quote:
Op zondag 27 november 2005 17:10 schreef PT_Hadrianus het volgende:[..]
C'est vrai, in principe is heroïne gebruiken een soortgelijke ervaring. Ik heb alleen een iets andere insteek op het geheel, ik onttrek mij niet aan de realiteit, maak er schoorvoetend deel van uit, maar ik probeer alle dingetjes die ik ontdek min of meer practisch toe te passen. I.e. inner most workings van het universum exploiteren en kijken of het mij kan helpen dingen te bewerkstelligen in 3D. Dat is nog altijd wat ik het interessantste aspect vind van het hele gedoe.
Ik maak ook deel ervan uit, hoewel ik tijdelijk zonder werk zit nu. Maar in de toekomst wil ik wat gaan doen met waar ik voor sta ook. Ik help mensen vaak genoeg op een denkwijze in de trend van, schijt aan wat ze van je denken. Merk ik dat mensen niet goed in hun vel zitten dan probeer ik ze vanzelf op te peppen op alle mogelijke manieren. En vaak zeggen ze dat ik gelijk heb ook, dat ik soms weet hoe het sociale leven eraan toe gaat als het ware ook.
Er zijn meer lagen die problemen veroorzaken. Hoe mensen met elkaar omgaan is een, hoe hogere macht werkt is 2. Hoe de economie werkt is 3. Het zijn allemaal onderdelen die deze realiteit vormen.
Heroine kan ik niet over meepraten. Ik kan wel meepraten over een goed gevoel, en dat is nog altijd het belangrijkste. Voel ik me goed in wat ik doe, en heb ik het idee dat ik het juiste levenspad opga dan blijf ik doorgaan met wat ik doe. Ik volg dus in principe ook mijn levenspad een beetje. Ik laat me leiden door mezelf en door waar ik voor sta ook.
Kan nog lang doorgaan over diepere zaken maar dat hou ik voor mezelf, ik hoef niet alles op internet te pleuren.
Misschien veranderd de wereld nooit, dat maakt ook niet uit. Dan heb ik tenminste mijn volgende leven veilig verklaard door niet als een blinde door het leven te gaan en te volgen als ze zeggen volg, door te gaan zitten als ze zeggen zit.
Loskoppeling vind ik nog altijd belangrijk, deelname ook natuurlijk. Een combinatie van beiden, in meerdere werelden kunnen functioneren en op dit moment is mijn denkwereld het belangrijkste omdat daar mijn wereld voor staat.
Ik ben niet hoe mensen mij zien en hoe mensen bij beoordelen, ik ben wie ik ben hoe ik zelf ben van binnen, ik ben hoe mijn denken werkt en wederom mijn fantasie en nog meer zaken. En ik laat niet eens alles zien, vooral niet in deze wereld in het echt.
Er is denk ik ook meer dan het tastbare en direct waarneembare. Ieder mens leeft in principe in zijn eigen wereld. Alleen zorgt de realiteit ervoor dat we allemaal hetzelfde klote wereldje zien. Is de realiteit weg en leven mensen alleen in hun eigen wereld, dan heb je alleen maar mooie werelden.
Het is die klote realiteit die zo hard is die het mooie creatieve en dromerige denken wegneemt. De realiteit maakt veel kapot ook.