abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2005 @ 16:04:48 #1
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32620182
Eerst een quote
quote:
Singapore has sacked its long-serving hangman, less than a week before the scheduled execution of Australian drug trafficker Van Nguyen.

"They called me a few days ago and said I don't have to hang Nguyen and that I don't have to work anymore," Chief executioner Darshan Singh told Reuters.

"I think they (the prison authorities) must be mad after seeing my pictures in the newspapers," Mr Singh said.

Mr Singh, 74, was reported in the Australian media to have conducted more than 850 hangings in his 50-year career.

The reports said Mr Singh had wanted to retire, but the search for a replacement was unsuccessful.

Nguyen was sentenced to death for carrying 400 grams of heroin while in transit at the island-nation's airport.

Singapore's prison department could not be reached for comment.

Amnesty International said in a 2004 report that about 420 people had been hanged in Singapore since 1991, mostly for drug trafficking, giving the city-state of 4.2 million people the highest execution rate in the world relative to population.
Dan wat achtergrond:

Op het moment wordt er een beladen executie voorbereid, de Australische Nguyen is opgepakt met 400 gram heroine (toen hij op doortocht was van Cambodja via Singapore naar Australie). Een Australische krant heeft de identiteit van de Singaporese beul, die alle executies van de laatste 50 jaar heeft volbracht, onthuld. Het is dus 50 jaar verborgen gebleven wie de officiele hangman was. Wat me het meest verbaasd is dat er maar 1 beul in Singapore is. Maar niet getreurd, er wordt een nieuwe beul uit Maleisie ingevlogen, die de twijfelachtige eer heeft om op 2 december de 25 jarige Australische man tot dood te brengen.

En tot slot, een foto van deze 'massamoordenaar'
  zondag 27 november 2005 @ 16:24:45 #2
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32620773
Tja iemand moet het toch doen he.... en als je drugs gaat smokkelen in Azië weet je wat voor risico;s je neemt, hoe klein de hoeveelheid ook....

Kan dat zomaar, een Maleise national die even in Singapore komt om iemand 'legaal' om te brengen?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32620808
Hij ziet er zelf ook best fout uit.
pi_32620895
400 gram, nog geen halve pak suiker..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 27 november 2005 @ 16:30:40 #5
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_32620935
zo'n lieve uitdrukking haha
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
  zondag 27 november 2005 @ 16:32:18 #6
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32620978
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:24 schreef ozzietukker het volgende:
Tja iemand moet het toch doen he.... en als je drugs gaat smokkelen in Azië weet je wat voor risico;s je neemt, hoe klein de hoeveelheid ook....

Kan dat zomaar, een Maleise national die even in Singapore komt om iemand 'legaal' om te brengen?
Andere bron:
It is believed the new hangman will be flown in from another Asian country, possibly Malaysia, with which Singapore has a close relationship.

Het lijkt wel of het geen Singaporees kan of mag zijn. Zal morgen eens rondvragen of mijn collega's weten waarom
  zondag 27 november 2005 @ 22:50:17 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32630967
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:24 schreef ozzietukker het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 27 november 2005 @ 23:18:22 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32631993
Hmmm, wat zou dat betalen, ex pat beul?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32637905
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:04 schreef Libris het volgende:

[..]
Hej, zit jij nog steeds in Singapore?

en zo ja, doet je hotmail het nog?

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 28-11-2005 09:48:08 ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32637940
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:32 schreef Libris het volgende:

[..]

Andere bron:
It is believed the new hangman will be flown in from another Asian country, possibly Malaysia, with which Singapore has a close relationship.

Het lijkt wel of het geen Singaporees kan of mag zijn. Zal morgen eens rondvragen of mijn collega's weten waarom
ms omdat het een te klein staatje betreft of zo?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † maandag 28 november 2005 @ 09:38:24 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32638647
Vrijdag staat de executie van Van Nguyen op het program.

Of ze voor die tijd nog een vervanger vinden zal er om hangen dan.
pi_32638708
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:38 schreef NorthernStar het volgende:
Vrijdag staat de executie van Van Nguyen op het program.

Of ze voor die tijd nog een vervanger vinden zal er om hangen dan.
een beetje sportieve ter dood veroordeelde doet het dan zelf wel, lijkt me
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_32640060
quote:

[..]

Andere bron:

Ik denk omdat ze in Singapore maar 1 beul met ervaring hebben (en die neemt nu afscheid) en in Maleisie meerdere. Je wilt natuurlijk wel iemand met ervaring hebben als je er maar eentje hebt
pi_32641504
quote:

[..]

Andere bron:

Als hij dan zelf drugs smokkelt moet hij zichzelf ophangen. Nu kunnen ze hem nog uitzetten.
pi_32642918
Dat is dus ook de beul die "onze lieve" meneer de drugssmokkelaar 10 jaar geleden een touw om zijn nek heeft geknoopt?

Canaris gaat hier geen medeleven met drugssmokkelaars fingeren.
  maandag 28 november 2005 @ 15:27:46 #16
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32646523
quote:
Op maandag 28 november 2005 08:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hej, zit jij nog steeds in Singapore?

en zo ja, doet je hotmail het nog?
Yeps, morgen mijn nieuwe employment pass halen, blijf in ieder geval nog 2 jaartjes

Alleen lijkt mijn hotmail op het moment down.. mail even op fok(at)kluit.com
pi_32647456
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:29 schreef Kluupkluup het volgende:
400 gram, nog geen halve pak suiker..
Stomme actie van die Australiër. Hij wist dondersgoed dat ze in Singapore niet zo nonchalant omgaan met mensen die (kleine hoeveelheden) drugs smokkelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32650070
Vacature: per direct

Beul

Marktconforme salaris, uitstekende secondaire arbeidsvoorwaarden en auto van de zaak.

Moet bereidt zijn om naar Singapore te verhuizen.

pi_32656265
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:27 schreef Libris het volgende:

[..]

Yeps, morgen mijn nieuwe employment pass halen, blijf in ieder geval nog 2 jaartjes
Cool!
quote:
Alleen lijkt mijn hotmail op het moment down.. mail even op fok(at)kluit.com
Sent.
  dinsdag 29 november 2005 @ 01:15:03 #20
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32662040
Ontvangen, reply vanmiddag even.

Maar het verhaal krijgt nog een klein staartje. De oude beul wil de executie van de Australier zelf doen, omdat Singh insists that, with his experience, he can ensure that the condemned man would be hanged efficiently, whereas an inexperienced hangman could make mistakes and prolong Nguyen's suffering.

Bron: Reuters

Trouwens ook wel interessant:
If his execution goes ahead on Friday, as planned, it will probably follow Singh's usual routine. The prisoner is weighed a day before the execution, and hanging takes place at 6 a.m., before the sun has risen. The death is witnessed by as many as seven people, including the prison superintendent, a coroner, a doctor and a priest -- but not by the prisoner's family.

In execution by hanging, the person dies when the spinal cord snaps as they fall through the trapdoor, and not by asphyxiation. The heart usually stops beating 15 to 20 minutes later.

Only six people sentenced to death in Singapore have been spared execution since 1965, including two women convicted of drug trafficking and four men convicted of murder. Singh said there could be a glimmer of hope for Nguyen, whom he has not met.

"Maybe they may say at the eleventh hour ... they may give him a life sentence, it's still possible," he said.
pi_32662299
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 01:15 schreef Libris het volgende:
Ontvangen, reply vanmiddag even.
quote:
In execution by hanging, the person dies when the spinal cord snaps as they fall through the trapdoor, and not by asphyxiation. The heart usually stops beating 15 to 20 minutes later.
Dat duurt lang! Kunnen ze zo'n persoon niet gewoon een spuitje geven?
quote:
Only six people sentenced to death in Singapore have been spared execution since 1965, including two women convicted of drug trafficking and four men convicted of murder.
waaronder een Nederlandse: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maria_Krol-Hmelak
pi_32662328

Om deze Australiër gaat het trouwens.

Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Nguyen_Tuong_Van
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:50:18 #23
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_32671669
Ik vind 20-25 minuten best lang. Voor de rest als je drugs smokkeld in die landen weet je waar je aan begint.
mai pen rai
pi_32673871
Ik ben doorgaans geen voorstander van milder straffen, maar het wordt hoog tijd dat de wereld sancties oplegt aan Singapore, wegens mensenrechtenschendingen. Drugs bezitten mag erg zijn, maar niets rechtvaardigt een doodstraf.
pi_32688828
Ik ben d'r helemaal voor. Eigen schuld. Je weet wat de straf is, dan moet je er niet aan beginnen.Het enige probleem zou ik zien als iemand iets in z'n bagage gestopt krijgt. Maar eer ik naar Singapore ga, dan check ik wel 10x m'n bagage.

Iemand ophangen is inderdaad trouwens makkelijker gezegd dan gedaan, het is nog best een klusje om dat "netjes" te doen zodat ze niet een uur na blijven spartelen of hun hoofd er door hun gewicht afgetrokken wordt.

Libris heb je trouwens dat pakketje met 100 gram coke al ontvangen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 30 november 2005 @ 10:39:39 #26
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_32691115
Ik controleer straks mn bagage ook voordat ik permanent naar Thailand afreis. Laat mn dingen van te voren sealen in plastic. Zou nooit en te nimmer daar in contact willen komen met drugs. Als buitenlander ben je toch eerder de lul. Je moet gewoon zelf wat voorzorgsmaatregelen nemen en nooit drugs smokkelen. Als je naar zon land gaat moet je de wetten maar accepteren. Blijf er wel bij dat ik die 20 minuten lang vind.
mai pen rai
pi_32746804
En hij is dood.

Boontje komt om zijn loontje. Hij heeft bewust gekozen wat hij deed. Met Singapore moet je niet spotten, in tegenstelling tot het slappe westen waar alles tegenwoordig de schuld is van de omgeving, de opvoeding, het weer, de omstandigheden of wat dan ook, maar nooit van de dader zelf. Ik sympathiseer met de reden waarom hij drugs smokkelde, maar dat maakt het nog niet goed. Drugs verwoesten levens en hij had genoeg bij zich voor 26000 doses.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nguyen_Tuong_Van
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32749207
quote:
Op woensdag 30 november 2005 05:53 schreef StefanP het volgende:
Ik ben d'r helemaal voor. Eigen schuld. Je weet wat de straf is, dan moet je er niet aan beginnen.Het enige probleem zou ik zien als iemand iets in z'n bagage gestopt krijgt. Maar eer ik naar Singapore ga, dan check ik wel 10x m'n bagage.

Iemand ophangen is inderdaad trouwens makkelijker gezegd dan gedaan, het is nog best een klusje om dat "netjes" te doen zodat ze niet een uur na blijven spartelen of hun hoofd er door hun gewicht afgetrokken wordt.

Libris heb je trouwens dat pakketje met 100 gram coke al ontvangen?
je bent ziek StefanP. Vuile cowboy.
pi_32749269
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 04:21 schreef StefanP het volgende:
Ik sympathiseer met de reden waarom hij drugs smokkelde, maar dat maakt het nog niet goed. Drugs verwoesten levens en hij had genoeg bij zich voor 26000 doses.
hey vuile redneck, ik dacht dat jij zo voor eigen verantwoordelijkheid was?
Drugs gebruiken is toch je eigen verantwoordelijkheid? Hij heeft het slechts verkocht.

Prick.
pi_32752044
quote:
Top executioner 'didn't hang Nguyen

SINGAPORE'S veteran chief executioner, whose identity had been blown by the Australian media, said today he was not called in to carry out the hanging of Australian drug runner Nguyen Tuong Van.

Darshan Singh, 74, contacted at his home by phone about 6am (0900 AEDT), the usual time of executions in Singapore, told AFP "only God knows" who had replaced him for the Nguyen hanging.

The Singapore Government would not say who hanged the 25-year-old Australian.

"We are unable to divulge operational details about the execution," the Home Affairs Ministry said.

Nguyen was hanged at Changi Prison despite personal pleas for clemency from Australian Prime Minister John Howard.

Mr Singh was quoted in media reports as saying that he had carried out more than 850 hangings in 46 years for the prisons department.
bron
pi_32756587
Lullig voor Nguyen, maar toen hij die drugs in zijn bagage stopte wist hij dondersgoed wat voor consequenties het kon hebben.
  zaterdag 3 december 2005 @ 01:26:35 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32771933
Heb er ook een soort van lullig gevoel over, maar zoals Leatherface zegt, hij wist waaraan hij begon...
pi_32773328
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:36 schreef halion het volgende:

[..]

Drugs gebruiken is toch je eigen verantwoordelijkheid? Hij heeft het slechts verkocht.

Prick.
ga maar in een hoekje zitten.
-Mark Steyn
pi_32773762
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:36 schreef halion het volgende:

[..]

Prick.
Hij wist toen hij die zooi meenam dat dat consequenties ging hebben in Singapore. Eigen schuld, dikke bult dus.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32773808
gellukkig hebben ze in bepaalde apen landen nog steeds redelijke straffen
pi_32774219
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 01:33 schreef sizzler het volgende:

waaronder een Nederlandse: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maria_Krol-Hmelak
Er staat ook een stukje over Johannes van Damme. Die hing daar ook.
pi_32775069
Gisteren nog op tv over de doodstraf in de VS. Gemiddeld 1 op de 8 wordt ONSCHULDIG ter dood veroordeelt.
Zal in een Singapore vast niet veel anders zijn, en maakt ze zelf geen haar beter dan hoe drugsdealers ELKAAR uit de weg ruimen. Die doen het net zo.

En zolang er gesmokkeld wordt is er behoefte naar. Je kunt je afvragen hoeveel dealers de dans ontspringen. En dat de behoefte naar drugs in Singapore op deze manier niet wordt tegengegaan natuurlijk.
pi_32775149
Je krijgt daar zelfs de doodstraf voor het smokkelen van 15 gram marihuana?! Wat een ziek land. Hebben ze niks beters te doen daar?
Vraag me af hoe het verder zit met het rechtssysteem daar. Zeker zo'n land waar een man wel een aai over z'n bol krijgt als hij eerwraak op z'n vrouw pleegt.

Sinds 1999 al 100 mensen voor drugssmokkel ter dood veroordeelt. Kan niet anders dan dat daar mensen tussen zitten die onschuldig zijn.
  zaterdag 3 december 2005 @ 10:04:33 #39
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32775186
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 09:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gisteren nog op tv over de doodstraf in de VS. Gemiddeld 1 op de 8 wordt ONSCHULDIG ter dood veroordeelt.
Zal in een Singapore vast niet veel anders zijn, en maakt ze zelf geen haar beter dan hoe drugsdealers ELKAAR uit de weg ruimen. Die doen het net zo.

En zolang er gesmokkeld wordt is er behoefte naar. Je kunt je afvragen hoeveel dealers de dans ontspringen. En dat de behoefte naar drugs in Singapore op deze manier niet wordt tegengegaan natuurlijk.
ik hoorde ik gister ook.. schrik je best van. maar aan de andere kant. daar worden ze vooral gepakt vanwege drugssmokkel.... dan kan je niet echt onschuldig zijn
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_32775262
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:04 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ik hoorde ik gister ook.. schrik je best van. maar aan de andere kant. daar worden ze vooral gepakt vanwege drugssmokkel.... dan kan je niet echt onschuldig zijn
Nou, als ik drugs zou dealen naar Singapore en m'n leven zeker wil zijn zou ik de drugs in de koffer van een medepassagier duwen natuurlijk.
Of ik zou daar lekker op het vliegveld gaan werken bij de bagage in opdracht van een dealer ofzo....
  zaterdag 3 december 2005 @ 10:13:48 #41
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32775276
tsja daarom moet je je bagage goed vergrendelen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_32775330
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:
tsja daarom moet je je bagage goed vergrendelen
Tja, en anders maar de doodstraf.

pi_32776785
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, en anders maar de doodstraf.

Je weet hoe men in Singapore met dit soort dingen omgaan. If you can't stand the heat...
pi_32777284
Of de doodstraf al dan niet humaan is voor dergelijke vergrijpen is een andere discussie.

Nguyen zal heus wel op de hoogte zijn geweest van het Singaporese anti - drugsbeleid en de mogelijke gevolgen in acht hebben genomen toe hij besloot om die drugs te smokkelen. Hij heeft dus de risico's bewust aanvaard.
  zaterdag 3 december 2005 @ 12:59:58 #45
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32778350
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je krijgt daar zelfs de doodstraf voor het smokkelen van 15 gram marihuana?! Wat een ziek land. Hebben ze niks beters te doen daar?
Vraag me af hoe het verder zit met het rechtssysteem daar. Zeker zo'n land waar een man wel een aai over z'n bol krijgt als hij eerwraak op z'n vrouw pleegt.

Sinds 1999 al 100 mensen voor drugssmokkel ter dood veroordeelt. Kan niet anders dan dat daar mensen tussen zitten die onschuldig zijn.
In Singapura is men streng doch rechtvaardig, de opmerking met eerwraak raakt kant noch wal, Singapore is namelijk geen moslimland, en moord en doodslag om wat voor reden dan ook wordt zeer streng gestraft.. het is geen Nederland
En of je nu wel of niet eens bent met de straffen voor drugsbezit.. dat WEET je van TEVOREN, als je dan toch het risico neemt... tja...

Ben toch benieuwd of er binnenkort een vacature komt voor een Singaporees...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32778364
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:00 schreef nummer_zoveel het volgende:

Je toont nu wel aan dat je er helemaal niets van begrijpt.
pi_32778525
Nee, ik vraag me af hoe dat rechtsysteem daar werkt. Waar krijg je allemaal nog meer de doodstraf voor?
Bovendien, zoals ik al eerder in dit topic aangaf: mensen kunnen je ook rotzooi in je koffer duwen. Ik vind niet dat de doodstraf erop hoeft te staan als je er niet aan denkt een slot op je koffer te zetten.

En Singapore is grotendeels Islamitisch.
pi_32778649
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nee, ik vraag me af hoe dat rechtsysteem daar werkt. Waar krijg je allemaal nog meer de doodstraf voor?
In ieder geval voor drugssmokkel, moord en kidnapping. Wet niet zeker waar nog meer voor, het is lang geleden dat ik daarover heb gelezen.
quote:
Bovendien, zoals ik al eerder in dit topic aangaf: mensen kunnen je ook rotzooi in je koffer duwen. Ik vind niet dat de doodstraf erop hoeft te staan als je er niet aan denkt een slot op je koffer te zetten.
Het is zeker mogelijk dat je erin geluist wordt. Maar je krijgt een eerlijke proces en een advocaat. Je hebt dus zeker de gelegenheid om je onschuld te bepleiten en aan te tonen dat je niet bewust bent van het feit dat er drugs in je bagage zat. Er zijn dan ook mensen vrijgesproken omdat niet kon worden bewezen dat ze ervan op de hoogte waren dat er drugs in hun bagage zat.
quote:
En Singapore is wel een Moslimland.
Een minderheid van circa 15% is islamitisch. De meerderheid van Singapore bestaat uit ethnische Chinezen wat over het algemeen geen moslims zijn.
pi_32778660
Óp het bezit van drugs staat al gauw de doodstraf in Singapore. Dat weet iedereen die er naar toe gaat wel. Dus wat doe je dan.... juist, je koffer goed afsluiten en geen pakketjes aannemen van vreemden. Zo cliché allemaal en zo eenvoudig.
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:19:22 #50
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32778713
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

En Singapore is grotendeels Islamitisch.
http://www.visitsingapore(...)ople__language_.html

Helemaal niet grotendeels, sterker nog, de bevolking bestaat uit een groot deel uit mensen van Chinese origine. (naast dat in Singapore de godsdienstvrijheid heel hoog in het vaandel staat).

En in dit geval heeft deze beste man willens en wetens drugs gesmokkeld, hij kende de risico's...

En met dat mensen iets in je koffer stoppen, ik reis regelmatig naar Azie 3 tot 4 keer per jaar, en dat gebeurd echt niet... (wellicht dat het soms gebeurd door bekenden, die achteraf toch niet te vertrouwen zijn). En het rechtsysteem is streng doch rechtvaardig! Dus geen gedoogbeleid zoals in NL.
(Waarbij ik overigens de doodstraf voor drugsbezit niet goedpraat, het zijn nu eenmaal de spelregels aldaar!)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32778752
Nummer_zoveel laat hier wel zien dat hij de Singapore-kenner bij uitstek is.
pi_32778835
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Óp het bezit van drugs staat al gauw de doodstraf in Singapore. Dat weet iedereen die er naar toe gaat wel. Dus wat doe je dan.... juist, je koffer goed afsluiten en geen pakketjes aannemen van vreemden. Zo cliché allemaal en zo eenvoudig.
Die Nederlandse mevrouw Krol - Hmelak werd vrijgesproken omdat de rechter het niet bewezen achtte dat ze echt er op de hoogte van was dat er drugs in de machine - onderdelen zaten. Maar dat was dan ook een apart geval.

Toont in ieder geval wel aan dat Singapore een beschaafde rechtsgang heeft en niet zomaar een of ander bananenrepubliek is waar mensen te pas en te onpas worden opgehangen.
pi_32778875
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nummer_zoveel laat hier wel zien dat hij de Singapore-kenner bij uitstek is.
Goh, ben ik van geslacht verandert?
pi_32778917
Maar ja, je kunt je afvragen of de doodstraf werkt. Ze willen natuurlijk mensen ontmoedigen drugs te dealen/gebruiken, maar of de doodstraf de oplossing is?

Doen ze wel een beetje aan voorlichting wat betreft drugs, of is het net als in de VS dat men drugs slecht vindt, klaar uit, en er mag verder niet over gesproken worden.
pi_32778959
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

In ieder geval voor drugssmokkel, moord en kidnapping. Wet niet zeker waar nog meer voor, het is lang geleden dat ik daarover heb gelezen.
[..]

Het is zeker mogelijk dat je erin geluist wordt. Maar je krijgt een eerlijke proces en een advocaat. Je hebt dus zeker de gelegenheid om je onschuld te bepleiten en aan te tonen dat je niet bewust bent van het feit dat er drugs in je bagage zat. Er zijn dan ook mensen vrijgesproken omdat niet kon worden bewezen dat ze ervan op de hoogte waren dat er drugs in hun bagage zat.
Ik weet wel hoe het in Nederland gaat. Op het moment dat er drugs in je koffer wordt aangetroffen is het zo goed als onmogelijk onder een veroordeling uit te komen, goede advocaat of niet. Dat zal in Singapore niet veel anders zijn. Verder moet normaal gesproken de vervolgende instantie bewijzen dat je iets gedaan hebt (opzet/schuld etc.). Vaak is het enige wat echt wordt aangetoond in drugszaken dat je je koffer klaarblijkelijk niet voldoende gecontroleerd hebt. Dat is natuurlijk een ernstig misdrijf, waarop - hoe proportioneel - de doodstraf de enig juiste straf is.
pi_32779020
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar ja, je kunt je afvragen of de doodstraf werkt. Ze willen natuurlijk mensen ontmoedigen drugs te dealen/gebruiken, maar of de doodstraf de oplossing is?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wetenschappelijke feiten en statistieken die aantonen in hoeverre het anti - drugsbeleid van Singapore werkt.
quote:
Doen ze wel een beetje aan voorlichting wat betreft drugs, of is het net als in de VS dat men drugs slecht vindt, klaar uit, en er mag verder niet over gesproken worden.
  zaterdag 3 december 2005 @ 23:24:30 #57
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_32794811
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Singapura is men streng doch rechtvaardig, de opmerking met eerwraak raakt kant noch wal, Singapore is namelijk geen moslimland, en moord en doodslag om wat voor reden dan ook wordt zeer streng gestraft.. het is geen Nederland
En of je nu wel of niet eens bent met de straffen voor drugsbezit.. dat WEET je van TEVOREN, als je dan toch het risico neemt... tja...

Ben toch benieuwd of er binnenkort een vacature komt voor een Singaporees...
Ik volg je verhaal wel, maar'' er komt geen erwraak voor in Signapore, want het zijn geen moslims'' begrijp ik niet helemaal.

Eerwraak komt voor bij moslims, maar is niet iets typisch islamitisch. Zo kom je het ook tegen in India, en (in mindere mate) in landen rond de Middelandse Zee (overblijfsel van de macho cultuur).
pi_32794937
Eens kijken hoeveel voorstanders er hier zijn voor het standrechtelijk executeren van hardrijders. Je kent immers de sanctie en je doet het zelf.
pi_32799082
Dan zullen er weinig mensen te hard rijden.
pi_32799123
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan zullen er weinig mensen te hard rijden.
Waarom dan niet voor alles de doodstraf invoeren?
pi_32799131
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Waarom dan niet voor alles de doodstraf invoeren?
Inderdaad. Laten we beginnen met de doodstraf voor het praten met een noordelijk accent.
pi_32799151
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Inderdaad. Laten we beginnen met de doodstraf voor het praten met een noordelijk accent.
Niet met twee maten meten doe Limburg en Brabant er dan ook gelijk bij. Een ook voor mensen die geen richting aangeven in de auto.
pi_32799169
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:25 schreef Steijn het volgende:

[..]

Niet met twee maten meten doe Limburg en Brabant er dan ook gelijk bij. Een ook voor mensen die geen richting aangeven in de auto.
Vooral dat laatste. Die mensen mogen samen met de onnodig linksrijdende mensen wel twee keer worden geëxecuteerd.
  zondag 4 december 2005 @ 03:35:23 #64
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_32799228
Waarom dreigde Australie niet met het doorsnijden van alle economische banden? Als er geld in het geding komt, komen die lui wel over de brug lijkt mij
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_32799240
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:35 schreef star_gazer het volgende:
Waarom dreigde Australie niet met het doorsnijden van alle economische banden? Als er geld in het geding komt, komen die lui wel over de brug lijkt mij
Waarom zou Australië alle economische banden doorsnijden omwille van wat drugssmokkelaartjes?
  zondag 4 december 2005 @ 03:43:41 #66
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_32799287
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Waarom zou Australië alle economische banden doorsnijden omwille van wat drugssmokkelaartjes?
Omdat het de plicht is van een staat om haar burgers te beschermen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_32799296
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Omdat het de plicht is van een staat om haar burgers te beschermen.
Maar zou je de economische banden met een land compleet verstoren omwille van in totaal een handvol mensen die bewust drugs invoerden in dat land?
  zondag 4 december 2005 @ 04:41:10 #68
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32799754
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:35 schreef star_gazer het volgende:
De helft van de Australische bevolking stond achter deze executie. Daarnaast hebben Singapore en Australie goede contacten, dus inderdaad, alleen vanwege dit incident komt er geen economische koude oorlog
  zondag 4 december 2005 @ 08:59:01 #69
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_32800407
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:24 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:

[..]

Ik volg je verhaal wel, maar'' er komt geen erwraak voor in Signapore, want het zijn geen moslims'' begrijp ik niet helemaal.

Eerwraak komt voor bij moslims, maar is niet iets typisch islamitisch. Zo kom je het ook tegen in India, en (in mindere mate) in landen rond de Middelandse Zee (overblijfsel van de macho cultuur).
Je hebt helemaal gelijk dat het niet alleen voorkomt in Islamitische landen, dat eerwraak, maarrrr *nummer_zoveel* was in de veronderstelling dat het een (wetteloos) streng moslimland was waar ze ook eerwraak uit zouden voeren... Vandaar de opmerking dat het daar juist geen moslims zijn maar een streng doch rechtvaardig systeem hebben waar ook dat niet getolereerd zou worden.

ontopic:

Ik denk niet dat de Ozzies de economische banden met Singapura omwille deze executie zouden willen verbreken, naast de export wordt er ook veel geld verdient door de Ozzies in Singapura...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_32800462
quote:
Op zondag 4 december 2005 08:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
*nummer_zoveel* was in de veronderstelling dat het een (wetteloos) streng moslimland was waar ze ook eerwraak uit zouden voeren...
Het is dus allesbehalve een wetteloos land. Integendeel. En op veel openbare plekken staan met bordjes aangegeven wanneer iets verboden is en wat voor boete er op staat. Je kunt er dus niet makkelijk mee wegkomen door te zeggen dat je niet wist dat je geen afval mocht weggooien op straat of niet mocht roken in een rookvrije zone.

De wetten zijn streng, maar als je ze niet overtreedt heb je niks te vrezen. Singapore heeft een rechtsgang naar Brits model, dus je krijgt altijd een eerlijk proces.

Persoonlijk vind ik de doodstraf ook een veel te strenge straf voor drugssmokkel, maar je kunt het simpelweg voorkomen door er je vingers niet aan te branden. It's bloody simple.
pi_32802694
Leonardo da Vinci:
“He who wishes to be rich in a day will be hanged in a year.”
-
pi_32808929
quote:
Op zondag 4 december 2005 09:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het is dus allesbehalve een wetteloos land. Integendeel. En op veel openbare plekken staan met bordjes aangegeven wanneer iets verboden is en wat voor boete er op staat. Je kunt er dus niet makkelijk mee wegkomen door te zeggen dat je niet wist dat je geen afval mocht weggooien op straat of niet mocht roken in een rookvrije zone.

De wetten zijn streng, maar als je ze niet overtreedt heb je niks te vrezen. Singapore heeft een rechtsgang naar Brits model, dus je krijgt altijd een eerlijk proces.

Persoonlijk vind ik de doodstraf ook een veel te strenge straf voor drugssmokkel, maar je kunt het simpelweg voorkomen door er je vingers niet aan te branden. It's bloody simple.
Eigenlijk zou de doodstraf op domme rechtse praat gesteld moeten worden. Dat is geen probleem, want je weet immers wat je moet doen om de straf te ontlopen. Als je de wet toch overtreedt, is het je eigen schuld, had je je maar aan de regels moeten houden.
pi_32810765
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Eigenlijk zou de doodstraf op domme rechtse praat gesteld moeten worden. Dat is geen probleem, want je weet immers wat je moet doen om de straf te ontlopen. Als je de wet toch overtreedt, is het je eigen schuld, had je je maar aan de regels moeten houden.
Wat nou domme rechtse praat? Het is gewoon een simpele analyse van hoe Singapore in elkaar zit.

Je kunt het met de doodstraf eens zijn of niet. Maar feit is dat ze die voor bepaalde vergrijpen toepassen. En dan kun je nog zo hoog of laag springen als je zelf wil maar wanneer je dat land bezoekt zul je er toch terdege rekening mee moeten houden dat bepaalde zaken daar niet door de beugel kunnen.

En dat heeft niks te maken met een rechtse of linkse visie of whatever, maar puur met simpele logica. Ik ben zelf tegen de doodstraf, maar dat is niet relevant.
pi_32816565
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:42 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat nou domme rechtse praat? Het is gewoon een simpele analyse van hoe Singapore in elkaar zit.

Je kunt het met de doodstraf eens zijn of niet. Maar feit is dat ze die voor bepaalde vergrijpen toepassen. En dan kun je nog zo hoog of laag springen als je zelf wil maar wanneer je dat land bezoekt zul je er toch terdege rekening mee moeten houden dat bepaalde zaken daar niet door de beugel kunnen.

En dat heeft niks te maken met een rechtse of linkse visie of whatever, maar puur met simpele logica. Ik ben zelf tegen de doodstraf, maar dat is niet relevant.
Ik kreeg het gevoel dat je een beetje op de lijn zat van de groep die altijd keihard eigen verantwoordelijkheid begint te roepen, daarmee miskennend dat je eigen inbreng weleens minimaal kan zijn. M.n. deze zin: "De wetten zijn streng, maar als je ze niet overtreedt heb je niks te vrezen. Singapore heeft een rechtsgang naar Brits model, dus je krijgt altijd een eerlijk proces." Iedereen met een beetje verstand van het recht weet dat eerlijke processen niet bestaan (zeker niet in drugszaken), je moet maar bidden dat je geluk hebt.
pi_32817756
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik kreeg het gevoel dat je een beetje op de lijn zat van de groep die altijd keihard eigen verantwoordelijkheid begint te roepen, daarmee miskennend dat je eigen inbreng weleens minimaal kan zijn. M.n. deze zin: "De wetten zijn streng, maar als je ze niet overtreedt heb je niks te vrezen. Singapore heeft een rechtsgang naar Brits model, dus je krijgt altijd een eerlijk proces." Iedereen met een beetje verstand van het recht weet dat eerlijke processen niet bestaan (zeker niet in drugszaken), je moet maar bidden dat je geluk hebt.
Ik kan me je standpunt wel voorstellen. Maar ik wilde slechts benadrukken dat mijn visie links noch rechts gekleurd is, maar puur realistisch naar de zaken kijkt.
pi_32818169
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik kan me je standpunt wel voorstellen. Maar ik wilde slechts benadrukken dat mijn visie links noch rechts gekleurd is, maar puur realistisch naar de zaken kijkt.
Realisme inzake het recht is slechts mogelijk door ter zake kundigen.
pi_32920322
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 03:01 schreef StefanP het volgende:

[..]

ga maar in een hoekje zitten.
okay sorry mate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')