voor elk medicijn kun je de meningen van de mensen opdelen in 2 kampen.
voorstanders en tegenstanders. ik ben in principe tegen medicijnen, tenminste als ze nogal snel voorgeschreven worden. en ik ben al helemaal tegen medicijnen die liggen te rommelen in mn kop.
goh zul je zeggen: je zit zelf toch ook aan de ritalin??? beetje tegenstrijdig.
klopt. geef ik je 100% gelijk in.
maar... ik ben na jarenlang zoeken (zowel bewust als onbewust) er nu eindelijk achter wat er 'mis' met me is. (even tussen aanhalingstekens, ga er nu niet op in waarom ik dat voelde en dacht. dan ben ik over een uur nog bezig).
nu vallen zoveel puzzelstukjes op zn plek. en komen nog meer vragen en problemen naar boven. het is heel erg dubbel allemaal. en om nu voor mezelf even wat rust te proberen te creeeren in mn kop heb ik besloten (na het eerst een paar maanden zonder te hebben geprobeerd) om met de ritalin te beginnen.
puur omdat het aangeschreven staat als een medicijn (dat idd onder de opium-wet valt, ik ben overigens ook enorm fel tegen drugs, dus dat maakte t nog wat ingewikkelder voor me om ermee te starten) dat bij adhd veel goede resultaten boekt. er zijn nog andere medicijnen, maar die volgen meestal pas nadat je ritalin hebt geprobeerd en t niet is bevallen.
nu ben ik 3 weken ermee bezig. de rust is er met vlagen. het is nog niet optimaal, ook nog flink wat bijwerkingen. op de momenten dat die rust er niet is, zit ik in een hyper-bui. ofwel hyperfocus ofwel echt hyperactief en te veel doen en over mn grenzen gaan. ik jojo nu nog wat op en neer. maar ik wist dat dit kon gebeuren, zit inmiddels nog niet aan de juiste dosering. maar ik houd voorlopig vol. ik wil het een tijdje (maand of 3) proberen en dan kijken hoe ik er dan voor sta.
dus ik ben geen voorstander ervan, maar iemand die het gebruikt/uitprobeert om te kijken of het misschien toch voor mij kan helpen. als dat het geval is, dan word ritalin aan mijn positieve lijst toegevoegd
![]()
meer kan ik niet echt zeggen over dat stuk wat je hebt gequote. internet is een prachtige plek om info te vinden. maar het hoeft niet altijd uit betrouwbare of wetenschappelijke bronnen te komen wat je leest. ik plaats dus nogal wat vraagtekens bij dat stuk tekst.
maar robbiej, je schrijft dat je sinds het gebruik tics hebt gekregen. ik ben gewaarschuwd om er onmiddelijk mee te stoppen als je daar last van krijgt. ik zou dus zo snel mogelijk met jouw psych contact opnemen om er eens over te praten.