Het is maar wat je van huis uit gewend bent, natuurlijk.quote:Op maandag 28 november 2005 07:15 schreef maertz het volgende:
valt nogal mee eerlijk gezegd...
ze zijn naakt -> hoort bij ontgroeningen
voor de rest spelen ze een beetje een spel met rubberen palen om hun armen.
Die ene krijgt een trap ja, nou ja zal wel meevallen uiteindelijk.
WARNING: THIS FILM CONTAINS SCENES OF VIOLENCE AND NUDITY.quote:
ben ik het eens. Een wrede soldaat is een goede soldaat is ongeveer de gedachte. Hoe minder aarzeling de trekker over te halen hoe beter.quote:Op maandag 28 november 2005 03:48 schreef Dagonet het volgende:
Dit soort gedrag wordt ook wel gezien als een van de aanleidingen tot het mishandelen van gevangenen door Britse militairen in een kamp ten zuiden van Basra in Irak.
Je hebt gelijk, ik zal slaan even door schoppen vervangen.quote:Op maandag 28 november 2005 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb het filmpje gezien op het journaal en ze slaan elkaar niet kapot hoor. Ze vechten met matten om hun armen en daarmee raak je elkaar bij lange na niet zo hard als met de blote vuist. Dat ze elkaar kapot slaan is dus overdreven en gewoon onzin.
Dan klopt het nog niet, want de onderofficier schopte er eentje neer, niet de mariniers onderling die met elkaar moesten vechten.quote:Op maandag 28 november 2005 13:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zal slaan even door schoppen vervangen.
De onderofficier van de... landmacht? luchtmacht? Of wacht, was het misschien toch ook een marinier?quote:Op maandag 28 november 2005 13:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan klopt het nog niet, want de onderofficier schopte er eentje neer, niet de mariniers onderling die met elkaar moesten vechten.
Een onderofficier is ten tijde van de ontgroening de meerdere en hij schopte de marinier tegen de grond. Het was niet zo dat de mariniers die bezig waren met hun ontgroening elkaar tot moes sloegen.quote:Op maandag 28 november 2005 13:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De onderofficier van de... landmacht? luchtmacht? Of wacht, was het misschien toch ook een marinier?
En lees de rest, dit is geen exces maar schering en inslag in het VK
Idd.quote:Op maandag 28 november 2005 14:29 schreef sp3c het volgende:
ja ik ben er ook niet zo van onder de indruk hoor tot op het moment dat 1 van die gasten die andere in zijn gezicht schopt met schoenen aan natuurlijk dat vond ik wel een beetje 'vreemd'
In Nederland oefen je ook gewoon vuistgevechten dat gaat er op dezelfde manier aan toe ... alleen ben je dan meestal niet naakt (en wordt je niet in je gezicht geschopt door de baas)
Eerste jaar van luchtmobiel waren ongelooflijke mietjesquote:Op maandag 28 november 2005 14:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd.
In de beginjaren bij Luchtmobiel hadden we de zgn. MZV. Dat betekend Militaire Zelf Verdediging.
Met groen overal aan en kisten aan en knuppels in de handen of andere voorwerpen zoals dummy wapens van hout tegen elkaar vechten. ja dan krijg je wel eens een zware kist tegen je kaken of andere delen.
Wat schokkend is zijn de stroomdraden op de zak, de cultuur van intimidatie en geweld die in het Britse leger nog steeds heerst en het feit dat er nog steeds niets aan gedaan wordt. Dit is geen op zichzelf staand feit.quote:Ik vind de hele ophef dan ook niet terecht doordat brave burgers dit dan als "schokkend" vinden.
Ja, die onder-officier ging in de fout en zal na deze ophef ook wel enigzins zijn geschrokken.
De angst voor de ziekenbroederquote:Op maandag 28 november 2005 14:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Eerste jaar van luchtmobiel waren ongelooflijke mietjes
Ze gingen al onderuit wanneer je ze injectie moest geven
[..]
Wat schokkend is zijn de stroomdraden op de zak, de cultuur van intimidatie en geweld die in het Britse leger nog steeds heerst en het feit dat er nog steeds niets aan gedaan wordt. Dit is geen op zichzelf staand feit.
Ik mag hopen dat de onderofficier voor de rechter gesleept wordt, dit is niet te billijken, dit is geen blessure opgelopen tijdens een training maar doelbewust iemand verwonden. Daarnaast moet hij het leger uitgegooid worden (na celstraf) wegens complete incompetentie.
als je dit al wijs vindt, snap ik je signature; bekrompen, denkt het alleen te snappen wanneer je plaatjes ziet en er op kan klikken.quote:
Officieel?quote:Op maandag 28 november 2005 03:48 schreef Dagonet het volgende:
[...]
Zouden zulke situaties in Nederland ook voorkomen?
Nederland is veel te koud voor dergelijke uniformen maar vuistgevechten worden wel degenlijk geoefend ... en soms gaat het misquote:
Oh, maar het gaat wel vaker mis bij ontgroenigen in NL, alleen hoor je daar nauwelijks over. Tenzij er iemand overlijdt.quote:
Hehe, kent een verhaal met juridische gevolgen dus niet voor posting vatbaar.quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oh, maar het gaat wel vaker mis bij ontgroenigen in NL, alleen hoor je daar nauwelijks over. Tenzij er iemand overlijdt.
In oorlogtijd gaat het er ook altijd heel netjes aan toe.quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:56 schreef rutger05 het volgende:
Volgens mij moet je ook niet goed snik zijn als je je zoiets laat welgevallen. Dom kuddegedrag. Het is mij ook niet duidelijk waarom deze mannen naakt moesten vechten. Ik neem in elk geval aan dat deze officier (of onderofficier) die de rekruut bewusteloos heeft geschopt voor de krijgsraad komt en waarschijnlijk aan een burgermansbestaan kan beginnen.
Ik ken vele verhalen die niet direct postbaar zijn. 't Enige opzienbarende aan dit verhaal is dat het toevallig met videobeelden en al is uitgelekt. Dit soort dingen komen ook in Nederland heel veel voor.'t Zegt veel over de mentale toestand van degenen die zich geroepen voelen om de wapenen ter hand te nemen...quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hehe, kent een verhaal met juridische gevolgen dus niet voor posting vatbaar.
Ik zie niet in hoe het laten vechten van twee mannen in hun blote kont (de rest staat er trouwens ook in adamskostuum bij) kan bijdragen aan het vechten in een oorlogssituatie. Het lijkt mij meer te gaan om een debiel ontgroeningritueel. Volgens mij moet je wel een zeer gering gevoel van eigenwaarde hebben om je aan zo'n ontgroeningritueel te onderwerpen. Het kan best zo zijn dat een vernederend ontgroeningritueel bijdraagt aan een hechte groepsvorming, maar ik zou persoonlijk mijn portie dan aan Fikkie geven.quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:49 schreef wonko het volgende:
[..]
In oorlogtijd gaat het er ook altijd heel netjes aan toe.
Die mannen worden voorbereid om onder alle omstandigheden alles te geven bij een gevecht en zich niet te laten afleiden door futiliteiten. Dat men hier te ver is gegaan is duidelijk maar dan doel ik op de actie van de onderofficier.
Met een man pakken los je dit echt niet op.quote:Op maandag 28 november 2005 14:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Eerste jaar van luchtmobiel waren ongelooflijke mietjes
Ze gingen al onderuit wanneer je ze injectie moest geven
[..]
Wat schokkend is zijn de stroomdraden op de zak, de cultuur van intimidatie en geweld die in het Britse leger nog steeds heerst en het feit dat er nog steeds niets aan gedaan wordt. Dit is geen op zichzelf staand feit.
Ik mag hopen dat de onderofficier voor de rechter gesleept wordt, dit is niet te billijken, dit is geen blessure opgelopen tijdens een training maar doelbewust iemand verwonden. Daarnaast moet hij het leger uitgegooid worden (na celstraf) wegens complete incompetentie.
ja het gebeurt wel hoor, zijn wel is rechtzaken over.quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oh, maar het gaat wel vaker mis bij ontgroenigen in NL, alleen hoor je daar nauwelijks over. Tenzij er iemand overlijdt.
Soldaten worden dus opgeleid een Irakees een aai over de bol te geven. Oorlog is een door de staat gelegaliseerde vorm van massamoord.quote:Op dinsdag 29 november 2005 05:07 schreef sp3c het volgende:
1. soldaten worden niet opgeleid om te moorden
2. de creme de la creme van de Nederlandse jeugd zit bij de luchtmacht
ook bij de engelsen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |