abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32826477
quote:
op maandag 5 december 2005 02:45 schreef robbiej het volgende:

[..]

je lijkt wel een kloon van mij als ik dat zo moet lezen.
ik heb al moeite om een lange text te schrijven.
cool.

weet je nog een aantal van die typische dingen op te noemen, anders dan die in mijn lijstje?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 5 december 2005 @ 02:52:00 #52
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_32826501
tja ik ben stronteigenwijs. ik moet altijd alles zelf ondervinden.
(mn moeder zei dat ik vroeger wel eens 4x mn poten aan de verwarming brandde wilde ik geloven dat ie heet was. stroom uit een stopcontact? voelen! hoppa spijker dr in )

ik vergeet veel dingen
kan niet organiseren word een totale chaos.
doe veel impulsieve aankopen. en paar dagen later denk ik... kut!
soms wat stemmingswisselingen

meer kan ik ff niet verzinnen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  maandag 5 december 2005 @ 02:57:11 #53
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_32826534
quote:
op maandag 5 december 2005 02:41 schreef -delta- het volgende:

[..]

een kind met adhd in huis hebben is ook een rondstuiterend kind. staat zo'n beetje gelijk aan 3 a 4 kinderen in huis, zo hectisch dat het is.
dat verschilt dus.
ik stuiterde vroeger ook niet het hele huis rond, en heb toch wel degelijk de diagnose adhd.
dus.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_32826549
ik kan altijd prima een baan krijgen, ik heb natuurlijk al een miljoen keer gesoliciteerd en word altijd aangenomen.
de eerste weken gaat het altijd prima, maar ik kom nooit 5 dagen lang op tijd.
als ik éénmaal alle ins en out ken van mijn baan ben ik het beu, kom nog later,
test uit hoe weinig ik kan doen en kom soms helemaal niet met ontslag als gevolg.
enorm dom natuurlijk, maar misschien herkenbaar voor sommigen?
  maandag 5 december 2005 @ 03:01:35 #55
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32826552
quote:
op maandag 5 december 2005 02:57 schreef bdisoke het volgende:

[..]

dat verschilt dus.
ik stuiterde vroeger ook niet het hele huis rond, en heb toch wel degelijk de diagnose adhd.
dus.
dan ben je een van de weinigen...
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_32826556
quote:
op maandag 5 december 2005 03:01 schreef -delta- het volgende:

[..]

dan ben je een van de weinigen...
ik weet niet goed hoe ik vroeger was, ik heb het idee dat het mettertijd slechter wordt.
misschien omdat ik mijn levensstijl aanpas aan mijn gedrag?
  maandag 5 december 2005 @ 03:05:03 #57
127956 Robbiej
pi_32826566
quote:
op maandag 5 december 2005 03:00 schreef mighty_myte het volgende:
ik kan altijd prima een baan krijgen, ik heb natuurlijk al een miljoen keer gesoliciteerd en word altijd aangenomen.
de eerste weken gaat het altijd prima, maar ik kom nooit 5 dagen lang op tijd.
als ik éénmaal alle ins en out ken van mijn baan ben ik het beu, kom nog later,
test uit hoe weinig ik kan doen en kom soms helemaal niet met ontslag als gevolg.
enorm dom natuurlijk, maar misschien herkenbaar voor sommigen?
herkenbaar? herkenbaar?

godsamme man? heet jij niet toevallig rob² ?

idem altijd aangenomen. hou het nooit langer dan 1-3 weken vol.. ben het helemaal zat dan. tot ik op een gegeven moment helemaal niet meer kom opdagen

in 1.5 jaar tijd:

3 supermarkten
1 pizzaria
1 snackbar

en een hele lange tijd niks gedaan...

... zelfde met deze opleiding. dinsdag naar leerplichtconsulent.. teveel uren gemist...
  maandag 5 december 2005 @ 03:05:09 #58
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32826567
quote:
op maandag 5 december 2005 03:02 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

ik weet niet goed hoe ik vroeger was, ik heb het idee dat het mettertijd slechter wordt.
misschien omdat ik mijn levensstijl aanpas aan mijn gedrag?
ik wilde net nog toevoegen, of je het wel zelf weet van hoe je vroeger was.
sommigen waren voor hun gevoel wel gewoon redelijk rustig, maar een ouder heeft het vaak dan niet zo beleefd.
maar goed je hebt natuurlijk ook verschillende gevallen, maar merendeel is gewoon erg druk.

maar je hebt ook add, hd, ad, etc, daar zit ook een enorm verschil in, niet alleen qua hyperactief zijn, ook qua concentratie bv.
And know what you want,
  maandag 5 december 2005 @ 03:07:01 #59
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32826572
quote:
op maandag 5 december 2005 03:05 schreef robbiej het volgende:

[..]

herkenbaar? herkenbaar?
goh 2 adhd'ers herkennen elkaar
elke adhd'er heeft zowat moeite met concentratie op werk en school.
houden het ff vol en daarna stoppen ze of slapen ze de halve tijd.

en de hele wereld verklaart ze dan weer voor lui of iets in die richting, omdat ze het niet begrijpen, dat ze vaak of op dat moment niet anders kunnen.
And know what you want,
  maandag 5 december 2005 @ 03:09:26 #60
127956 Robbiej
pi_32826581
ik kan dus gewoon 9/10 niet op tijd komen.. mensen noemen me dan ongemotiveerd/lui etc ja maar kan het niet uitleggen
  maandag 5 december 2005 @ 03:12:21 #61
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32826592
quote:
op maandag 5 december 2005 03:09 schreef robbiej het volgende:
ik kan dus gewoon 9/10 niet op tijd komen.. mensen noemen me dan ongemotiveerd/lui etc ja maar kan het niet uitleggen
een vriend van me heeft z'n wekker en horloge altijd 20 minuten voorlopen. zo komt ie meestal nog net op tijd.
And know what you want,
  maandag 5 december 2005 @ 03:13:09 #62
127956 Robbiej
pi_32826594
versier ik het nog om te laat te komen
pi_32826608

[ Bericht 100% gewijzigd door mighty_myte op 05-12-2005 03:23:17 (laat maar) ]
  maandag 5 december 2005 @ 03:16:06 #64
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32826609
quote:
op maandag 5 december 2005 03:13 schreef robbiej het volgende:
versier ik het nog om te laat te komen
ja dat blijf je altijd wel een beetje houden ws. moet je omgeving maar rekening mee houden.
werk/school is wel wat lastiger.
And know what you want,
  maandag 5 december 2005 @ 03:18:34 #65
127956 Robbiej
pi_32826619
ja ik kan het ook niet uitleggen bij hun..

en mn ouders snappen het ook 9/10 niet.
  maandag 5 december 2005 @ 03:51:32 #66
127956 Robbiej
pi_32826731
heb net een heel boeiend gesprek gehad met mighty_myte.
en ben er dus ook achter dat ik een obsessive compulse disorder heb.. (overmatig dingen controleren bijv 100x kijken of de kraan wel dicht is ofzo.. morgen maar ff met mn moeder overleggen en naar de huisarts maar weer )
pi_32827186
quote:
op maandag 5 december 2005 03:09 schreef robbiej het volgende:
toch vind ik dat je dat moet kunnen opbrengen. gewoon op de klok kijken en vertrekken wanneer je moet vertrekken kan iedereen met gezond verstand toch? dat is niet ingewikkeld, ook niet iets waar een concentratie voor nodig is.

het heeft volgens mij toch best te maken met accepteren dat zoiets gewoon belangrijk is, dat het moet.
  maandag 5 december 2005 @ 07:51:58 #68
127956 Robbiej
pi_32827224
geloof me. het klinkt zoveel makkelijker dan het is. met ocd is het helemaal een ramp.. besluit je op het laatste moment nog even wat te 'controleren' ...
  maandag 5 december 2005 @ 08:29:22 #69
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32827455
quote:
op maandag 5 december 2005 03:05 schreef robbiej het volgende:

[..]

herkenbaar? herkenbaar?

godsamme man? heet jij niet toevallig rob² ?

idem altijd aangenomen. hou het nooit langer dan 1-3 weken vol.. ben het helemaal zat dan. tot ik op een gegeven moment helemaal niet meer kom opdagen

in 1.5 jaar tijd:

3 supermarkten
1 pizzaria
1 snackbar

en een hele lange tijd niks gedaan...

... zelfde met deze opleiding. dinsdag naar leerplichtconsulent.. teveel uren gemist...
ho

dat dat zaken zijn die door adhd versterkt worden wil nog niet zeggen dat je je daar in mag wentelen. het is juist zaak om, rekening houdend met adhd trekjes, eea in goede banen te leiden.
Vampire Romance O+
  maandag 5 december 2005 @ 10:23:39 #70
135732 drijvendschaap
een wolk voorbij
pi_32828999
godsgloeiende waar ik een moeite mee heb is als een topic te snel is gegroeid dat ik weer teveel moet gaan bijlezen. das pas moeilijk.
en idd wat mouseover zei het moet geen excuus worden. meer een soort van je weet dat het er is en dat je er meer moeite mee hebt. dus doe er meer moeite voor om het in goede banen te leiden
hepl
  maandag 5 december 2005 @ 17:06:54 #71
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_32839239
nee als excuus zal ik het nooit gebruiken. het is een verklaring. in mijn ogen.

wat dat op tijd komen betreft, ik kan mn wekker/horloge/klok/wat dan ook, een uur vooruit zetten. ik kom nog te laat. wat ik ook doe, het lukt me gewoon niet. en waarom?? goeie vraag. altijd komt er wel wat tussen, nog effe mail checken, een kat die om een knuffel vraagt, iets (zeg maar altijd wel íets) wat ik kwijt ben en mee moet nemen, ofwel in de auto zitten en er achter komen dat al mn spullen nog thuis liggen (en aangezien ik op een laptop werk, heb ik dat kreng toch echt nodig), en zo kan ik nog 1000 andere dingen opnoemen die ervoor kunnen zorgen dat ik te laat kom. mn ouders en mn vrienden weten inmiddels dat ze gewoon een kwartier tot een half uur eerder moeten zeggen als ik ergens moet zijn. dat werkt ook meestal.
op mn werk ligt dat anders. ik heb godzijdank de vrijheid dat ik tussen 8 en 9 mag beginnen, inmiddels heb ik er tussen 9 en 10 van gemaakt (ik moet 1,5 uur naar mn werk rijden en vertik t om om 5u mn bed uit te komen). ze weten het dat ik ook altijd rond 9u-9.15u binnen kom wandelen. ik blijf dan wel ook langer. ik probeer mn 8 u vol te krijgen.
maar ook bij slaat de verveling enorm toe als ik langere tijd ergens werk. ik moet wel zeggen dat ik mn werk kost wat kost wil blijven doen en dan ook mn baan blijf behouden. alhoewel ik er geen problemen mee zou hebben als ik eruit gegooid zou worden (aan de ene kant). aande andere kant, zal ik niet snel nieuw werk vinden aangezien ik behalve adhd nog een 3-tal chronische ziektes onder de leden heb. dus blijf ik knokken om toch maar hier te blijven werken. ook al verveel ik me dood. en probeer ik de grenzen uit te vinden tot waar ik kan gaan (van niks doen tot heel weinig doen etc).

in elk geval zijn zo'n beetje alle symptomen van adhd bij aanwezig. van extreem druk kunnen zijn en totaal niet kunnen concentreren tot heel rustig in mezelf gekeerd totaal gefocused op datgene waar ik mee bezig ben. en alles wat daar tussenin ligt.

mijn 'geluk' is geweest dat mn ouders me met strakke hand en een straks regiem hebben opgevoed. niet wetende dat ik adhd had, overigens. ze zijn nog van de oude stempel. aan de ene kant is het fijn dat ik toen zo heb moeten luisteren en moeten leven, ik ben zo niet verzeild in allerlei verslavingen en ben dus op t rechte pad gebleven. ik weet zeker dat als ze me niet zo hadden opgevoed, dat ik door mijn enorme drang naar kicks en extreme dingen totaal verkeerd terecht was gekomen. maar aan de andere kant, komen nu pas alle problemen naar voren. zie ik nu pas mijn gemiste kansen (niet de studie afgemaakt die ik enorm graag wilde doen). en heb ik zoiets, als ze dit eerder hadden gezien had ik misschien met de juiste therapie en medicatie wel mn droom kunnen laten uitkomen. ik zal het nooit weten. en dat steekt een beetje.

maar goed ik probeer er nog wat van te maken. voor zover mogelijk.

over een maand of 2 ga ik beginnen met de ritalin, eens kijken wat dat gaat doen voor me.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  maandag 5 december 2005 @ 17:29:56 #72
127956 Robbiej
pi_32839819
quote:
op maandag 5 december 2005 08:29 schreef mouseover het volgende:

[..]

ho

dat dat zaken zijn die door adhd versterkt worden wil nog niet zeggen dat je je daar in mag wentelen. het is juist zaak om, rekening houdend met adhd trekjes, eea in goede banen te leiden.
wil het ook niet als een excuus gebruiken... echt niet..

maar langer houd 'k het gewoon niet vol..
  maandag 5 december 2005 @ 17:36:46 #73
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32839993
quote:
op maandag 5 december 2005 17:06 schreef roeji het volgende:
wat dat op tijd komen betreft, ik kan mn wekker/horloge/klok/wat dan ook, een uur vooruit zetten. ik kom nog te laat. wat ik ook doe, het lukt me gewoon niet. en waarom?? goeie vraag. altijd komt er wel wat tussen, nog effe mail checken, een kat die om een knuffel vraagt, iets (zeg maar altijd wel íets) wat ik kwijt ben en mee moet nemen, ofwel in de auto zitten en er achter komen dat al mn spullen nog thuis liggen (en aangezien ik op een laptop werk, heb ik dat kreng toch echt nodig), en zo kan ik nog 1000 andere dingen opnoemen die ervoor kunnen zorgen dat ik te laat kom. mn ouders en mn vrienden weten inmiddels dat ze gewoon een kwartier tot een half uur eerder moeten zeggen als ik ergens moet zijn. dat werkt ook meestal.
op mn werk ligt dat anders. ik heb godzijdank de vrijheid dat ik tussen 8 en 9 mag beginnen, inmiddels heb ik er tussen 9 en 10 van gemaakt (ik moet 1,5 uur naar mn werk rijden en vertik t om om 5u mn bed uit te komen). ze weten het dat ik ook altijd rond 9u-9.15u binnen kom wandelen. ik blijf dan wel ook langer. ik probeer mn 8 u vol te krijgen.
wat een onzin, je bent gewoon ongedisciplineerd en je kunt geen prioriteiten stellen. als je weet hoelang het rijden is, als je weet hoe laat je er moet zijn, dan weet je toch ook wanneer je weg meot?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_32840209
quote:
op maandag 5 december 2005 17:29 schreef robbiej het volgende:

[..]

wil het ook niet als een excuus gebruiken... echt niet..

maar langer houd 'k het gewoon niet vol..
denk je dan dat mensen zonder adhd met veel plezier iedere dag in een snackbar werken? hoezo houd je het niet vol? wat gebeurt er dan voor vreselijks als je wel door zou zetten?
ik vind dat je wel erg snel voor de makkelijkste en meest luie weg kiest en dat terwijl je overloopt van activiteit
  maandag 5 december 2005 @ 17:57:13 #75
127956 Robbiej
pi_32840559
ik weet niet.. ineens voel je je heel klote als je naar je werk moet.. en dan heb je zo'n periode dat je denkt van.. fuck it allemaal.. en heb je echt geen zin.. dus niet geen zin maar echt geen zin.. heel raar om uit te leggen.. denk ok niet dat je het zou snappen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')