abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2005 @ 03:48:21 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32637024
In het VK is een videoband opgedoken van een vechtpartij tussen mariniers. Op de band, gemaakt in mei dit jaar, is te zien hoe een naakte rekruut gedwongen wordt met een andere rekruut te vechten bij wijze van initiatie.

Toen de rekruut protesteerde werd hij daarop door een collega geschopt en geslagen tot hij bewusteloos op de grond lag.

Aan de ontgroening deden twaalf rekruten mee die net hun training van 32 weken erop hadden zitten.

Het Britse ministerie van defensie neemt de zaak hoog op en heeft een diepgravend onderzoek opgestart.

Bron: Sky

Een andere bron gaat wat verder:
De vechtpartij werd door onderofficieren opgezet, nadat er eerst met enige bescherming werd gevochten eisten zij dat de handschoenen af moesten. Op het daaropvolgende protest werd de rekruut onder andere in het gezicht geschopt.
Degene die dit filmde noemt dit slechts het topje van de ijsberg, blijkbaar is het bij de opleiding de normaalste zaak van de wereld om naakt door doornstruiken te moeten kruipen, stroomschokken op de zak te krijgen en uit hoge ramen te moeten springen met af en toe een gebroken been tot gevolg.

Dit soort gedrag wordt ook wel gezien als een van de aanleidingen tot het mishandelen van gevangenen door Britse militairen in een kamp ten zuiden van Basra in Irak.

Het Britse leger ligt al langer onder vuur wegens het te laks optreden hiertegen, in maart dit jaar veroordeelde een parlementair rapport ze al en in september dook er ook een videoband op van mishandeling en in een kazerne in Surrey zijn tussen 1995 en 2002 4 soldaten gestorven aan schotwonden. Hoewel de familie intimidatie vermoedt zeggen de officiele rapporten dat het hier om zelfmoord gaat.

Een van de soldaten werd aangetroffen met 5 kogels in z'n lichaam...
Bron

Dat je van je soldaten enige weerbaarheid verwacht, prima. Dat je bij mariniers en commando's erg ver gaat, kan ik nog inkomen maar dit is toch wel té ver.

Zouden zulke situaties in Nederland ook voorkomen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32637418
hersenloos volk
Free people own guns! Slaves do not!
pi_32637437
Die ene gast krijgt in dat filmpje een schop voor zijn strot en valt levensloos neer (dood??)
Das wel een beetje cru zou je zo zeggen.
Aan de andere kant daarentegen, als je in de handen van de vijand valt wordt je nog wel veel slechter behandeld.

Nu kunnen ze nog altijd tegen BinLaden zeggen wanneer ze gemarteld zijn door zijn escaders dat hun eigen werkgever het nog altijd beter kan.

Leren accepteren noemen ze zoiets denk ik.
pi_32637450
Idioten.
pi_32637519
valt nogal mee eerlijk gezegd...

ze zijn naakt -> hoort bij ontgroeningen

voor de rest spelen ze een beetje een spel met rubberen palen om hun armen.

Die ene krijgt een trap ja, nou ja zal wel meevallen uiteindelijk.
pi_32637623
quote:
Op maandag 28 november 2005 07:15 schreef maertz het volgende:
valt nogal mee eerlijk gezegd...

ze zijn naakt -> hoort bij ontgroeningen

voor de rest spelen ze een beetje een spel met rubberen palen om hun armen.

Die ene krijgt een trap ja, nou ja zal wel meevallen uiteindelijk.
Het is maar wat je van huis uit gewend bent, natuurlijk.

pi_32638652
in Rusland kennen ze er ook wat van
  † In Memoriam † maandag 28 november 2005 @ 09:51:50 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32638831
quote:
Op maandag 28 november 2005 04:04 schreef Monidique het volgende:
Video.
WARNING: THIS FILM CONTAINS SCENES OF VIOLENCE AND NUDITY.

Anyhoe, met dit
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:48 schreef Dagonet het volgende:

Dit soort gedrag wordt ook wel gezien als een van de aanleidingen tot het mishandelen van gevangenen door Britse militairen in een kamp ten zuiden van Basra in Irak.
ben ik het eens. Een wrede soldaat is een goede soldaat is ongeveer de gedachte. Hoe minder aarzeling de trekker over te halen hoe beter.
pi_32643255
Ik heb het filmpje gezien op het journaal en ze slaan elkaar niet kapot hoor. Ze vechten met matten om hun armen en daarmee raak je elkaar bij lange na niet zo hard als met de blote vuist. Dat ze elkaar kapot slaan is dus overdreven en gewoon onzin.

Wel is het zo dat die onderofficier er gewoon eentje neerschopte toen ze niet met blote vuisten met elkaar wilden vechten. Je mag er vanuit gaan dat dit soort gedrag door de Britten flink wordt veroordeeld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 28 november 2005 @ 13:23:40 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32643308
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb het filmpje gezien op het journaal en ze slaan elkaar niet kapot hoor. Ze vechten met matten om hun armen en daarmee raak je elkaar bij lange na niet zo hard als met de blote vuist. Dat ze elkaar kapot slaan is dus overdreven en gewoon onzin.
Je hebt gelijk, ik zal slaan even door schoppen vervangen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_32643374
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik zal slaan even door schoppen vervangen.
Dan klopt het nog niet, want de onderofficier schopte er eentje neer, niet de mariniers onderling die met elkaar moesten vechten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 28 november 2005 @ 13:45:50 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32643894
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan klopt het nog niet, want de onderofficier schopte er eentje neer, niet de mariniers onderling die met elkaar moesten vechten.
De onderofficier van de... landmacht? luchtmacht? Of wacht, was het misschien toch ook een marinier?
En lees de rest, dit is geen exces maar schering en inslag in het VK
pi_32643925
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:45 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De onderofficier van de... landmacht? luchtmacht? Of wacht, was het misschien toch ook een marinier?
En lees de rest, dit is geen exces maar schering en inslag in het VK
Een onderofficier is ten tijde van de ontgroening de meerdere en hij schopte de marinier tegen de grond. Het was niet zo dat de mariniers die bezig waren met hun ontgroening elkaar tot moes sloegen.
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:29:29 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32645014
ja ik ben er ook niet zo van onder de indruk hoor tot op het moment dat 1 van die gasten die andere in zijn gezicht schopt met schoenen aan natuurlijk dat vond ik wel een beetje 'vreemd'

In Nederland oefen je ook gewoon vuistgevechten dat gaat er op dezelfde manier aan toe ... alleen ben je dan meestal niet naakt (en wordt je niet in je gezicht geschopt door de baas)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 28 november 2005 @ 14:31:24 #16
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32645063
Ach ja, wat zal ik zeggen? Ik vind het filmpje wel meevallen. Dat er een idioot is die een rake trap geeft vind men overal, ook in de civiele maatschappij.
Verder hebben we het over de Britse Mariniers, en dat zijn zeker geen doetjes. Door harde training en ervaringen staan zij hoog bovenaan als het aankomt op incasseringsvermogen.

En dit gebeurd in vrijwel elk leger en elke eenheid.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 28 november 2005 @ 14:35:11 #17
110987 ErwinRommel
pi_32645173
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:29 schreef sp3c het volgende:
ja ik ben er ook niet zo van onder de indruk hoor tot op het moment dat 1 van die gasten die andere in zijn gezicht schopt met schoenen aan natuurlijk dat vond ik wel een beetje 'vreemd'

In Nederland oefen je ook gewoon vuistgevechten dat gaat er op dezelfde manier aan toe ... alleen ben je dan meestal niet naakt (en wordt je niet in je gezicht geschopt door de baas)
Idd.
In de beginjaren bij Luchtmobiel hadden we de zgn. MZV. Dat betekend Militaire Zelf Verdediging.
Met groen overal aan en kisten aan en knuppels in de handen of andere voorwerpen zoals dummy wapens van hout tegen elkaar vechten. ja dan krijg je wel eens een zware kist tegen je kaken of andere delen.

Ik vind de hele ophef dan ook niet terecht doordat brave burgers dit dan als "schokkend" vinden.
Ja, die onder-officier ging in de fout en zal na deze ophef ook wel enigzins zijn geschrokken.
  maandag 28 november 2005 @ 14:42:45 #18
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_32645356
joint the army travel around meet intressting people and kill them
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:43:36 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32645376
geschrokken?

hij zal inmiddels wel ontslagen zijn!
  maandag 28 november 2005 @ 14:48:49 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32645492
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Idd.
In de beginjaren bij Luchtmobiel hadden we de zgn. MZV. Dat betekend Militaire Zelf Verdediging.
Met groen overal aan en kisten aan en knuppels in de handen of andere voorwerpen zoals dummy wapens van hout tegen elkaar vechten. ja dan krijg je wel eens een zware kist tegen je kaken of andere delen.
Eerste jaar van luchtmobiel waren ongelooflijke mietjes
Ze gingen al onderuit wanneer je ze injectie moest geven
quote:
Ik vind de hele ophef dan ook niet terecht doordat brave burgers dit dan als "schokkend" vinden.
Ja, die onder-officier ging in de fout en zal na deze ophef ook wel enigzins zijn geschrokken.
Wat schokkend is zijn de stroomdraden op de zak, de cultuur van intimidatie en geweld die in het Britse leger nog steeds heerst en het feit dat er nog steeds niets aan gedaan wordt. Dit is geen op zichzelf staand feit.

Ik mag hopen dat de onderofficier voor de rechter gesleept wordt, dit is niet te billijken, dit is geen blessure opgelopen tijdens een training maar doelbewust iemand verwonden. Daarnaast moet hij het leger uitgegooid worden (na celstraf) wegens complete incompetentie.
  maandag 28 november 2005 @ 15:03:53 #21
110987 ErwinRommel
pi_32645883
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

Wat schokkend is zijn de stroomdraden op de zak, de cultuur van intimidatie en geweld die in het Britse leger nog steeds heerst en het feit dat er nog steeds niets aan gedaan wordt. Dit is geen op zichzelf staand feit.

Ik mag hopen dat de onderofficier voor de rechter gesleept wordt, dit is niet te billijken, dit is geen blessure opgelopen tijdens een training maar doelbewust iemand verwonden. Daarnaast moet hij het leger uitgegooid worden (na celstraf) wegens complete incompetentie.
De angst voor de ziekenbroeder
Ja, dat geef ik toe. De angst om echter wat rake klappen op te vangen was in elk geval minder

Stroomdraden op de zak vind ik geen ontgroening meer. Mee eens. Eveneens doelbewust verwonden.

Toch is de militaire cultuur geheel anders met eigen gebruiken en normen en waarden. Dat het er hard aan toegaat lijkt evident aan de beroepskeuze, met name in het Britse leger waar ik zelf overigens zeer goede ervaringen mee heb.
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 15:24:16 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32646412
ja maar deze gast zal toch wel echt ontslagen moeten worden hoor, als ik wakker zou worden als slachtoffer zijnde zou ik hem zelf het hospitaal in werken en dat lijkt me toch niet de bedoeling van ontgroeningen
pi_32659508
Je bent marinier of je bent het niet natuurlijk

1 ding keur ik wel af en dat is die laatste genade klap die te onverwacht aan kwam, zo kan je iemand goed blesseren(dus niet door de klap zelf, maar het onverwachte is gevaarlijk).
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32659718
Het leger
pi_32660872
Ik weet niet van welke planeet jullie komen, maar op aarde zijn er teveel idioten en daar moeten wij ons tegen beschermen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32661035
Je moet wel een beetje gaar in je hoofd zijn om in het leger te gaan, dus hier kijk ik niet raar van op.
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_32661156
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:27 schreef happus het volgende:

[..]

dat zijn wijze woorden
als je dit al wijs vindt, snap ik je signature; bekrompen, denkt het alleen te snappen wanneer je plaatjes ziet en er op kan klikken.
pi_32661184
happus is bezig met zijn 'posting spree', niet al te serieus nemen.
pi_32661223
keej dan, je hebt trouwens een droge tekst boven je plaatje
pi_32661242
Ach.

Er wordt wel vaker gevochten. In de kroeg, op straat, in de ring, op het voetbalveld, op dorpsfeesten, met de buren, studentjes, gabbers, Marokkanen, Friezen.

Zo ook in het Britse leger.
The gum you like, is coming back in style.
pi_32661246
quote:
Op maandag 28 november 2005 03:48 schreef Dagonet het volgende:
[...]

Zouden zulke situaties in Nederland ook voorkomen?
Officieel?

Nee.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:43:30 #32
97745 Thorical
finding a way
pi_32661430
Ik zal wel de enige zijn die vind dat ze het binnen dat corps zelf moeten oplossen.
Niet lopen zeiken als die jongen er niets aan overgehouden heeft en dat stuk onderoficier mag van mij een halfjaar de latrine poetsen met een tandenborstel en daarna is het over.
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 00:49:15 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32661536
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

Officieel?

Nee.
Nederland is veel te koud voor dergelijke uniformen maar vuistgevechten worden wel degenlijk geoefend ... en soms gaat het mis

er zal wel een verhaal achter zitten want het lijkt me niet dat zo iemand je zonder reden in je gezicht schopt
pi_32661684
Volgens mij moet je ook niet goed snik zijn als je je zoiets laat welgevallen. Dom kuddegedrag. Het is mij ook niet duidelijk waarom deze mannen naakt moesten vechten. Ik neem in elk geval aan dat deze officier (of onderofficier) die de rekruut bewusteloos heeft geschopt voor de krijgsraad komt en waarschijnlijk aan een burgermansbestaan kan beginnen.
pi_32662373
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Oh, maar het gaat wel vaker mis bij ontgroenigen in NL, alleen hoor je daar nauwelijks over. Tenzij er iemand overlijdt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 29 november 2005 @ 01:45:31 #36
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32662438
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 01:38 schreef sizzler het volgende:

[..]

Oh, maar het gaat wel vaker mis bij ontgroenigen in NL, alleen hoor je daar nauwelijks over. Tenzij er iemand overlijdt.
Hehe, kent een verhaal met juridische gevolgen dus niet voor posting vatbaar.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_32662462
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:56 schreef rutger05 het volgende:
Volgens mij moet je ook niet goed snik zijn als je je zoiets laat welgevallen. Dom kuddegedrag. Het is mij ook niet duidelijk waarom deze mannen naakt moesten vechten. Ik neem in elk geval aan dat deze officier (of onderofficier) die de rekruut bewusteloos heeft geschopt voor de krijgsraad komt en waarschijnlijk aan een burgermansbestaan kan beginnen.
In oorlogtijd gaat het er ook altijd heel netjes aan toe.
Die mannen worden voorbereid om onder alle omstandigheden alles te geven bij een gevecht en zich niet te laten afleiden door futiliteiten. Dat men hier te ver is gegaan is duidelijk maar dan doel ik op de actie van de onderofficier.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_32662561
niet

[ Bericht 89% gewijzigd door sp3c op 29-11-2005 04:23:06 ]
Nothing to see here, carry on
pi_32662580
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 01:45 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Hehe, kent een verhaal met juridische gevolgen dus niet voor posting vatbaar.
Ik ken vele verhalen die niet direct postbaar zijn. 't Enige opzienbarende aan dit verhaal is dat het toevallig met videobeelden en al is uitgelekt. Dit soort dingen komen ook in Nederland heel veel voor.'t Zegt veel over de mentale toestand van degenen die zich geroepen voelen om de wapenen ter hand te nemen...
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32662612
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 01:49 schreef wonko het volgende:

[..]

In oorlogtijd gaat het er ook altijd heel netjes aan toe.
Die mannen worden voorbereid om onder alle omstandigheden alles te geven bij een gevecht en zich niet te laten afleiden door futiliteiten. Dat men hier te ver is gegaan is duidelijk maar dan doel ik op de actie van de onderofficier.
Ik zie niet in hoe het laten vechten van twee mannen in hun blote kont (de rest staat er trouwens ook in adamskostuum bij) kan bijdragen aan het vechten in een oorlogssituatie. Het lijkt mij meer te gaan om een debiel ontgroeningritueel. Volgens mij moet je wel een zeer gering gevoel van eigenwaarde hebben om je aan zo'n ontgroeningritueel te onderwerpen. Het kan best zo zijn dat een vernederend ontgroeningritueel bijdraagt aan een hechte groepsvorming, maar ik zou persoonlijk mijn portie dan aan Fikkie geven.
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 04:27:39 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32663251
ja och, ontgroeningsrituelen zijn per definitie flauw, iedereen doet het dus jij ook, dat heeft weinig met je eigenwaarde te maken.

je kunt overigens niet ontslagen voor het weigeren eraan deel te nemen het is allemaal vrijwillig, alleen verwacht je niet dat de een of andere lul met een superioriteitswaan (en kleren) je in je gezicht begint te schoppen
  dinsdag 29 november 2005 @ 04:31:37 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32663256
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

Met een man pakken los je dit echt niet op.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 04:31:56 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32663257
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 01:38 schreef sizzler het volgende:

[..]

ja het gebeurt wel hoor, zijn wel is rechtzaken over.
Denk dan aan een zak over je hoofd en sigaretten uitdrukken op je armen en klappen in je gezicht enzo dat komt geloof ik het meest voor.

absoluut verboden natuurlijk ik zei aan het begin van de imo of hoe het ook het tegenwoordig ook al gelijk dat ze mogen doen wat ze willen met me maar dat niemand mij een zak over mijn hoofd trekt want ik wil gewoon kunnen zien wie wat doet en die persoon krijgt het op een onverwacht moment gewoon terug want als het de teambuilding zou moeten bevorderen wil ik ook meespelen
de verhalen bleken toen wat overdreven te zijn en onze ontgroening bestond uit met volle bepakking in de sloot springen (die was een halve meter diep maar dat zag je niet door al de rotzooi die erop dreef )
  dinsdag 29 november 2005 @ 04:50:27 #44
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32663267
En dit zijn mensen die voor vrede moeten zorgen ..................
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 04:54:02 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32663270
ze moeten voor vrede zorgen door de vijand dood te maken ... dus ook als ze in je badkamer binnenvallen terwijl je onder de douche staat
  dinsdag 29 november 2005 @ 04:58:03 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32663274
Soldaten zijn opgeleid om te moorden. En denk ook niet dat de creme de la creme van de Nederlandse jeug in het leger zit. En dat zal voor de Engelsen niet veel anders zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 05:01:11 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32663278
grootste onzin van vandaag (gister eigenlijk)
  dinsdag 29 november 2005 @ 05:03:24 #48
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32663283
Waarom is het de grootste onzin dan sp3c?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 05:07:53 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32663290
1. soldaten worden niet opgeleid om te moorden
2. de creme de la creme van de Nederlandse jeugd zit bij de luchtmacht

ook bij de engelsen
  dinsdag 29 november 2005 @ 05:19:49 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32663300
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 05:07 schreef sp3c het volgende:
1. soldaten worden niet opgeleid om te moorden
2. de creme de la creme van de Nederlandse jeugd zit bij de luchtmacht

ook bij de engelsen
Soldaten worden dus opgeleid een Irakees een aai over de bol te geven. Oorlog is een door de staat gelegaliseerde vorm van massamoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')