abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32826477
quote:
op maandag 5 december 2005 02:45 schreef robbiej het volgende:

[..]

je lijkt wel een kloon van mij als ik dat zo moet lezen.
ik heb al moeite om een lange text te schrijven.
cool.

weet je nog een aantal van die typische dingen op te noemen, anders dan die in mijn lijstje?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 5 december 2005 @ 02:52:00 #52
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_32826501
tja ik ben stronteigenwijs. ik moet altijd alles zelf ondervinden.
(mn moeder zei dat ik vroeger wel eens 4x mn poten aan de verwarming brandde wilde ik geloven dat ie heet was. stroom uit een stopcontact? voelen! hoppa spijker dr in )

ik vergeet veel dingen
kan niet organiseren word een totale chaos.
doe veel impulsieve aankopen. en paar dagen later denk ik... kut!
soms wat stemmingswisselingen

meer kan ik ff niet verzinnen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  maandag 5 december 2005 @ 02:57:11 #53
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_32826534
quote:
op maandag 5 december 2005 02:41 schreef -delta- het volgende:

[..]

een kind met adhd in huis hebben is ook een rondstuiterend kind. staat zo'n beetje gelijk aan 3 a 4 kinderen in huis, zo hectisch dat het is.
dat verschilt dus.
ik stuiterde vroeger ook niet het hele huis rond, en heb toch wel degelijk de diagnose adhd.
dus.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_32826549
ik kan altijd prima een baan krijgen, ik heb natuurlijk al een miljoen keer gesoliciteerd en word altijd aangenomen.
de eerste weken gaat het altijd prima, maar ik kom nooit 5 dagen lang op tijd.
als ik éénmaal alle ins en out ken van mijn baan ben ik het beu, kom nog later,
test uit hoe weinig ik kan doen en kom soms helemaal niet met ontslag als gevolg.
enorm dom natuurlijk, maar misschien herkenbaar voor sommigen?
  maandag 5 december 2005 @ 03:01:35 #55
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32826552
quote:
op maandag 5 december 2005 02:57 schreef bdisoke het volgende:

[..]

dat verschilt dus.
ik stuiterde vroeger ook niet het hele huis rond, en heb toch wel degelijk de diagnose adhd.
dus.
dan ben je een van de weinigen...
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_32826556
quote:
op maandag 5 december 2005 03:01 schreef -delta- het volgende:

[..]

dan ben je een van de weinigen...
ik weet niet goed hoe ik vroeger was, ik heb het idee dat het mettertijd slechter wordt.
misschien omdat ik mijn levensstijl aanpas aan mijn gedrag?
  maandag 5 december 2005 @ 03:05:03 #57
127956 Robbiej
pi_32826566
quote:
op maandag 5 december 2005 03:00 schreef mighty_myte het volgende:
ik kan altijd prima een baan krijgen, ik heb natuurlijk al een miljoen keer gesoliciteerd en word altijd aangenomen.
de eerste weken gaat het altijd prima, maar ik kom nooit 5 dagen lang op tijd.
als ik éénmaal alle ins en out ken van mijn baan ben ik het beu, kom nog later,
test uit hoe weinig ik kan doen en kom soms helemaal niet met ontslag als gevolg.
enorm dom natuurlijk, maar misschien herkenbaar voor sommigen?
herkenbaar? herkenbaar?

godsamme man? heet jij niet toevallig rob² ?

idem altijd aangenomen. hou het nooit langer dan 1-3 weken vol.. ben het helemaal zat dan. tot ik op een gegeven moment helemaal niet meer kom opdagen

in 1.5 jaar tijd:

3 supermarkten
1 pizzaria
1 snackbar

en een hele lange tijd niks gedaan...

... zelfde met deze opleiding. dinsdag naar leerplichtconsulent.. teveel uren gemist...
  maandag 5 december 2005 @ 03:05:09 #58
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32826567
quote:
op maandag 5 december 2005 03:02 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

ik weet niet goed hoe ik vroeger was, ik heb het idee dat het mettertijd slechter wordt.
misschien omdat ik mijn levensstijl aanpas aan mijn gedrag?
ik wilde net nog toevoegen, of je het wel zelf weet van hoe je vroeger was.
sommigen waren voor hun gevoel wel gewoon redelijk rustig, maar een ouder heeft het vaak dan niet zo beleefd.
maar goed je hebt natuurlijk ook verschillende gevallen, maar merendeel is gewoon erg druk.

maar je hebt ook add, hd, ad, etc, daar zit ook een enorm verschil in, niet alleen qua hyperactief zijn, ook qua concentratie bv.
And know what you want,
  maandag 5 december 2005 @ 03:07:01 #59
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32826572
quote:
op maandag 5 december 2005 03:05 schreef robbiej het volgende:

[..]

herkenbaar? herkenbaar?
goh 2 adhd'ers herkennen elkaar
elke adhd'er heeft zowat moeite met concentratie op werk en school.
houden het ff vol en daarna stoppen ze of slapen ze de halve tijd.

en de hele wereld verklaart ze dan weer voor lui of iets in die richting, omdat ze het niet begrijpen, dat ze vaak of op dat moment niet anders kunnen.
And know what you want,
  maandag 5 december 2005 @ 03:09:26 #60
127956 Robbiej
pi_32826581
ik kan dus gewoon 9/10 niet op tijd komen.. mensen noemen me dan ongemotiveerd/lui etc ja maar kan het niet uitleggen
  maandag 5 december 2005 @ 03:12:21 #61
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32826592
quote:
op maandag 5 december 2005 03:09 schreef robbiej het volgende:
ik kan dus gewoon 9/10 niet op tijd komen.. mensen noemen me dan ongemotiveerd/lui etc ja maar kan het niet uitleggen
een vriend van me heeft z'n wekker en horloge altijd 20 minuten voorlopen. zo komt ie meestal nog net op tijd.
And know what you want,
  maandag 5 december 2005 @ 03:13:09 #62
127956 Robbiej
pi_32826594
versier ik het nog om te laat te komen
pi_32826608

[ Bericht 100% gewijzigd door mighty_myte op 05-12-2005 03:23:17 (laat maar) ]
  maandag 5 december 2005 @ 03:16:06 #64
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32826609
quote:
op maandag 5 december 2005 03:13 schreef robbiej het volgende:
versier ik het nog om te laat te komen
ja dat blijf je altijd wel een beetje houden ws. moet je omgeving maar rekening mee houden.
werk/school is wel wat lastiger.
And know what you want,
  maandag 5 december 2005 @ 03:18:34 #65
127956 Robbiej
pi_32826619
ja ik kan het ook niet uitleggen bij hun..

en mn ouders snappen het ook 9/10 niet.
  maandag 5 december 2005 @ 03:51:32 #66
127956 Robbiej
pi_32826731
heb net een heel boeiend gesprek gehad met mighty_myte.
en ben er dus ook achter dat ik een obsessive compulse disorder heb.. (overmatig dingen controleren bijv 100x kijken of de kraan wel dicht is ofzo.. morgen maar ff met mn moeder overleggen en naar de huisarts maar weer )
pi_32827186
quote:
op maandag 5 december 2005 03:09 schreef robbiej het volgende:
toch vind ik dat je dat moet kunnen opbrengen. gewoon op de klok kijken en vertrekken wanneer je moet vertrekken kan iedereen met gezond verstand toch? dat is niet ingewikkeld, ook niet iets waar een concentratie voor nodig is.

het heeft volgens mij toch best te maken met accepteren dat zoiets gewoon belangrijk is, dat het moet.
  maandag 5 december 2005 @ 07:51:58 #68
127956 Robbiej
pi_32827224
geloof me. het klinkt zoveel makkelijker dan het is. met ocd is het helemaal een ramp.. besluit je op het laatste moment nog even wat te 'controleren' ...
  maandag 5 december 2005 @ 08:29:22 #69
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32827455
quote:
op maandag 5 december 2005 03:05 schreef robbiej het volgende:

[..]

herkenbaar? herkenbaar?

godsamme man? heet jij niet toevallig rob² ?

idem altijd aangenomen. hou het nooit langer dan 1-3 weken vol.. ben het helemaal zat dan. tot ik op een gegeven moment helemaal niet meer kom opdagen

in 1.5 jaar tijd:

3 supermarkten
1 pizzaria
1 snackbar

en een hele lange tijd niks gedaan...

... zelfde met deze opleiding. dinsdag naar leerplichtconsulent.. teveel uren gemist...
ho

dat dat zaken zijn die door adhd versterkt worden wil nog niet zeggen dat je je daar in mag wentelen. het is juist zaak om, rekening houdend met adhd trekjes, eea in goede banen te leiden.
Vampire Romance O+
  maandag 5 december 2005 @ 10:23:39 #70
135732 drijvendschaap
een wolk voorbij
pi_32828999
godsgloeiende waar ik een moeite mee heb is als een topic te snel is gegroeid dat ik weer teveel moet gaan bijlezen. das pas moeilijk.
en idd wat mouseover zei het moet geen excuus worden. meer een soort van je weet dat het er is en dat je er meer moeite mee hebt. dus doe er meer moeite voor om het in goede banen te leiden
hepl
  maandag 5 december 2005 @ 17:06:54 #71
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_32839239
nee als excuus zal ik het nooit gebruiken. het is een verklaring. in mijn ogen.

wat dat op tijd komen betreft, ik kan mn wekker/horloge/klok/wat dan ook, een uur vooruit zetten. ik kom nog te laat. wat ik ook doe, het lukt me gewoon niet. en waarom?? goeie vraag. altijd komt er wel wat tussen, nog effe mail checken, een kat die om een knuffel vraagt, iets (zeg maar altijd wel íets) wat ik kwijt ben en mee moet nemen, ofwel in de auto zitten en er achter komen dat al mn spullen nog thuis liggen (en aangezien ik op een laptop werk, heb ik dat kreng toch echt nodig), en zo kan ik nog 1000 andere dingen opnoemen die ervoor kunnen zorgen dat ik te laat kom. mn ouders en mn vrienden weten inmiddels dat ze gewoon een kwartier tot een half uur eerder moeten zeggen als ik ergens moet zijn. dat werkt ook meestal.
op mn werk ligt dat anders. ik heb godzijdank de vrijheid dat ik tussen 8 en 9 mag beginnen, inmiddels heb ik er tussen 9 en 10 van gemaakt (ik moet 1,5 uur naar mn werk rijden en vertik t om om 5u mn bed uit te komen). ze weten het dat ik ook altijd rond 9u-9.15u binnen kom wandelen. ik blijf dan wel ook langer. ik probeer mn 8 u vol te krijgen.
maar ook bij slaat de verveling enorm toe als ik langere tijd ergens werk. ik moet wel zeggen dat ik mn werk kost wat kost wil blijven doen en dan ook mn baan blijf behouden. alhoewel ik er geen problemen mee zou hebben als ik eruit gegooid zou worden (aan de ene kant). aande andere kant, zal ik niet snel nieuw werk vinden aangezien ik behalve adhd nog een 3-tal chronische ziektes onder de leden heb. dus blijf ik knokken om toch maar hier te blijven werken. ook al verveel ik me dood. en probeer ik de grenzen uit te vinden tot waar ik kan gaan (van niks doen tot heel weinig doen etc).

in elk geval zijn zo'n beetje alle symptomen van adhd bij aanwezig. van extreem druk kunnen zijn en totaal niet kunnen concentreren tot heel rustig in mezelf gekeerd totaal gefocused op datgene waar ik mee bezig ben. en alles wat daar tussenin ligt.

mijn 'geluk' is geweest dat mn ouders me met strakke hand en een straks regiem hebben opgevoed. niet wetende dat ik adhd had, overigens. ze zijn nog van de oude stempel. aan de ene kant is het fijn dat ik toen zo heb moeten luisteren en moeten leven, ik ben zo niet verzeild in allerlei verslavingen en ben dus op t rechte pad gebleven. ik weet zeker dat als ze me niet zo hadden opgevoed, dat ik door mijn enorme drang naar kicks en extreme dingen totaal verkeerd terecht was gekomen. maar aan de andere kant, komen nu pas alle problemen naar voren. zie ik nu pas mijn gemiste kansen (niet de studie afgemaakt die ik enorm graag wilde doen). en heb ik zoiets, als ze dit eerder hadden gezien had ik misschien met de juiste therapie en medicatie wel mn droom kunnen laten uitkomen. ik zal het nooit weten. en dat steekt een beetje.

maar goed ik probeer er nog wat van te maken. voor zover mogelijk.

over een maand of 2 ga ik beginnen met de ritalin, eens kijken wat dat gaat doen voor me.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  maandag 5 december 2005 @ 17:29:56 #72
127956 Robbiej
pi_32839819
quote:
op maandag 5 december 2005 08:29 schreef mouseover het volgende:

[..]

ho

dat dat zaken zijn die door adhd versterkt worden wil nog niet zeggen dat je je daar in mag wentelen. het is juist zaak om, rekening houdend met adhd trekjes, eea in goede banen te leiden.
wil het ook niet als een excuus gebruiken... echt niet..

maar langer houd 'k het gewoon niet vol..
  maandag 5 december 2005 @ 17:36:46 #73
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32839993
quote:
op maandag 5 december 2005 17:06 schreef roeji het volgende:
wat dat op tijd komen betreft, ik kan mn wekker/horloge/klok/wat dan ook, een uur vooruit zetten. ik kom nog te laat. wat ik ook doe, het lukt me gewoon niet. en waarom?? goeie vraag. altijd komt er wel wat tussen, nog effe mail checken, een kat die om een knuffel vraagt, iets (zeg maar altijd wel íets) wat ik kwijt ben en mee moet nemen, ofwel in de auto zitten en er achter komen dat al mn spullen nog thuis liggen (en aangezien ik op een laptop werk, heb ik dat kreng toch echt nodig), en zo kan ik nog 1000 andere dingen opnoemen die ervoor kunnen zorgen dat ik te laat kom. mn ouders en mn vrienden weten inmiddels dat ze gewoon een kwartier tot een half uur eerder moeten zeggen als ik ergens moet zijn. dat werkt ook meestal.
op mn werk ligt dat anders. ik heb godzijdank de vrijheid dat ik tussen 8 en 9 mag beginnen, inmiddels heb ik er tussen 9 en 10 van gemaakt (ik moet 1,5 uur naar mn werk rijden en vertik t om om 5u mn bed uit te komen). ze weten het dat ik ook altijd rond 9u-9.15u binnen kom wandelen. ik blijf dan wel ook langer. ik probeer mn 8 u vol te krijgen.
wat een onzin, je bent gewoon ongedisciplineerd en je kunt geen prioriteiten stellen. als je weet hoelang het rijden is, als je weet hoe laat je er moet zijn, dan weet je toch ook wanneer je weg meot?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_32840209
quote:
op maandag 5 december 2005 17:29 schreef robbiej het volgende:

[..]

wil het ook niet als een excuus gebruiken... echt niet..

denk je dan dat mensen zonder adhd met veel plezier iedere dag in een snackbar werken? hoezo houd je het niet vol? wat gebeurt er dan voor vreselijks als je wel door zou zetten?
ik vind dat je wel erg snel voor de makkelijkste en meest luie weg kiest en dat terwijl je overloopt van activiteit
  maandag 5 december 2005 @ 17:57:13 #75
127956 Robbiej
pi_32840559
ik weet niet.. ineens voel je je heel klote als je naar je werk moet.. en dan heb je zo'n periode dat je denkt van.. fuck it allemaal.. en heb je echt geen zin.. dus niet geen zin maar echt geen zin.. heel raar om uit te leggen.. denk ok niet dat je het zou snappen..
pi_32840629
quote:
op maandag 5 december 2005 17:57 schreef robbiej het volgende:
ik weet niet.. ineens voel je je heel klote als je naar je werk moet.. en dan heb je zo'n periode dat je denkt van.. fuck it allemaal.. en heb je echt geen zin.. dus niet geen zin maar echt geen zin.. heel raar om uit te leggen.. denk ok niet dat je het zou snappen..
oh jawel hoor, dat ken ik wel. ik geef mezelf dan een onwijze schop onder mijn kont en sleep mezelf de dag door
  maandag 5 december 2005 @ 17:59:47 #77
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32840632
quote:
op maandag 5 december 2005 17:29 schreef robbiej het volgende:

[..]

ik doe er geen uitspraak over of dat wel of niet zo is. dat kan ik namelijk niet.

maar ik wil je er wel op wijzen dat het feit dat je zelf vind dat het niet lukt evenmin een bewijs is dat het ook echt zo is.

zoals m'n opa altijd zei:
quote:
op maandag 5 december 1983 13:27 zei opa mouseover het volgende:
vroegah, toen wisten we wel raad met dat soort kereltjes
en hij had gelijk. in zoverre dat ad(h)d-ers over het algemeen absoluut baat bij een harde hand hebben. maar dan wel een harde hand die rekening met hun beperkingen houdt. als iemand het overzicht kwijt is is boos daarom worden nutteloos. boos worden omdat hij de speciale adhd planmethode die hij een weekje eerder heeft gekregen en waar hij beloofd heeft zich aan te houden, toe te passen en op te stellen voor dagelijkse dingen heeft bijvoorbeeld wel degelijk nut.
Vampire Romance O+
  maandag 5 december 2005 @ 18:03:23 #78
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32840728
quote:
idd, en als je daar een paar keer aan toegeeft is de drempel die je overmoet om in zo'n situatie te gaan werken helemaal onoverbrugbaar.

niet zeiken, werken. als je dat een paar keer gedaan hebt merk je na verloop van tijd dat het tijdens de dag redelijk wegtrekt. met als gevolg dat die buien veel minder extreem worden omdat je in gaat zien dat het maar een situatie van een paar uur is.
Vampire Romance O+
pi_32854341
ik denk sowieso dat voortschrijdende zelfkennis heel veel kan betekenen om met dit soort kwalen te leven. maar je hebt wat dat betreft zeker een achterstand op andere mensen: dat wat voor anderen vanzelfsprekend is, zul je met pijn&moeite moeten leren. maar je kunt het leren .
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:02:21 #80
63411 Roeji
pi_32855078
quote:
op maandag 5 december 2005 17:36 schreef tc03 het volgende:

[..]

wat een onzin, je bent gewoon ongedisciplineerd en je kunt geen prioriteiten stellen. als je weet hoelang het rijden is, als je weet hoe laat je er moet zijn, dan weet je toch ook wanneer je weg meot?
als je me irl zou kennen zou je weten dat ik niet ongedisciplineerd ben. en zou je niet zoiets onzinnigs zeggen. het lukt me alleen niet om op tijd te komen. maar ik eikel ook niet als ik tot 's avonds laat moet werken.

ik weet niet of je al vaker in belgië hebt auto gereden, maar 9 van 10 keer dat ik er rij staat er wel ergens op mijn weg een auto in de vangrail geparkeerd en heb je file. dus ik doe me nu ook niet meer de moeite om op tijd te komen. zolang er zoveel ongelukken gebeuren kun je wel op tijd vertrekken maar sta je toch ergens stil. dus nu vertrek ik later, wat voor mij prima uitkomt omdat ik dan me niet hoef te haasten, en i k sta stukken minder in de file omdat ik achter de spits aan rij.

dus niet eikelen voor je de situatie of iemand persoonlijk kent.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:11:09 #81
63411 Roeji
pi_32855208
quote:
op maandag 5 december 2005 18:03 schreef mouseover het volgende:

[..]

idd, en als je daar een paar keer aan toegeeft is de drempel die je overmoet om in zo'n situatie te gaan werken helemaal onoverbrugbaar.

niet zeiken, werken. als je dat een paar keer gedaan hebt merk je na verloop van tijd dat het tijdens de dag redelijk wegtrekt. met als gevolg dat die buien veel minder extreem worden omdat je in gaat zien dat het maar een situatie van een paar uur is.
ik moet je gelijk geven.

ik heb dat ook meerdere keren gehad. dan kwam ik mn bed niet uit omdat ik gewoon geen zin had. na wat geschop tegen mezelf toch maar gegaan en dan bleek de dag 100% mee te vallen. ik ben er nu achter voor mezelf dat ik veel problemen heb met t vroeg opstaan en dan (als ik nog moe ben) dat stuk te rijden. het werk an sich boeit me ook niet zo heel veel meer. maar dat komt omdat ik gewoon de verkeerde opleiding heb gedaan en daar nu eigenlijk pas achter ben gekomen. maar de collega's maken heel veel goed. we hebben een hele leuke sfeer op de afdeling en eigenlijk ook wel binnen het hele bedrijf. dat houd me daar en de wetenschap dat ik toch niks anders ga vinden waar ik in zo'n sfeer en vrijheid kom te werken.

nu zijn er nog dagen dat ik met enorme tegenzin ga, maar ik weet er wel een draai aan te geven. dan ga ik eerst bijv even een half uur iets voor mezelf doen (bijv wat lezen op internet of prive-mails beantwoorden of wat dan ook) en dan begin ik vervolgens vol goeie moed. en dat half uur haal ik in de loop van die dag of week wel ergens in.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_32859854
lieve mensen

adhd is geen knop die je om kan draaien en het mag ook geen excuus zijn voor je gedragingen tegenwoordig hebben veel mensen adhd naar het schijnt dit komt mede doordat psychiaters het etiket te snel op plakken, in mijn geval kwamen ze er op late leeftijd achter en viel de puzzel langzaam in elkaar

als kind heb ik meerdere keren het huis kort en klein geslagen wat er toe heeft geleid dat ik op mijn 17e al op kamers zat

ik ben vroeg begonnen met blowen heb nooit een structuur gekent en het geld liep als water uit mijn handen mijn spullen waren altijd zoek ik kwam altijd te laat

het trieste is dat mijn vrienden die ik had langzaam afdropen daar mijn gedrag niet normaal was en is, ik ben daardoor dan ook behoorlijk geisoleerd geraakt dit vormt dan ook een groot probleem in contacten met mensen omdat de mensen je als een freak zien

mede door mijn concentratie stoornis en een falende begeleiding heb ik nooit een school of opleiding afgerond en uiteindelijk ben ik dan ook in de wsw beland

in deze treurnis is ook een lichtpuntje ik ben al 5 jaar zeer gelukkig met mijn vriendin die een zeer goede steun voor me is en het vaak zeer zwaar te verduren heeft

ik ken zowel de toppen als de dalen die het leven te bieden heeft maar ik als persoon zal me er nooit in verheerlijken

daar deze klaagzang tot een einde komt wil ik besluiten met de woorden

"een hoofd vol gedachten geeft als een zaal vol mensen: ongearticuleerd geroezemoes."

pi_32859907
quote:
ik ken het je nog anders uitleggen. in plaats van 'geen zin hebben':

sommige mensen hebben een compulsieve stoornis. die doen dingen die ze niet willen, zoals bv heel vaak de deur controleren of handen wassen.

ik vermoed dat er zoiets bestaat als iets compulsief níet willen doen.
pi_32860356
*meldt*

op mijn 16e ontdekt, al was het op de basisschool door een extern deskundige al wel aangegeven, maar de school vertikte het om er iets mee te doen.

ik doe over het algemeen geen hele rare dingen, ben gelukkig, blij, schop niets kort en klein (scoorde dan ook 0 op agressie naar anderen)
toch heb ik er vaak wel last van. even een paar puntjes.

-concentratie of veel te laag, of meteen 300% en je aandacht op dat moment niet op iets anders kunnen krijgen.
-hyperactiviteit
-als ik in een nieuw gezelschap ben en ik bang ben dat ik opval, omdat ik raar doe, ga ik als reactie heel hyper doen, zodat ik opval omdat ik raar doe enzovoort, dus een goede binnenkomer wil nooit lukken
- in een impuls iets doen en later denken "oei"
- kamer altijd puinhoop, ontdanks verwoede pogingen tot opruimen.
- verslagen schrijven drama, meestal redelijk op te heffen door flinke stok achter de deur.
- altijd aan het denken/druk in je hoofd (is extreem vervelend soms)
- afgeleid worden door de omgeving,. al door hele kleine dingetjes
- verslavingsgevoelig.
enz

ook voordelen:
- spontaan
- makkelijk met willekeurige mensen praten
- sneldenkend
enz

ik heb ooit een literatuurverslag voor school gemaakt over de diagnostisering van adhd, ook wie het nu eigenlijk mogen constateren. als je er belang bij hebt, mail maar even.
ik beantwoord ook vragen van nieuwsgierige fok!kers
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:50:09 #85
127956 Robbiej
pi_32861439
quote:
op dinsdag 6 december 2005 12:51 schreef wiebelkont het volgende:

[..]

ik ken het je nog anders uitleggen. in plaats van 'geen zin hebben':

sommige mensen hebben een compulsieve stoornis. die doen dingen die ze niet willen, zoals bv heel vaak de deur controleren of handen wassen.

ik vermoed dat er zoiets bestaat als iets compulsief níet willen doen.
wat denk je wat ik heb? psies ik heb adhd met ocd
pi_32886572
mijn zwagertje denkt trouwens ook adhd te hebben. hij heeft ooit eens één test ingevuld bij een psycholoog, met in zijn achterhoofd de kenmerken van adhd die hij daarvoor op internet gelezen had.
hij heeft de test dus lichtelijk gemanipuleerd.
nu gebruikt hij het als excuus voor alle domme acties die hij uithaalt:" k kan er niets aan doen, ik heb adhd!" hij komt er ook elke keer weer mee weg.

ik vind dit frustrerend. een adhd-er is net zo verantwoordelijk voor zijn daden als een niet-adhd-er!
ik zit toch ook niet elke twee week op het politiebureau?
  donderdag 8 december 2005 @ 10:54:47 #87
63411 Roeji
pi_32913348
@freecell; dat vind ik dus erg, dat je zwager dat doet. door mensen zoals hem worden wij (de echte adhd-ers) niet meer geloofd of vertrouwd. daarnaast ook nog de mensen die met de verkeerde diagnose rondlopen omdat er te snel het etiket adhd op is geplakt. nou dan heb je alles wel bij elkaar om ervoor te zorgen dat je de mensen argwanend maakt ten opzichte van diegene die het wel hebben.

jammer.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_32913760
quote:
op donderdag 8 december 2005 10:54 schreef roeji het volgende:
@freecell; dat vind ik dus erg, dat je zwager dat doet. door mensen zoals hem worden wij (de echte adhd-ers) niet meer geloofd of vertrouwd. daarnaast ook nog de mensen die met de verkeerde diagnose rondlopen omdat er te snel het etiket adhd op is geplakt. nou dan heb je alles wel bij elkaar om ervoor te zorgen dat je de mensen argwanend maakt ten opzichte van diegene die het wel hebben.

jammer.
ik weet het, ik vind het ook verschrikkelijk jammer.
ik heb ooit een onderzoek gedaan voor mijn opleiding naar adhd, je wilt niet weten hoeveel kinderen met "adhd" er rondlopen waarbij de ouders zeiden': "hij is zó druk" nou, naar de huisarts, uitleggen, de huisarts zegt na één gesprekje: zal wel adhd zijn, hier is ritalin. dit is ongeveer 60%!!! van de kinderen met adhd.
bij volwassenen is dat aantal wat lager, maar nog hoog.
ook zijn er veel ouders die aan de school aangeven dat hun kind adhd heeft, terwijl niemand, zelfs de huisarts niet, dit bevestigd heeft.
adhd kan eigenlijk alleen goed worden vastgesteld door een neuroloog of een psychiater, en dan niet na één gesprekje, maar na uitgebreide onderzoeken en screeningen.
blijft over: ongeveer 20% van de adhd-ers heeft op de juiste manier zijn diagnose gekregen. de resterende diagnoses zijn dus niet betrouwbaar!
  donderdag 8 december 2005 @ 13:11:30 #89
63411 Roeji
pi_32916360
klopt.
ik heb zelf ook een aantal testen moeten maken. en is het pas na bijna een jaar 2-wekelijks gesprekken gehad te hebben, vastgesteld. maar toen ik de voorlopige diagnose kreeg, had ik zoiets van: dat zijn toch alleen maar van die drukke kinderen die door de kamer stuiteren de godganse dag??
niet wetende dat het ook bij volwassenen kon voorkomen. maar na een hoop leeswerk en testen was het mezelf eigenljijk wel duidelijk (en mn ouders en mn exvriend ook) dat ik dit dus wel eens zou kunnen hebben. toen ik dan ook van mn psych de definitieve diagnose kreeg, was het iets minder een verrassing. meer een van de puzzelstukjes wat op zn plek viel.

ik snap ook niet dat iemand dit wíl hebben. ik in elk geval niet.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:48:05 #90
127956 Robbiej
pi_33059463
schop.

nog updates?

ik moet mischien naar de psych voor mn ocd..
pi_33097617
er zit storm in de lucht
ben ik nou de enige die hier hyperder van word?
ik ben vandaag echt in zo'n spring bui
vrij irritant, aangezien ik me moet concentreren op het maken van saaie tabelletjes.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:32:26 #92
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33097767
quote:
op donderdag 15 december 2005 11:26 schreef freecell het volgende:
er zit storm in de lucht
ben ik nou de enige die hier hyperder van word?
ik ben vandaag echt in zo'n spring bui
vrij irritant, aangezien ik me moet concentreren op het maken van saaie tabelletjes.
misschien komt het wel door de volle maan
Vampire Romance O+
pi_33097976
he daar,
ik woon al ruim 5 jaar samen met een adhd er en echt geloof me het is geen aanstellerij of zo, het is inderdaad een soort kronkel of geroezemoes in zn hoofd waardoor er veel niet op schema loopt zoals zou "moeten" maar er is goed mee te leven al zou je af en toe weleens hem achter het behang willen plakken. denk dat het voor de adhder zelf nog een stuk zwaarder is dan voor zn omgeving vooral als je in de maatschappij een beetje wilt functioneren zoals de zogenaamde gewone mensen. herken veel van de dingen die jullie schrijven, ook al geloof ik dat tegenwoordig wel erg gauw ritalin aan te jonge kinderen voor geschreven wordt. mijn ongeleide projectiel is in de dertig en ook van medicatie voorzien, maar na eerst jarenlange psych onderzoeken enzo, want je wilt er toch niet te snel aan beginnen...
pi_33098520
quote:
op donderdag 15 december 2005 11:42 schreef broesgroes het volgende:
. denk dat het voor de adhder zelf nog een stuk zwaarder is dan voor zn omgeving vooral als je in de maatschappij een beetje wilt functioneren zoals de zogenaamde gewone mensen.
ik krijg wel eens lacherig de vraag:"word jij nou niet moe van jezelf??"
als ik dan heel serieus: "jawel" zeg, kijken ze me best raar aan.
bij mij is het wel zo. als ik zo'n dag heb dat het de hele dag stormt in mijn hoofd, ik me niet kan concentreren en als een stuiterbal door het leven ga, ben ik 's avonds helemaal doodop van mezelf
ik heb hier ooit een gedichtje over geschreven, maar aangezien ik hem niet durf te posten....
  donderdag 15 december 2005 @ 12:06:58 #95
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33098575
quote:
op donderdag 15 december 2005 12:04 schreef freecell het volgende:

[..]

ik krijg wel eens lacherig de vraag:"word jij nou niet moe van jezelf??"
als ik dan heel serieus: "jawel" zeg, kijken ze me best raar aan.
bij mij is het wel zo. als ik zo'n dag heb dat het de hele dag stormt in mijn hoofd, ik me niet kan concentreren en als een stuiterbal door het leven ga, ben ik 's avonds helemaal doodop van mezelf
ik heb hier ooit een gedichtje over geschreven, maar aangezien ik hem niet durf te posten....
doe toch es
Vampire Romance O+
pi_33099695
quote:
op donderdag 15 december 2005 12:06 schreef mouseover het volgende:

[..]

doe toch es
hmmm....
hij is al een paar jaar oud (lees middelbare school)

ik wil een dag niet denken
één enkel dagje maar
alleen maar drijven
-gedachtenloos-
zodat ik later kan bedenken
hoe fijn dat was

dus....
pi_33107165
mooi gedicht, snap goed wat je bedoelt.
pi_33107320
quote:
op woensdag 7 december 2005 11:40 schreef freecell het volgende:
mijn zwagertje denkt trouwens ook adhd te hebben. hij heeft ooit eens één test ingevuld bij een psycholoog, met in zijn achterhoofd de kenmerken van adhd die hij daarvoor op internet gelezen had.
hij heeft de test dus lichtelijk gemanipuleerd.
nu gebruikt hij het als excuus voor alle domme acties die hij uithaalt:" k kan er niets aan doen, ik heb adhd!" hij komt er ook elke keer weer mee weg.

ik vind dit frustrerend. een adhd-er is net zo verantwoordelijk voor zijn daden als een niet-adhd-er!
ik zit toch ook niet elke twee week op het politiebureau?
helemaal mee eens. ik ben ook 'behept' met adhd en dat brengt in sommige gevallen zeker moelijkheden met zich mee. maar ook ik ben van mening dat iedereen verantwoordelijk is voor z'n eigen daden, al is het natuurlijk makkelijker om met de vinger naar de adhd te wijzen. bij personen zonder adhd zijn bepaalde zaken in het leven vanzelfsprekender (omgaan met geld, afspraken nakomen, op tijd komen enz) terwijl bovenstaande zaken voor mij iedere x weer een heleboel energie kosten. so be it, ik zal er mee moeten leven. gewoon ieder x als het misgaat in de spiegel kijken en het weer proberen.
de een is weken bezig om te leren fietsen zonder zijwieltjes, de ander heeft het na 2 dagen al voor elkaar. that's life....gewoon blijven lachen is voor mij nog steeds de beste oplossing
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:31:04 #99
63411 Roeji
pi_33133985
@ freecell; mooi, pakkend. zo ervaar ik het ook. het idee van: mag ik aub een dagje radiostilte in mn hoofd ??

klopt wat je zegt siedus, gewoon doorblijven gaan met proberen. alhoewel dat soms voor mij een enorm struikelblok is. ik heb zo'n ontzettende sterke wilskracht, dat ik meerdere keren over mn eigen grenzen ga en dan zit ik met de 'brokken'. wat meestal inhoud dat ik zo enorm moe word/ben dat ik niks anders meer kan dan slapen. en dat ik ontzettende pijn in mn lijf heb. (ik heb nl ook nog cvs en fibromyalgie, dat in combinatie met adhd en die wilskracht, functioneert niet echt altijd).

maar dan nog geef ik mezelf weer die schop en ga weer verder
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33277065
ik heb op clubcharts.nl een tijdje terug ook een topic geopend en dit heeft, net als in deze, veel herkenning teweeg gebracht.

als jullie daar kijken zien jullie hoe ik een beetje in elkaar zet en dat scheelt weer wat typwerk voor me. net als in deze topic zul je daar ook op veel herkenning stuiten en af en toe kun je gelukkig ook nog lachen:

topic 1
topic 2

ik heb dit jaar een adhd cursus bij het ggz gedaan en dat heeft ontzettend veel bewustwording gebracht.

eén ding is me duidelijk geworden; heb geen gène voor psychologen en de geestelijke gezondheidszorg... het zijn hele aardige mensen die je willen én kunnen helpen. natuurlijk denk je bij jezelf, de eerste keer dat je er geweest bent, hoe heeft het zo ver kunnen komen. maar uiteindelijk na een traject van 2 jaar ben ik veel wijzer geworden en is het ongelijde projectiel "iets" gestructureerder geworden.

tip: ga eens met visolie-capsules beginnen. gezond voor ieder mens en helemáál voor adhd'ers
AquaDiGio heet vanaf nu w8jij17
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')