abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32634875
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:57 schreef Stpan het volgende:
1 ding snap ik trouwens niet. Het Ajax-systeem is toch met een echte nummer 10? Ik viel zowat van mijn stoel toen ik Cruijff tegen Sparta Praha hoorde over 'met de punt naar achter'. Een nieuwe trend, ook bij Oranje, maar ik vind het niets.
Bij Oranje is Van Nistelrooij bij elkaar al uren onzichtbaar geweest, puur omdat hij op een eiland staat zonder aansluiting. Dan kun je van Ajax-spitsen toch niet verwachten dat ze optimaal renderen zo zonder steun?
Ik denk dat het spitsenprobleem dan ook wat wordt overschat, en het gebrek aan een echte nummer 10 probleem zwaar onderschat.
Je kunt mij namelijk niet wijsmaken dat dit Utrecht zich makkelijk staande zou houden tegen 4 aanvallend ingestelde spelers. Bovendien schat ik AZ hoog in, maar qua individuele kwaliteit moet Ajax het toch kunnen evenaren? En AZ wint wel, door die constante druk naar voren, wat bij Ajax met deze bezetting van het middenveld er totaal niet uitkomt.
Cruijff speelt 'met de punt naar achter' omdat je dan volgens hem aanvallender speelt.

Punt naar achter = één verdedigende 'controlerende' middenvelder + twee aanvallende middenvelders.
Punt naar voren = twee verdedigende middenvelders + één aanvallende middenvelder, de '10'.

Cruijff speelde bij Barcelona trouwens nooit met een '10', dus nieuw is het zeker niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Radegast op 28-11-2005 01:07:42 ]
  maandag 28 november 2005 @ 01:05:00 #202
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_32635203
Ook omdat je spits dan meer ruimte heeft om de bal ingespeeld te krijgen vanaf het middenveld. Er staat als het ware geen nummer 10 meer tussen.

Het ligt er ook maar aan wat voor'n spelers je tot je beschikking hebt en waar je tegen speelt. Soms is een man die vlak achter de spits speelt juist wel wat je wil hebben.
pi_32635249
Brrr....als ik zo eens naar het programma kijk in december, zie ik ons Ajax niet zo snel stijgen op de ranglijst.
pi_32635836
Je kunt je ondertitel wel veranderen in Ajax op 10.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32636105
tot de hoeveelste plaats heb je recht op de play off's?
Nothing to see here, carry on
pi_32636136
9e volgens mij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32636224
hup middenmoot dan maar, hihi
Nothing to see here, carry on
pi_32636428
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:06 schreef Radegast het volgende:
Brrr....als ik zo eens naar het programma kijk in december, zie ik ons Ajax niet zo snel stijgen op de ranglijst.
Als we willen stijgen zullen we juist de ploegen die boven ons staan moeten verslaan. Dan krijgen winnen wij punten ten koste van hen. Ik ben blij dat we de komende tijd die gelegenheid krijgen.

RKC thuis en Vitesse thuis, in potentie nog lastigere wedstrijden dan die van gisteren (Utrecht uit), moeten we toch winnend afsluiten. Het is tijd voor een calamiteitenplan, oftewel, zonder vrees en angst voetballen, we hebben nu echt niets meer te verliezen.

Verder is mooi voetbal niet meer belangrijk, of we nou countervoetbal, laf voetbal (lees: Feyenoordvoetbal), opportunistisch voetbal spelen of ons vleugelspel handhaven doet er niet toe, ook is het niet interessant of we nou 4-4-2, 4-3-3, 3-4-3 of 3-3-4 spelen. Als we maar winnen.

Tot slot kunnen we niet anders dan hopen op een normale NEDERLANDSE scheidrechter, tegenwoordig schijnen die uiterst schaars te zijn en het heeft ons al minstens 4 punten gekost.
Ik zeg niet dat dat nou zoveel punten zijn, maar het werkt alles behalve stimulerend en motiverend.
Zeker niet als je bedenkt dat het juist gebeurt in uitwedstrijden tegen PSV en Utrecht, waar we het altijd al lastig tegen hebben.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 november 2005 @ 03:13:10 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32636814
offtopic gebagger en onzin is weg. Vanaf nu ontopic en normale discussies.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 28 november 2005 @ 07:40:42 #210
80382 manny
30 is best veel
pi_32637625
shit, maandagmorgen. Moet naar mijn werk; in Utrecht !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_32638045
Mijn Ajax, wat doen jullie?

Het begint toch echt trieste vormen aan te nemen.
Dat zelfs Utrecht gewoon verdiend wint van Ajax zegt toch wel genoeg.
Met alle respect voor Utrecht, maar Ajax hoort gewoon beter te zijn in deze wedstrijden.
Vervolgens wordt er een uur lang aangemodderd en wordt Ajax wakker wanneer ze achterstaan.
Dat er dan een terecht doelpunt wordt afgekeurd is dan erg zuur, maar dat maskeert niet de problemen die er op dit moment zijn. Waar een paar weken geleden in ieder geval het veldspel nog reden gaf tot goede hoop, is dat nu zelfs niet meer het geval. Ik zie Ajax op dit moment alleen nog maar verder afglijden . . . . . .
pi_32638068
quote:
Op maandag 28 november 2005 08:50 schreef Robar het volgende:
Mijn Ajax, wat doen jullie?

Het begint toch echt trieste vormen aan te nemen.
Dat zelfs Utrecht gewoon verdiend wint van Ajax zegt toch wel genoeg.
Met alle respect voor Utrecht, maar Ajax hoort gewoon beter te zijn in deze wedstrijden.
Vervolgens wordt er een uur lang aangemodderd en wordt Ajax wakker wanneer ze achterstaan.
Dat er dan een terecht doelpunt wordt afgekeurd is dan erg zuur, maar dat maskeert niet de problemen die er op dit moment zijn. Waar een paar weken geleden in ieder geval het veldspel nog reden gaf tot goede hoop, is dat nu zelfs niet meer het geval. Ik zie Ajax op dit moment alleen nog maar verder afglijden . . . . . .
Precies hoe ik denk.....
pi_32638165
quote:
Op maandag 28 november 2005 08:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Precies hoe ik denk.....
Behalve dat "mijn Ajax" gedeelte neem ik aan?
  maandag 28 november 2005 @ 09:05:38 #214
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32638203
Ik vond de stoeltjes in Utrecht nog vrij stevig.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 28 november 2005 @ 09:44:53 #215
106757 xboxps2
Feyenoord 4 Ever
pi_32638745
Who the fuck is ajax ?
pi_32638776
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef Cart_man het volgende:
Na woensdag rechterrijtje?
Waarschijnlijk wel. Het kan me alleen weinig meer schelen, dit seizoen is toch al verneukt en verloren. Gewoon na dit seizoen flink de bezem door heel Ajax (dus ook op bestuurlijk niveau) en opnieuw beginnen.
  maandag 28 november 2005 @ 09:49:00 #217
106757 xboxps2
Feyenoord 4 Ever
pi_32638789
Ajax - RKC Waalwijk (zo 04-12-05)
Vitesse - Ajax (zo 11-12-05)
NAC Breda - Ajax (zo 18-12-05)
Ajax - FC Groningen (di 27-12-05)
SC Heerenveen - Ajax (vr 30-12-05)

ehehe
Who the fuck is ajax ?
pi_32638893
quote:
Op maandag 28 november 2005 07:40 schreef manny het volgende:
shit, maandagmorgen. Moet naar mijn werk; in Utrecht !
Welkom

Een nieuwe week jongens, kop op. Nieuwe kansen. Staar je niet teveel Blind op de afgelopen weken, het leven gaat nu eenmaal over Rosenbergen maar soms ook door dalen
pi_32638896
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:49 schreef xboxps2 het volgende:
Ajax - RKC Waalwijk (zo 04-12-05)
Vitesse - Ajax (zo 11-12-05)
NAC Breda - Ajax (zo 18-12-05)
Ajax - FC Groningen (di 27-12-05)
SC Heerenveen - Ajax (vr 30-12-05)

ehehe
Hey nerdje, het topic is niet voor niks opgeschoond. Ga maar weer stoer op je xboxje spelen en laat de grote mensen even met rust, tnx.
pi_32638931
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:56 schreef devv05 het volgende:

[..]

Hey nerdje, het topic is niet voor niks opgeschoond. Ga maar weer stoer op je xboxje spelen en laat de grote mensen even met rust, tnx.
Wil je nou zeggen dat er alleen nog maar Ajax-fans hier mogen posten? Kom op zeg, draag je verdriet een beetje waardiger.
  maandag 28 november 2005 @ 10:04:29 #221
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_32639010
Edit: dit gaat nergens over en dat weet je best.

[ Bericht 18% gewijzigd door -Vaduz- op 28-11-2005 10:08:27 ]
Ik ben inmiddels overleden
pi_32639016
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Wil je nou zeggen dat er alleen nog maar Ajax-fans hier mogen posten? Kom op zeg, draag je verdriet een beetje waardiger.
Nee, maar het is wel heel toevallig dat er een heel stel ineens uit alle hoeken en gaten komen trollen Blijkbaar hebben ze daar meer plezier in dan hoe het met hun eigen club gaat. Eventjes is misschien leuk, zou ik andersom af en toe ook wel eens doen, maar keer op keer gaat een beetje vervelen. Topic is nu niet voor niets al 3 keer opgeschoond door drie verschillende modjes.

Als je iets toevoegt prima, als je puur komt om te trollen blijf lekker weg.
pi_32639101
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Flikker op joh, van jou kan ik het wel hebben, maar al die trieste kneusjes die ik hier nog nooit gezien heb en nu opeens met loze plaatjes komen mogen van mij van een hoge Rosenberg naar beneden geduwd worden.
pi_32639106
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:04 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel heel toevallig dat er een heel stel ineens uit alle hoeken en gaten komen trollen Blijkbaar hebben ze daar meer plezier in dan hoe het met hun eigen club gaat. Eventjes is misschien leuk, zou ik andersom af en toe ook wel eens doen, maar keer op keer gaat een beetje vervelen. Topic is nu niet voor niets al 3 keer opgeschoond door drie verschillende modjes.

Als je iets toevoegt prima, als je puur komt om te trollen blijf lekker weg.
Ik vind dat je best tegen een stootje mag kunnen hoor al moet het inderdaad niet al te gortig worden. Maar hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind en wat gij niet wilt dat u geschiedt....en wie een kuil graaft voor een ander...........(zal ik doorgaan0?

Ajacieden gaan er prat op arrogant te zijn en dat is prima maar dan hoort dit er ook een beetje bij
pi_32639130
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind dat je best tegen een stootje mag kunnen hoor al moet het inderdaad niet al te gortig worden. Maar hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind en wat gij niet wilt dat u geschiedt....en wie een kuil graaft voor een ander...........(zal ik doorgaan0?

Ajacieden gaan er prat op arrogant te zijn en dat is prima maar dan hoort dit er ook een beetje bij
Like i said, van jou en de mensen die hier vast komen en ook wel eens serieuze input geven, prima. Gebeurt andersom ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')