cool.quote:op maandag 5 december 2005 02:45 schreef robbiej het volgende:
[..]
je lijkt wel een kloon van mij als ik dat zo moet lezen.
ik heb al moeite om een lange text te schrijven.
dat verschilt dus.quote:op maandag 5 december 2005 02:41 schreef -delta- het volgende:
[..]
een kind met adhd in huis hebben is ook een rondstuiterend kind. staat zo'n beetje gelijk aan 3 a 4 kinderen in huis, zo hectisch dat het is.
dan ben je een van de weinigen...quote:op maandag 5 december 2005 02:57 schreef bdisoke het volgende:
[..]
dat verschilt dus.
ik stuiterde vroeger ook niet het hele huis rond, en heb toch wel degelijk de diagnose adhd.
dus.
ik weet niet goed hoe ik vroeger was, ik heb het idee dat het mettertijd slechter wordt.quote:
herkenbaar? herkenbaar?quote:op maandag 5 december 2005 03:00 schreef mighty_myte het volgende:
ik kan altijd prima een baan krijgen, ik heb natuurlijk al een miljoen keer gesoliciteerd en word altijd aangenomen.
de eerste weken gaat het altijd prima, maar ik kom nooit 5 dagen lang op tijd.
als ik éénmaal alle ins en out ken van mijn baan ben ik het beu, kom nog later,
test uit hoe weinig ik kan doen en kom soms helemaal niet met ontslag als gevolg.
enorm dom natuurlijk, maar misschien herkenbaar voor sommigen?
ik wilde net nog toevoegen, of je het wel zelf weet van hoe je vroeger was.quote:op maandag 5 december 2005 03:02 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
ik weet niet goed hoe ik vroeger was, ik heb het idee dat het mettertijd slechter wordt.
misschien omdat ik mijn levensstijl aanpas aan mijn gedrag?
goh 2 adhd'ers herkennen elkaarquote:
een vriend van me heeft z'n wekker en horloge altijd 20 minuten voorlopen. zo komt ie meestal nog net op tijd.quote:op maandag 5 december 2005 03:09 schreef robbiej het volgende:
ik kan dus gewoon 9/10 niet op tijd komen.. mensen noemen me dan ongemotiveerd/lui etc jamaar kan het niet uitleggen
ja dat blijf je altijd wel een beetje houden ws. moet je omgeving maar rekening mee houden.quote:op maandag 5 december 2005 03:13 schreef robbiej het volgende:
versier ik het nog om te laat te komen
toch vind ik dat je dat moet kunnen opbrengen. gewoon op de klok kijken en vertrekken wanneer je moet vertrekken kan iedereen met gezond verstand toch? dat is niet ingewikkeld, ook niet iets waar een concentratie voor nodig is.quote:op maandag 5 december 2005 03:09 schreef robbiej het volgende:
ik kan dus gewoon 9/10 niet op tijd komen.. mensen noemen me dan ongemotiveerd/lui etc jamaar kan het niet uitleggen
hoquote:op maandag 5 december 2005 03:05 schreef robbiej het volgende:
[..]
herkenbaar? herkenbaar?
godsamme man? heet jij niet toevallig rob² ?
idem altijd aangenomen. hou het nooit langer dan 1-3 weken vol.. ben het helemaal zat dan. tot ik op een gegeven moment helemaal niet meer kom opdagen
in 1.5 jaar tijd:
3 supermarkten
1 pizzaria
1 snackbar
en een hele lange tijd niks gedaan...
... zelfde met deze opleiding. dinsdag naar leerplichtconsulent.. teveel uren gemist...
wil het ook niet als een excuus gebruiken... echt niet..quote:op maandag 5 december 2005 08:29 schreef mouseover het volgende:
[..]
ho
dat dat zaken zijn die door adhd versterkt worden wil nog niet zeggen dat je je daar in mag wentelen. het is juist zaak om, rekening houdend met adhd trekjes, eea in goede banen te leiden.
wat een onzin, je bent gewoon ongedisciplineerd en je kunt geen prioriteiten stellen. als je weet hoelang het rijden is, als je weet hoe laat je er moet zijn, dan weet je toch ook wanneer je weg meot?quote:op maandag 5 december 2005 17:06 schreef roeji het volgende:
wat dat op tijd komen betreft, ik kan mn wekker/horloge/klok/wat dan ook, een uur vooruit zetten. ik kom nog te laat. wat ik ook doe, het lukt me gewoon niet. en waarom?? goeie vraag. altijd komt er wel wat tussen, nog effe mail checken, een kat die om een knuffel vraagt, iets (zeg maar altijd wel íets) wat ik kwijt ben en mee moet nemen, ofwel in de auto zitten en er achter komen dat al mn spullen nog thuis liggen (en aangezien ik op een laptop werk, heb ik dat kreng toch echt nodig), en zo kan ik nog 1000 andere dingen opnoemen die ervoor kunnen zorgen dat ik te laat kom. mn ouders en mn vrienden weten inmiddels dat ze gewoon een kwartier tot een half uur eerder moeten zeggen als ik ergens moet zijn. dat werkt ook meestal.
op mn werk ligt dat anders. ik heb godzijdank de vrijheid dat ik tussen 8 en 9 mag beginnen, inmiddels heb ik er tussen 9 en 10 van gemaakt (ik moet 1,5 uur naar mn werk rijden en vertik t om om 5u mn bed uit te komen). ze weten het dat ik ook altijd rond 9u-9.15u binnen kom wandelen. ik blijf dan wel ook langer. ik probeer mn 8 u vol te krijgen.
denk je dan dat mensen zonder adhd met veel plezier iedere dag in een snackbar werken? hoezo houd je het niet vol? wat gebeurt er dan voor vreselijks als je wel door zou zetten?quote:op maandag 5 december 2005 17:29 schreef robbiej het volgende:
[..]
wil het ook niet als een excuus gebruiken... echt niet..
maar langer houd 'k het gewoon niet vol..
oh jawel hoor, dat ken ik wel. ik geef mezelf dan een onwijze schop onder mijn kont en sleep mezelf de dag doorquote:op maandag 5 december 2005 17:57 schreef robbiej het volgende:
ik weet niet.. ineens voel je je heel klote als je naar je werk moet.. en dan heb je zo'n periode dat je denkt van.. fuck it allemaal.. en heb je echt geen zin.. dus niet geen zin maar echt geen zin.. heel raar om uit te leggen.. denk ok niet dat je het zou snappen..
ik doe er geen uitspraak over of dat wel of niet zo is. dat kan ik namelijk niet.quote:op maandag 5 december 2005 17:29 schreef robbiej het volgende:
[..]
maar langer houd 'k het gewoon niet vol..
en hij had gelijk. in zoverre dat ad(h)d-ers over het algemeen absoluut baat bij een harde hand hebben. maar dan wel een harde hand die rekening met hun beperkingen houdt. als iemand het overzicht kwijt is is boos daarom worden nutteloos. boos worden omdat hij de speciale adhd planmethode die hij een weekje eerder heeft gekregen en waar hij beloofd heeft zich aan te houden, toe te passen en op te stellen voor dagelijkse dingen heeft bijvoorbeeld wel degelijk nut.quote:op maandag 5 december 1983 13:27 zei opa mouseover het volgende:
vroegah, toen wisten we wel raad met dat soort kereltjes
idd, en als je daar een paar keer aan toegeeft is de drempel die je overmoet om in zo'n situatie te gaan werken helemaal onoverbrugbaar.quote:op maandag 5 december 2005 17:57 schreef robbiej het volgende:
ik weet niet.. ineens voel je je heel klote als je naar je werk moet.. en dan heb je zo'n periode dat je denkt van.. fuck it allemaal.. en heb je echt geen zin.. dus niet geen zin maar echt geen zin.. heel raar om uit te leggen.. denk ok niet dat je het zou snappen..
als je me irl zou kennen zou je weten dat ik niet ongedisciplineerd ben. en zou je niet zoiets onzinnigs zeggen. het lukt me alleen niet om op tijd te komen. maar ik eikel ook niet als ik tot 's avonds laat moet werken.quote:op maandag 5 december 2005 17:36 schreef tc03 het volgende:
[..]
wat een onzin, je bent gewoon ongedisciplineerd en je kunt geen prioriteiten stellen. als je weet hoelang het rijden is, als je weet hoe laat je er moet zijn, dan weet je toch ook wanneer je weg meot?
ik moet je gelijk geven.quote:op maandag 5 december 2005 18:03 schreef mouseover het volgende:
[..]
idd, en als je daar een paar keer aan toegeeft is de drempel die je overmoet om in zo'n situatie te gaan werken helemaal onoverbrugbaar.
niet zeiken, werken. als je dat een paar keer gedaan hebt merk je na verloop van tijd dat het tijdens de dag redelijk wegtrekt. met als gevolg dat die buien veel minder extreem worden omdat je in gaat zien dat het maar een situatie van een paar uur is.
ik ken het je nog anders uitleggen. in plaats van 'geen zin hebben':quote:op maandag 5 december 2005 17:57 schreef robbiej het volgende:
wat denk je wat ik heb? psies ik heb adhd met ocdquote:op dinsdag 6 december 2005 12:51 schreef wiebelkont het volgende:
[..]
ik ken het je nog anders uitleggen. in plaats van 'geen zin hebben':
sommige mensen hebben een compulsieve stoornis. die doen dingen die ze niet willen, zoals bv heel vaak de deur controleren of handen wassen.
ik vermoed dat er zoiets bestaat als iets compulsief níet willen doen.
ik weet het, ik vind het ook verschrikkelijk jammer.quote:op donderdag 8 december 2005 10:54 schreef roeji het volgende:
@freecell; dat vind ik dus erg, dat je zwager dat doet. door mensen zoals hem worden wij (de echte adhd-ers) niet meer geloofd of vertrouwd. daarnaast ook nog de mensen die met de verkeerde diagnose rondlopen omdat er te snel het etiket adhd op is geplakt. nou dan heb je alles wel bij elkaar om ervoor te zorgen dat je de mensen argwanend maakt ten opzichte van diegene die het wel hebben.
jammer.
misschien komt het wel door de volle maanquote:op donderdag 15 december 2005 11:26 schreef freecell het volgende:
er zit storm in de lucht
ben ik nou de enige die hier hyperder van word?
ik ben vandaag echt in zo'n spring bui
vrij irritant, aangezien ik me moet concentreren op het maken van saaie tabelletjes.
quote:op donderdag 15 december 2005 11:42 schreef broesgroes het volgende:
. denk dat het voor de adhder zelf nog een stuk zwaarder is dan voor zn omgeving vooral als je in de maatschappij een beetje wilt functioneren zoals de zogenaamde gewone mensen.
doe toch esquote:op donderdag 15 december 2005 12:04 schreef freecell het volgende:
[..]ik krijg wel eens lacherig de vraag:"word jij nou niet moe van jezelf??"
als ik dan heel serieus: "jawel" zeg, kijken ze me best raar aan.
bij mij is het wel zo. als ik zo'n dag heb dat het de hele dag stormt in mijn hoofd, ik me niet kan concentreren en als een stuiterbal door het leven ga, ben ik 's avonds helemaal doodop van mezelf
ik heb hier ooit een gedichtje over geschreven, maar aangezien ik hem niet durf te posten....
hmmm....quote:
helemaal mee eens. ik ben ook 'behept' met adhd en dat brengt in sommige gevallen zeker moelijkheden met zich mee. maar ook ik ben van mening dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen daden, al is het natuurlijk makkelijker om met de vinger naar de adhd te wijzen. bij personen zonder adhd zijn bepaalde zaken in het leven vanzelfsprekender (omgaan met geld, afspraken nakomen, op tijd komen enz) terwijl bovenstaande zaken voor mij iedere x weer een heleboel energie kosten. so be it, ik zal er mee moeten leven. gewoon ieder x als het misgaat in de spiegel kijken en het weer proberen.quote:op woensdag 7 december 2005 11:40 schreef freecell het volgende:
mijn zwagertje denkt trouwens ook adhd te hebben. hij heeft ooit eens één test ingevuld bij een psycholoog, met in zijn achterhoofd de kenmerken van adhd die hij daarvoor op internet gelezen had.
hij heeft de test dus lichtelijk gemanipuleerd.
nu gebruikt hij het als excuus voor alle domme acties die hij uithaalt:" k kan er niets aan doen, ik heb adhd!" hij komt er ook elke keer weer mee weg.
ik vind dit frustrerend. een adhd-er is net zo verantwoordelijk voor zijn daden als een niet-adhd-er!
ik zit toch ook niet elke twee week op het politiebureau?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |