abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2005 @ 14:29:19 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32617556
Vara´s Kassa teste vorige week gehakt,
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_overzicht

In een aantal monsters zat varkensgehakt door het rundergehakt, in één monster zat paardengehakt.
Bij groene weg slagers (8 in de test) had de helft ander vlees dan rundvlees door het runderghakt
De slager die paardenvlees erdoor gemengt had was ook een groene weg slager.

Fijn, de biologische sektor bewijst zich ééns te meer als belazerhandel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 27 november 2005 @ 14:39:19 #2
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32617877
Groene weg slager? Nog nooit van gehoord eigenlijk. Maar het idee van de biologische slager is toch dat deze vlees gebruikt van dieren die op " biologische wijze" (wat dat dan ook mag inhouden) gehouden worden. Ik vrees namelijk dat deze feiten bij 75 % van alle slagers voorkomen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_32617901
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:39 schreef Chielus het volgende:
Groene weg slager? Nog nooit van gehoord eigenlijk.
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  zondag 27 november 2005 @ 14:42:25 #4
45206 Pietverdriet
pi_32617956
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:39 schreef Chielus het volgende:
Groene weg slager? Nog nooit van gehoord eigenlijk. Maar het idee van de biologische slager is toch dat deze vlees gebruikt van dieren die op " biologische wijze" (wat dat dan ook mag inhouden) gehouden worden. Ik vrees namelijk dat deze feiten bij 75 % van alle slagers voorkomen.
Dat bleek niet uit de test, bekijk hem maar eens
  zondag 27 november 2005 @ 14:46:17 #5
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32618074
Hm apart idd, ik zat zelf idd aan restjes te denken maar meer dan 5 % is wel oplichting, Dat lijkt er op dat iemand nog een restje paardenvlees weg moest werken.
  zondag 27 november 2005 @ 14:49:36 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618173
ik heb als vaste klant erg veel baat bij de eerlijkheid van groene slagers. ik ben dan ook al tijden voorstander van een strenger controle orgaan op ecoproducten. zeker daar want hun marges zijn het hoogst, en hun reputatie hoort onberispelijk te zijn.

na kassa heeft mijn gevoel over gezond wel een knauw gekregen, maar ga ik nog steeds uit van ecoverwerkte producten in gehakt. en het gaat mij immers om het leven van een dier en het 'gezonde' vlees wat daaruit voortvloeit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 27 november 2005 @ 14:50:12 #7
45206 Pietverdriet
pi_32618190
en dat terwijl de groene weg eigenlijk geen paard verkoopt.
Ik heb slechte ervaringen met groene weg slagers, heb 2 keer bedorven vlees meegekregen.
De tweede keer ben ik toen zijn zaak bomvol stond luidkeels verhaal gaan halen, (het vlees naar de voedsel en waren authoriteit gebracht).
Wow wat was ik kwaad. Kreeg trouwens binnen 3 dagen een exploot (dat ik nooit meer in zijn zaak mocht komen).
  zondag 27 november 2005 @ 14:52:12 #8
45206 Pietverdriet
pi_32618245
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:49 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb als vaste klant erg veel baat bij de eerlijkheid van groene slagers. ik ben dan ook al tijden voorstander van een strenger controle orgaan op ecoproducten. zeker daar want hun marges zijn het hoogst, en hun reputatie hoort onberispelijk te zijn.

na kassa heeft mijn gevoel over gezond wel een knauw gekregen, maar ga ik nog steeds uit van ecoverwerkte producten in gehakt. en het gaat mij immers om het leven van een dier en het 'gezonde' vlees wat daaruit voortvloeit.
Ik ga al heel lang vaak naar de turkse slager, aardige man die zelf slacht, alles kleinschalig en lamsvlees is geen bioindustrie vlees
  zondag 27 november 2005 @ 14:53:15 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32618278
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ga al heel lang vaak naar de turkse slager, aardige man die zelf slacht, alles kleinschalig en lamsvlees is geen bioindustrie vlees
ja lam en geit haal ik immer bij mijn turkse slager.
  zondag 27 november 2005 @ 14:53:37 #10
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32618292
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:

Wow wat was ik kwaad. Kreeg trouwens binnen 3 dagen een exploot (dat ik nooit meer in zijn zaak mocht komen).
Ik neem aan det je alleen al voor je eergevoel daar iets aan gedaan hebt?
  zondag 27 november 2005 @ 14:55:24 #11
45206 Pietverdriet
pi_32618341
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:53 schreef Chielus het volgende:

[..]

Ik neem aan det je alleen al voor je eergevoel daar iets aan gedaan hebt?
Ik was er trots op en het verhaal uitgebreid aan iedereen die het wou horen verteld, een paar maanden later zat er een andere slager in de winkel
  zondag 27 november 2005 @ 14:59:18 #12
135715 Zahgurim
Dimensions of Hell
pi_32618430
quote:
en dat terwijl de groene weg eigenlijk geen paard verkoopt.
Ik heb slechte ervaringen met groene weg slagers, heb 2 keer bedorven vlees meegekregen.
De tweede keer ben ik toen zijn zaak bomvol stond luidkeels verhaal gaan halen, (het vlees naar de voedsel en waren authoriteit gebracht).
de omgekeerde wereld zeg...
ipv uitgebreid zn excuses aanbieden en gratis wat zakken met vlees aanbieden..
Zahgurim is a demon and is presumably immune to disease and the effects of aging. His primary ability is the formation of various types of magical armor.
  zondag 27 november 2005 @ 15:00:30 #13
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_32618465
quote:
kortom er kan volgens de Boer gewoon geen paard bijzitten.
Les één voorlichting. Fouten die niet te ontkennen zijn, nooit ontkennen.
  zondag 27 november 2005 @ 20:21:15 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32627034
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Vara´s Kassa teste vorige week gehakt,
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_overzicht

In een aantal monsters zat varkensgehakt door het rundergehakt, in één monster zat paardengehakt.
Bij groene weg slagers (8 in de test) had de helft ander vlees dan rundvlees door het runderghakt
De slager die paardenvlees erdoor gemengt had was ook een groene weg slager.

Fijn, de biologische sektor bewijst zich ééns te meer als belazerhandel.
De uitkomst van die test liegt er niet om maar om dan gelijk een hele sector als belazerhandel aan te merken gaat mij toch wat ver.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 28 november 2005 @ 10:05:15 #15
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_32639024
Jaaaaaaaaaren geleden toen ik bij de keurinsdienst van waren zat werkte ik o.a. aan het onderzoek naar de samenstelling van gehakt.

Er is in 'puur' rundergehakt een klein percentage 'vreemd' (lees: varkens) vlees toegestaan omdat het zou kunnen zijn dat de slager een aantal soorten gehakt achter elkaar draait en er een restje vlees in de molen achtergebleven was.

Opvallend was dat bijv. de 'kiloknallers' altijd precies op de grens zaten van wat toegestaan was. Maar dat zijn 'kiloknallers'. Een slager waar 'Groene weg' op staat daar verwacht je inderdaad een 'eerlijk' produkt van.

(offtopic, maar er zjn wel meer 'groene' merken (zal geen namen noemen) die duidelijk meer winst- dan ecodoelen hebben. Sommige producten die ik onderzocht heb zijn gewoon troep).
  maandag 28 november 2005 @ 10:43:23 #16
45206 Pietverdriet
pi_32639711
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:05 schreef NT-T.BartMan het volgende:

Opvallend was dat bijv. de 'kiloknallers' altijd precies op de grens zaten van wat toegestaan was. Maar dat zijn 'kiloknallers'. Een slager waar 'Groene weg' op staat daar verwacht je inderdaad een 'eerlijk' produkt van.

(offtopic, maar er zjn wel meer 'groene' merken (zal geen namen noemen) die duidelijk meer winst- dan ecodoelen hebben. Sommige producten die ik onderzocht heb zijn gewoon troep).
Ken een grote esotherische ecologische bakkerij die aan veel eco supermarkten leverd die gewoon broodverbetermiddelen gebruikt en niet biologische ingredienten gebruikt, bij deze bakkerij worden de koekjes die over datum zijn en terug komen ook omverpakt en met nieuwe datum voorzien. Verder weet ik van groenten die worden gestript van de normale carmel verpakking en ineens eco zijn..
  maandag 28 november 2005 @ 11:08:37 #17
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_32640216
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken een grote esotherische ecologische bakkerij die aan veel eco supermarkten leverd die gewoon broodverbetermiddelen gebruikt en niet biologische ingredienten gebruikt, bij deze bakkerij worden de koekjes die over datum zijn en terug komen ook omverpakt en met nieuwe datum voorzien. Verder weet ik van groenten die worden gestript van de normale carmel verpakking en ineens eco zijn..
'eco' is volgens mij geen vast omschreven bericht. Als de ingredienten op het etiket kloppen dan doe je volgens mij weinig aan onterechte 'eco' claims.
  maandag 28 november 2005 @ 11:19:48 #18
45206 Pietverdriet
pi_32640499
Dat is ook ongeveer het issue, Bartman, het is geen wettelijke standaard, het zijn zelfafgesproken normen van een organisatie die zichzelf controleerd. Het zou betrouwbaarder zijn als het een norm was die onafhankelijk, bv door de voedsel en warenauthoriteit werd gecontroleerd.
pi_32640529
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Van koeken weet ik dat veel bakkerijen erg creatief zijn met de datum. Gewoon stempelmachientje opnieuw instellen en *voilà* opeens zijn de koeken een week langer houdbaar!
Ook wel eens gezien dat de testkamer (waar verpakkingen met koek onder winkelomstandigheden worden gehouden) één grote schimmelbibliotheek was. En dan de manager aan de telefoon horen zeggen "Goh, dat verbaast me nou echt dat uw lading nu al bedorven is".
Het etiketje "eco" vertrouw ik ook voor geen meter. Lang leve de Turk/eigen slacht
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32772830
quote:
Goede slager dus. Vreselijk als klanten zo de aandacht gaan trekken en de dramaqueen uit gaan hangen.

Ik heb vooral topervaringen met Groene Weg Slagers, behalve de prijzen dan.
  zaterdag 3 december 2005 @ 02:20:28 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32772878
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:17 schreef SCH het volgende:

Ik heb vooral topervaringen met Groene Weg Slagers, behalve de prijzen dan.
ik ook. hoop niet dat piet dit heeft gedaan omdat de "aldi zo veel beter is"...
pi_32772904
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Daarom is de TT ook erg stemmingmakend natuurlijk.
  zaterdag 3 december 2005 @ 02:26:37 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32772970
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom is de TT ook erg stemmingmakend natuurlijk.
nogmaals. mijn doel om bij de groene slager te kopen is niet alleen vanwege de smaak maar ook vanwege het leven dat een dier voor mij heeft gehad, als ik dan toch al vlees moet eten.

het feit dat eco te weinig wordt gecontroleerd door onafhankelijke organisaties heeft me wel aan het denken gezet en ik hoop dat de politiek zich daar eens voor inzet. ik wil geen hormonensteak of 'vals' vlees. daar betaal ik niet voor.

of om met 'bart' te spreken: "ik bid niet veur nepvlees!"
pi_32772992
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:26 schreef zoalshetis het volgende:
nogmaals. mijn doel om bij de groene slager te kopen is niet alleen vanwege de smaak maar ook vanwege het leven dat een dier voor mij heeft gehad, als ik dan toch al vlees moet eten.
Idem hier, alhoewel de veel betere smaak toch wel mooi meegenomen is.
Er zal ook best wat mis zijn maar ik vind dit toch wel erg lijken op spijkers op laag water zoeken watd de TS doet. Als dit op grote schaal gebeurt (wat dus niet is aangetoond) dan moet er iets aan gebeuren, en dat zal ook wel gebeuren.
  zaterdag 3 december 2005 @ 02:29:50 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32773004
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Idem hier, alhoewel de veel betere smaak toch wel mooi meegenomen is.
Er zal ook best wat mis zijn maar ik vind dit toch wel erg lijken op spijkers op laag water zoeken watd de TS doet. Als dit op grote schaal gebeurt (wat dus niet is aangetoond) dan moet er iets aan gebeuren, en dat zal ook wel gebeuren.
zie mijn eerdere quotes.
pi_32773014
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:20 schreef zoalshetis het volgende:

Ik denk dat Piet het in zijn kwaadheid heeft gedaan.
Maar ach.. het is een druppel op een gloeiende plaat, kijk naar de keuringsdienst van waarde en je weet dat er op grote schaal kluiten worden belazerd.
Consumenten zijn makke schapen.. die door de overkill van reclame zijn vergiftigd en alles voor zoete broodjes nemen.
  zaterdag 3 december 2005 @ 02:36:11 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32773064
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik denk dat Piet het in zijn kwaadheid heeft gedaan.
Maar ach.. het is een druppel op een gloeiende plaat, kijk naar de keuringsdienst van waarde en je weet dat er op grote schaal kluiten worden belazerd.
Consumenten zijn makke schapen.. die door de overkill van reclame zijn vergiftigd en alles voor zoete broodjes nemen.
zoals ik al helemaal in het begin van dit topic aangaf. ik wil graag dat er een onafhankelijke commissie komt die misstanden in de duurbetaalde sector bekijkt. maar dit zei ik al een jaar of wat geleden.
pi_32773127
Die groene (bio-) winkels hebben toch een keurmerk?
Ik neem aan dat die jaarlijks of zo controles uitvoeren..
pi_32773139
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:41 schreef Bluezz het volgende:
http://www.degroeneweg.nl/rm_5_1.asp
  zaterdag 3 december 2005 @ 02:48:02 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32773196
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:41 schreef Bluezz het volgende:
ik loop al sinds mijn jeugd (toen deed mijn moeder het) bij groene slagers binnen. maar het komt nog wel eens voor dat er geen goede controle is.

helaas is er dan in het gehakt vlees iets te vinden dat niet eens in de winkel verkocht wordt. dat is natuurlijk niet zo goed. ik hoop maar dat wat er in het vlees zit wel een goed leven heeft gehad. maar de controle kan zeker strenger. vooral gezien de prijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 03-12-2005 03:02:41 ]
pi_32773317
Tnxx voor de link.
Ik heb het gevoel dat het in de OP gaat om een incident.
  zaterdag 3 december 2005 @ 03:10:01 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32773420
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 03:00 schreef Bluezz het volgende:
Tnxx voor de link.
Ik heb het gevoel dat het in de OP gaat om een incident.
was kassa. bekijk het maar eens. slechte zaak, maar ik koop er toch nog steeds.
pi_32777200
Zal ik het dan maar eens met Piet eens zijn? Ik vind de Groenweg slagers nou niet bepaald bijzonder. Het progamma van Kassa toont in ieder geval aan dat er de mogelijkheid is tot opzettelijk knoeien met het vlees (toevoegen van paardenvlees kan geen ongelukje zijn). Dus wat weet ik over de rest van hun waren? Waar ik goed voor betaal? Daarbij vind ik de kwaliteit niet meer dan gemiddeld, dus zie geen reden er te kopen.
Ik ken een goeie slager hier in de buurt, slacht netjes nog zelf en daarvan weet ik dat het rund en lam in ieder geval biologisch zijn. Het verschil tussen hem en al die bio-slagers is dt hij er niet zo mee loopt te schreeuwen of de prijs verhoogt. De prijzen zijn gewoon normaal en ik weet het toevallig omdat hij ook ons vee slacht. Zo ken ik wel meer slagers, allemaal mensen waar ik meer mee heb dan een keten als GroeneWeg, wat uiteindelijk ook maar een commerciele instelling is die op deze manier net wat extra probeert te verdienen.
Piet heeft voor mij een punt. Elke slager waarvan ik weet dat hij paardenvlees in het gehakt stopt, zal ik niet snel bezoeken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32777278
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:09 schreef Drive-r het volgende:
Zal ik het dan maar eens met Piet eens zijn? Ik vind de Groenweg slagers nou niet bepaald bijzonder. Het progamma van Kassa toont in ieder geval aan dat er de mogelijkheid is tot opzettelijk knoeien met het vlees (toevoegen van paardenvlees kan geen ongelukje zijn). Dus wat weet ik over de rest van hun waren? Waar ik goed voor betaal? Daarbij vind ik de kwaliteit niet meer dan gemiddeld, dus zie geen reden er te kopen.
Ik ken een goeie slager hier in de buurt, slacht netjes nog zelf en daarvan weet ik dat het rund en lam in ieder geval biologisch zijn. Het verschil tussen hem en al die bio-slagers is dt hij er niet zo mee loopt te schreeuwen of de prijs verhoogt. De prijzen zijn gewoon normaal en ik weet het toevallig omdat hij ook ons vee slacht. Zo ken ik wel meer slagers, allemaal mensen waar ik meer mee heb dan een keten als GroeneWeg, wat uiteindelijk ook maar een commerciele instelling is die op deze manier net wat extra probeert te verdienen.
Piet heeft voor mij een punt. Elke slager waarvan ik weet dat hij paardenvlees in het gehakt stopt, zal ik niet snel bezoeken.
Uit het testje dat PietV aanhaalt komt naar voren dat het om 1 geval met paardenvlees gaat.
pi_32780288
Net lekkere runderschnitzels gekocht en kalfsgehakt. En spekkoek, dat verkoop mijn slagertje.

Leuke zaterdaghulpjes trouwens. Misschien moet Piet hier maar zijn vleeSCHwaren kopen
pi_32781841
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Uit het testje dat PietV aanhaalt komt naar voren dat het om 1 geval met paardenvlees gaat.
Ja, ik kan ook lezen, ik beweer toch ook nergens dat het meerdere keren gebeurt is? Alleen dit ene geval kan enkel te weten zijn aan het moedwillig verkopen van rotzooi. Het stoort mij dat dit mogelijk is bij een slager die zich naar presenteert als een verantwoord ondernemer, snap je?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 4 december 2005 @ 12:22:22 #37
45206 Pietverdriet
pi_32803471
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:40 schreef SCH het volgende:
Net lekkere runderschnitzels gekocht en kalfsgehakt. En spekkoek, dat verkoop mijn slagertje.

Leuke zaterdaghulpjes trouwens. Misschien moet Piet hier maar zijn vleeSCHwaren kopen
Kalfsgehakt? Das vast geen Groene Weg slager!
pi_32820379
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kalfsgehakt? Das vast geen Groene Weg slager!
Zeker en gewis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')