Dan wat achtergrond:quote:Singapore has sacked its long-serving hangman, less than a week before the scheduled execution of Australian drug trafficker Van Nguyen.
"They called me a few days ago and said I don't have to hang Nguyen and that I don't have to work anymore," Chief executioner Darshan Singh told Reuters.
"I think they (the prison authorities) must be mad after seeing my pictures in the newspapers," Mr Singh said.
Mr Singh, 74, was reported in the Australian media to have conducted more than 850 hangings in his 50-year career.
The reports said Mr Singh had wanted to retire, but the search for a replacement was unsuccessful.
Nguyen was sentenced to death for carrying 400 grams of heroin while in transit at the island-nation's airport.
Singapore's prison department could not be reached for comment.
Amnesty International said in a 2004 report that about 420 people had been hanged in Singapore since 1991, mostly for drug trafficking, giving the city-state of 4.2 million people the highest execution rate in the world relative to population.
Andere bron:quote:Op zondag 27 november 2005 16:24 schreef ozzietukker het volgende:Tja iemand moet het toch doen he.... en als je drugs gaat smokkelen in Azië weet je wat voor risico;s je neemt, hoe klein de hoeveelheid ook....
Kan dat zomaar, een Maleise national die even in Singapore komt om iemand 'legaal' om te brengen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op zondag 27 november 2005 16:24 schreef ozzietukker het volgende:
Kan dat zomaar, een Maleise national die even in Singapore komt om iemand 'legaal' om te brengen?
Hej, zit jij nog steeds in Singapore?quote:
ms omdat het een te klein staatje betreft of zo?quote:Op zondag 27 november 2005 16:32 schreef Libris het volgende:
[..]
Andere bron:
It is believed the new hangman will be flown in from another Asian country, possibly Malaysia, with which Singapore has a close relationship.
Het lijkt wel of het geen Singaporees kan of mag zijn. Zal morgen eens rondvragen of mijn collega's weten waarom
een beetje sportieve ter dood veroordeelde doet het dan zelf wel, lijkt mequote:Op maandag 28 november 2005 09:38 schreef NorthernStar het volgende:
Vrijdag staat de executie van Van Nguyen op het program.
Of ze voor die tijd nog een vervanger vinden zal er om hangen dan.
Ik denk omdat ze in Singapore maar 1 beul met ervaring hebben (en die neemt nu afscheid) en in Maleisie meerdere. Je wilt natuurlijk wel iemand met ervaring hebben als je er maar eentje hebtquote:Op zondag 27 november 2005 16:32 schreef Libris het volgende:
[..]
Andere bron:
It is believed the new hangman will be flown in from another Asian country, possibly Malaysia, with which Singapore has a close relationship.
Het lijkt wel of het geen Singaporees kan of mag zijn. Zal morgen eens rondvragen of mijn collega's weten waarom
Als hij dan zelf drugs smokkelt moet hij zichzelf ophangen. Nu kunnen ze hem nog uitzetten.quote:Op zondag 27 november 2005 16:32 schreef Libris het volgende:
[..]
Andere bron:
Yeps, morgen mijn nieuwe employment pass halen, blijf in ieder geval nog 2 jaartjesquote:Op maandag 28 november 2005 08:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hej, zit jij nog steeds in Singapore?
en zo ja, doet je hotmail het nog?
Stomme actie van die Australiër. Hij wist dondersgoed dat ze in Singapore niet zo nonchalant omgaan met mensen die (kleine hoeveelheden) drugs smokkelen.quote:Op zondag 27 november 2005 16:29 schreef Kluupkluup het volgende:
400 gram, nog geen halve pak suiker..
Cool!quote:Op maandag 28 november 2005 15:27 schreef Libris het volgende:
[..]
Yeps, morgen mijn nieuwe employment pass halen, blijf in ieder geval nog 2 jaartjes
Sent.quote:Alleen lijkt mijn hotmail op het moment down.. mail even op fok(at)kluit.com
quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:15 schreef Libris het volgende:
Ontvangen, reply vanmiddag even.
Dat duurt lang! Kunnen ze zo'n persoon niet gewoon een spuitje geven?quote:In execution by hanging, the person dies when the spinal cord snaps as they fall through the trapdoor, and not by asphyxiation. The heart usually stops beating 15 to 20 minutes later.
waaronder een Nederlandse: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maria_Krol-Hmelakquote:Only six people sentenced to death in Singapore have been spared execution since 1965, including two women convicted of drug trafficking and four men convicted of murder.
je bent ziek StefanP. Vuile cowboy.quote:Op woensdag 30 november 2005 05:53 schreef StefanP het volgende:
Ik ben d'r helemaal voor. Eigen schuld. Je weet wat de straf is, dan moet je er niet aan beginnen.Het enige probleem zou ik zien als iemand iets in z'n bagage gestopt krijgt. Maar eer ik naar Singapore ga, dan check ik wel 10x m'n bagage.
Iemand ophangen is inderdaad trouwens makkelijker gezegd dan gedaan, het is nog best een klusje om dat "netjes" te doen zodat ze niet een uur na blijven spartelen of hun hoofd er door hun gewicht afgetrokken wordt.
Libris heb je trouwens dat pakketje met 100 gram coke al ontvangen?
hey vuile redneck, ik dacht dat jij zo voor eigen verantwoordelijkheid was?quote:Op vrijdag 2 december 2005 04:21 schreef StefanP het volgende:
Ik sympathiseer met de reden waarom hij drugs smokkelde, maar dat maakt het nog niet goed. Drugs verwoesten levens en hij had genoeg bij zich voor 26000 doses.
bronquote:Top executioner 'didn't hang Nguyen
SINGAPORE'S veteran chief executioner, whose identity had been blown by the Australian media, said today he was not called in to carry out the hanging of Australian drug runner Nguyen Tuong Van.
Darshan Singh, 74, contacted at his home by phone about 6am (0900 AEDT), the usual time of executions in Singapore, told AFP "only God knows" who had replaced him for the Nguyen hanging.
The Singapore Government would not say who hanged the 25-year-old Australian.
"We are unable to divulge operational details about the execution," the Home Affairs Ministry said.
Nguyen was hanged at Changi Prison despite personal pleas for clemency from Australian Prime Minister John Howard.
Mr Singh was quoted in media reports as saying that he had carried out more than 850 hangings in 46 years for the prisons department.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:36 schreef halion het volgende:
[..]
hey vuile redneck, ik dacht dat jij zo voor eigen verantwoordelijkheid was?
Drugs gebruiken is toch je eigen verantwoordelijkheid? Hij heeft het slechts verkocht.
Prick.
Hij wist toen hij die zooi meenam dat dat consequenties ging hebben in Singapore. Eigen schuld, dikke bult dus.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:36 schreef halion het volgende:
[..]
hey vuile redneck, ik dacht dat jij zo voor eigen verantwoordelijkheid was?
Drugs gebruiken is toch je eigen verantwoordelijkheid? Hij heeft het slechts verkocht.
Prick.
Er staat ook een stukje over Johannes van Damme. Die hing daar ook.quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:33 schreef sizzler het volgende:
waaronder een Nederlandse: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maria_Krol-Hmelak
ik hoorde ik gister ook.. schrik je best van. maar aan de andere kant. daar worden ze vooral gepakt vanwege drugssmokkel.... dan kan je niet echt onschuldig zijnquote:Op zaterdag 3 december 2005 09:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gisteren nog op tv over de doodstraf in de VS. Gemiddeld 1 op de 8 wordt ONSCHULDIG ter dood veroordeelt.
Zal in een Singapore vast niet veel anders zijn, en maakt ze zelf geen haar beter dan hoe drugsdealers ELKAAR uit de weg ruimen. Die doen het net zo.
En zolang er gesmokkeld wordt is er behoefte naar. Je kunt je afvragen hoeveel dealers de dans ontspringen. En dat de behoefte naar drugs in Singapore op deze manier niet wordt tegengegaan natuurlijk.
Nou, als ik drugs zou dealen naar Singapore en m'n leven zeker wil zijn zou ik de drugs in de koffer van een medepassagier duwen natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:04 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik hoorde ik gister ook.. schrik je best van. maar aan de andere kant. daar worden ze vooral gepakt vanwege drugssmokkel.... dan kan je niet echt onschuldig zijn
Tja, en anders maar de doodstraf.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:
tsja daarom moet je je bagage goed vergrendelen
Je weet hoe men in Singapore met dit soort dingen omgaan. If you can't stand the heat...quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, en anders maar de doodstraf.
![]()
quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je krijgt daar zelfs de doodstraf voor het smokkelen van 15 gram marihuana?! Wat een ziek land. Hebben ze niks beters te doen daar?![]()
Vraag me af hoe het verder zit met het rechtssysteem daar. Zeker zo'n land waar een man wel een aai over z'n bol krijgt als hij eerwraak op z'n vrouw pleegt.![]()
Sinds 1999 al 100 mensen voor drugssmokkel ter dood veroordeelt. Kan niet anders dan dat daar mensen tussen zitten die onschuldig zijn.
Je toont nu wel aan dat je er helemaal niets van begrijpt.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je krijgt daar zelfs de doodstraf voor het smokkelen van 15 gram marihuana?! Wat een ziek land. Hebben ze niks beters te doen daar?![]()
Vraag me af hoe het verder zit met het rechtssysteem daar. Zeker zo'n land waar een man wel een aai over z'n bol krijgt als hij eerwraak op z'n vrouw pleegt.![]()
Sinds 1999 al 100 mensen voor drugssmokkel ter dood veroordeelt. Kan niet anders dan dat daar mensen tussen zitten die onschuldig zijn.
In ieder geval voor drugssmokkel, moord en kidnapping. Wet niet zeker waar nog meer voor, het is lang geleden dat ik daarover heb gelezen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nee, ik vraag me af hoe dat rechtsysteem daar werkt. Waar krijg je allemaal nog meer de doodstraf voor?
Het is zeker mogelijk dat je erin geluist wordt. Maar je krijgt een eerlijke proces en een advocaat. Je hebt dus zeker de gelegenheid om je onschuld te bepleiten en aan te tonen dat je niet bewust bent van het feit dat er drugs in je bagage zat. Er zijn dan ook mensen vrijgesproken omdat niet kon worden bewezen dat ze ervan op de hoogte waren dat er drugs in hun bagage zat.quote:Bovendien, zoals ik al eerder in dit topic aangaf: mensen kunnen je ook rotzooi in je koffer duwen. Ik vind niet dat de doodstraf erop hoeft te staan als je er niet aan denkt een slot op je koffer te zetten.
Een minderheid van circa 15% is islamitisch. De meerderheid van Singapore bestaat uit ethnische Chinezen wat over het algemeen geen moslims zijn.quote:En Singapore is wel een Moslimland.
http://www.visitsingapore(...)ople__language_.htmlquote:Op zaterdag 3 december 2005 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nee, ik vraag me af hoe dat rechtsysteem daar werkt. Waar krijg je allemaal nog meer de doodstraf voor?
Bovendien, zoals ik al eerder in dit topic aangaf: mensen kunnen je ook rotzooi in je koffer duwen. Ik vind niet dat de doodstraf erop hoeft te staan als je er niet aan denkt een slot op je koffer te zetten.
En Singapore is grotendeels Islamitisch.
Die Nederlandse mevrouw Krol - Hmelak werd vrijgesproken omdat de rechter het niet bewezen achtte dat ze echt er op de hoogte van was dat er drugs in de machine - onderdelen zaten. Maar dat was dan ook een apart geval.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Óp het bezit van drugs staat al gauw de doodstraf in Singapore. Dat weet iedereen die er naar toe gaat wel. Dus wat doe je dan.... juist, je koffer goed afsluiten en geen pakketjes aannemen van vreemden. Zo cliché allemaal en zo eenvoudig.
Goh, ben ik van geslacht verandert?quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nummer_zoveel laat hier wel zien dat hij de Singapore-kenner bij uitstek is.
Ik weet wel hoe het in Nederland gaat. Op het moment dat er drugs in je koffer wordt aangetroffen is het zo goed als onmogelijk onder een veroordeling uit te komen, goede advocaat of niet. Dat zal in Singapore niet veel anders zijn. Verder moet normaal gesproken de vervolgende instantie bewijzen dat je iets gedaan hebt (opzet/schuld etc.). Vaak is het enige wat echt wordt aangetoond in drugszaken dat je je koffer klaarblijkelijk niet voldoende gecontroleerd hebt. Dat is natuurlijk een ernstig misdrijf, waarop - hoe proportioneel - de doodstraf de enig juiste straf is.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
In ieder geval voor drugssmokkel, moord en kidnapping. Wet niet zeker waar nog meer voor, het is lang geleden dat ik daarover heb gelezen.
[..]
Het is zeker mogelijk dat je erin geluist wordt. Maar je krijgt een eerlijke proces en een advocaat. Je hebt dus zeker de gelegenheid om je onschuld te bepleiten en aan te tonen dat je niet bewust bent van het feit dat er drugs in je bagage zat. Er zijn dan ook mensen vrijgesproken omdat niet kon worden bewezen dat ze ervan op de hoogte waren dat er drugs in hun bagage zat.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wetenschappelijke feiten en statistieken die aantonen in hoeverre het anti - drugsbeleid van Singapore werkt.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar ja, je kunt je afvragen of de doodstraf werkt. Ze willen natuurlijk mensen ontmoedigen drugs te dealen/gebruiken, maar of de doodstraf de oplossing is?
quote:Doen ze wel een beetje aan voorlichting wat betreft drugs, of is het net als in de VS dat men drugs slecht vindt, klaar uit, en er mag verder niet over gesproken worden.
Ik volg je verhaal wel, maar'' er komt geen erwraak voor in Signapore, want het zijn geen moslims'' begrijp ik niet helemaal.quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]In Singapura is men streng doch rechtvaardig, de opmerking met eerwraak raakt kant noch wal, Singapore is namelijk geen moslimland, en moord en doodslag om wat voor reden dan ook wordt zeer streng gestraft.. het is geen Nederland
![]()
En of je nu wel of niet eens bent met de straffen voor drugsbezit.. dat WEET je van TEVOREN, als je dan toch het risico neemt... tja...![]()
Ben toch benieuwd of er binnenkort een vacature komt voor een Singaporees...
Waarom dan niet voor alles de doodstraf invoeren?quote:Op zondag 4 december 2005 03:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan zullen er weinig mensen te hard rijden.
Inderdaad. Laten we beginnen met de doodstraf voor het praten met een noordelijk accent.quote:Op zondag 4 december 2005 03:23 schreef Steijn het volgende:
[..]
Waarom dan niet voor alles de doodstraf invoeren?![]()
Niet met twee maten metenquote:Op zondag 4 december 2005 03:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Inderdaad. Laten we beginnen met de doodstraf voor het praten met een noordelijk accent.
Vooral dat laatste. Die mensen mogen samen met de onnodig linksrijdende mensen wel twee keer worden geëxecuteerd.quote:Op zondag 4 december 2005 03:25 schreef Steijn het volgende:
[..]
Niet met twee maten metendoe Limburg en Brabant er dan ook gelijk bij. Een ook voor mensen die geen richting aangeven in de auto.
![]()
Waarom zou Australië alle economische banden doorsnijden omwille van wat drugssmokkelaartjes?quote:Op zondag 4 december 2005 03:35 schreef star_gazer het volgende:
Waarom dreigde Australie niet met het doorsnijden van alle economische banden? Als er geld in het geding komt, komen die lui wel over de brug lijkt mij
Omdat het de plicht is van een staat om haar burgers te beschermen.quote:Op zondag 4 december 2005 03:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Waarom zou Australië alle economische banden doorsnijden omwille van wat drugssmokkelaartjes?
Maar zou je de economische banden met een land compleet verstoren omwille van in totaal een handvol mensen die bewust drugs invoerden in dat land?quote:Op zondag 4 december 2005 03:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Omdat het de plicht is van een staat om haar burgers te beschermen.
De helft van de Australische bevolking stond achter deze executie. Daarnaast hebben Singapore en Australie goede contacten, dus inderdaad, alleen vanwege dit incident komt er geen economische koude oorlogquote:Op zondag 4 december 2005 03:35 schreef star_gazer het volgende:
Waarom dreigde Australie niet met het doorsnijden van alle economische banden? Als er geld in het geding komt, komen die lui wel over de brug lijkt mij
quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:24 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Ik volg je verhaal wel, maar'' er komt geen erwraak voor in Signapore, want het zijn geen moslims'' begrijp ik niet helemaal.
Eerwraak komt voor bij moslims, maar is niet iets typisch islamitisch. Zo kom je het ook tegen in India, en (in mindere mate) in landen rond de Middelandse Zee (overblijfsel van de macho cultuur).
Het is dus allesbehalve een wetteloos land. Integendeel. En op veel openbare plekken staan met bordjes aangegeven wanneer iets verboden is en wat voor boete er op staat. Je kunt er dus niet makkelijk mee wegkomen door te zeggen dat je niet wist dat je geen afval mocht weggooien op straat of niet mocht roken in een rookvrije zone.quote:Op zondag 4 december 2005 08:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
*nummer_zoveel* was in de veronderstelling dat het een (wetteloos) streng moslimland was waar ze ook eerwraak uit zouden voeren...
Eigenlijk zou de doodstraf op domme rechtse praat gesteld moeten worden. Dat is geen probleem, want je weet immers wat je moet doen om de straf te ontlopen. Als je de wet toch overtreedt, is het je eigen schuld, had je je maar aan de regels moeten houden.quote:Op zondag 4 december 2005 09:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het is dus allesbehalve een wetteloos land. Integendeel. En op veel openbare plekken staan met bordjes aangegeven wanneer iets verboden is en wat voor boete er op staat. Je kunt er dus niet makkelijk mee wegkomen door te zeggen dat je niet wist dat je geen afval mocht weggooien op straat of niet mocht roken in een rookvrije zone.
De wetten zijn streng, maar als je ze niet overtreedt heb je niks te vrezen. Singapore heeft een rechtsgang naar Brits model, dus je krijgt altijd een eerlijk proces.
Persoonlijk vind ik de doodstraf ook een veel te strenge straf voor drugssmokkel, maar je kunt het simpelweg voorkomen door er je vingers niet aan te branden. It's bloody simple.
Wat nou domme rechtse praat? Het is gewoon een simpele analyse van hoe Singapore in elkaar zit.quote:Op zondag 4 december 2005 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Eigenlijk zou de doodstraf op domme rechtse praat gesteld moeten worden. Dat is geen probleem, want je weet immers wat je moet doen om de straf te ontlopen. Als je de wet toch overtreedt, is het je eigen schuld, had je je maar aan de regels moeten houden.
Ik kreeg het gevoel dat je een beetje op de lijn zat van de groep die altijd keihard eigen verantwoordelijkheid begint te roepen, daarmee miskennend dat je eigen inbreng weleens minimaal kan zijn. M.n. deze zin: "De wetten zijn streng, maar als je ze niet overtreedt heb je niks te vrezen. Singapore heeft een rechtsgang naar Brits model, dus je krijgt altijd een eerlijk proces." Iedereen met een beetje verstand van het recht weet dat eerlijke processen niet bestaan (zeker niet in drugszaken), je moet maar bidden dat je geluk hebt.quote:Op zondag 4 december 2005 16:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat nou domme rechtse praat? Het is gewoon een simpele analyse van hoe Singapore in elkaar zit.
Je kunt het met de doodstraf eens zijn of niet. Maar feit is dat ze die voor bepaalde vergrijpen toepassen. En dan kun je nog zo hoog of laag springen als je zelf wil maar wanneer je dat land bezoekt zul je er toch terdege rekening mee moeten houden dat bepaalde zaken daar niet door de beugel kunnen.
En dat heeft niks te maken met een rechtse of linkse visie of whatever, maar puur met simpele logica. Ik ben zelf tegen de doodstraf, maar dat is niet relevant.
Ik kan me je standpunt wel voorstellen. Maar ik wilde slechts benadrukken dat mijn visie links noch rechts gekleurd is, maar puur realistisch naar de zaken kijkt.quote:Op zondag 4 december 2005 20:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik kreeg het gevoel dat je een beetje op de lijn zat van de groep die altijd keihard eigen verantwoordelijkheid begint te roepen, daarmee miskennend dat je eigen inbreng weleens minimaal kan zijn. M.n. deze zin: "De wetten zijn streng, maar als je ze niet overtreedt heb je niks te vrezen. Singapore heeft een rechtsgang naar Brits model, dus je krijgt altijd een eerlijk proces." Iedereen met een beetje verstand van het recht weet dat eerlijke processen niet bestaan (zeker niet in drugszaken), je moet maar bidden dat je geluk hebt.
Realisme inzake het recht is slechts mogelijk door ter zake kundigen.quote:Op zondag 4 december 2005 20:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik kan me je standpunt wel voorstellen. Maar ik wilde slechts benadrukken dat mijn visie links noch rechts gekleurd is, maar puur realistisch naar de zaken kijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |