abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32689475
fuente, ik denk niet dat dat echt kwaad kan hoor. ze krijgt in ieder geval die 600cc binnen. hopelijk is ze snel weer helemaal de oude. het klinkt toch echt alsof er al(!) een tand aankomt!

anna vanochtend toch maar weer naar 't kinderdagverblijf gebracht, ze heeft vannacht aardig goed geslapen en ook geen koorts meer. daar werd ons verteld dat de 6e ziekte heerst, dus dat was dan naar alle waarschijnlijkheid de oorzaak van die spikkeltjes.
pi_32689540
ik zie net dat Stella van AnnieBaby vandaag 1 wordt. gefeliciteerd! ben heel benieuwd hoe 't met haar gaat. en ook naar de tweeling van smirre!
pi_32689695
Pff mevrouwtje is lekker bezig geweest vannacht. Ze had geslapen van 20.10 - 2.15 en kreeg toen haar flesje... daarna wilde madammetje niet meer slapen.. Ze lag maar te kletsen en te mauwen.. uiteindelijk heeft ze 2 uurtjes geslapen en om 6.00 kwam ze weer.. Nu ligt ze te tukken op me schoot... Ze heeft weer last van haar darmpjes....

Is het nou slim om haar wakker te maken voor een flesje.. Ze had gister om 19.15 de laatste.. of moet ik haar laten liggen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_32689809
Maak haar maar wakker voor een flesje hoor! Anders daalt haar bloedsuiker te ver en wordt ze duf.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_32689813
voor beide opties valt iets te zeggen vicky, ik weet niet wat voor amber/jullie uiteindelijk het best werkt. wij deden het bij piet meestal wel, bij anna niet.
pi_32689854
huh wacht , ik dacht ff dat je bedoelde dat ze na 19.15gisteravond geen fles meer had gehad maar ik moet gewoon beter lezen....
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_32689873
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:21 schreef Jelief het volgende:
huh wacht , ik dacht ff dat je bedoelde dat ze na 19.15gisteravond geen fles meer had gehad maar ik moet gewoon beter lezen....
tis nog vroeg

ze heeft om 2.15 en 6.15 een fles gehad
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_32689909
we willen voor de kerst een 2D of 3D gipsafdruk aan de opa's en oma's geven..

iemand hier ervaring mee?

2D

3D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_32692452
Anna ook al gisteren geslaagd voor de gehoortest Noah dus ook Hij heeft op alle geluidjes gereageerd, hij zat zelfs al om te kijken waar het volgende geluidje bleef

Stella, en AnnieBaby, gefeliciteerd iid met je 1e verjaardag! Hoop idd ook gauw op een update over Stella, ze zal wel groot geworden zijn!

Vicky, ik heb toen Noah 3 maanden was zelf geprobeerd een hand- en voetafdruk in gips te maken, maar Noah werkte niet bepaald mee Dus het is nu net een handafdruk van Donald Duck, met maar 4 vingers Maar ik heb het ook in mn eentje geprobeerd, dus wie weet lukt het beter als jullie het met z'n tweeën doen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 30 november 2005 @ 12:06:25 #60
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32692973
Gisteren met Kady bij de oogarts geweest.
Prematuren hebben kans een netvliesaandoening te hebben (prematuren retinopathie).
Kinderen die voor de 32 weken zwangerschap zijn geboren en/of waarvan het geboortegewicht onder de 1500 gram is en/of aan de beademing hebben gelegen worden daarop gecontroleerd.

De oogarts had al een vermoeden dat alles goed zou zijn omdat Kady bij geboorte 1980 gram woog en geen beademing heeft nodig gehad. Er moest eerst 3x gedruppeld worden om de pupil wijder te maken en toen het onderzoek begon kreeg Kady een klemmetje tussen haar oogleden om ze open te houden. Ik hoef hier niet te vertellen dat je mij zo ongeveer weg kon dragen toen he

Goed, Kady heeft wel flink geschreeuwd, maar alles was goed en er hoeft geen vervolgafspraak gemaakt te worden
Weer een onderzoek goed afgerond!
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_32693053
Klinkt niet echt prettig EW Maar wel supergoed dat alles in orde is...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 12:16:39 #62
81992 Githa
pi_32693176
He gets EW, maar blij dat de uitslag positief is.

Noah en Anna ook geslaagd

Vicky, Ik heb van Jordy ook een afdrukje van rond die leeftijd.
Voetjes gaan beter als handjes maar al met al zijn ze hier goed gelukt

edit: wel 2d overigens

[ Bericht 13% gewijzigd door Githa op 30-11-2005 12:25:42 ]
pi_32693207
EW, fijn dat dat achter de rug is, en natuurlijk dat 't goed zit met Kady's netvlies.

ik vind die 3D-afdrukjes een beetje eng.
pi_32693288
Fuente ik denk dat er een tandje aankomt, rood wangetje, slecht drinken, beetje hangerig.. zijn toch allemaal de tekenen dat er wat aan zit te komen.

Hier een 2D afdrukje van Myrthe toen ze 3 maanden was maar dat was best moeilijk, je moet echt heel hard duwen voor dat handje in de klei staat, en da's best zielig 3D vind ik ook eng, net of het een geamputeerd handje/voetje is. Ik zou eerder een afdrukje met verf maken.
  woensdag 30 november 2005 @ 15:31:05 #65
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32698043
Vicky wat een leuk idee! Maar zoals Ladybos zegt, je moet bij zo'n 2D erg hard drukken. Heb het eens met m'n nichtje gedaan, dat was echt niet leuk ze brulde de boel bij elkaar Verf is leuk ja! Bestaat er zoiets als babyvriendelijke verf?

Robin is vannacht een grote vent geweest! Hij heeft om 22:00 uur z'n laatste voeding gehad. Hij viel rond 0:00 uur in slaap. Doordat ik door de wekker heen sliep miste hij z'n voeding van 2:00 uur en werd ik wakker van zijn gehuil om 4:00 uur. Speentje terug in z'n mondje, ff een half uurtje om de 5 minuten huilen omdat die verrekte speen er weer uit was (kan je die niet vastplakken? ) en daarna werd meneer om 5:30 uur pas weer wakker Nu heeft ie dus z'n nachtvoeding gemist, maar krijgt ie over de hele dag te weinig. Hoe kan ik nu het beste de boel opvoeren? Hij kreeg tot dusver 6 x 140 ml, maar ik wil dus naar 5 voedingen.

Edit: extra info: hij drinkt nu z'n fles binnen 10 minuten leeg (incl. 10 ml extra water en even stoppen om te boeren). Het is dus niet zo dat ik perse van die nachtvoeding af wil, maar misschien is het beter voor hem.

[ Bericht 9% gewijzigd door Wennie op 30-11-2005 15:36:49 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_32698108
Babyvriendelijk! Vaseline op de handjes, en dit stempelen op papier. Daarna over het 'gestempelde' heengaan met ecoline.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_32709574
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:31 schreef Wennie het volgende:
Speentje terug in z'n mondje, ff een half uurtje om de 5 minuten huilen omdat die verrekte speen er weer uit was (kan je die niet vastplakken? )
Hier in het dorp was er iemand die dat dus deed , ook s'nachts want anders kon ze zelf niet slapen
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 21:39:48 #68
81992 Githa
pi_32709727
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:35 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Hier in het dorp was er iemand die dat dus deed , ook s'nachts want anders kon ze zelf niet slapen
Mijn kraamhulp vertelde dat ze dat ook ooit bij een gezin had meegemaakt. Ze kwam sóchtends binnen en vond het kleintje met tut in de mond die was vastgemaakt met elastiekjes en zo achter de oortjes gehaakt Hoe verzin je het!

Jordy's billetje zijn zomaar ineens helemaal kapot en knal rood een uurtje eerder was er niks aan de billetjes te zien Zo zielig....
pi_32710601
Over speentjes vastmaken met elastiekjes hebben wij ook weleens grapjes gemaakt, maar om dat serieus te doen dan spoor je toch niet helemaal!

Githa, zou Jordy nu dan eindelijk zn eerste tandje krijgen?
Sterkte met de rode billetjes in elk geval, is echt zo zielig idd. Hopelijk is het gauw weer over!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 30 november 2005 @ 22:07:47 #70
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32710823
Die "tandenpoep" (zoals ik het noem), die bijt gruwelijk. Daar hebben ze idd van het ene moment op het andere kapotte billen van.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 30 november 2005 @ 22:10:25 #71
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32710918
Wel grappig trouwens Githa, onze baby's zijn ongeveer even oud, en ontliepen elkaar qua gewicht ook niet veel (nu wel geloof ik, bijna 12 kilo, 80 cm). Jordy is echter vele malen vlotter als de mijne, maar Baby heeft het bekkie al wel volstaan met 8 tanden.
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 22:32:16 #72
81992 Githa
pi_32711764
Nou Jordy is al even niet gewogen maar als ik hem optil dan is hij flink wat aangekomen schat ik
En zo zie je maar leah, ze kunnen hun energie niet overal tegelijk in steken maar na een tijdje lopen ze praktisch allemaal gelijk

Zou het tex, die eerste tand ik geloof er niks van wel echt echt echt zielig want ze waren echt helemaal kapot.
  woensdag 30 november 2005 @ 22:36:20 #73
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32711903
Ik vermoed dat Jordy eerder is, ik heb niet van die vlotte geloof ik...
Ik vergelijk eigenlijk nooit (lees, probeer dat niet te doen ), maar het is grappig om op deze leeftijd de verschillen te zien, loopt soms behoorlijk uiteen.
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 22:42:16 #74
81992 Githa
pi_32712093
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:36 schreef Leah het volgende:
Ik vermoed dat Jordy eerder is, ik heb niet van die vlotte geloof ik...
Ik vergelijk eigenlijk nooit (lees, probeer dat niet te doen ), maar het is grappig om op deze leeftijd de verschillen te zien, loopt soms behoorlijk uiteen.
Ja maar 'baby' gaat straks ook alles doen wat Jordy nu doet en dan moet Jordy die 8 tanden nog maar zien te krijgen. Alhoewel dat veel sneller gaat natuurlijk het aanmeten van een kunstgebitje

JOH! als ze dadelijk 2 zijn kun je de verschillen amper meer merken vergelijken is niet te doen als ik Jordy naast Myrthe van Ladybos zet dan is ie ook super traag hoor....komt allemaal goed
  woensdag 30 november 2005 @ 22:45:35 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32712207
Ach, ik vind Baby al heel snel, want een stuk vlotter als Freek was , en die tanden, je hebt er alleen maar ellende van, dus je mist er niet zoveel aan, en Jordy ook niet geloof ik als ik hem weleens in het fototopic zie .
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 22:47:52 #76
81992 Githa
pi_32712275
Ohw nee hoor hij vreet alles
  woensdag 30 november 2005 @ 22:50:34 #77
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32712362
Hier ook, vanmiddag werd de verantwoorde rijstwafel resoluut afgewezen. Freek en ik zaten aan de speculaas .
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2005 @ 22:57:43 #78
81992 Githa
pi_32712592
en dat ruikt al zo lekker ook! Ik geef hem groot gelijk.

Jordy mag 7 dec. weer naar het cb, eindelijk weer een afspraak kunnen regelen en dan ben ik reuze benieuwd wat hij is aangekomen. Hij zit nu perfect in een maat 80.
pi_32717323
Tja als je over vlot gaat praten... Isis is volgens mij een beetje langzaam als het op kruipen aan komt... Dat doet ze nog steeds niet , niet voor en niet achter waarts. Maar als ze ergens wil komen wat niet al te ver weg is dan komt ze er wel , beetje draaien enzo..
pi_32719181
David gelooft het ook allemaal wel. Kruipt niet, staat niet (goh, komt me dat ff bekend voor...) Maar ja, hij is wel geweldig. Ben doldwaas verliefd op dat mannetje

Zit Jordy in maat 80? Jee, David past mt 68 nog (alleen in de lengte niet). Hoewel mt 74 natuurlijk wel wat lekkerder zit.

Hij weegt nu 8900 en is 75 cm lang
pi_32719226
echt een lang end die david! en dat verliefde heb ik ook heel erg (nou ja op anna dan vooral ), zo'n heerlijk kind, ik geniet er ontzettend van.

anna past maat 68 echt niet meer, en zit een beetje tussen 74 en 80 in. die kleertjes vallen ook echt heel verschillend hoor.

vannacht heeft ze trouwens uren liggen jammeren, ontroostbaar, en maar draaien en kreunen. erg zielig. ik vrees dat ze oorontsteking heeft. G gaat zo even met haar naar de huisarts.
  donderdag 1 december 2005 @ 09:16:37 #82
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_32719234
Ik heb gisteren iets heel eng meegemaakt.
Toen ik Aiken in zijn bed stak voor een middagdutje begon hij te huilen. Dat doet hij wel vaker, maar nu was het wel redelijk hard. Dus na tien minuutjes haal ik hem eruit. Hij had zijn slaapzak nog aan. Toen ik met hem in de zetel ging zitten, begon hij ineens hartverscheurend te huilen. Echt heel heel hard. Ik dacht toen dat ik hem misschien te vlug uit zijn bed had gehaald en dat hij eigenlijk wel moe was dus ik leg hem terug in zijn bed. Nog steeds is hij ongelooflijk hard aan het huilen. Ik kon het niet aanhoren en heb gauw zijn slaapzak opengemaakt om hem eruit te tillen. En toen zag ik het. Er zat een klein stukje draad (van de slaapzak) rond één van zijn teentjes. Dat teentje zag helemaal donkerpaars/blauw
Ik begon helemaal te bibberen en probeerde het los te maken, maar dat ging natuurlijk niet goed. Toen met een nagelschaartje geprobeerd en dat ging gelukkig wel. Het teentje werd gelukkig dadelijk weer mooi roze. Maar ik ben toch behoorlijk geschrokken (en Aiken ook). Samen hebben we nog even verder gehuild. Je ziet nu nog steeds een afdruk waar het draadje heeft gezeten.
pi_32719247
heh gets, oorontsteking. Arme Anna

(is niet leuk en zeer pijnlijk spreek ik uit eigen ervaring)
pi_32719254
Staan wil Isis wel en als je haar laat staan heeft ze een pret! Maar owee als ze het zelf moet proberen , het begin is er wel maar dat laatste stukje omhoog dat lukt nog niet en dan word ze heel boos.
pi_32719275
Heh, dat is schrikken, libel. Gelukkig heb je het snel ontdekt.
pi_32719283
libel wat een schrik. gelukkig heb je 't snel ontdekt.
pi_32719304
Gets Libel kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent.
  donderdag 1 december 2005 @ 09:25:39 #88
133767 Libel
pi_32719372
Dank jullie wel voor het medeleven
Ja, gelukkig dat hij normaal niet zó hard huilt. Want anders denk je misschien ik laat hem nog even liggen, hij zal wel in slaap vallen. Ik moet er niet aan denken wat er dan misschien gebeurd zou zijn.
pi_32719406
Wat zijn die kinderen van jullie groot Noah is dus 77 cm en 10,3 kilo ongeveer, en dat was al iets aan de grote kant. Maar goed, hij had net een groeispurt gehad. Noah zit nu ook tussen 74 en 80 in, al gaat 80 steeds fijner zitten...

Libel wat eng dat teentje! Gelukkig kwam je er op tijd achter.

Anna oorontsteking wat sneu. Hopelijk is ze snel weer beter.
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2005 @ 10:02:39 #90
81992 Githa
pi_32720059
He gets Libel, gelukkig zag je het optijd. Hoe gaat het nu met Aiken zijn teentje ?

Anna toch, jij gaat ook van het een naar het ander...berterschap

Jordy is vandaag alweer 10 maanden wat gaat dat hard!
  donderdag 1 december 2005 @ 10:18:41 #91
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32720394
och Libel dat is schrikken, gelukkig toch nog snel zn slaapzak open gemaakt en ontdekt. alles goed nu met zn teentje??

Jordy 10 maanden alweer sjezus time flies. Maxim is zondag alweer 11 maanden poeheee mag het ff wat minder hard???
mijn kleine man heb ik gisteren zelf op de weegschaal gezet, 12.7 en ik denk dat hij 81 cm ong is. 12 december weer naar het cb toe, dan weet ik t zeker.

en t blijf nog steeds raar om te zien dat Tex zegt dat Noah aan de grote kant is komt natuurlijk omdat ik Maxim gewend ben en dan ondertussen vergeet dat hij aan de grote kant is na 11 maanden ben ik er nog steeds niet aan gewend
pi_32720565
Maxim

Ik zie veel te weinig foto's van je in het fototopic.. !

Arme Anna, hopelijk heeft ze geen oorontsteking want dat is echt geen pretje! Beterschap iig!

En Jordy alweer 10 maanden wat gaat het snel! Wil je ajb wat minder hard gaan? want nu weet ik namelijk dat over 2,5 week Dylan ook alweer zo ver is Het gaat af en toe echt veel te snel!

Libel je zal wel behoorlijk geschrokken zijn Gelukkig dat je er goed op tijd bij was en dat het teentje weer mooi roze is.. kan me voorstellen dat je ff flink heb mee zitten janken, maar zulke dingen gebeurt iedereen hoor!

Dylan slaapt de laatste tijd zo heeeeerlijk snachts! We hebben ons ritueel voor het slapen gaan helemaal gevonden en hij word er zo rustig van en valt ook zo lekker in slaap. Hij heeft van 19.30 tot 07.00 geslapen, toen een flesje gehad en daarna tot 09.00. En hij is supervrolijk als ie nu wakker word!

[ Bericht 13% gewijzigd door DaanBanaantje op 01-12-2005 12:10:02 ]
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_32720612
het is geen oorontsteking gelukkig, hoorde ik net. waarschijnljk heeft ze hoofdpijn gehad vannacht.

martineke, tex zegt toch juist niet dat noah aan de grote kant is? (maar dat ze die andere -jongere- baby's zo groot vindt?). [edit]beter lezen bix[/edit] martineke, ik heb altijd het gevoel dat er veel meer tijd zit tussen de geboorte van maxim en jordy. maar 11 maanden is natuurlijk ook al hartstikke groot!

anna is hartstikke gemiddeld.

[ Bericht 21% gewijzigd door bixister op 01-12-2005 11:05:32 ]
pi_32720893
Noah was altijd precies gemiddeld, alleen de laatste 2 keer (maar dat was beide keren nét na een groeispurt) was ie iets groter dan gemiddeld, zeg maar tussen gemiddeld gemiddel en max. gemiddeld in (volgens de grafiek van het CB dus). De arts van het CB noemde Noah "een flink kind". Ik vind het idd wel meevallen

Maar sommige van jullie kinderen zijn dus gewoon zwaarder dan Noah en langer of bijna even lang, terwijl ze dus wel jonger zijn Die moeten dan voor hun leeftijd toch echt gigantisch zijn?

Bix, wat fijn dat het geen oorontsteking is! En hoofdpijn, jeetje.. Zat me laatst nog af te vragen of baby's dat ook konden hebben Ja dus..
©Dumbo
  donderdag 1 december 2005 @ 10:46:54 #95
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32720948
Oe Libel! Das schrikken, en niet zo'n beetje ook.

En Anna

En Leah, enorm bedankt voor de 'geluidstip'. Het gaat hier al 2 nachten hartstikke goed!!
Ik zet na de nachtvoeding gewoon de wasmachine aan en Kady slaapt als een roosje
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_32721207
kady!
  donderdag 1 december 2005 @ 11:08:18 #97
133767 Libel
pi_32721420
Iedereen bedankt voor de reacties!!!
Het gaat nu gelukkig weer goed met Aiken z'n teentje. Je ziet alleen nog een afdruk waar het draadje gezeten heeft. Het draadje zelf ligt nog op z'n commode. Ik ben er nog niet uit of ik het nu gewoon weg zal gooien of toch maar zal bijhouden in z'n doos als herinnering. Al is het natuurlijk wel een herinnering die ik liever vergeet. Toch maar weggooien dan!

Wat een grote, flinke kindjes hier allemaal!

Kady
  donderdag 1 december 2005 @ 11:10:44 #98
133767 Libel
pi_32721470
Vergeet ik nog te zeggen:
Ik had een tijdje geleden iets soortgelijks gehoord van een baby wiens teentje verstrikt was geraakt in een haar. Dus ik altijd maar ervoor zorgen dat er geen (lange) haren op Aiken terecht kwamen. Ik heb zelfs m'n haar kort geknipt. Gebeurt dit...
pi_32723524
Libel da's schrikken zeg, maar gelukkig was je er snel bij ! Jee dat je zelfs je haar kortgeknipt hebt daarvoor zeg !

Anna hoofdpijn voor zo'n klein meisje, het moest niet mogen.

Kady

Myrthe is 73 cm en 7800 gram, qua lengte gemiddeld en qua gewicht laag dus. Ze past nog in maat 68 van de shirtjes (als ze niet te korte mouwtjes hebben) en met broeken zit ze op 74 maar die zijn vaak wel iets te breed in de taille, en dan zakken ze af
pi_32724766
Sommige broeken kun je met wat kleine steekjes in de taille even in nemen. Zo koop ik vaak de kleding echt op de groei en neem ze even in met wat steekjes en als ze eraan toe is haal ik die steekjes er weer uit. Zo neem ik ook de pijpen in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')