds we in het nieuwe huisje wonen kan Noël opeens zelf gaan zitten ( doet ie nu ong. 3 weken) en sinds een week gaat ie zelf staan!! Aan de bank, de tafel, in zn box een beetje en onze benen zijn ook favoriet. En komt ie ergens niet bij, nou dan zetten we toch gewoon een paar stapjes? hihi
Kleine babietjes worden groot
  maandag 5 december 2005 @ 10:44:27 #160
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32829317
Noah zit denk ik ook weer in een sprongetje. Dat dacht ik al want hij was ook weer vaker aan het gillen enzow. Nu toch maar het boek er weer even bij gepakt en het slechte slapen en eten enzow kan daar ook allemaal mee te maken hebben, Toch makkelijk om alle problemen op een sprongetje af te kunnen schuiven

Vannacht had Noah weer iets nieuws. Werd helemaal in paniek wakker, ontroostbaar, etc. Ik wijt het maar aan een nachtmerrie ofzow, weet het anders ook niet. Uiteindelijk toch gekalmeerd en heeft Micha hem bij ons in bed genomen. Heeft ie nog redelijk geslapen, op paar keer wakker worden na.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 5 december 2005 @ 10:51:41 #161
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32829477
Wat een slaapproblemen allemaal... Zou het soms aan het weer liggen? Luuke maakt ook rare slaapjes, we zijn bij mijn ouders nu en daar is het altijd druk. Ik wijt het daar maar weer ´s aan.

Hoi mayla, stoere loper heb jij!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_32830367
Vannacht Mr.Bos voor straf Myrthe-dienst laten draaien zodat ik eindelijk eens een nachtje door kon slapen. Hij heeft op de bank geslapen met Myrthe in haar bedje ernaast. Heeft ze de hele nacht geslapen van 9.30 tot 6.30 ! 't is niet eerlijk ! Maar wel fijn Misschien had ze het boven dan toch te koud, beneden is het wat warmer...
  maandag 5 december 2005 @ 13:24:52 #163
45621 Suzanna
Mama van...
pi_32833356
Noa is inderdaad morgen jarig! (leuk dat je het zag Renzell!!)
En ze heeft haar eerste échte (bewust een eind lopen) stapjes al gezet van de week... (met tien maanden zette ze haar eerste stapje, we hadden het lopen dus echt eerder verwacht!)
  maandag 5 december 2005 @ 13:40:17 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32833769
Noa knap hoor!!! En spannend, morgen jarig.

Noah durft nog steeds niet los te staan, laat staan lopen Mietje
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 5 december 2005 @ 20:39:47 #165
105888 renzell
pi_32845171
Suzanna; toch knap hoor, dat ze nu al loopt! Ik vind het nogal wat. Klein prulletje, morgen 1 jaar, dat zelf loopt. Veel plezier morgen!

Twintig kusjes voor Noah en dat ie vannacht weer lekker slaapt!

Oe ja, LadyBos, misschien moet je d'r vannacht weer lekker beneden zetten. Enne.... voor straf misschien meneer Bos nog een nachtdienstje laten draaien?

Mayla: wat een grote man wordt die kleine vent van je!

Juul heeft vanmiddag ook weer flink geslapen. van 12.30 tot 15.30 uur, wist paps te melden toen ik uit mijn werk kwam. Nu slaapt ie ook. Ik hoop dus vannacht weer, maar verwacht er vooralsnog maar even niks van.
Verder is ie zo lief jongens meisjes, echt om over naar huis te schrijven! Hij krijgt tegenwoordig om de meest onbenullige dingen de slappe lach. Herkennen jullie dit? Babyhumor noem ik het, er is geen tabak van te maken. Julius bescheurt het bijvoorbeeld als papa heel hard en verbaasd: VIER?! zegt... En ook als ik onze poes aai en erbij zeg: aai poesje, aai poesje, aai poesje.... dan rolt ie over de grond van het lachen. Gek kind!
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:11:06 #166
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32856443
Ik kom Noa uitzwaaien!! Meisje, een hele fijne dag vandaag en tot over een week of 6, dan verhuizen wij ook naar de overkant... En Suzanna, jij kunt gaan heen en weer vliegen! Succes! Gefeliciteerd , ook aan de papa en zusje natuurlijk.

En Renzell, die babyhumor is zo leuk! Luuke ligt dubbel om rare dansjes en gekke bekken. Zo fijn ende leuk! Ook heeft ze een apart lachje "voor als de grote mensen lachen". Huhuhuh. En toegegeven, papa's die heel hard VIER zeggen, zijn ook vreselijk grappig!

Alle sleechte slaperdjes, hoe gaat het met jullie? Hier was het 5 uur, om kwart over 5 stonden vader en dochter onder de douche ---> Madam had een poepbom gemaakt.
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:23:31 #167
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32856707
Suzanna en Noa gefeliciteerd Hee fijne dag gewenst! En tot over 11 dagen

Hier was het slapen weer drama. Ook overdag Vannacht heeft Micha het op zich genomen, Noah heeft weer bij ons in bed geslapen, uiteindelijk nog wel aardig geslapen. Ik ben desondanks gebroken, omdat ik tot in de kleine uurtjes aan die surprise heb lopen klooien

Noah is ook zo'n lachebek. Moet ook altijd lachen om van die gekke dingen. Zo leuk!
©Dumbo
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:24:30 #168
105888 renzell
pi_32856727
Dag Noa!
Maak er een knaldag van!!!
Suzanna, gefeliciteerd met de verjaardag van je oudste dochter.

Lishe: poepbommen in de nacht! Jee!
En ja, babyhumor is te gek. We zouden er een boekje over kunnen volschrijven. het zou verkopen als een tierelier.

Hier een uitmuntende nacht! Juul sliep weer als vanouds tot 08.30uur! ha, alleen mama lag vanaf zeven uur al te wachten waar meneer bleef.... En nu ligt meneer weer te pitten. Hmmmm, zeker iets in te halen.
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:26:18 #169
105888 renzell
pi_32856766
Oh nee, Tex, ik lees nu pas over je K-nacht. Wat balen joh! Nou, hou het inderdaad maar op een bijna 1 jaar sprong cq laatste-baby-groeistuip. Ik duim dat het snel beter gaat.
pi_32858553
Dag Dag Noa!

Tex: balen, en dan ook 's nachts en overdag slecht slapen. Dat sloopt je (en dan ook nog die surprise!) ik hoop dat het snel over gaat, voor jullie en voor Noah.

Renzell: oh ja, die babyhumor. Geen idee waarom bepaalde dingen grappig zijn. Tomas ligt altijd dubbel van het lachen als er iemand moet niezen, of bij bepaalde woorden en bewegingen. En even later is dat woord niet grappig meer en dan lacht hij weer om iets anders
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2005 @ 12:05:38 #171
81992 Githa
pi_32859009
Daaaaaaaaaaag Noa tot over twee maandjes

julius heeeeeeeeeeeeeeerlijk voor je mama

Tex, hopelijk slaapt de kleine Noah ook snel weer door.

Jordy heeft ook heerlijk geslapen afgelopen nacht en ik dus ook.
Meneertje is nu wel snot verkouden en ik weet niet wat er harder stroomt, het snot of de kwijl
Ook zijn zijn billetjes nog steeds kapot, sommige plekje tot bloedens toe Gister hormoonzalf gekregen van de huisarst dus hopen dat het gaat helpen.
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:21:25 #172
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_32859334
Daaag Noa Veel plezier in het volgende topic! En gelukkige verjaardag natuurlijk!!!

Aiken heeft iets nieuws. Lettertjes oefenen. En dan vooral de combinatie 'pfffffft' heel hard roepen. Het liefst wanneer er ook broccoli in zijn mond zit

Arme Jordy!! Beterschap ventje!!
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:24:37 #173
62233 Jelief
ikke lief!
pi_32859394
Wat een slaapproblemen weer * Jelief deelt rubberen hamers uit

Gisteren zijn we voor het eerst naar het cb geweest. Het viel mij reuze mee Emma vond alleen de koude handen van MikeAir en de arts niet leuk. Ze weegt 4910 gram en is 57,5 cm groot, een flinke meid dus. Wij hebben na overleg met mijn huisarts en veel lezen op internet dat Emma voorlopig geen prikken krijgt. Wanneer dat wel wordt moeten we nog even bekijken. Gelukkig probeerde de arts ons niet heftig te overtuigen dat prikken toch beter is, ik denk dat we zeker leken van onze zaak.

Emma oefent ook nog steeds met lachen, regelmatig lijkt het echt alsof ze op ons reageert met een flinke lach Sabbelen op haar knuistje vind ze ook erg lekker alleen is het zo lastig dat die duim oner haar vingertjes zit
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_32860766
Amber heeft een slaapdag volgens mij..

Gister is ze om 19.00 uur in slaap gevallen, heb haar om 23.30 maar wakker gemaakt voor haar flesje, toen is ze om 0.30 weer gaan slapen tot 5.00 en van 6.00 tot 9.30 en nu slaapt ze al weer een uur!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:55:57 #175
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32863043
oh oh, idd wat een slaapproblemen, hier wordt ook alweer 2 nachten voor geen meter geslapen en de wasmand is nu toch echt zo goed als leeg

Vanochtend heeft Kady haar 2e Synagis spuitje gehad (preventie tegen het RS virus) en daarvoor moest ze gewogen worden: 3270 gram, weer 100 gram erbij

Gek idee hoor: ze zou deze week gehaald worden dmv een keizersnee, en nu is ze er al ruim 7 weken
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:56:24 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32863060
Jelief mag ik vragen waarom jullie bewust kiezen voor het niet laten inenten ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:03:47 #177
45621 Suzanna
Mama van...
pi_32863244
Bedankt voor de felicitaties! We hadden Noa's verjaardag zaterdag natuurlijk al gevierd, maar vanmiddag komt m'n zus met haar zoontjes nog op bezoek.
Helaas is Noa ziekjes, veel hoesten en heel snotterig, dus die ligt nu al bijna drie uur te slapen. Da's wel weer lekker voor haar natuurlijk.

Iedereen met (kindjes met) slaapproblemen, sterkte...

Oh, Emma huilt weer... die heeft nogal krampjes en wil dus constant vastgehouden, gewiegd en op haar buikje gemasseerd worden... ga er weer vandoor!
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:12:28 #178
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_32863474
EW.. geen wasgoed zegt u.. ik heb hier nog wel het één en ander liggen, waar mag het heen !
Dan kan Kady ook weer lekker slapen !

Noa !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_32863534
Het duurde ff maar nu snap ik de wasmand opmerking van EW pas
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:57:15 #180
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32864603
EW, geen wasgoed.. ruilen? En wat groeit Kady lekker

Noa, gefeliciteerd! Ik hoop dat ze snel weer beter is.

Hier ook slaapperikelen. Robin heeft van zondag- op maandagnacht 6 uur lang geslapen geen speentaferelen Maandag heeft hij bijna de hele dag liggen slapen, tot gisteravond. Om een uurtje of 8 werd hij wakker, hi was nat, zowel z'n kleren als luiers worden te klein Alleen een vinger hield 'm rustig en rond half 1 viel hij pas weer in slaap. Om half 5 werd hij krijsend wakker, hij wilde z'n speentje niet, alleen maar heel hard huilen, dus toen heb ik met 'm op gezeten tot na z'n voeding van 6 uur en sindsdien slaapt hij bijna al de hele dag. Ik moest hem zelfs 2x wakker maken voor z'n voeding

Vandaag nog even het CB gebeld. De vrouw die ik aan de telefoon had kwam veel beter over dan de arts en wijkverpleegkundige Robin zit in zijn gezicht en nekje namelijk onder de pukkeltjes, hij heeft al ruim 2 dagen niet gepoept en hij is verkouden, maakt een brommend geluid.
Allemaal niet heel ernstig, maar toch vervelend voor m'n ventje
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 6 december 2005 @ 16:32:26 #181
105888 renzell
pi_32865485
Oe en ah, Juul is ziek!
Vannacht dus goed geslapen, maar vandaag de hele dag piepen, jammeren, huilen en niet willen/kunnen slapen. Na temperaturen bleek mijn lieve kleine meneertje meer dan 39 graden koorts te hebben. Zo zielig. Ik ga hem heeeeeel veel knuffelen vandaag! Net al een zetpil erin geduwd en twee flessen thee gegeven. Daarna weer bedje geprobeerd, maar dat lukte maar een half uurtje. Nu zit ie met een koortsig koppie beneden bij papa, die liedjes voor hem speelt op de gitaar.

Robin en Noa:
En niet echt ziek worden hoor!
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:16:58 #182
62233 Jelief
ikke lief!
pi_32866609
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:56 schreef _evenstar_ het volgende:
Jelief mag ik vragen waarom jullie bewust kiezen voor het niet laten inenten ?
Voorlopig niet...

Wij vinden het belangrijk dat Emma de kans krijgt om eerst zelf een afweersysteem op te bouwen, een prik met vijf verschillende ziektekiemen op een leeftijd van twee maanden vinden we wat te veel van het goede. Emma krijgt straks wel de d(k)tp prikken maar vanaf wanneer precies zijn wij nog niet over uit. Wel dat ze dtp en K(inkhoest) apart krijgt. De BMR prikken laten we helemaal achterwege omdat we vinden dat ze er niet slechter van wordt als ze deze ziektes krijgt.
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:20:49 #183
62233 Jelief
ikke lief!
pi_32866722
Wennie, Emma zit ook in haar gezicht en nek onder de pukkeltjes. Schijnt heel normaal te zijn en niet ernstig. Ze waren van de week vuurrood nu niet meer.
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:30:26 #184
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32867013
aha thanx jelief
pi_32867959
Mazelen kan ook dodelijk zijn. Heb er een neefje aan verloren toen er nog niet tegen geënt werd.
  dinsdag 6 december 2005 @ 18:47:06 #186
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32869005
Julius ook al ziek? Noah dus ook Niet zo erg gelukkig, hij had net 38,7 dus dat valt nog mee. Maar hij is zo zielig hij heeft ook buikpijn of zoiets, dus dat verklaart het slechte slapen wel. LLag toenstraks samen met hem in bed, ik op mn rug hij op zn buik op mijn buik. En steeds voelde je aan zijn lichaam dat ie pijn had enzow, zo zielig
Denk dat ik toch maar eens naar de huisarts ga want dit is al de 3e keer in zo'n 2 maanden dat ie koorts heeft.
©Dumbo
  dinsdag 6 december 2005 @ 19:01:30 #187
105888 renzell
pi_32869387
Balen Tex!
Arme mannetjes van ons.
voor Noah
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:05:53 #188
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32874580
Thanx renzell! Dikke voor Julius ok. Hopelijk zijn ze snel weer opgeknapt!

Noah had dus last van darmpjes ofzow. Hoorde steeds rare geluiden uit zn buik komen en toen volgde er natuurlijk een lekkere poepbroek daarna had ie al meteen weer wat praatjes! Nu ligt ie met een zetpilletje op bed, dus ik hoop op een goede nachtrust!
©Dumbo
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:09:32 #189
105888 renzell
pi_32874707
Hier van 39.1 naar 39.4!
Hete koontjes heeft ie. Gelukkig drinkt ie wel.

Fijn dat Noah weer praatjes heeft.
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:10:15 #190
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32874732
Oh en Wennie, paseboren babietjes krijgen vaak pukkeltjes van de hormonen die bij de bevalling vrijkomen, en/of door de hormonen die ze met de borstvoeding binnen krijgen. Waarschijnlijk niks om je zorgen om te maken

Heb nog een hele charmante foto van Noah toen ie onder de pukkels zat

Hoort eigenlijk in moeders mooiste thuis

*zucht* daar was ie een maand oud en nou is ie zomaar opeens al bijna 1 jaar
©Dumbo
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:11:12 #191
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32874767
Ach arme Juultje! Gauw weer beter worden hoor
©Dumbo
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:12:32 #192
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32874814
Gottegot Noah, wat een gemene mam.. Was je ziek, gaat ze ook nog zoiets naars posten van toen je nog een baby was.
Snel gaat het he Tex. Ik ging vandaag zetpillen halen voor d'r. Tot een jaar. En ik toen de verkoopster vroeg hoe oud ze was zei ik; "Bijna een jaar." (Lees dit met lichte trilling in de stem)
Julius. Snel beter worden hoor!!! Kus van hier. En groentesoep, daar knapt een mens van op. (Thee is ook goed hoor)
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2005 @ 23:25:40 #193
81992 Githa
pi_32877504
Julius, Noah en Noa beterschap Gos, het heerst weer wel he....
Jordy slaapt nog steeds niet Hij hoest en snottert en heeft het flink benauwd, gelukkig geen koorts.
bedje staat iets omhoog aan het hoofdeinde, neusspray, ui onder het bed, en het neusje leeg gezogen badkamer stomen is nog een optie nog iets dat ik kan doen.... ik leef zo met het ventje mee.

Dat gaat weer een zware nacht worden
pi_32883090
Na veel gebroken nachten ook hier weer een ziek kippie. Sara moet hoesten...Zit weer vol snot en huilt/hoest heel zielig. Geen koorts echter. Iemand tips tegen de hoest? Vooral na d'r voeding is het erg, melk is toch ook nog es slijmvormend?

Beterschap voor alle ukjes!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 december 2005 @ 09:44:27 #195
105888 renzell
pi_32884021
Vannacht 3 keer gevoed en de halve nacht met hem bezig geweest.
Koorts is gezakt naar 38.8, maar dat is 's ochtends altijd volgens mij, dus ik ben benieuwd hoe het zich vandaag weer ontwikkeld. Het kleine koekebakkertje lag helemaal te ijlen in z'n slaap. Arm lieverdje.
hij is dan wel echt heeeeeeeeeel aandoenlijk

Zoentjes voor Sara en Jordy!

En Tex; hoe is het vandaag met Noah?
pi_32884040
Wat hier gisteravond loos was? We weten het nog steeds niet. Ik zou Isis haar fles klaarmaken en Jeroen zou haar uitkleden , tot zover niets raars. Maar terwijl Jeroen haar aan het uitkleden is en nog een beetje met dr speelt zet ze het ineens op een krijzen. En dan ook echt krijzen. Jeroen kon dr niet troosten dus ik heb het overgenomen en zodra ze rustig was en Jeroen kwam weer in beeld begon ze van voren af aan. Ook toen ik alleen met dr in dr kamertje was bleef ze wat paniekerig. Het leek wel of ze angstig om zich heen keek alsof ze monsters zag. En helemaal nasnikkend werd ze weer rustig. Zo zielig...
Ze heeft wel lekker geslapen.
Sinds een paar dagen klapt ze ook mooi in dr handjes en zonet begon ze te zwaaien naar de televisie toen de teletubbies begon. Vandaag is ze precies 10 maanden , wat gaat dat snel!
  woensdag 7 december 2005 @ 09:47:15 #197
105888 renzell
pi_32884066
Oh, en Tex; ja hoorrrrrrrr!!!!!
We gaan AFTELLEN!!!

Nog 10 dagen!!!

En dan......

woensdag 7 december 2005 @ 09:47:48 #198
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32884073
Sara, Jordy, Noah, Julius... Snel beter worden hoor! Er is niks aan om ziek te zijn. Hoe is Jordy de nacht doorgekomen Githa?
En ik denk (een klein beetje) dat de korte nachtjes weer over zijn in Huize Slaaptniet. Vanochtend was ze om kwart voor 5 wakker. Vriendje heeft haar toen tussen ons in gelegd in de hoop dat ze verder zou slapen. En vanochtend zagen wij zowaar 7 uur op de wekker! En dat is fijn, want mam is ziek.
  woensdag 7 december 2005 @ 09:49:38 #199
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32884112
Nog 10 dagen maar Tex... Ik zal jou en Noah missen hoor! Maar niet getreurd, wij komen eraan. Vlak na Maxim!
  woensdag 7 december 2005 @ 09:51:14 #200
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32884157
Noah heeft goed geslapen tot een uur of half 6, alleen paar keer gegild om z'n speen! Om half 6 was ie een tijdje klaarwakker, maar niet huilen ofzw, en uiteindelijk issie nog even in slaap gevallen Ik heb zn temp nog niet gemeten, vind ik zo zielig. Maar hij voelt nog wel wat warm dus ik denk dat ie nog wel wat verhoging heeft. En hij is ook nog wat hangerig, wil alleen maar op schoot enzow. Weet nog niet of ik hem naar de creche laat gaan (evt met zetpil) of dat ik m'n moeder zal bellen of ze op komt passen (had ze gisteren al gezegd dat dat mocht)....Ik neig naar het laatste eigenlijk.

Jordy en Sara ook beterschap, arme kleintjes. En Julius aan het ijlen Snel opknappen allemaal!
©Dumbo
  woensdag 7 december 2005 @ 09:53:06 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32884198
Oh nog 10 dagen Oh en Noah staat nu natuurlijk bovenaan
©Dumbo
  woensdag 7 december 2005 @ 09:59:45 #202
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32884346
sttttt vlak na Maxim
  woensdag 7 december 2005 @ 10:03:32 #203
105888 renzell
pi_32884405
Oe, ik ga jullie echt missen allemaal! Straks zomaar Tex weg, en dan huppakee, ook Lishe en Martineke en vanaf dan is het lopende band werk zo lijkt het wel. De een na de ander kan ik uitzwaaien naar het volgende topic. En Juultje zelf gaat pas over 4 maanden. misschien komt Renzell wel gezellig meelurken in het dreumussentopic

Lishe meiske; beterschap jij ook he! Zieke moedertjes moeten ook snel beter worden, want daar heeft niemand wat aan.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 10:09:47 #204
81992 Githa
pi_32884512
voor alle zieke hummeltjes en mama's

Jordy slaapt slecht. Hij begint te hoesten als hij moet liggen en hij slaapt graag met tut wat nu niet gaat, omdat hij geen lucht krijgt door zijn neusje.
Geen koorts maar wel een echt verstopt hoofdje wat hij ook echt uitstraalt met een 'flauwe' blik in zijn oogjes.

Vandaag wel naar het CB geweest. Hij doet het prima, weegt 10160 gram en is 76 cm lang
  woensdag 7 december 2005 @ 10:10:20 #205
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32884518
Ik lurk al maanden in het dreumessentopic (moet toch een beetje op de hoogte zijn als wij daar mee mogen posten he ) en ik zal vast ook wel hier nog blijven meelurken hoor!

En die 4 maanden zijn om voordat je het weet hoor renzell
©Dumbo
  woensdag 7 december 2005 @ 10:18:09 #206
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32884674
Martineke, ik zal het noooit meer zeggen .
Renzell, jullie tijd komt snel genoeg. Echtwaar...
O, das een goeie tip Tex, anders is het nooit bij te houden inderdaad.
Githa, heb je iets onder het hoofdeinde van Jordy's matrasje gelegd? Dan ligt zijn hoofd hoger dan zijn lijfje zegmaar. Ik gebruik altijd een dikke knuffel. Beterschap hoor!

Deze mama gaat d'r bed in. Luuke is naar het KDV, dit is eigenlijk een werkdag. Toch wel een beetje fijn.
  woensdag 7 december 2005 @ 10:19:18 #207
105888 renzell
pi_32884691
Ha Tex; zo zal het hier waarschijnlijk ook wel gaan (qua meelurkgedrag). En ja, het gaat inderdaad sneller dan snel.... alles. Leuk, maar ook jammer. Ik moet zeggen dat ik het ook wel heeeeeel fijn vind dat Juultje nog even een lekker babytje is. Lekker knuffelen op schoot en borstvoeding geven in bed.
Voor ik het weet staat ie hier in de tuin zijn brommer op te voeren, dusssss..... ik heb geduld.

Jordy: jij gaat lekker!!!!! Hihaaaaa, 10 kilo!
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 10:21:57 #208
81992 Githa
pi_32884742
Lishe, ik heb iets onder zijn hoofdeinde gelegd, maarja het bljft natuurlijk super vervelend voor het mannetje.
En jij beterschap...lekker je bedje in!

Renzell, jij gaat ons snel genoeg volgen hoor
  woensdag 7 december 2005 @ 11:09:07 #209
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32885780
Lishe en alle zieke kindjes beterschap
pi_32887209
Beterschap voor alle zieke kindjes en mama's!

Hier dachten we ook dat Tomas ziek werd, maar nee hoor, vanochtend zat er ineens een 3e tandje! Ik had verwacht dat de 3e aan de bovenkant zou zitten maar hij zit ook weer aan de onderkant
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_32888136
Net toch maar de HA gebeld. Ik maakte Sara om 11:15 wakker voor de fles (ze sliep al sinds 7:50) en ze is warm en reutelt heel erg. We moeten om 13:30 terugbellen. Heb ook maar het KDV afgezegd en mannetje komt zo naar huis, dan kan ik vanavond nog werken..
Arm meiske..
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 december 2005 @ 13:04:44 #212
105888 renzell
pi_32888634
Arm kleintje Sara. Heb je haar temperatuur opgemeten Fuente?

En Tomas: 3 tanden aan de onderkant! Dat wordt een grappig gezicht straks Tearsong!
pi_32888738
Renz, ja eerst lukte het niet (gillen drama enz). Fles gedaan, die ging 3 kwart op, dus redelijk, en erna getempt, 37,6. Iets verhoging dus, maar geen koorts toch? Ben benieuwd wat de HA zegt...
Sara
Merel
Ukje
pi_32890052
Morgen mogen we langs bij de HA. Hij zei dat we goed moesten opletten of ze alert is enz enz. En het reutelen komt waarschijnlijk omdat een kleintje niet goed kan hoesten. Vandaag was er geen plek meer maar morgen mogen we langskomen.
Ben benieuwd. Ze slaapt nu alweer sinds 12:30...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 14:00:25 #215
81992 Githa
pi_32890175
Ik weet eigenlijk niet goed wat je met reutelen bedoeld
36.7 is een mooie temp. hoor, dat zit wel goed.
Alert zijn is idd wel erg belangrijk bij kleintjes, maar goed dat je even naar de huisarst gaat als je het niet vertrouwd. Beter zeker van je zaak

Sara dikke en beterschap
pi_32890585
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:00 schreef Githa het volgende:
Ik weet eigenlijk niet goed wat je met reutelen bedoeld
36.7 is een mooie temp. hoor, dat zit wel goed.
Alert zijn is idd wel erg belangrijk bij kleintjes, maar goed dat je even naar de huisarst gaat als je het niet vertrouwd. Beter zeker van je zaak

Sara dikke en beterschap
Temp is 37.6
Reutelen, uhm, hoe leg je dat uit. Alsof ze inderdaad hoesten moet maar dat het nog in d;r luchtwegen zit.. je hoort dan slijm 'reutelen'.. Kweet niet hoe ik het anders moet uitleggen .
Mannetje neemt zo babyluuf mee van de drogist en dan zien we morgen wel verder. Thnx meis!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 december 2005 @ 14:52:23 #217
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32891663
rochelen bedoel je toch fuente
  woensdag 7 december 2005 @ 16:12:18 #218
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32894039
Volgens mij is het vanaf 37,5 verhoging en vanaf 38,5 koorts. Dus een ietsiepietsie verhoging. En in deloop van de dag wordt de temp hoger, dat is ook normaal. Hopelijk is ze gauw beter.

Hoe gaat het met Jordy en Julius?

Noah werd in de loop van de ochtend minder warm en had wel weer dikke lol met spelen Heb hem dus toch maar naar het kdv gebracht en ze hebben niet meer gebeld dus het zal wel goed gaan
©Dumbo
  woensdag 7 december 2005 @ 19:27:57 #219
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32898982
Hier heb ik al een maand of drie een reutelend kind , maar de longetjes zijn steeds gewoon schoon. Schijnt idd te komen doordat ze het zelf niet weghoesten. Een "happy wheezer" noemen ze dat .
Zolang er geen koorts bij komt kan het geen kwaad.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 19:34:20 #220
81992 Githa
pi_32899116
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:17 schreef Fuente het volgende:

[..]

Temp is 37.6
jah die bedoel ik ook
quote:
Reutelen, uhm, hoe leg je dat uit. Alsof ze inderdaad hoesten moet maar dat het nog in d;r luchtwegen zit.. je hoort dan slijm 'reutelen'.. Kweet niet hoe ik het anders moet uitleggen .
Mannetje neemt zo babyluuf mee van de drogist en dan zien we morgen wel verder. Thnx meis!
Babyluuf, werkt dat een beetje ? Anders ga ik dat ook eens halen.

en reutelen noemen wij idd rochelen Thnx voor de uitleg. Hoe gaat het nu met Sara?
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:12 schreef texelonia het volgende:

Hoe gaat het met Jordy en Julius?
Jah, nog een beetje hetzelfde.
Goed verstopt! ik ben benieuwd hoe de nacht gaat.
  woensdag 7 december 2005 @ 19:37:07 #221
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32899179
Poemojn had ooit eens een reden om geen Luuf te gebruiken, maar ik heb geen idee meer hoe dat nou zat...
Poemojn? Kom eens vertellen?
  woensdag 7 december 2005 @ 20:17:31 #222
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32900141
Hmm toen Noah een tijdje geleden zo benauwd was hebben we wel Luuf gebruikt, ben benieuwd waarom dat beter niet gebruikt kan worden...
Het hielp in elk geval wel goed!

En Noah heeft al sinds zijn geboorte een rocheltje Heeft ie alleen als ie geconcentreerd ergens mee bezig is. Z'n 'bezigheids-rocheltje' noemen we dat dus
©Dumbo
  woensdag 7 december 2005 @ 20:20:56 #223
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32900219
Nouhou! is het ene probleem over, komt het volgende weer. Ik zit er al een tijdje mee dat Luuke zo slecht avondeten eet. Ik maak daar geen groot probleem van ten opzichte van haar. Wil ze niet, oke dan niet. Als ze echt niks eet krijgt ze een fruithap (voor mijn gemoedsrust w.b.t. de vitamines) en bij een paar happen een Danoontje. Vanavond at ze weer eens niks, dus uiteindelijk een fruithap gegeven en voor het slapen gaan een fles.
Iemand die dit herkend? En vooral..... Iemand wiens kind uiteindelijk toch goed ging eten??? Successtorys wil ik horen!!! Dank alvast.
Alle ziekerds, komop jongens, vannacht goed slapen en morgen weer lekker fit zijn hoor!
  woensdag 7 december 2005 @ 20:24:54 #224
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_32900321
Voor Leah, al heet ik geen Poemojn
quote:
Op zondag 19 september 2004 17:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

In Luuf voor babies zit o.a. kamfer en dat is erg gevaarlijk voor kinderen onder de 2 jaar. Ik heb dit ooit al in een ander topic gepost. Kijken of ik het nog kan vinden.

Middelen met menthol zijn trouwens ook af te raden.

Wat bij Indy de laatste keer goed heeft geholpen is Nissikind van VSM. (ben niet 100% zeker van de naam)
quote:
Op zondag 19 september 2004 18:47 schreef Tinkepink het volgende:
De posts waar ik het over heb staan in het topic Swets vs Bloem.

Ik schreef daar o.a.:
Van http://www.kring-apotheek.nl/zz/mainzz40.html
......en producten als menthol of kamfer kunnen, bij kinderen tot twee jaar leiden tot zeer ernstige benauwdheidklachten.
Van: https://www.medlook.nl/en(...)ctname=Otrivin%C2%AE
De producten met menthol zijn niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar. Menthol kan vooral bij kinderen overgevoeligheids-reacties met acute ademhalings-problemen teweeg brengen.
Gebruik voor kinderen bij voorkeur uitsluitend fysiologisch zout. Het smeren of indruppelen met menthol of kamfer bevattende producten kan bij jonge kinderen acute ademhalings-problemen teweeg brengen ('glottis kramp').
quote:
Op zondag 19 september 2004 19:35 schreef Tinkepink het volgende:

[linkje werkt schijnbaar niet meer]

Oh, dat is balen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat alles nog gewoon zou werken.

vervangend linkje: https://www.medlook.nl/encyclopedia/detailMedicine.jsp?pk=1006370805269&productname=Otrivin®
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 7 december 2005 @ 20:32:20 #225
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32900512
Kijk dat wist ik dus niet
Maar geldt dat ook voor Baby Luuf? Vind het zo gek anders dat ze zeggen dat het vanaf de geboorte te gebruiken is, als het zo gevaarlijk kan zijn....
©Dumbo
  woensdag 7 december 2005 @ 20:34:14 #226
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32900567
Maar tex, achterop de paracetamol van 0 tot 1 jarigen staat ook: werkt bij menstruatiepijn... Dus tja..
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2005 @ 20:36:33 #227
81992 Githa
pi_32900627
Jah idd tex.....

maaruh die babyparacetamol zal ook best wel werken tegenmenstruatiepijn
  woensdag 7 december 2005 @ 20:37:34 #228
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_32900654
Zie de eerste quote, Tex. En als je op de datum van de quote klikt, zie je het topic (dat nog steeds open is). Gaat helemaal over verkoudheid bij babies en kindjes: tips!

Toch maar even zo: Als je kind griep heeft of verkouden is....tips!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')