abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32900117
balen. ik had nog wel zo uitgekeken naar een koude inval half december met bijbehorende witte kerst.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 7 december 2005 @ 22:05:03 #202
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_32903425
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:58 schreef RJH het volgende:
Nou... Zo te zien zal het erom spannen..
Even een polletje houden met wie wel denkt dat het een strenge winter wordt en wie niet??

Ik i.i.g. wel!

De stand...
WEL - NIET
1 - 0
Hmm zoals ik er nu over denk niet.
1-1 dus
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 7 december 2005 @ 22:57:10 #203
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_32905146
Ondertussen, in de VS zitten ze op schema.

Associated Press
Update 2: Record Low Temperatures in Parts of U.S. click
12.07.2005, 12:17 PM

quote:
Bitterly cold air poured southward across the nation's midsection Wednesday, dropping temperatures to record lows from Montana to Illinois.

The mercury dived to a record 45 below at West Yellowstone, Mont., the frequently cold spot at the west entrance to Yellowstone National Park, the National Weather Service said. The old record for Dec. 7 was 39 below, set in 1927.
quote:
Elsewhere Wednesday, the weather service said record lows for the date included 28 below zero at Drummond, Mont., where the date's previous record was 21 below in 1971; 26 below at Seeley Lake, Mont.; 25 below at Laramie, Wyo., tying a 1978 reading; 17 below at Alliance, Neb.; 19 below at Cedar Rapids, Iowa; and 3 below at Lincoln, Ill.
quote:
Associated Press writers Roger Petterson in New York and Joe Kafka in Pierre, S.D., contributed to this report.
Veel te vroeg om te oordelen, maar de native American, Sydney_has_no_Horses, zijn voorspelling zit op schema.
pi_32905371
ik weet niet wat het zal worden, maar ik hoop wel op een strenge winter
pi_32909416
8 December alweer en nee, nog steeds geen superuitvinding waarmee nu ineens bepaald kan worden wat voor weer we de komende maanden gaan zien. Maar toch. De kaarten blijven er spannend uitzien. Het is nu vooral even afwachten wat de extreem koude lucht boven Canada/US boven het veel te zachte water bij de oostkust gaat doen. Dit kan tot monsterdepressies leiden die de weerkaarten kunnen bepalen.

Je mag het niet zeggen van serieuze meteorologen, maar er zijn nog steeds sterke overeenkomsten tussen de kaarten nu en die van Decembers voorafgaande aan strenge winters. Geen enkele garantie, maar het geeft wel aan hoe een op het eerste gezicht winterloze kaart kan veranderen in een ijsbeer.

pi_32922127
Update, model tracker beschouwingen van netweather.co.uk:

http://www.netweatherradar.co.uk/audio/MDT14.wmv (60Mb, WMV)

Er lijkt een mooie kans te zijn voor een superblokkade op de oceaan van de noordpool totaan de azoren. Een polaire glijbaan die ons erg koude lucht zou gaan brengen met behoorlijk wat sneeuwval, wind uit noord tot noordoostelijke richtingen. Over twee weken zouden we dus wel eens in een pittige winterperiode kunnen zitten.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:00:59 #207
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_32923432
Ben echt super benieuwd!! Ben wel toe aan een portie kou en sneeuw!!!
  donderdag 8 december 2005 @ 18:20:04 #208
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_32923887
Interessant filmpje Keromane! Het is nog een eind weg, dus afwachten maar weer....
  donderdag 8 december 2005 @ 19:42:01 #209
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_32925841
Verhoogt ook de kans op een witte kerst dus even afwachten dus.....
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_32926005
Hou het in de gaten. Als die depressie bij Canada doorbreekt (zoals sommige modellen voorzien) hebben we gewoon normale weersomstandigheden. Wel positief is dat de koudeopbouw in noordoost Europa/Rusland doorgaat met temperaturen tot wel -30.
  donderdag 8 december 2005 @ 21:02:23 #211
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32928101
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:06 schreef Keromane het volgende:
Update, model tracker beschouwingen van netweather.co.uk:

http://www.netweatherradar.co.uk/audio/MDT14.wmv (60Mb, WMV)

Er lijkt een mooie kans te zijn voor een superblokkade op de oceaan van de noordpool totaan de azoren. Een polaire glijbaan die ons erg koude lucht zou gaan brengen met behoorlijk wat sneeuwval, wind uit noord tot noordoostelijke richtingen. Over twee weken zouden we dus wel eens in een pittige winterperiode kunnen zitten.
geen sneeuw en nietveel wind, dat bevorderd de ijsaangroei niet
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_32928382
In noordoost siberie is het wel flink koud geworden, met temperaturen overdag rond -45 graden, en 's nachts onder de -50 graden. Wat dichter bij huis, voor Noord Finland staat over dag -10 op het programma, 's nachts -15. Afgelopen nachten waren wel koud tot -30 graden.

Voor winterweer moet je je tentje eens op slaan bij de Funtensee in zuid Duitsland. Daar is het 's nachts al onder de -30 geweest, en soms daalt het zelfs tot onder de -40 graden.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32929220
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:05 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Hmm zoals ik er nu over denk niet.
1-1 dus
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit topic nauwelijks heb gevolgd; ik kan er ook geen zinnig woord over zeggen, maar gevoelsmatig denk ik dat we met de kerst gewoon weer, zoals helaas normaal geworden is de laatste jaren, in elk geval overdag zo tussen de 5 en 10 graden gaan zitten. Aan de andere kant: voorlopig duurt het nog 17 dagen, en in die periode kan er heel wat gebeuren. Het KNMI en alle "weerboeren" op de radio, ik noem een Jan Versteegt, geven zelfs toe dat langer dan drie dagen vooruit voorspellen al moeilijk is, laat staan 17 dagen. We zien wel, maar, zoals ik al zei, m'n gevoel zegt dat we 't wel weer kunnen schudden. Dus: 2-1. Wie volgt?
pi_32929261
Sorry, 1-2 dus.
pi_32943200
quote:
"De Noordpool verplaatst zich in zo'n hoog tempo zuidwaarts, dat het magnetische noorden zich over vijftig jaar mogelijk in Siberië bevindt. Dat hebben geologen en meteorologen donderdag gezegd op een congres in het Amerikaanse San Francisco.

De wetenschappers vermoeden dat de poolmigratie een natuurlijk fenomeen is. De Noord- en Zuidpool zijn zelden stabiel, maar de Noordpool beweegt de laatste jaren veel sneller dan normaal. Uit metingen is gebleken dat het magnetische veld rond de aarde in vergelijking met 150 jaar geleden 10 procent zwakker is. In dezelfde periode heeft de Noordpool zich ruim 1.100 kilometer naar het zuiden verplaatst.

(...)
Bron: de Telegraaf

---

Hieronder een heel verre prognose waar geen waarde aan ontleend kan worden. Toch leuk om te bekijken, met zo'n depressie die zuid Europa aandoet krijg je hier licht winters weer met wat vorst en mogelijk ijzel en sneeuw. Voldoende voor een wittekerstgevoel. Komt de depressie noordelijker dan krijgen we zachte lucht en regen.

pi_32943555
gelukkig dat die wetenschappers verwachten dat het een natuurlijk fenomeen is
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:26:59 #217
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_32950644
Dit plaatje staat er voor de 18e
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:39:54 #218
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_32950962
quote:
Koude winter verwacht
De dramatische verwachtingen die ik een paar weken terug las in dit topic, is ook geen drol van uitgekomen. Dus het zal wel loslopen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:01:32 #219
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_32951418
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:39 schreef klez het volgende:
De dramatische verwachtingen die ik een paar weken terug las in dit topic, is ook geen drol van uitgekomen. Dus het zal wel loslopen.
Ik weet niet uit welk deel jij van NL komt, maar hier in het oosten heb ik taferelen meegemaakt die ik mijn 28 jarige bestaan nooit eerder meegemaakt heb. Het was hier korte tijd behoorlijk ontregeled. Elektriciteit die dreigde uit te valen, snelwegen waar auto's moeten overnachten, omdat ze niet meer verder konden. Daken die op instorten staan en ingestort zijn. De schade loopt hier in de miljoenen. Daar ben je zeker niet van op hoogte?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:06:06 #220
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32951527
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik weet niet uit welk deel jij van NL komt, maar hier in het oosten heb ik taferelen meegemaakt die ik mijn 28 jarige bestaan nooit eerder meegemaakt heb. Het was hier korte tijd behoorlijk ontregeled. Elektriciteit die dreigde uit te valen, snelwegen waar auto's moeten overnachten, omdat ze niet meer verder konden. Daken die op instorten staan en ingestort zijn. De schade loopt hier in de miljoenen. Daar ben je zeker niet van op hoogte?
Dat was eenmalig, dat is niet wat ze voorspelden En in grote delen van het land was het lang zo erg niet als bij jullie. Sterker nog, in heel het westen was het gewoon veel regen + veel wind, in het noordoosten scheen de zon en in Limburg viel er pas laat in de avond wat sneeuw...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 december 2005 @ 19:32:17 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32952144
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:06 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dat was eenmalig, dat is niet wat ze voorspelden En in grote delen van het land was het lang zo erg niet als bij jullie. Sterker nog, in heel het westen was het gewoon veel regen + veel wind, in het noordoosten scheen de zon en in Limburg viel er pas laat in de avond wat sneeuw...
Jawel, Keromane voorspelde hevige sneeuw eind November (uitgekomen) en zegt al weken een grotere kans op een strenge winter te zien, welke echter pas in de tweede helft van December op z'n vroegst zou beginnen.
pi_32952389
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:39 schreef klez het volgende:

[..]

Op de veluwe lag 40cm sneeuw. In Haaksbergen hadden ze een paar dagen geen storm. In de achterhoek vielen ook bulten met sneeuw. We hadden de langste avondspits ooit met files die opliepen tot 90km.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32953117
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel, Keromane voorspelde hevige sneeuw eind November (uitgekomen) en zegt al weken een grotere kans op een strenge winter te zien, welke echter pas in de tweede helft van December op z'n vroegst zou beginnen.
Ho eens even, ik voorspel niks.

Je hebt prognosekaarten die een paar dagen vooruit al twijfelachtig worden, laat staan twee weken. Die sneeuwval bleef keer op keer terugkomen in sommige modellen, dat heb ik geschreven. De dag ervoor had ik nog sterke twijfels. Toevallig vielen de dobbelstenen wel goed voor het zuiden en oosten.

Je kunt niet zeggen hoe het weer zal zijn over twee weken. Wel komen er nu af en toe wat gunstigere kaarten uitrollen voor wat betreft de Kerst, maar even zo goed kaarten met regen en wind. Hoe het gaat lopen is een kwestie van afwachten.

Verder, vooralsnog zijn de globale drukverdelingen redelijk voor winterweer op termijn. We hebben geen bulderende westcirculatie met een optocht van oceaandepressies, maar dat wil niet zeggen dat de winter ook daadwerkelijk streng zal zijn. Vorig jaar pisten we ook net langs de pot. Zo gaat dat in Nederland. Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_32956602
Waarnemingen 9 december 2005 21:50

Vlissingen motsneeuw
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32958315
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:12 schreef highway101 het volgende:
Waarnemingen 9 december 2005 21:50

Vlissingen motsneeuw
Dat zal een dik pak worden.

Maar, och, heeft Vlissingen ook een keer sneeuw.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 10 december 2005 @ 01:21:39 #226
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_32961852
quote:

[..]

nou overdrijven is ook een kunst

ik heb toen helemaal niks gehad geen sneeuw, regen en wind
  zaterdag 10 december 2005 @ 09:31:08 #227
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_32965236
WEST, die duidelijk niet in het oosten van het land is geweest.
pi_32965587
Bij het KNMI weten ze het ook niet meer. 3 dagen geleden stond er : grote kans op kouder weertype, een dag later: grote kans op zacht weertype, volgende dag: grote kans op kouder weertype. Vandaag: grote kans op zacht weertype.

/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:38:19 #229
70154 klez
pi_32965667
quote:

[..]

In het oosten? Volgens mij in een klein stukkie in de Achterhoek, het Zuid-Duitsland van Nederland zeg maar. Verder heeft het nauwelijks gevroren. Het was gewoon een najaarsstorm die samenviel met temperaturen op of rond het vriespunt. Toeval. Shit happens. Die files hebben meer te maken met het feit dat er drie keer zoveel Nederlanders in een auto zijn gaan rijden. Ik ben van '71 en kan me zeker 3 winters herinneren in de jaren '70 en '80 dat er echt weken een dik pak sneeuw lag (al zou ik echt niet meer weten welke).
Ik zou het prima vinden als er weer zo'n winter komt, maar de fuzz kan ik niet helemaal volgen.
Om dat er nou een paar van die grote bouwmarkten problemen met hun gebouw hebben...
De storingen in het stroomnet zeggen meer over de staat van het stroomnet dan over het extreme karakter van het weer.

[ Bericht 4% gewijzigd door klez op 10-12-2005 10:43:34 ]
  zaterdag 10 december 2005 @ 12:17:39 #230
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_32967207
Heb je nog nieuws Keromane?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 december 2005 @ 12:28:30 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32967461
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:38 schreef klez het volgende:

[..]

In het oosten? Volgens mij in een klein stukkie in de Achterhoek, het Zuid-Duitsland van Nederland zeg maar. Verder heeft het nauwelijks gevroren. Het was gewoon een najaarsstorm die samenviel met temperaturen op of rond het vriespunt. Toeval. Shit happens. Die files hebben meer te maken met het feit dat er drie keer zoveel Nederlanders in een auto zijn gaan rijden. Ik ben van '71 en kan me zeker 3 winters herinneren in de jaren '70 en '80 dat er echt weken een dik pak sneeuw lag (al zou ik echt niet meer weten welke).
Ik zou het prima vinden als er weer zo'n winter komt, maar de fuzz kan ik niet helemaal volgen.
Om dat er nou een paar van die grote bouwmarkten problemen met hun gebouw hebben...
De storingen in het stroomnet zeggen meer over de staat van het stroomnet dan over het extreme karakter van het weer.
Ik kom uit 70 en geloof me, zulke pakken sneeuw als er op de veluwe en achterhoek zijn gevallen, zijn er in de afgelopen 35 jaar niet vaak gevallen.

Deze sneeuwval niet extreem noemen zegt meer over jouw kortzichtigheid dan over de extremen
pi_32968130
nou in 1979 was dat dus wel het geval, kheb pas nog hele verhalen gehoord van me ouders.
pi_32968432
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik kom uit 70 en geloof me, zulke pakken sneeuw als er op de veluwe en achterhoek zijn gevallen, zijn er in de afgelopen 35 jaar niet vaak gevallen.

Deze sneeuwval niet extreem noemen zegt meer over jouw kortzichtigheid dan over de extremen
Doodzonde dus dat het niet vroor. Dan was er overigens landelijk 30 tot 80 cm gevallen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:22:30 #234
70154 klez
pi_32968629
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mijn kortzichtigheid of de jouwe?
De veluwe en de achterhoek (5% van Nederland) is een pak sneeuw gevallen en een paar dagen blijven liggen.
Pfoeeeh...
quote:
Sneeuw in november is niet uitzonderlijk. Ook in 1985, 1996 en 1998 kwam Europa al vroeg in de greep van de winter met vorst en sneeuw. Bijzonder was november 1980 die ijskoud begon en toen er op de eerste dagen van de maand al op grote schaal 15 cm sneeuw viel. Daarna viel de dooi in en werd het bijzonder zacht (zie nader verklaard-vroeg winter).
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:24:50 #235
70154 klez
pi_32968672
Ook grappig:
quote:
Bijzonder was de winter in 1890, dankzij het boek van Herman de Man beter bekend als "de barre winter van '90". De kou sloeg al in de tweede helft van november toe. Aan het eind van die maand bleef het in Utrecht twee dagen achtereen overdag 7°C vriezen en 's nachts vroor het 10 tot 13 graden. De winter van 1890 is één van de weinige vroeg begonnen winters, vooral december was koud, die tot een strenge zou uitgroeien. In de meeste jaren met vroege vorst was de kou weer snel voorbij en werd het uiteindelijk een zachte winter. Onze voorouders brachten dat eeuwen geleden al onder woorden: "zwaait de winter in november al zijn staf, zijn rijk vindt vroeg het graf".
We zullen zien wie er gelijk krijgen...
Oude volkswijsheden of 21e eeuwse sensatiezoekers.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:11:29 #236
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_32971505
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:22 schreef klez het volgende:
De veluwe en de achterhoek (5% van Nederland) is een pak sneeuw gevallen en een paar dagen blijven liggen.
Pfoeeeh...
Gistermorgen lagen er nog steeds wat restjes in de bermen van de A50 bij hoenderloo. Dat lag er dus al 14 dagen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:49:09 #237
115996 francorex
pi_32972309
Meer nieuws uit de VS;

Major storm brings snow, misery to Northeast
Schools closed, traffic snarled as up to a foot of snow falls in some places
click

Updated: 8:41 p.m. ET Dec. 9, 2005
quote:
A storm spread a blanket of snow up to a foot thick across much of the Northeast on Friday, snarling commutes, closing schools and piling up the flakes so fast that shovel crews could barely keep up.

Gas, oil soar as winter bites click

Friday, December 9, 2005 Posted: 1230 GMT (2030 HKT)

Several more months of wintry weather is expected in the U.S.
quote:
SINGAPORE (Reuters) -- Oil broke past $61 on Friday to trade at its highest level since early November and natural gas prices rose to an all-time high as arctic conditions blanketed much of the United States.
Americans burning corn to cut heating costs click

Dec 09 9:25 AM US/Eastern
quote:
As US heating costs spiral to all-time highs, American homeowners are turning to burning corn in special stoves to reduce their energy bills. Sales of corn-burning stoves have tripled this year and distributors across the country have been sold out for weeks.
pi_32973356
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:24 schreef klez het volgende:
Ook grappig:
[..]

We zullen zien wie er gelijk krijgen...
Oude volkswijsheden of 21e eeuwse sensatiezoekers.
Sensatiezoekers ? misschien maar het blijft interessant om het in de gaten te houden. Kijk dat jij niet openstaat voor een niet standaard winter is niet het probleem van de mensen in deze topic. De sneeuw van eind november was inderdaad niet voor het hele land weggelegd maar waar ik woon heb ik al heel lang niet meer zoveel sneeuw gehad. Als ik goed terug kijk eigenlijk nooit, ik ben van 1979 dat was de laatste echte koude winter.

Of het wel of niet koud gaat worden dat kan niemand van te voren voorspellen, maar toch blijft het leuk dat tot nu toe de opbouw rustig door gaat.
-
  zondag 11 december 2005 @ 17:56:36 #239
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_32992603
"zaterdag 17 december tot en met dinsdag 20 december 2005
Grote kans (ca. 60 %) op wisselvallig weer, mogelijk ook winterse neerslag met temperaturen rond of iets kouder dan normaal."
Bron: KNMI

Klinkt goed.. Eerst zou het nog warmer worden.. Of ben ik nu veel te optimistisch???
pi_32992830
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:22 schreef klez het volgende:

[..]

Mijn kortzichtigheid of de jouwe?
Pfoeeeh...
[..]
Jouw kortzichtigheid dus.

Grote delen van Twente, Achterhoek. Veluwe en Limburg, oftewel iets meer dan 5% van Nederland.
Hier in Enschede lag ruim 30 cm. Er liggen hier her en der nog steeds grote bulten sneeuw waar parkeerplaatsen e.d sneeuwvrij zijn gemaakt. Het duurt ook nog wel een aantal dagen voordat alles compleet weggedooid is.
A mind with a heart of it's own
pi_32995542
Ik heb een eindje gereden vandaag, en langs de A50 lag nog sneeuw, evenals langs de N18 richting Enschede, en in Enschede zelf. Ook op parkeerplaatsen langs de Duitse A31 lag nog sneeuw.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32998909
De prognoses zien er vrij winters uit.
  zondag 11 december 2005 @ 21:51:07 #243
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_32999661
Tja... Als we die Oostenrijkers weer moeten geloven, gaat het maandag 19 Dec. toch echt beginnen met sneeuw vanuit het oosten.. http://www.wetter.at/inte(...)/prognose/in-8-tagen

Vertel eens wat meer Keromane...? Nog mooie kaarten o.i.d.??
  zondag 11 december 2005 @ 22:23:21 #244
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33000807
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:27 schreef Keromane het volgende:
De prognoses zien er vrij winters uit.
doe eens wat meer vertellen dan!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33002882
Er valt weinig te vertellen. De prognoses verspringen continu en er komen allerlei scenario's langs. Wel lijkt er een tendens te zijn naar koudere oplossingen. Volgend weekend kan interessant zijn met winterse neerslag en temperaturen die richting 0 lijken te gaan.

---

[ Bericht 16% gewijzigd door Keromane op 11-12-2005 23:43:43 ]
  zondag 11 december 2005 @ 23:34:44 #246
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33003062
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:07:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 11 december 2005 @ 23:39:48 #247
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_33003215
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:51 schreef RJH het volgende:
Tja... Als we die Oostenrijkers weer moeten geloven, gaat het maandag 19 Dec. toch echt beginnen met sneeuw vanuit het oosten.. http://www.wetter.at/inte(...)/prognose/in-8-tagen

Vertel eens wat meer Keromane...? Nog mooie kaarten o.i.d.??
Ja ziet er leuk uit trouwens die site afwachten dus.
Ben benieuwd.. tis best een eind voorruit en niets is zo onverspelbaar als het weer!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_33013549
zondag 18 december tot en met woensdag 21 december 2005
Grote kans (60-70 %) op wisselvallig weer, mogelijk ook winterse neerslag met temperaturen rond of iets kouder dan normaal en 's nachts vorst.

maandag 12 december 2005 05.29 uur
-----------

Het KNMI heeft het alweer over wat kouder weer volgende week.
-
pi_33016430
Wat je voorlopig ziet is een wisselvallig weerbeeld door voorbij dobberende depressies. Niet erg zacht, niet erg koud. Af en toe kan het wat kouder worden met winterse neerslag, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Je hebt nu een oceaanblokkade waar depressies vanuit Canada telkens weten door te sijbelen. Wat je wilt is een stevige blokkade die de boel op slot gooit en vervolgens een mooie drukverdeling boven Europa. Op dit moment rommelt het maar wat aan.

Wat interessant is is hoe het weer zich eind December gaat ontwikkelen. Er zijn aanwijzingen voor een groot hogedrukgebied boven Siberie-Skandinavie, dat zou vorst van betekenis opleveren. Je ziet het in de prognoses ook bitterkoud worden in het noordoosten van Europa. Toch blijft voor hetzelfde geld het huidige weertype nog lang aanhouden met op termijn af en toe een winterprikje.

Wat je nodig hebt is die blokkade op de oceaan en daarbij een 'motor' die de koude lucht hierheen haalt. Blijft het bij dobberen dan blijft de grens tussen koude en zachte lucht dichtbij ons land liggen. Dat kan best eens sneeuw opleveren, maar de schaatsen kunnen dan in het vet blijven.

Lichtpuntje: Britse meteorologen verwachten nog steeds 'the beast from the east' binnen enkele weken. Dus wie weet.

----
US Meteoroloog Joe Bastardi ( Accuweather.com ) scoort vrij goed met z'n vooruitzichten. Dit heeft hij zojuist geschreven in z'n Europe column:
quote:
Trough backing and cold attacking later in week.

The next cycle of cold is getting ready to back west and just in time to increase the chance of plenty of snow Christmas week. Here is how I see this occurring.

The negative SOI is sending a pulse of energy eastward through the tropical Pacific and this is going to help pull cold air back down into North America this week. By the end of the week, that energy will come through Mexico and the backing of the mean trough in North America west into the center part of the continent will allow the trough that is moving off the east coast now to move through the north Atlantic and turn southeast farther west than the past couple of trofs. This is part and parcel of the pulsing pattern that has been taking place. But after that it really gets tricky.

With the trough turning southeast quicker it means that we have the chance to turn the NAO negative in a stronger and more permanent fashion than has occurred before. The way this would happen is if we see the trough in the middle of North America late next week come out over the north Atlantic and turn southeast even quicker. So what I am saying is this: we have a pattern of retrogression of the mean trough taking place so it backs into western Europe. Once there, the same kind of blocking that happened with the last trough retrogression may take place, all of this in time for the holiday week from Christmas to New Year's and such an event would imply for much of Europe, a colder-than-normal last 10 days of the year and the most wintry look we have seen in a late-December pattern in quite a while.
Kans op witte kerst dus.

[ Bericht 43% gewijzigd door Keromane op 12-12-2005 15:55:58 ]
  maandag 12 december 2005 @ 16:18:06 #250
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33017195
even een wat langere periode visie..
Ik hoorde gister op tv een aantal mensen zich erg druk maken over het feit dat de golfstroom die hier voor een redelijk mild klimaat zorgt al voor 40% van koers veranderd is en dat daardoor Nederland binnen tien jaar een scandinavisch klimaat zal hebben en engeland het klimaat van Groenland..

moet ik nou een dikke winterjas kopen of niet ?
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  maandag 12 december 2005 @ 16:23:56 #251
130081 manou
me love me boyfriend
pi_33017352
onzin! je hoeft geen dikke winterjas te kopen
  maandag 12 december 2005 @ 16:24:53 #252
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_33017381
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:18 schreef Fonkmeistah het volgende:
Ik hoorde gister op tv een aantal mensen zich erg druk maken over het feit dat de golfstroom die hier voor een redelijk mild klimaat zorgt al voor 40% van koers veranderd is en dat daardoor Nederland binnen tien jaar een scandinavisch klimaat zal hebben en engeland het klimaat van Groenland..

Misschien staat hier wat:

[update] Warme golfstroom komt stil te vallen, 30% afname
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_33019758
Nou, 't enige wat ik weet is dat het 12 december is, en dat het 10 graden is
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33020165
10? Hier in het midden/oosten was het nauwelijks warmer dan 4 graden. In Duitsland en de Alpen kunnen ze weer flink wat sneeuw verwachten dit weekend. Staat een leuk verhaaltje op www.weer.nl
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_33021419

Of dit gaat gebeuren en wat het vervolg is... spannend. Er zijn koudere oplossingen mogelijk.
  maandag 12 december 2005 @ 18:43:57 #256
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33021666

De luchtdruksituatie op vrijdagmiddag. Een koude noordwestenwind zorgt voor sneeuw in de Alpen. Lagere delen van West-Europa krijgen met een kouder weertype te maken. In ons land volgen weer een paar winterse buien. In de heuvels van Belgie, Duitsland en bijvoorbeeld Tsjechië gaat het opnieuw sneeuwen
  maandag 12 december 2005 @ 18:57:55 #257
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33022188
Fig. 1Analyse maandag 12 december 2005 12 UTC

Fig. 2Prognose voor dinsdag 13 december 2005 00 UTC

Fig. 3Prognose voor dinsdag 13 december 2005 00 UTC

Fig. 4Prognose voor woensdag 14 december 2005 12 UTC

Fig. 5Prognose voor donderdag 15 december 2005 12 UTC
  maandag 12 december 2005 @ 19:44:44 #258
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33023857
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:18 schreef Fonkmeistah het volgende:

Mocht dit gaan gebeuren dan kun je er ook beter een sneeuwscooter bij aanschaffen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33024786
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Mocht dit gaan gebeuren dan kun je er ook beter een sneeuwscooter bij aanschaffen
Vet, heb ik altijd al willen hebben, maar kon em nooit gebruiken
  maandag 12 december 2005 @ 22:54:41 #260
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33030295
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:50 schreef Keromane het volgende:

US Meteoroloog Joe Bastardi ( Accuweather.com ) scoort vrij goed met z'n vooruitzichten. Dit heeft hij zojuist geschreven in z'n Europe column:
[..]

Kans op witte kerst dus.
ben benieuwd of het met oud&nieuw net zo koud wordt als een aantal jaren gelden. Toen was het zo koud dat de champagne bevroor terwijl je het buiten stond op te drinken. Weet alleen niet precies meer wanneer dit was...
The line is a dot to you!
pi_33030645
De kaarten komen er steeds beter uit te zien, 'in het virtuele' is toch een mooi wintertje aan het ontstaan. Zwabberden de runs tot voor kort tussen allerlei uitersten, nu is er steeds meer consistentie. Maar goed, dan kan er ook nog van alles veranderen.

Zoals het eruit ziet is het de komende week zacht en wisselvallig, maar bereikt in het weekend koude instabiele lucht ons land. Neerslag gaat winters worden, temperaturen richting het vriespunt. Vervolgens lijkt het erop dat de wind de noord/noordoosthoek gaat opzoeken. Dat kan aanzet zijn tot nog lagere temperaturen met overdag en 's nachts vorst. Bij aanhoudende neerslagkansen is dat toch een winters plaatje.

---
Off topic: een klein uur geleden aardbeving in Afghanistan, 6.7
http://earthquake.usgs.gov/recenteqsww/Quakes/usgnay.htm

---

PS er is een kansje dat we vanaf zondag een pak sneeuw gaan zien. Volgens sommige modellen komt een depressie met koude bovenluchten boven ons land hangen, enigzins te vergelijken met eind November. Het ligt er helemaal aan wat de koers van de depressies wordt en hoe de luchttemperatuur aan de grond zich verder ontwikkeld. Dit kan weer een net-wel-net-niet situatie worden.

[ Bericht 12% gewijzigd door Keromane op 13-12-2005 00:36:24 ]
pi_33040754
Spannend, zaterdag zou al een sneeuwdek kunnen opleveren. Of dit gaat gebeuren, waar precies, hoeveel en hoe het vervolg is is op dit moment erg onzeker. Dit komt door de complexe situatie op de kaarten en hetzelfde zag je eind November. Het kan bij een paar gure onstuimige dagen blijven waarna het meteen weer zachter wordt. Voor echt diepvrieswinterweer is er nog steeds niet voldoende kou aanwezig.

---
Update:

Volgens modellen voor meteorologen komen we na het weekend onder invloed van een groot hogedrukgebied boven het continent. Als dit klopt hebben we bescheiden winterweer.

Het ziet er heel redelijk uit. De vooruitzichten voor sneeuwval:

Vrijdag sneeuwbuien waarna de neerslag intensiveert. Pas in de loop van zaterdag droog.

[ Bericht 53% gewijzigd door Keromane op 13-12-2005 13:36:00 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:47:47 #263
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_33042194
Let it snow, let it snow
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:44:54 #264
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33043495
een witte kerst
pi_33043617
SNEEUW??
pi_33046005
Afwachten. Misschien blijft het hooguit bij wat natte sneeuw bij buien, maar er is een kansje dat eind November een beetje op herhaling gaat. Heel onzeker nog.
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:39:36 #267
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_33048241
Hmm en dan hopelijk ook de delen in NL die nog geen sneeuw hebben gehad
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:50:05 #268
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33048497
quote:
maandag 19 december tot en met donderdag 22 december 2005
50% kans op koud weer met vorst in de nacht en wat winterse neerslag. 50% kans op normale of bovennormale temperaturen en af en toe regen.
KNMI zegt ook fifty-fifty kans op koud weer volgende week
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:08:20 #269
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33050233
Ik zie het al.. Rotterdam krijgt weer alleen regen volgens mij
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33050273
Er zijn weer nieuwe runs binnen.

Het is en blijft heel onzeker maar er is een kans op flink wat sneeuwval in het weekend. Vandaar dit berichtje. Het is weer een kwestie van timing en koersen van systeempjes. Winterse neerslag wordt sowieso verwacht, maar vanover zee lijkt een bel zeer koude bovenlucht (-45) ons land aan te doen en dit kan boven het zachte zeewater leiden tot een polar low. Dit kan veel winterse neerslag opleveren. Mochten de temperaturen aan de grond hierbij goed uitvallen dan zouden er plaatselijk tientallen centimeters mogelijk worden.

Conreet:

Saai weekendscenario: temperaturen blijven boven nul, koude bovenlucht weet sowieso niet goed door te dringen, straffe wind van zee, regen en buien met af en toe een vlok, misschien even wat wit zaterdagnacht op de Veluwe en bij Maastricht. Ga voorlopig uit van dit scenario.

Extreme weekendscenario: vrijdag aanvang winterse buien, verder daling van temperaturen tot dicht bij 0 of eronder, actieve neerslaggebieden en een polar low dat zich ontwikkelt en traag over het land verplaatst. Zaterdag en zondag sneeuwval in vrijwel heel het land, 5 tot 40 cm, misschien nog meer. Wederom problemen met electriciteitsvoorziening.

We zullen zien. Voor de derde keer in een jaar tijd zware sneeuwval is in ons land heel bijzonder.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:28:46 #271
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_33050759
spannend! mijn gevoel gaat deze keer naar het saaie scenario... Maar oh wat hoop ik op het extreme!

Houd ons op de hoogte Keromane

[ Bericht 39% gewijzigd door IkWilbert op 13-12-2005 19:29:32 (update) ]
pi_33051071
Ga uit van de saaie, toevallig liggen de kaarten even gunstig voor sneeuw van betekenis, maar het is allerminst zeker. Ook een winters vervolg staat op losse schroeven omdat sommige kaarten een westcirculatie zien.

Verwachte sneeuwval:

---
Nog steeds overeenkomsten...

dinsdag 13 december 2005 @ 19:43:26 #273
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33051167
Wow!! Supernieuws Keromane Zou echt super zijn, precies aan het begin van mijn vakantie!
En dan nog eventjes doorzetten tot de kerst..... 'Snow is fallin'.. All around us....'
pi_33052362
hmzz.. voor mijn deel van het land ziet dat er niet zo veelbelovend uit
Maar we blijven het volgen.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:41:30 #275
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33053141
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:19 schreef logisnack het volgende:
Ook uit het westen zeker??
pi_33053995
Verwacht niks, er is alleen een kans. In November waren mensen teleurgesteld toen het op niks leek uit te draaien c.q. toen het feest aan hun neus voorbij ging.

---

[ Bericht 24% gewijzigd door Keromane op 13-12-2005 21:41:34 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:10:41 #277
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33054231
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:19 schreef logisnack het volgende:
maar in mijn deel van het land is net de grens en het zit net aan de andere kant
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:56:11 #278
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33055801
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:05 schreef Keromane het volgende:
Verwacht niks, er is alleen een kans. In November waren mensen teleurgesteld toen het op niks leek uit te draaien c.q. toen het feest aan hun neus voorbij ging.

---

[[urlhttp://www.knmi.nl/exp/pluim/Data/PLUIM_06260_NWT.png]afbeelding[/url]]
Ja idd... Maar hoe ziet het er nu uit in vergelijking met afgelopen eind November?? Is het gunstiger of kun je daar nog niet veel over zeggen??
pi_33056857
Je hebt een bel koude lucht en een depressie. Het ligt eraan hoe de stukjes op z'n plaats gaan vallen, daar kun je nu weinig over zeggen.
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:21:53 #280
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_33058643
tis hier 7.6 graden buiten, valt dus nog wel mee )
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_33059230
Jammer voor de sneeuwliefhebbers, GFS 18 (model uitvoer 18:00 van de US) is niet positief. Het kan nog steeds veranderen, maar de kansen op een sneeuwdek in het weekend lijken kleiner te zijn geworden.

Absurde kaarten. Noord Afrika gaat vorst zien volgende week, volgens de prognoses. Nederland is een van de zachtste streken in Europa. Ook Nova Zembla (!) heeft erg zacht weer te pakken met temperaturen rond het vriespunt.

pi_33062598
Ter illustratie een paar kaarten van verschillende tijdstippen, komend weekend. Een depressiekern ten noorden van ons land, enigszins vergelijkbaar met die van eind November. Deze kleiner, heeft iets meer haast, en hij heeft -volgens de laatste berekeningen- een ongunstige koers. We krijgen vooral zeewind.

Koudere lucht zit in de buurt maar kan ons land net niet bereiken:

Behoorlijk wat neerslag rondom het systeem.

Als dit het plaatje wordt vallen we buiten de boot wat een sneeuwdekje betreft.

Op termijn is het onduidelijk wat het gaat worden. Er zijn nog steeds erg koude oplossingen in de berekeningen. Toch zal het continent eerst flink moeten afkoelen om ons echt winterweer te kunnen geven.
  woensdag 14 december 2005 @ 01:53:47 #283
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_33062903
Ach zo gaat het meestal... met af en toe een klapper van een sneeuwbui
Tis niet anders..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 14 december 2005 @ 09:32:57 #284
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_33065206
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:54 schreef kepler het volgende:

[..]

ben benieuwd of het met oud&nieuw net zo koud wordt als een aantal jaren gelden. Toen was het zo koud dat de champagne bevroor terwijl je het buiten stond op te drinken. Weet alleen niet precies meer wanneer dit was...
zal 96-97 geweest zijn. Overigens was die nog niet zo koud als 78-79
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 14 december 2005 @ 09:54:21 #285
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33065541
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:32 schreef Againzender het volgende:

[..]

96-97 was inderdaad erg koud, over 78-79 kan ik geen oordeel geven toen zat ik nog in de boerenkool
  woensdag 14 december 2005 @ 10:52:03 #286
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_33066761
Ik ga er vanuit dat het blijft bij wat winterse neerslag en de rest in de vorm van regen valt. Uiteraard kan dat nog veranderen maar dat ligt aan de temparatuur op zaterdag en zondag. Richting de 21,22 en 23e zien de kaarten er voor nederland op wetterzentrale er vrij zacht uit. Wel vertrekt het hoog langzaam over Nederland richting noord/oost Europa.
Never Stop Exploring!
  woensdag 14 december 2005 @ 10:57:08 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33066891
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:32 schreef Againzender het volgende:

[..]

78/79 was ik er nog niet
96-97 kan idd wel kloppen, was dat ook met die laag ijzel van 5 cm?
  woensdag 14 december 2005 @ 13:50:30 #288
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_33070960
Stukje van Meteo Consult over de sneeuwkansen en het komende weer

http://www.weer.nl/bijzonder/verhaal.phtml?onderwerpnaam=winter&verhaal=guurweeropkomst14122005
  woensdag 14 december 2005 @ 16:56:16 #289
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33075568
quote:
Op [urlhttp://forum.fok.nl/topic/783818/6/50#33059230]dinsdag 13 december 2005 23:40[/url] schreef Keromane het volgende:
Jammer voor de sneeuwliefhebbers, GFS 18 (model uitvoer 18:00 van de US) is niet positief. Het kan nog steeds veranderen, maar de kansen op een sneeuwdek in het weekend lijken kleiner te zijn geworden.

Absurde kaarten. Noord Afrika gaat vorst zien volgende week, volgens de prognoses. Nederland is een van de zachtste streken in Europa. Ook Nova Zembla (!) heeft erg zacht weer te pakken met temperaturen rond het vriespunt.

[[urlhttp://www.wetterzentrale.de/pics/Rtavn1745.png]afbeelding[/url]]

Dat meen je niet!! Shit zeg.. Zit ik me een beetje te verheugen op wat sneeuw, is de kans nog zéér klein ook.. Had graag nog even met m'n vriendinnetje door de sneeuw willen wandelen.. Maar ja, dan maar naar Oostenrijk next year!
pi_33075974
Er kan best sneeuw komen, alleen is het te onzeker. De run van 12 uur laat nu weer sneeuwbuien verschijnen op vrijdag bij een graad of 6 waarna de temperaturen dalen richting het vriespunt. Op zaterdag sneeuwbuien bij 1 a 2 graden. Bij wat pittige exemplaren kan het wit worden. Later regenbuien.

Pin je er niet op vast, bij de run van vanavond kan het ineens weer anders zijn. Het kan alle kanten op, maar een echt winters weekend zie ik nu niet zo zitten.

Voor de lange termijn zijn de prognoses heel onzeker. Sommige berekeningen zien ver vooruit +12, andere -12.

---

GFS laat ons nu onvervalst de winter induiken vanaf de kerst met temperaturen tussen -2 en -6 en pittige neerslagkansen. Helaas veel te ver vooruit om er waarde aan te hechten.

[ Bericht 14% gewijzigd door Keromane op 14-12-2005 18:03:32 ]
  woensdag 14 december 2005 @ 18:10:46 #291
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33077667
Uit Fantasy Island:

Geniet ervan, vannacht zal het er wellicht anders uitzien.
pi_33080319
Meerdere modellen komen nu met op termijn een aanzet tot onvervalst winterweer. Ook jaren 80 scenario's met sneeuw en echte kou (matige vorst overdag) doemen op. Zou het? Het zijn uitkomsten die al eerder naar voren zijn gekomen, maar intussen beginnen deze uitkomsten voet aan de grond te krijgen. We wachten af.

Komend weekend toch een aanzienlijke kans op (even) een witte wereld met guur herfstweer. Daarna is het... duimen.
  woensdag 14 december 2005 @ 20:16:11 #294
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_33080524
Ik duim met je mee!
pi_33083617
Ik hoop het ook! 15 December was toch een breakpoint? Maw. na die datum is er meer zekerheid?
  woensdag 14 december 2005 @ 22:06:41 #296
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_33085107
Wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_33085425
quote:
dinsdag 20 december tot en met vrijdag 23 december 2005
40% kans op droog, koud weer met vorst in de nacht. 60% kans op normale of bovennormale temperaturen en af en toe regen.
ik blijf hopen
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 14 december 2005 @ 22:27:53 #298
115996 francorex
pi_33086006
Update Verenigde Staten;

GLOBAL COOLING? click
Coldest December
since late 1800s?

Meteorologist's claim comes on heels of climate-warming summit in Canada

--------------------------------------------------------------------------------
Posted: December 13, 2005
9:42 p.m. Eastern

© 2005 WorldNetDaily.com
quote:
A weather expert says December 2005 is on pace to become one of the 10 coldest in more than 100 years, despite claims at a global conference on climate change this week that the Earth is getting warmer.

Joe Bastardi, senior meteorologist with Accuweather.com, says present weather patterns across the country show below-normal temperatures in the single digits, with still colder air forecast in the coming weeks.

All told, he said, "the current look and pace may bring December 2005 in as a top 10 month for cold Decembers nationwide since the late 1800s."

Some examples of the abnormally cold temps include: Omaha, Neb., (17.5 degrees below normal); Indianapolis, Ind., (14.1 degrees below normal); Chicago, Ill., (13.9 degrees below normal); and Denver, Colo., (11.9 degrees below normal).

"The cold is widespread, with below-normal temperatures recorded from eastern Washington and Oregon south into Texas and into the Northeast," said the weather service.

And it could get worse. Accuweather.com "is forecasting another week of unseasonably cold weather, with the potential for another major snowstorm developing on Wednesday."
De prophecy's zitten op schema.
  woensdag 14 december 2005 @ 23:44:18 #299
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33089007
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:27 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ik hoop het ook! 15 December was toch een breakpoint? Maw. na die datum is er meer zekerheid?
Ze geven toch voor eind van de week kans op sneeuw aan?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 14 december 2005 @ 23:47:20 #300
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33089138
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:14 schreef Keromane het volgende:
GFS laat ons nu onvervalst de winter induiken vanaf de kerst met temperaturen tussen -2 en -6 en pittige neerslagkansen. Helaas veel te ver vooruit om er waarde aan te hechten.
Dat zou mooi zijn een witte kerst!!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')