abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32638044
quote:
op maandag 28 november 2005 01:24 schreef drijvendschaap het volgende:

wtf ontwijken van je beste vrienden omdat je je schaamt omdat het allemaal niet wil lukken.
aan de ene kant heb ik dingen altijd wel redelijk voor me kaar en aan de andere kant
zit ik nu kei hard gecontroleerd te janken en weet ik het allemaal ook niet meer
dit is geen symptoom van ad(h)d. het betekent echter wel dat, wat er ook moge zijn, het een probleem vormt voor je. waarom heb je precies die jankbui? wat triggerde het? is het echt iets wat uit jezelf komt of met jezelf te maken heeft, en weet je zeker dat je je nu niet gek laat maken door wat je leest?
pi_32638053
quote:
op maandag 28 november 2005 01:32 schreef #ANONIEM het volgende:
als adhd vroeger ook al bestond (wat ik dus niet weet) dan is het wel echt een ziekte. als dat niet het geval is dan is het wel een echte ziekte waar jammer genoeg de laatste tijd veel misbruik van gemaakt wordt (in de vorm van het toeschrijven van die ziekte aan personen). de ziekte zelf bestaat wel maar wordt te vaak gebruikt als excuus of voor druk gedrag.
dat is met wel meer psychische ziektes en afwijkingen. als iemand erg druk is, kan diegene adhd als excuus aanvoeren. iemand die erg labiel is, kan stellen aan borderline te lijden, etc. dat betekent echter niet dat de ziekten/afwijkingen niet bestaan.
pi_32638069
quote:
op maandag 28 november 2005 01:35 schreef xebrozius het volgende:
http://www10.antenna.nl/hersenstorm/checklist.html

de meeste van die vragen kun je ook toepassen op mensen met depressies of dwangneuroses... wat een domme test, veel te sturend en daardoor onbetrouwbaar. tevens komt er ook nog eens bij dat de helft van de 'negatieve' eigenschappen eigenlijk heel positief zijn. voorbeeld: ik switch vaak van baan ja en? leuk toch, een beetje afwisseling in je leven. verandering van spijs doet eten. de ene persoon werkt 60 jaar bij 1 bedrijf. de huidige generatie kijkt verder dan z'n neus lang is.
nog maar een voorbeeldje dan... ik zeg wat in me opkomt, zonder dat ik nadenk over de consequenties. ik ben tactloos. ! oh nee nu heb ik adhd
dus daarom ben je zo tactloos!
pi_32643708
quote:
op maandag 28 november 2005 08:50 schreef alicey het volgende:

[..]

dit is geen symptoom van ad(h)d. het betekent echter wel dat, wat er ook moge zijn, het een probleem vormt voor je. waarom heb je precies die jankbui? wat triggerde het? is het echt iets wat uit jezelf komt of met jezelf te maken heeft, en weet je zeker dat je je nu niet gek laat maken door wat je leest?
ik heb idd problemen. problemen die ik heel lang niet onder ogen wou zien. al die tijd al die frustraties en altijd maar negeren. komt een keer eruit.
en ik liet me niet gek maken wat ik net lees. ik herkende het zo erg gewoon. alleen nooit zo bij stil gestaan en werd er nu zo mee geconfronteerd. daarom huilbui
hepl
pi_32643809
quote:
op maandag 28 november 2005 13:38 schreef drijvendschaap het volgende:

[..]

ik heb idd problemen. problemen die ik heel lang niet onder ogen wou zien. al die tijd al die frustraties en altijd maar negeren. komt een keer eruit.
en ik liet me niet gek maken wat ik net lees. ik herkende het zo erg gewoon. alleen nooit zo bij stil gestaan en werd er nu zo mee geconfronteerd. daarom huilbui
hmmm... ikzelf vraag me in dat geval af of er spake is van add, en of er geen andere redenen zijn dat je je aandacht er niet bij kunt houden. ook wanneer er sprake is van omstandigheden waardoor je psychisch minder lekker in je vel zit, kan dit ten koste gaan van je aandacht..

maar je hebt een afspraak met een psych, dus jullie komen er wel uit wat er is.
pi_32644065
ik ben vrijdag ook naar de psychiater geweest, volgens mij heb ik namelijk ook adhd of iets dergelijks.
hij vond het waarschijnlijk, maar dat moet nog blijken uit de gesprekken en onderzoeken.
ik hoop dat ik mijn leven hierdoor meer op orde krijg en iets van mijn school kan maken.
tot nu toe haalde ik altijd alles puur op intelligentie, maar nu moet ik daadwerkelijk dingen doen om het te halen en dat gaat me niet goed af tot nu toe.
bij deze dus een tvp.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_32644163
tip: probeer er ook zelf iets aan te doen. (zit nu ff in een ontiegelijke ik ga er iets aan doen bui!)
hepl
  maandag 28 november 2005 @ 14:19:42 #33
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32644772
vroeger noemden ze dat soort mensen dom...

edit: okay iets te scherpe reactie. maar het valt me op dat elk niet doorsnee gedrag gelijk weer een of ander syndroom bestempelt moet worden. waarom toch?
kindjes met adhd .. echt niet.. slechte ouders die hun kids te weinig aandacht geven dus geen autoriteit kunnen uitoefenen..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32645496
quote:
op zondag 27 november 2005 16:06 schreef drijvendschaap het volgende:
zijn er fokleden die dit hebben?
hoe kwam je erachter dat je het had?
ondervind je er problemen door?
welke dingen werkte er voor jou? (medicijnen, schema's, coaching, boeken.)
hoi drijvend schaap niet zo treurig !!

bij deze ook even een serieuze post van mij!

- ik heb zelf geen adhd, maar mjin vriend(waarmee ik samenwoon) heeft wel adhd.
- hij kwam erachter door een hele lange jeugd vol concentratie&gedrags problemen, drugsgebruik(vluchtgedrag) en nog een hele rambam zaken...hiervoor liep hij bij een pschyloog en die heeft de diagnose adhd gesteld.
- hij heeft er in het verleden heel erg veel problemen van ondervonden. (lees alle ellende maar op het internet) nu na 8 jaar hard aan zichzelf werken, heeft hij zijn leven redelijk op rolletjes en hebben we een erg prettige relatie. natuurlijk blijven we nadelen ondervinden van zijn adhd en moet hij/ik altijd bij de les blijven, maar in the end gaat het prima met ons.
- voor hem heeft professionele hulp, eigen wilskracht, regemaat en ritalin volgens mij het meeste betekend... ritalin geeft hem meer rust in zijn hoofd en regelmaat structuur in zijn leven... uberhaupt is mijn vriend erg gevoelig voor hele plotseling veranderingen en dat gaat denk ik nooit meer echt over.

het feit dat je je scriptie maar niet af krijgt, is geen aanleiding om aan te nemen dat je adhd hebt. zelfs een adhd-er die hard aan zichzelf gewerkt geeft, intelligent is en daadkracht toont kan het in die end, in mijn ogen, wel.

waaruit concludeer je zelf dan nog meer dat je adhd zou kunnen hebbn?? hoe zijn de voorafgaande jaren in je leven geweest? heb je verslavingen?? gebruik je drugs?? kortom: vertel ons eens iets meer over jezelf!

http://www.hersenstorm.nl is volgens mij één van de beste websites over adhd bij zowel volwassenen als kinderen.

sterkte!
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_32645528
quote:
op maandag 28 november 2005 14:19 schreef avotar het volgende:
vroeger noemden ze dat soort mensen dom...
wat een enorme domme reactie.
vaker dan eens zijn adhd-ers juist zeer intelligente en creatieve mensen

wat mij betreft hou je je mond dicht als je ergens niets vanaf weet!
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
  maandag 28 november 2005 @ 14:59:35 #36
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32645777
quote:
op maandag 28 november 2005 14:50 schreef neverending het volgende:

[..]

in principe heeft avotar gelijk, maar met de kanttekening dat ze er vroeger meer naast zaten dan nu. hoewel het stempeltje nu soms ook wat snel geplakt wordt.
Vampire Romance O+
  maandag 28 november 2005 @ 15:52:29 #37
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32647218
quote:
op maandag 28 november 2005 14:50 schreef neverending het volgende:

[..]

selectief lezen ook al een van de kenmerken..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 28 november 2005 @ 16:12:57 #38
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32647782
mij lijkt het ook verstandig om het significante verschil tussen add en adhd naar voren te brengen.
iemand met adhd of add verschilt nogal.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  donderdag 1 december 2005 @ 15:26:32 #40
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_32727437
ja, ik heb t ook. weet het pas ongeveer 1,5 maand

door talloze gesprekken met mn psych ben ik erachter gekomen. althans hij kwam er nogal onverwacht mee op de proppen.

en ja ik ondervind zeer veel problemen in mn leven door de adhd.

momenteel alleen gesprekken met mn psych. coaching ben ik een beetje mee bezig op mn werk. heb mn baas het hele verhaal verteld en hij gaat me de figuurlijke schop onder mn kont geven als ik mn werk niet goed doe of ergens onderuit probeer te komen.
schema's vallen onder het coaching verhaal volgens mij. ik kan 1000 schema's maken maar als niemand me controleert, dan kan ik ze even goed als pleepapier gebruiken.
medicijnen staan 'on hold'. ik wil er nu nog niet mee beginnen. ik wil mezelf even de tijd en rust geven om het zelf (zonder hulpmiddelen) een plek te geven en te accepteren en er aan te wennen. mochten de storm in mn kop en alle andere problemen er over een tijdje nog op dezelfde manier zijn, dan begin ik wel aan medicijnen.
boeken, nee internet staat volgenoeg. en daar hoef ik geen extra kast voor aan te schaffen

mocht je mijn verhaal willen weten, dan typ ik dat wel een keer. ik ben wel benieuwd naar de verhalen van mensen die het pas als volwassenen te weten zijn gekomen. en vooral hoe ze daarmee om zijn gegaan. en welke problemen ze tegen het lijf zijn gelopen, maar ook welke zaken/dingen een stuk beter zijn gaan lopen in je leven.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_32728809
ik heb t ook, ben erachter gekomen doordat t bij mijn vader werd geconstateerd, en ik nogal veel op hem lijkt qua gedrag etc. vastgesteld door een psycholoog later. mede dankzij adhd zit ik op me 20e nog steeds in havo5 ( ter illustratie: in t jaar 2000/2001 deed ik 4ath ) medicijnen helpen wel, maar ik vergeet ze steeds
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_32825841
om maar met de deur in huis te vallen: ongeveer 2 jaar terug is er bij mij adhd gediagnostiseerd. ik was toen 21 en als ik eerlijk ben heeft het mijn leven wel een beetje op z'n kop gezet.
ik was (soms nog steeds) een ongeleid projectiel. ik vloog alle kanten op behalve de goede, kon geen studie afmaken omdat ik het na een jaar wel weer gezien had, zat ondertussen behoorlijk diep in de financiele put en kon geen baan behouden. mijn stemmimg werd door het niet kunnen hebben van enige grip op het leven slechter en slechter. op een gegeven moment heb ik op aanraden van mijn moeder een afspraak gemaakt met de huisarts die me vervolgens aanmeldde bij altrecht. toen is het balletje eigenlijk gaan rollen.

het gekke is dat ik toen geen idee had wat het bij mij inhield. nu, 2 jaar later weet ik dat wel. ik weet het, maar het uitleggen aan anderen is weer een heel ander verhaal. ik kan anderen niet uitleggen hoe ik me voel, of uitleggen waaarom ik doe wat ik doe

ik gebruik nu dagelijks ritalin, therapie is voor mij de volgende stap. een mevrouw bij altrecht (waar ik tot voor 3 maanden terug mijn recept moest halen) vertelde mij dat ritalin absoluut geen wondermiddel is die de klachten laat verdwijnen. het helpt mij tot 10 te tellen. waardoor ik eerst (probeer) na te denken voor dat ik wat doe of zeg.
voor sommigen is ritalin geen oplossing, voor mij (voorlopig) wel.

het leven met adhd is niet makkelijk, maar het is er nu eenmaal. de negatieve, maar toch ook echt de positieve dingen.
als ik bv in de auto zit kan ik een peuk opsteken, gordel vastmaken, cd'tje verwisselen, een vriend een berichtje sturen, zingen, een afslag nemen, een slok drinken nemen en aan me kont krabben. en dat allemaal in een tijdsbestek van 1 minuut.
ik kan niet duidelijk uitleggen wat adhd bij mij inhoudt en ook niet hoe het is zonder. ik weet namelijk niet beter of het is een grote chaos in mijn hoofd. 24 uur per dag 7 dagen per week.
volgens mij springt het bovenstaande verhaal soms een beetje van de hak op de tak, dus mocht iemand vragen hebben, stel ze gerust.
pi_32826146
quote:
op maandag 28 november 2005 01:27 schreef xebrozius het volgende:

[..]

hulde voor dit mooie voorbeeld, dit is ongeveer de doorsnee aso die zich bedient van het excuus 'adhd'. tegenwoordig is elk persoon dat ook maar enigzins vervelend is een adhd'er en accepteerd de maatschappij het opeens dat ze wel de boel verzieken met hun debiele gedrag. mensen met adhd hebben een slechte opvoeding genoten, hadden ouders die geen verbaal overgewicht hadden, geen orde konden handhaven, geen dicipline meegaven tijdens de ontwikkeling van het kind, opgroeienden in een gebroken gezin, last hadden van ouders die hen negeerden of zelf ouders die hen geestelijk of sexueel misbruikten.
adhd is gewoon een woord voor 'chronisch gebrek aan aandacht dat met druk gedrag gecompenseerd wordt'.

blij dat je zo deskundig bent....
het schoolvoorbeeld van iemand zonder ook maar enig idee waar ie het over heeft. waar baseer je je lulverhaal op? misschien dat je je er eens in moet gaan verdiepen? je mening baseren op de negatieve artikelen in kranten, tijdschriften en internet en vervolgens mensen af te gaan zeiken is wel heel makkelijk vindt je niet? ik ben met je eens dat de diagnose adhd niet altijd juist wordt gesteld, maar om nou iedere adhd'er over 1 kam te scheren vindt ik een beetje kortzichtig.
pi_32826327
quote:
op maandag 5 december 2005 01:38 schreef siedus het volgende:
om maar met de deur in huis te vallen: -heel verhaal-
wow, enorm herkenbaar!
ik zit te popelen om meer te lezen van mensen die dezelfde idiote levensstijl hebben.
ik zal eens wat dingen noemen die mij typeren, hopelijk zit er wat herkenbaars bij.

ook last van ...?

• elk nummer skippen, zelden iets afluisteren
  • kettingroken als je effe niks te doen hebt
  • alles dramatisch en onnodig lang uitstellen met ellende als gevolg
  • geen dag- en nachtritme kunnen houden
  • impulsief zijn met dingen kopen en doen
  • administratie grote teringzooi
  • de hele dag alles wat je doet overdenken en analyseren
  • na elke bladzijde in een boek denken: "wat stond er nou?"
  • enorme drang naar kicks (goeie film, drugs, uitgaan, wat dan ook)

ik kan zo snel niet veel meer verzinnen.
  • Motto: Eens is ook dit voorbij...
      maandag 5 december 2005 @ 02:37:05 #45
    118850 -Delta-
    Hatsa snatsa
    pi_32826389
    quote:
    op maandag 5 december 2005 02:29 schreef mighty_myte het volgende:

• adhd'ers zijn "altijd" erg verslavingsgevoelig, door die kicks op allerlei dingen.
    If you believe in yourself enough,
    And know what you want,
    You're gonna make it happen...
      maandag 5 december 2005 @ 02:38:46 #46
    118850 -Delta-
    Hatsa snatsa
    pi_32826404
    quote:
    op maandag 5 december 2005 01:38 schreef siedus het volgende:

als ik bv in de auto zit kan ik een peuk opsteken, gordel vastmaken, cd'tje verwisselen, een vriend een berichtje sturen, zingen, een afslag nemen, een slok drinken nemen en aan me kont krabben. en dat allemaal in een tijdsbestek van 1 minuut.
    wat ik van adhd weet, kunnen weinig dat, die kunnen dan echt geen zinnig smsje meer typen als ze ook al wat anders doen. moeten echt ff de tijd nemen om iets zinnigs te kunnen formuleren.
    (ja een hey hoe gaatie is natuurlijk wat anders, dan een klein verhaaltje bv).
    ze rommelen wel met 10 dingen tegelijk, maar of het goed gaat is een tweede
    And know what you want,
      maandag 5 december 2005 @ 02:38:52 #47
    18875 BDisOKE
    Spend some quality time...
    pi_32826406
    veel mensen hebben gelijk een mening als het over adhd gaat.
    de meeste denken ook dt alleen kindere adhd hebben, en dat dat dan van die super irritante rondstuiterende kids zijn...
    gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer instanties die er verstand van hebben.
    en die je dus echt kunnen testen, en een uitslag en advies kunnen geven.

meer info:

http://www.achmeahealth.nl/index.php?page_id=11&content_id=119
    http://www.adhdbijvolwassenen.nl/programma/adhd_bij_volwassenen
    http://www.adhdbijvolwass(...)olwassenen/over_adhd
    with a demon of mine...
    BDisOKE.nl mijn werk
    Mijn games...
      maandag 5 december 2005 @ 02:41:56 #48
    118850 -Delta-
    Hatsa snatsa
    pi_32826430
    quote:
    op maandag 5 december 2005 02:38 schreef bdisoke het volgende:

de meeste denken ook dt alleen kindere adhd hebben, en dat dat dan van die super irritante rondstuiterende kids zijn...
    een kind met adhd in huis hebben is ook een rondstuiterend kind. staat zo'n beetje gelijk aan 3 a 4 kinderen in huis, zo hectisch dat het is.

lullig om te zeggen, maar ik ken bij meerdere gezinnen nu mensen die niet aan een 2e kind beginnen, omdat ze al een zoontje met adhd hebben.
    en mensen die nu achteraf zeggen, dat het echt vreselijk zwaar is geweest, de kinderjaren.
    en dat is het ook.
    And know what you want,
      maandag 5 december 2005 @ 02:45:25 #49
    127956 Robbiej
    Hit any user to continue.
    pi_32826454
    quote:
    op maandag 5 december 2005 02:29 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

wow, enorm herkenbaar!
    ik zit te popelen om meer te lezen van mensen die dezelfde idiote levensstijl hebben.
    ik zal eens wat dingen noemen die mij typeren, hopelijk zit er wat herkenbaars bij.

ook last van ...?

• elk nummer skippen, zelden iets afluisteren
  • kettingroken als je effe niks te doen hebt
  • alles dramatisch en onnodig lang uitstellen met ellende als gevolg
  • geen dag- en nachtritme kunnen houden
  • impulsief zijn met dingen kopen en doen
  • administratie grote teringzooi
  • de hele dag alles wat je doet overdenken en analyseren
  • na elke bladzijde in een boek denken: "wat stond er nou?"

ik kan zo snel niet veel meer verzinnen.
  • je lijkt wel een kloon van mij als ik dat zo moet lezen.
    ik heb al moeite om een lange text te schrijven.

ik heb dus ook ad(h)d de hyperactiviteit is er zo goed als uit. heel af en toe nog een beetje.
    bij de hersenstorm test. scoor ik 3-11-10-17-37
    37x komt vaak voor.

ik kom echt altijd te laat.
    ik kan nooit lang een baantje / opleiding volhouden
    alles wat hierboven staat. letterlijk.
    ik ga helemaal los op hardcore dan wil ik nog wel eens hyper worden. heerlijk gewoon.
    zeeeeer ongezonde levenstijl.
    rook als een ketter als ik me verveel ja
    en tja alles wat hier bovenstaat dus..

ik slik al een tijdje ritalin en het werkt wel wat. maar niet echt veel..

maar kan wel perfect stil zitten. ook zonder ritalin.
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
    pi_32826457
    quote:
    zulke tests vertrouw ik mezelf niet toe, ik kan mezelf vanalles aanpraten dus je kunt de uitslag enorm beïnvloeden als je graag de dianose ahdh wilt horen.
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')