quote:Op zondag 27 november 2005 14:39 schreef Chielus het volgende:
Groene weg slager? Nog nooit van gehoord eigenlijk.
Dat bleek niet uit de test, bekijk hem maar eensquote:Op zondag 27 november 2005 14:39 schreef Chielus het volgende:
Groene weg slager? Nog nooit van gehoord eigenlijk. Maar het idee van de biologische slager is toch dat deze vlees gebruikt van dieren die op " biologische wijze" (wat dat dan ook mag inhouden) gehouden worden. Ik vrees namelijk dat deze feiten bij 75 % van alle slagers voorkomen.
Ik ga al heel lang vaak naar de turkse slager, aardige man die zelf slacht, alles kleinschalig en lamsvlees is geen bioindustrie vleesquote:Op zondag 27 november 2005 14:49 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb als vaste klant erg veel baat bij de eerlijkheid van groene slagers. ik ben dan ook al tijden voorstander van een strenger controle orgaan op ecoproducten. zeker daar want hun marges zijn het hoogst, en hun reputatie hoort onberispelijk te zijn.
na kassa heeft mijn gevoel over gezond wel een knauw gekregen, maar ga ik nog steeds uit van ecoverwerkte producten in gehakt. en het gaat mij immers om het leven van een dier en het 'gezonde' vlees wat daaruit voortvloeit.
ja lam en geit haal ik immer bij mijn turkse slager.quote:Op zondag 27 november 2005 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ga al heel lang vaak naar de turkse slager, aardige man die zelf slacht, alles kleinschalig en lamsvlees is geen bioindustrie vlees
Ik neem aan det je alleen al voor je eergevoel daar iets aan gedaan hebt?quote:Op zondag 27 november 2005 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Wow wat was ik kwaad. Kreeg trouwens binnen 3 dagen een exploot (dat ik nooit meer in zijn zaak mocht komen).
Ik was er trots op en het verhaal uitgebreid aan iedereen die het wou horen verteld, een paar maanden later zat er een andere slager in de winkelquote:Op zondag 27 november 2005 14:53 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ik neem aan det je alleen al voor je eergevoel daar iets aan gedaan hebt?
de omgekeerde wereld zeg...quote:Op zondag 27 november 2005 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
en dat terwijl de groene weg eigenlijk geen paard verkoopt.
Ik heb slechte ervaringen met groene weg slagers, heb 2 keer bedorven vlees meegekregen.
De tweede keer ben ik toen zijn zaak bomvol stond luidkeels verhaal gaan halen, (het vlees naar de voedsel en waren authoriteit gebracht).
Wow wat was ik kwaad. Kreeg trouwens binnen 3 dagen een exploot (dat ik nooit meer in zijn zaak mocht komen).
Les één voorlichting. Fouten die niet te ontkennen zijn, nooit ontkennen.quote:kortom er kan volgens de Boer gewoon geen paard bijzitten.
De uitkomst van die test liegt er niet om maar om dan gelijk een hele sector als belazerhandel aan te merken gaat mij toch wat ver.quote:Op zondag 27 november 2005 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Vara´s Kassa teste vorige week gehakt,
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_overzicht
In een aantal monsters zat varkensgehakt door het rundergehakt, in één monster zat paardengehakt.
Bij groene weg slagers (8 in de test) had de helft ander vlees dan rundvlees door het runderghakt
De slager die paardenvlees erdoor gemengt had was ook een groene weg slager.
Fijn, de biologische sektor bewijst zich ééns te meer als belazerhandel.
Ken een grote esotherische ecologische bakkerij die aan veel eco supermarkten leverd die gewoon broodverbetermiddelen gebruikt en niet biologische ingredienten gebruikt, bij deze bakkerij worden de koekjes die over datum zijn en terug komen ook omverpakt en met nieuwe datum voorzien. Verder weet ik van groenten die worden gestript van de normale carmel verpakking en ineens eco zijn..quote:Op maandag 28 november 2005 10:05 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Opvallend was dat bijv. de 'kiloknallers' altijd precies op de grens zaten van wat toegestaan was. Maar dat zijn 'kiloknallers'. Een slager waar 'Groene weg' op staat daar verwacht je inderdaad een 'eerlijk' produkt van.
(offtopic, maar er zjn wel meer 'groene' merken (zal geen namen noemen) die duidelijk meer winst- dan ecodoelen hebben. Sommige producten die ik onderzocht heb zijn gewoon troep).
'eco' is volgens mij geen vast omschreven bericht. Als de ingredienten op het etiket kloppen dan doe je volgens mij weinig aan onterechte 'eco' claims.quote:Op maandag 28 november 2005 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken een grote esotherische ecologische bakkerij die aan veel eco supermarkten leverd die gewoon broodverbetermiddelen gebruikt en niet biologische ingredienten gebruikt, bij deze bakkerij worden de koekjes die over datum zijn en terug komen ook omverpakt en met nieuwe datum voorzien. Verder weet ik van groenten die worden gestript van de normale carmel verpakking en ineens eco zijn..
Van koeken weet ik dat veel bakkerijen erg creatief zijn met de datum. Gewoon stempelmachientje opnieuw instellen en *voilà* opeens zijn de koeken een week langer houdbaar!quote:Op maandag 28 november 2005 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken een grote esotherische ecologische bakkerij die aan veel eco supermarkten leverd die gewoon broodverbetermiddelen gebruikt en niet biologische ingredienten gebruikt, bij deze bakkerij worden de koekjes die over datum zijn en terug komen ook omverpakt en met nieuwe datum voorzien. Verder weet ik van groenten die worden gestript van de normale carmel verpakking en ineens eco zijn..
Goede slager dus. Vreselijk als klanten zo de aandacht gaan trekken en de dramaqueen uit gaan hangen.quote:Op zondag 27 november 2005 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
De tweede keer ben ik toen zijn zaak bomvol stond luidkeels verhaal gaan halen, (het vlees naar de voedsel en waren authoriteit gebracht).
ik ook. hoop niet dat piet dit heeft gedaan omdat de "aldi zo veel beter is"...quote:Op zaterdag 3 december 2005 02:17 schreef SCH het volgende:
Ik heb vooral topervaringen met Groene Weg Slagers, behalve de prijzen dan.
Daarom is de TT ook erg stemmingmakend natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 december 2005 02:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ook. hoop niet dat piet dit heeft gedaan omdat de "aldi zo veel beter is"...
nogmaals. mijn doel om bij de groene slager te kopen is niet alleen vanwege de smaak maar ook vanwege het leven dat een dier voor mij heeft gehad, als ik dan toch al vlees moet eten.quote:Op zaterdag 3 december 2005 02:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom is de TT ook erg stemmingmakend natuurlijk.
Idem hier, alhoewel de veel betere smaak toch wel mooi meegenomen is.quote:Op zaterdag 3 december 2005 02:26 schreef zoalshetis het volgende:
nogmaals. mijn doel om bij de groene slager te kopen is niet alleen vanwege de smaak maar ook vanwege het leven dat een dier voor mij heeft gehad, als ik dan toch al vlees moet eten.
zie mijn eerdere quotes.quote:Op zaterdag 3 december 2005 02:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Idem hier, alhoewel de veel betere smaak toch wel mooi meegenomen is.
Er zal ook best wat mis zijn maar ik vind dit toch wel erg lijken op spijkers op laag water zoeken watd de TS doet. Als dit op grote schaal gebeurt (wat dus niet is aangetoond) dan moet er iets aan gebeuren, en dat zal ook wel gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |