dit is geen symptoom van ad(h)d. het betekent echter wel dat, wat er ook moge zijn, het een probleem vormt voor je. waarom heb je precies die jankbui? wat triggerde het? is het echt iets wat uit jezelf komt of met jezelf te maken heeft, en weet je zeker dat je je nu niet gek laat maken door wat je leest?quote:op maandag 28 november 2005 01:24 schreef drijvendschaap het volgende:
wtf ontwijken van je beste vrienden omdat je je schaamt omdat het allemaal niet wil lukken.
aan de ene kant heb ik dingen altijd wel redelijk voor me kaar en aan de andere kant
zit ik nu kei hard gecontroleerd te janken en weet ik het allemaal ook niet meer
dat is met wel meer psychische ziektes en afwijkingen. als iemand erg druk is, kan diegene adhd als excuus aanvoeren. iemand die erg labiel is, kan stellen aan borderline te lijden, etc. dat betekent echter niet dat de ziekten/afwijkingen niet bestaan.quote:op maandag 28 november 2005 01:32 schreef #ANONIEM het volgende:
als adhd vroeger ook al bestond (wat ik dus niet weet) dan is het wel echt een ziekte. als dat niet het geval is dan is het wel een echte ziekte waar jammer genoeg de laatste tijd veel misbruik van gemaakt wordt (in de vorm van het toeschrijven van die ziekte aan personen). de ziekte zelf bestaat wel maar wordt te vaak gebruikt als excuus of voor druk gedrag.
dus daarom ben je zo tactloos!quote:op maandag 28 november 2005 01:35 schreef xebrozius het volgende:
http://www10.antenna.nl/hersenstorm/checklist.html
de meeste van die vragen kun je ook toepassen op mensen met depressies of dwangneuroses... wat een domme test, veel te sturend en daardoor onbetrouwbaar. tevens komt er ook nog eens bij dat de helft van de 'negatieve' eigenschappen eigenlijk heel positief zijn. voorbeeld: ik switch vaak van baan ja en? leuk toch, een beetje afwisseling in je leven. verandering van spijs doet eten. de ene persoon werkt 60 jaar bij 1 bedrijf. de huidige generatie kijkt verder dan z'n neus lang is.
nog maar een voorbeeldje dan... ik zeg wat in me opkomt, zonder dat ik nadenk over de consequenties. ik ben tactloos.! oh nee nu heb ik adhd
![]()
ik heb idd problemen. problemen die ik heel lang niet onder ogen wou zien. al die tijd al die frustraties en altijd maar negeren. komt een keer eruit.quote:op maandag 28 november 2005 08:50 schreef alicey het volgende:
[..]
dit is geen symptoom van ad(h)d. het betekent echter wel dat, wat er ook moge zijn, het een probleem vormt voor je. waarom heb je precies die jankbui? wat triggerde het? is het echt iets wat uit jezelf komt of met jezelf te maken heeft, en weet je zeker dat je je nu niet gek laat maken door wat je leest?
hmmm... ikzelf vraag me in dat geval af of er spake is van add, en of er geen andere redenen zijn dat je je aandacht er niet bij kunt houden. ook wanneer er sprake is van omstandigheden waardoor je psychisch minder lekker in je vel zit, kan dit ten koste gaan van je aandacht..quote:op maandag 28 november 2005 13:38 schreef drijvendschaap het volgende:
[..]
ik heb idd problemen. problemen die ik heel lang niet onder ogen wou zien. al die tijd al die frustraties en altijd maar negeren. komt een keer eruit.
en ik liet me niet gek maken wat ik net lees. ik herkende het zo erg gewoon. alleen nooit zo bij stil gestaan en werd er nu zo mee geconfronteerd. daarom huilbui
hoi drijvend schaapquote:op zondag 27 november 2005 16:06 schreef drijvendschaap het volgende:
zijn er fokleden die dit hebben?
hoe kwam je erachter dat je het had?
ondervind je er problemen door?
welke dingen werkte er voor jou? (medicijnen, schema's, coaching, boeken.)
wat een enorme domme reactie.quote:op maandag 28 november 2005 14:19 schreef avotar het volgende:
vroeger noemden ze dat soort mensen dom...
in principe heeft avotar gelijk, maar met de kanttekening dat ze er vroeger meer naast zaten dan nu. hoewel het stempeltje nu soms ook wat snel geplakt wordt.quote:op maandag 28 november 2005 14:50 schreef neverending het volgende:
[..]
wat een enorme domme reactie.
vaker dan eens zijn adhd-ers juist zeer intelligente en creatieve mensen![]()
wat mij betreft hou je je mond dicht als je ergens niets vanaf weet!![]()
selectief lezen ook al een van de kenmerken..quote:op maandag 28 november 2005 14:50 schreef neverending het volgende:
[..]
wat een enorme domme reactie.
vaker dan eens zijn adhd-ers juist zeer intelligente en creatieve mensen![]()
wat mij betreft hou je je mond dicht als je ergens niets vanaf weet!![]()
[lif] een leven met adhd.quote:op maandag 28 november 2005 01:33 schreef xennia het volgende:
[..]
http://forumtools.phserver.net/search_lite/search.php?title=adhd&ts=&forum%5b%5d=10&max=50&searchtype=fulltext
quote:op maandag 28 november 2005 01:27 schreef xebrozius het volgende:
[..]
hulde voor dit mooie voorbeeld, dit is ongeveer de doorsnee aso die zich bedient van het excuus 'adhd'. tegenwoordig is elk persoon dat ook maar enigzins vervelend is een adhd'er en accepteerd de maatschappij het opeens dat ze wel de boel verzieken met hun debiele gedrag. mensen met adhd hebben een slechte opvoeding genoten, hadden ouders die geen verbaal overgewicht hadden, geen orde konden handhaven, geen dicipline meegaven tijdens de ontwikkeling van het kind, opgroeienden in een gebroken gezin, last hadden van ouders die hen negeerden of zelf ouders die hen geestelijk of sexueel misbruikten.
adhd is gewoon een woord voor 'chronisch gebrek aan aandacht dat met druk gedrag gecompenseerd wordt'.
wow, enorm herkenbaar!quote:op maandag 5 december 2005 01:38 schreef siedus het volgende:
om maar met de deur in huis te vallen: -heel verhaal-
adhd'ers zijn "altijd" erg verslavingsgevoelig, door die kicks op allerlei dingen.quote:op maandag 5 december 2005 02:29 schreef mighty_myte het volgende:enorme drang naar kicks (goeie film, drugs, uitgaan, wat dan ook)
wat ik van adhd weet, kunnen weinig dat, die kunnen dan echt geen zinnig smsje meer typen als ze ook al wat anders doen. moeten echt ff de tijd nemen om iets zinnigs te kunnen formuleren.quote:op maandag 5 december 2005 01:38 schreef siedus het volgende:
als ik bv in de auto zit kan ik een peuk opsteken, gordel vastmaken, cd'tje verwisselen, een vriend een berichtje sturen, zingen, een afslag nemen, een slok drinken nemen en aan me kont krabben. en dat allemaal in een tijdsbestek van 1 minuut.
een kind met adhd in huis hebben is ook een rondstuiterend kind. staat zo'n beetje gelijk aan 3 a 4 kinderen in huis, zo hectisch dat het is.quote:op maandag 5 december 2005 02:38 schreef bdisoke het volgende:
de meeste denken ook dt alleen kindere adhd hebben, en dat dat dan van die super irritante rondstuiterende kids zijn...
je lijkt wel een kloon van mij als ik dat zo moet lezen.quote:op maandag 5 december 2005 02:29 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
wow, enorm herkenbaar!
ik zit te popelen om meer te lezen van mensen die dezelfde idiote levensstijl hebben.
ik zal eens wat dingen noemen die mij typeren, hopelijk zit er wat herkenbaars bij.
ook last van ...?elk nummer skippen, zelden iets afluisteren kettingroken als je effe niks te doen hebt alles dramatisch en onnodig lang uitstellen met ellende als gevolg geen dag- en nachtritme kunnen houden impulsief zijn met dingen kopen en doen administratie grote teringzooi de hele dag alles wat je doet overdenken en analyseren na elke bladzijde in een boek denken: "wat stond er nou?" enorme drang naar kicks (goeie film, drugs, uitgaan, wat dan ook)
ik kan zo snel niet veel meer verzinnen.
zulke tests vertrouw ik mezelf niet toe, ik kan mezelf vanalles aanpraten dus je kunt de uitslag enorm beïnvloeden als je graag de dianose ahdh wilt horen.quote:op maandag 5 december 2005 02:38 schreef bdisoke het volgende:
http://www.adhdbijvolwassenen.nl/programma/adhd_bij_volwassenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |