Iedereen leeft inderdaad in zijn eigen realiteit of illusie of fantasie
![]()
Daarbij is iedere dag een nieuwe realiteit aanwezig. Er is denk ik ook niet zoiets als 1 realiteit. Iedere dag is enigszins anders te noemen.
Mooi is als mensen in contact komen samen, dan wordt de illusie of realiteit van elkaar sterker en harder, en zelfs bij tegenstrijdige denkbeelden geef je elkaar nieuwe inzichten in alles.
Als je heel erg geloofd dat blauw groen is, en je concentreert je op groen, dan kan blauw groen worden, het is een kwestie van aanpassen wat je meegekregen hebt. Het is dan weer een kwestie van het geprojecteerde beeld kunnen veranderen. Je eigen film samen stellen, zelf photoshoppen van wat je waarneemt ook. Het is vreemd ook, het waarnemen en zien en observeren, het is een gevoelige kwestie misschien ook. Het is splinterdun te noemen allemaal.
De realiteit bestaat vast en zeker, maar je kunt het net zo goed illusie noemen. In ieder geval je neemt wat waar hier in deze wereld. En je kunt nog altijd je hoofd in het zand steken als het ware ook.
Ik gebruik dit forum om mijn denken uit te breiden, ik val wel eens in de herhaling. Maar ik wil de gewoonte doorbreken dat ik denk in aardse termen. Ik wil ook mijn focus uitbreiden.
Deze realiteit is niet eens zo slecht, het is maar net waar je de aandacht op vestigd als het ware. Vaak heb ik ook het idee het is een paradijs hier hoor. Maar soms lopen zaken niet zoals ze moeten lopen, en als perfectionist zijnde bevalt me dat niet.
Toch voel ik me nu ik hier zit, in een andere dimensie zitten, muziek hard aan. En dan ga ik dus echt reizen door deze realiteit heen of illusie of fantasie. Wat het ook is. Kleuren worden duidelijker omdat ik me actief inzet voor een goed besef en opvang van de realiteit. Mijn doel is ook dat ik alles ervaar als het ware.
Iedereen heeft denk ik dus zijn eigen wereldje. Dat is mooi. Zoveel mensen en allemaal zijn ze bezig met wat anders. Van binnen dus. Hoe je handelt extern gezien en hoe je jezelf tot uitdrukking laat komen is ook belangrijk in het sociale leven en op de werkplek. Ondertussen blijf je een innerlijk denken overhouden.
En dat innerlijke denken wil ik dus mooi hebben. Is het leven voor mij niet de moeite waard, wat het regelmatig dus wel is. Dan kan ik nog altijd vluchten naar mijn eigen wereld
![]()
Zo ik weet niet meer wat ik verder moet zeggen, ik wil mezelf niet blijven herhalen maar het leven biedt genoeg uitdagingen als je het mij vraagt. Genoeg te doen ook.
Het leven is toch wel mooi
![]()
Zolang instanties maar niet moeilijk doen
![]()
En zelfs als je gebonden aan regels bent, dan nog kun je genieten misschien? Ik bedoel, geen regels betekend vanzelf dat er extreem veel misbruik gemaakt wordt door mensen. Dan schieten ze je neer omdat ze iets van je willen hebben.
Soms kan het overkomen dat ik compleet gestoord ben, maar ik experimenteer graag. En alleen door te experminteren kan ik komen tot vooruitgang. Dat versta ik dus onder het vrije denken. Alles overhoop gooien ook. Dat ik mezelf niet hou aan regels in het denken als het ware.
In het echte leven voel ik me ook beter, omdat ik dan vrij kan bewegen en sneller kan anticiperen ook, sneller reageren als het ware op wat er om me heen gebeurt een beetje. En wederom val ik in de herhaling maar dat is toegestaan omdat dit een nieuw topic is hier.
Daarbij heb je gelijk dat iedere omgeving zijn eigen realiteit laat zien. Als ik naar buiten ga en ik kijk naar boven naar een heldere sterrenhemel of ik zit met vrienden in een ruimte, dan krijg je weer te maken met nieuwe zaken.
Hoewel je dan ook samen komt met mensen. En zo heeft iedere omgeving zijn eigen karakter als het ware.
[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 27-11-2005 18:37:06 ]