Dan wat achtergrond:quote:Singapore has sacked its long-serving hangman, less than a week before the scheduled execution of Australian drug trafficker Van Nguyen.
"They called me a few days ago and said I don't have to hang Nguyen and that I don't have to work anymore," Chief executioner Darshan Singh told Reuters.
"I think they (the prison authorities) must be mad after seeing my pictures in the newspapers," Mr Singh said.
Mr Singh, 74, was reported in the Australian media to have conducted more than 850 hangings in his 50-year career.
The reports said Mr Singh had wanted to retire, but the search for a replacement was unsuccessful.
Nguyen was sentenced to death for carrying 400 grams of heroin while in transit at the island-nation's airport.
Singapore's prison department could not be reached for comment.
Amnesty International said in a 2004 report that about 420 people had been hanged in Singapore since 1991, mostly for drug trafficking, giving the city-state of 4.2 million people the highest execution rate in the world relative to population.
Andere bron:quote:Op zondag 27 november 2005 16:24 schreef ozzietukker het volgende:Tja iemand moet het toch doen he.... en als je drugs gaat smokkelen in Azië weet je wat voor risico;s je neemt, hoe klein de hoeveelheid ook....
Kan dat zomaar, een Maleise national die even in Singapore komt om iemand 'legaal' om te brengen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op zondag 27 november 2005 16:24 schreef ozzietukker het volgende:
Kan dat zomaar, een Maleise national die even in Singapore komt om iemand 'legaal' om te brengen?
Hej, zit jij nog steeds in Singapore?quote:
ms omdat het een te klein staatje betreft of zo?quote:Op zondag 27 november 2005 16:32 schreef Libris het volgende:
[..]
Andere bron:
It is believed the new hangman will be flown in from another Asian country, possibly Malaysia, with which Singapore has a close relationship.
Het lijkt wel of het geen Singaporees kan of mag zijn. Zal morgen eens rondvragen of mijn collega's weten waarom
een beetje sportieve ter dood veroordeelde doet het dan zelf wel, lijkt mequote:Op maandag 28 november 2005 09:38 schreef NorthernStar het volgende:
Vrijdag staat de executie van Van Nguyen op het program.
Of ze voor die tijd nog een vervanger vinden zal er om hangen dan.
Ik denk omdat ze in Singapore maar 1 beul met ervaring hebben (en die neemt nu afscheid) en in Maleisie meerdere. Je wilt natuurlijk wel iemand met ervaring hebben als je er maar eentje hebtquote:Op zondag 27 november 2005 16:32 schreef Libris het volgende:
[..]
Andere bron:
It is believed the new hangman will be flown in from another Asian country, possibly Malaysia, with which Singapore has a close relationship.
Het lijkt wel of het geen Singaporees kan of mag zijn. Zal morgen eens rondvragen of mijn collega's weten waarom
Als hij dan zelf drugs smokkelt moet hij zichzelf ophangen. Nu kunnen ze hem nog uitzetten.quote:Op zondag 27 november 2005 16:32 schreef Libris het volgende:
[..]
Andere bron:
Yeps, morgen mijn nieuwe employment pass halen, blijf in ieder geval nog 2 jaartjesquote:Op maandag 28 november 2005 08:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hej, zit jij nog steeds in Singapore?
en zo ja, doet je hotmail het nog?
Stomme actie van die Australiër. Hij wist dondersgoed dat ze in Singapore niet zo nonchalant omgaan met mensen die (kleine hoeveelheden) drugs smokkelen.quote:Op zondag 27 november 2005 16:29 schreef Kluupkluup het volgende:
400 gram, nog geen halve pak suiker..
Cool!quote:Op maandag 28 november 2005 15:27 schreef Libris het volgende:
[..]
Yeps, morgen mijn nieuwe employment pass halen, blijf in ieder geval nog 2 jaartjes
Sent.quote:Alleen lijkt mijn hotmail op het moment down.. mail even op fok(at)kluit.com
quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:15 schreef Libris het volgende:
Ontvangen, reply vanmiddag even.
Dat duurt lang! Kunnen ze zo'n persoon niet gewoon een spuitje geven?quote:In execution by hanging, the person dies when the spinal cord snaps as they fall through the trapdoor, and not by asphyxiation. The heart usually stops beating 15 to 20 minutes later.
waaronder een Nederlandse: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maria_Krol-Hmelakquote:Only six people sentenced to death in Singapore have been spared execution since 1965, including two women convicted of drug trafficking and four men convicted of murder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |