quote:
Op zondag 27 november 2005 16:28 schreef BaajGuardian het volgende:jep ker te kusen mek remin des paferi.
mensen worden geboxed in poverty wanneer ze geen luxe en *geld* bezitten
armoede is het ontbreken van een vrije keuze
en juist luxe en geld bind je.
uit armoede herrijzen vaak dictators , die gevoed worden juist door diezelfde luxe en geld
luxe en geld is onze VIJAND
en moet verdwinen , voordat wij , de mens , verdwijnen
wat niet zo vreemd zou zijn gezien de kwaliteit van inteligentie
het vrije leven heeft een nadeel , mensen die doorslaan , kijk naar de comerciele bende
de extremen en de shit eromheen
dat is nou vrijheid in het systeem , schoonheid van het systeem
wees er trots op nu het nog kan.
Ben de hele discussie nu aan het bijlezen. Was er vandaag niet.
Maar deze post is een antwoord op mijn vraag.
Mensen zouden dus afstand moeten doen van materieel bezit en leven van wat men minimaal nodig heeft. Het liefst zonder geld en met niet meer in je bezit dat dat wat je absoluut nodig hebt en niet meer dan je kan dragen.
Ooit was dat zo. De boel is verworden tot wat het nu is. De tijd waarin geld macht en dus God is.
Mensen zijn daar inderdaad slaaf van. En maken anderen tot slaaf door de standaard te zetten.
Maar met alle geld en luxe zijn mensen slaaf. Het bind mensen idd aan een levensstijl die men niet kan laten gaan.
Men kan zich niet eens voorstellen hoe het is om het met minder te doen. Ze horen van mensen dat die geen geld hebben. Ze zien het soms. Maar ze snappen het echt niet.
Ik merk ook dat mensen zelf niet merken dat ze gebonden zijn door geld en luxe.
En idd kun je zonder geld niet alles doen wat je wilt. Zoals je zei: het ontbreken van keuzevrijheid.
Maar van het beetje geld dat je dan nog hebt ben je ook de slaaf. Dat is wat de maatschappij je opdringt.
Dat merk ik ook de laatste jaren steeds meer.
Ook dat ik, als ik weg ben uit de westerse maatschappij met veel minder toekan. Niks geef om innet, telefoon, huisraad en andere luxes. Ik leef net zo lekker in een hut. En ja.... jezelf neem je altijd mee. Waar je ook bent en hoeveel of hoe weinig luxe je ook hebt.
Ik heb het voor korte tijd weleens moeten doen en ervaarde het als een bevrijding. Eigenlijk heel vervelend om weer terug te moeten. Maar merkte ook hoe snel je alle luxe weer als normaal gaat beschouwen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl