abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32613463
Volgens mij blijft het bij verwacht met die kou
Kom net terug maar ik kan het nog steeds niet geloven dat het zulk weer is en bijna december tegelijk.
pi_32613477
Hier is gister ook weer flink wat gevallen, en het sneeuwt nog steeds afentoe licht.
-
pi_32613487
Temperaturen vanaf volgende week zelfs boven normaal (normaal: 7 graden overdag)
pi_32613669

Als de intensivering doorzet kan het zuidoosten en oosten nog aardig wat sneeuw verwachten.
pi_32613789
In het oosten brokkelt ie af
  zondag 27 november 2005 @ 12:03:24 #56
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32614234
Leuk visionair topic, en nu al #6
Ik hoef die rommel niet.... maar tegen natuurgeweld kan ik niets inbrengen.
quote:
Op zondag 27 november 2005 10:55 schreef Keromane het volgende:
We zullen zien, inderdaad is opmerkelijk wat er zich in het hoge noorden aan het ontwikkelen is. Een grommende ijsbeer met ijzige klauwen.
Mooie uitspraak.
pi_32614321
Ik stond hier in Nijmegen net tot over mijn enkels in de sneeuw. Als het al die tijd dat er sneeuw is gevallen had gevroren dan lag er nu meer dan een halve meter. Ik kan nu een hele geodriehoek in de sneeuw kwijt.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32614389
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:08 schreef nozem het volgende:
Ik stond hier in Nijmegen net tot over mijn enkels in de sneeuw.
* Jor_Dii vreest voor zn arme fietsje in Nijmegen

Sneeuw blijft hier toch nog altijd behoorlijk goed liggen ..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 27 november 2005 @ 12:13:16 #59
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_32614405
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:14 schreef -Mk- het volgende:
Temperaturen vanaf volgende week zelfs boven normaal (normaal: 7 graden overdag)
Je vergeet het woordje mogelijk.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_32614737
De mogelijke opwarming is van tijdelijke aard. Vrijwel alle kaarten wijzen op aanhoudende noordelijke luchtstromingen. Af en toe kan er een depressie ten noordwesten van ons liggen, dan krijgen we even westen/zuidwesten wind. Het zeewater is nog steeds 'warm', maar verzachting heeft in dat geval niets te maken met -zoals dat gebruikelijk is in Nederland- een straffe westenwind die begint in de US/Canada.

Op termijn blijft er halverwege December onverminderd een nieuw feest in zitten. Er wordt in ieder geval een bitterkoud reservoir opgebouwd de komende tijd. Skandinavie, west Rusland onder de -20, IJsland -10. Bij een volgende golf koude lucht die door een diepe depressie hierheen wordt gezogen zal het een stuk kouder zijn. Krijgen we halverwege December weer zo'n ding boven ons land dan is de kans aanzienlijk dat we te maken krijgen met een sneeuwstorm (windkracht 8, zware sneeuwval), temperaturen kunnen bij een juiste ligging van de andere drukgebieden makkelijk gaan dalen tot -5 a -10. Dat het op dit moment zelfs met aflandige wind niet zo koud is heeft te maken met het feit dat er eigenlijk geen echte kou voorradig is. Was het op het continent kouder geweest dan hadden we nu in heel het land in de lichte vorst gezeten.

De gobale tendens is dat ons halfrond alsmaar afkoelt bij gebrek aan doorzettende zuid/west winden. Interessante ontwikkelingen.

----
Al eventjes vrij consistente prognoses:

... en dan iets doen wat eigenlijk niet mag, vergelijken met kaarten uit het verleden:

Er zijn al wekenlang vrij sterke overeenkomsten met de ontwikkelingen in 1962. 62/63 werd de koudste winter in zeer lange tijd. Extreem lage temperaturen, veel sneeuw, een lange winter.

[ Bericht 7% gewijzigd door Keromane op 27-11-2005 12:38:17 ]
pi_32614834
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:32 schreef Keromane het volgende:
De mogelijke opwarming is van tijdelijke aard. Vrijwel alle kaarten wijzen op aanhoudende noordelijke luchtstromingen. Af en toe kan er een depressie ten noordwesten van ons liggen, dan krijgen we even westen/zuidwesten wind. Het zeewater is nog steeds 'warm', maar verzachting heeft in dat geval niets te maken met -zoals dat gebruikelijk is in Nederland- een straffe westenwind die begint in de US/Canada.

Op termijn blijft er halverwege December onverminderd een nieuw feest in zitten. Er wordt in ieder geval een bitterkoud reservoir opgebouwd de komende tijd. Skandinavie, west Rusland onder de -20, IJsland -10. Bij een volgende golf koude lucht die door een diepe depressie hierheen wordt gezogen zal het een stuk kouder zijn. Krijgen we halverwege December weer zo'n ding boven ons land dan is de kans aanzienlijk dat we te maken krijgen met een sneeuwstorm (windkracht 8, zware sneeuwval), temperaturen kunnen bij een juiste ligging van de andere drukgebieden makkelijk gaan dalen tot -5 a -10. Dat het op dit moment zelfs met aflandige wind niet zo koud is heeft te maken met het feit dat er eigenlijk geen echte kou voorradig is. Was het op het continent kouder geweest dan hadden we nu in heel het land in de lichte vorst gezeten.

De gobale tendens is dat ons halfrond alsmaar afkoelt bij gebrek aan doorzettende zuid/west winden. Interessante ontwikkelingen.
Ik ben het met je eens Keromane. Mocht dit in december of beter nog januari zijn gebeurd, met een veel koudere Noordzee, dan hadden we een sneeuwveeg gehad die die van maart 2005 met gemak zou overtreffen. Sneeuw in heel het land, ook aan de kust en in het binnenland muren van sneeuw, en dat alles bij temperaturen die 3 a 4 graden lager hadden gelegen, vorst dus.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32614910
Voor de zekerheid, ik heb nog wat toegevoegd aan die posting. Of het zo gaat lopen weten we pas als het gebeurt (of niet), op redelijk korte termijn blijven sneeuwkansen met grote hoeveelheden aanwezig.

---

[ Bericht 19% gewijzigd door Keromane op 27-11-2005 12:46:36 ]
  zondag 27 november 2005 @ 13:37:52 #63
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_32616167
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:07:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_32616264
En nog steeds niks in friesland
De status 'bagger-user' voorbij
  zondag 27 november 2005 @ 13:45:33 #65
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32616341
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:42 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En nog steeds niks in friesland
In Groningen zijn welgeteld drie vlokken gevallen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32616996
Leuk die voorspellingen van een extreme winter, maar er zijn ook voorspellingen die het tegendeel zeggen, zoals bijv hier:
http://www.weersinformatie.com/Wintervoorspelling.htm

Voor de liefhebbers staan er hier www.weersinformatie.com , en dan onder videos van sneek uit de lucht ook filmpjes van sneeuw van maart vorig jaar en her kruiend ijs uit '91, erg leuk om te zien
  zondag 27 november 2005 @ 14:14:10 #67
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_32617131
Ik wil in de zomer veel zon en warmte en in de winter dus veel sneeuw en kou.

Volgens de verwachting gaat het deze week enigzins wat warmer worden en dus zal alle sneeuw smelten hier. wetteronline zegt voor de regio achterhoek :
Mi, 30.11. Do, 01.12. Fr, 02.12.
Tiefst-
Temperatur 1°C -2°C 0°C
Höchst-
Temperatur 4°C 3°C 6°C
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_32617137
op een van deze kaartjes kun je zien hoever de sneeuwgrens al is
  zondag 27 november 2005 @ 14:16:12 #69
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_32617205
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:09 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Leuk die voorspellingen van een extreme winter, maar er zijn ook voorspellingen die het tegendeel zeggen, zoals bijv hier:
http://www.weersinformatie.com/Wintervoorspelling.htm

Voor de liefhebbers staan er hier www.weersinformatie.com , en dan onder videos van sneek uit de lucht ook filmpjes van sneeuw van maart vorig jaar en her kruiend ijs uit '91, erg leuk om te zien
Niet echt een professionele site, met zo'n halve kampo boven in beeld. Maar goed, ook hij heeft recht op zijn mening. Het is en blijft koffiedik kijken.
pi_32617316
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:16 schreef Coelho het volgende:

[..]

Niet echt een professionele site, met zo'n halve kampo boven in beeld. Maar goed, ook hij heeft recht op zijn mening. Het is en blijft koffiedik kijken.
quote van zijn site
quote:
In 2003/2004 bij mijn tv debuut, en tevens door de TROS als Nederlands beste weeramateur te zijn uitgeroepen
Hij zal dus best wat van het weer weten
pi_32617892
Ehm deze voorspelling is gemaakt in oktober, toen we net de zachte periode ooit achter de rug hadden in de herfst. Situatie is nu wel wat anders geworden geloof ik.
-
pi_32619917
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:16 schreef Coelho het volgende:

[..]

Aardig stukje op die site, maar het uitgangspunt blijkt al niet te kloppen. Er is geen west-circulatie opgetreden.

De ontwikkelingen sinds Oktober stroken niet met de opzet naar een zachte periode die mogelijk maandenlang aanhoudt. Dat zegt deze man ook niet, hij heeft het over kwakkelperiodes met extreme tintjes tussen zachter weer door. Dat is sowieso al een vrij normale winter die interessante dagen kan opleveren. Wat we de afgelopen dagen hebben gezien is welliswaar extreem winters qua sneeuw, maar kan gerust in een normale winter. Zelfs een zachtere. In een deel van het land is het trouwens gewoon herfst gebleven, het was kantje boord wat de sneeuw betreft in het oosten.

Het is nu welliswaar wat kouder dan normaal, maar valt nog binnen de marge 'normaal voor de tijd van het jaar'. We hebben geen kou van betekenis gehad, op een nachtje met stralingsvorst na. Ook heel normaal.

De opzet sinds Oktober en het weerbeeld wat we zien neigt nu dus ook niet persee naar een reeks koude maanden, maar we hebben nu op globaal niveau toch wel iets anders aan onze broek hangen dan een Azorenhoog, een Bartlett High, en/of een westcirculatie -waar de schrijver van het stuk vanuit ging-, al die typische dingen die ervoor zorgen dat je winters weer (behorende bij een 'normale winter') al gauw op je buik kunt schrijven. Voor standvastig zacht weer moeten er op dit moment een aantal grote factoren veranderen op de kaarten omdat je anders van tijd tot tijd toch koudere intermezzo's gaat zien Minstens.

Wat intussen een aardige strohalm aan het worden is voor winterliefhebbers is dat de kaarten er ongekend winters uitzien. In potentie dan. Je ziet een tendens die telkens neigt naar herhaling waarbij -als het zo doorgaat- je een normale tot misschien wel koudere winterperiode kunt gaan verwachten.

De seizoensprognoses die wezen op een normale tot koudere winter gaven een draaiboek dat tot de dag van vandaag klopt. Dit keer geen hogedruk van Siberie tot zuid Skandinavie en maandenlang straffe droge noordoostenwind die oceaandepressies op afstand houdt, maar een Groenlandhoog dat de boel blokkeert. Het is hier niet heel erg koud, voorlopig nog in ieder geval, maar wel veel winterse neerslag. Verder naar het zuiden is het al wel ronduit koud te noemen.

Op dit moment sneeuwt het noordelijke deel van het continent onder dat tot versnelde afkoeling gaat leiden. Het werd tijd, het is veel te lang veel te zacht geweest. Een grote dikke sneeuwlaag is geneigd om voor standvastige hogedruk te zorgen. Op de oceaan keert telkens een (aspirant) Groenlandhoog op dat de boel daar blokkeert en de grote straalstroom zuidelijk doet afbuigen. Er ontstaat in de poolstreken een enorme cold pool waaruit een zijriviertje van de straalstroom snoept om vervolgens naar het zuiden af te buigen. Tussen de hogedrukgebieden door. Hierdoor kunnen depressies en storingen van polaire oorsprong gaan afzakken, over West Europa heen als een jo-jo of diablo, richting de Middellandse Zee.

Dit zijn niet de klassieke oceaandepressies die je ziet wanneer koude continentale lucht bij de US/Canada boven het relatief warme water daar komt, gaat uitdiepen, om vervolgens liftend op een stevige straalstroom via IJsland onze omgeving aan te doen.

Natuurlijk, altijd kan er wat veranderen en vroeg of laat zal dat ook gebeuren. Maar op dit moment zien we de aanloop naar een winter die normaal danwel kouder gaat uitpakken. Des te langer deze situatie duurt, des te steviger zit het globale plaatje in het zadel en des te meer 'winter' we gaan zien. Het seizoen is zo'n beetje begonnen nu. Kans op winterweer zit er absoluut in op dit moment en dat is al heel wat meer dan wat we gezien hebben in een aantal voorgaande jaren.

Een winterprik kan leuk zijn, een toevallige vorstperiode tussen de bedrijven door ook, maar op dit moment ontwikkelt zich standvastig winterweer dat iets meer gaat brengen dan zomaar een winterprik. Garanties heb je niet. De opbouw kan over twee weken helemaal van de kaart geveegd zijn. Dat is wel eens vaker gebeurd. Vooralsnog lijkt het er niet op, komen er geen prognoses die hints geven in een einde aan de opbouw, en ligt de volgende periode met (veel) sneeuw al concreet op de loer. Hoe dat uitpakt is nog een tweede, op relatief kleine schaal zoals de Benelux kan het nog alle kanten op.

Pakweg een week geleden hadden we een breakpoint m.b.t. de straalstroom. Ging ie wel of niet voor een westcirculatie zorgen? Was dat wel gebeurd dan was de kou van de afgelopen week ergens anders naartoe gegaan en hadden we ons langzamerhand kunnen gaan opmaken voor een oceaandepressietrein. Het is niet gebeurd. Niet toevallig of puur geluk, maar omdat de globale druksystemen het blokkeren. Dezelfde globale druksystemen komen met het verstrijken van de tijd steeds steviger te liggen, alhoewel een omwenteling nooit uit te sluiten is. Vooralsnog lijkt het er niet op en de kaarten lijken vrij consistent. Dat maakt de kans al iets groter dat het in December inderdaad gaat winteren.

Verloopt December kouder dan normaal dan is de kans dat Januari kouder zal zijn al een stukje groter. Is Januari ook kouder dan is de kans dat Februari kouder gaat verlopen ook weer groter.

Hoe dan ook, afwachten hoe het gaat lopen.
pi_32622500
Zojuist nieuws van het KNMI: tropische storm Delta trekt waarschijnlijk naar Marokko. De kans lijkt klein dat het tot een orkaan komt.

http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=27191

----

Net over de grens:

(Foto's Astrid, Losser, Weerwoord.be)

[ Bericht 49% gewijzigd door Keromane op 27-11-2005 18:17:33 ]
pi_32625351
TVP, hier in Zwolle was het de eerste dag (van de chaos op de wegen) droog en groen gebleven, maar de nacht erna was er toch wel wat gevallen, zo'n 5cm op de straten en gras, maar ongeveer 10cm op tafeltjes en auto's. Het meeste is aardig aan het wegdooien hoewel de bermen nog vol liggen.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 27 november 2005 @ 19:30:41 #75
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32625551
Ik weet niet of je (Keromane) de pluim hebt gezien, maar die spreekt toch wel boekdelen. Jij bekijkt steeds de oper, maar de oper is slechts een van de 49 lijntjes in de pluim. Als 49 lijntjes zeggen dat het warm wordt en de oper zegt als enige koud, dan is het zeer aannemelijk dat het warm wordt.

Maar goed, dat even terzijde. De pluim:

In ieder geval de komende week opwarming, we stappen af van het winterse weer. Temperaturen zo tussen de 4 en 7 graden overdag en 0 en 3 graden 's nachts. Iedere dag kans op neerslag. Waarschijnlijk gaat het merendeel van de leden dus voor meer depressie-activiteit. Mijns inziens heeft dit te maken met de straalstroom die wat zuidelijker komt te liggen en hierdoor is de weg voor depressies vrij. Pas aan het eind van de pluim weer een lichte daling, maar dat is eigenlijk al veels te ver weg. Even de komende dagen afwachten dus...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32625587
kortom, een westerse stroming met een kwakkelwinter..?
  zondag 27 november 2005 @ 19:33:16 #77
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32625612
Overigens, dit was de EPS pluim, das die van het ECMWF-model.

Hier de GFS-pluim (behorende bij jouw kaartjes)

Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 27 november 2005 @ 19:35:29 #78
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32625672
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:32 schreef KonnieKipke het volgende:
kortom, een westerse stroming met een kwakkelwinter..?
Nope, de komende week wordt het in ieder geval geen winter... maar dat zegt niks over de rest van de winter. Houdt gewoon in je hoofd dat je niet verder dan 1,5 week vooruit kan kijken. Iedereen had winter 04/05 al afgeschreven en toen kwam toch nog die sneeuw begin maart. Het kan dus altijd.

Overigens, die GFS-pluim is de temperatuur op 850 hPa (+/- 1.5 tot 2 km hoogte), die kan je dus niet rechtstreeks herleiden tot de temps op de grond
  zondag 27 november 2005 @ 19:51:11 #79
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_32626131
OMG die foto;s ..........domino effect enzo...
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 27 november 2005 @ 20:37:49 #80
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_32627548
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:51 schreef MissHobje het volgende:
Afschieten die mus eehhh sneeuw
silence can say more than thousand words
pi_32629348
in(zuid) duitsland denken ze er anders over jan tm maart
terasjes weer ? ok het is maar een voorspelling
pi_32629951
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:30 schreef maniack28 het volgende:
Jij bekijkt steeds de oper,
Nee, ik bekijk globale tendensen op verschillende prognoses, verschillende modellen, als het interessant is zelfs een paar keer per dag. Grafiekjes doen me niet zoveel, individuele modelbeoordelingen ook niet. Kaarten zeggen veel meer, commentaren. Dat alles schetst een aardig beeld van hoe dingen zich in grote lijnen kunnen ontwikkelen. Hoe warm of hoe koud het precies wordt in een 'intermezzo' vind ik niet zo interessant, ook niet hoe de wind toevallig even gaat waaien.
  zondag 27 november 2005 @ 22:41:23 #83
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32630637
En iemand al enig idee wanneer de volgende echte winterbuien komen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32631604
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:51 schreef MissHobje het volgende:
Wij maken ons druk om Haaksbergen waar 20.000 mensen zonder stroom zitten, terwijl in een gebied pakweg 15-50 km verderop 250.000 mensen zonder stroom zitten
A mind with a heart of it's own
pi_32631706
In het oostelijk Ruhrgebied is echt veel sneeuw gevallen, ik heb foto's gezien uit Wuppertal met een auto die 67cm sneeuw op het dak had liggen. En dan heb je het nog niet eens over de échte middelgebergtes. In Kärnten (Karinthië) is ruim een meter sneeuw gevallen op sommige plekken, totaal bedolven zijn ze daar...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32631732
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:41 schreef Martijn_77 het volgende:
En iemand al enig idee wanneer de volgende echte winterbuien komen?
ja, sneeuw is pas leuk als er _VEEL_ ligt, zo als maart dit jaar

zo`n miezer beetje wat zo weg is is gewoon niet leuk!

* Ou-Tannu wil gewoon weer 50 cm! en geen storingen in gas/elektra

water boeit niet zo veel je kan altijd nog sneeuw laten ontdooien
pi_32631795
Meer foto's, met dank aan Skipper van DGK. Sommige foto's zijn misschien al geplaatst.

pi_32631979
he dat lijkt me nou eng werk, een beetje rondprutsen in hoge spanningkabels.

ik hou nogsteeds mijn vingers gekruist en wens voor een koude winter met meters sneeuw.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_32632019
t heeft wel wat die WITte draden :")
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:18 schreef blackmage het volgende:
he dat lijkt me nou eng werk, een beetje rondprutsen in hoge spanningkabels.

ik hou nogsteeds mijn vingers gekruist en wens voor een koude winter met meters sneeuw.
dr zal nu vast geen spanning meer op staan, wat mij gevaarlijker lijkt is als je zo`n ding ( ook zonder spanning ) op je kop krijgt,

die isolatie schotels ( waar ze aan hangen onder de mast ) wegen ook niet niks
pi_32632293
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:30 schreef Keromane het volgende:
Zojuist nieuws van het KNMI: tropische storm Delta trekt waarschijnlijk naar Marokko. De kans lijkt klein dat het tot een orkaan komt.

http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=27191

----

Net over de grens:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(Foto's Astrid, Losser, Weerwoord.be)
Marokko
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32632499
Vanmiddag een stukje van het Duitse nieuws gezien, ze hebben 1000 specialisten uit het hele land gehaald om de stroomvoorziening in Münsterland weer op orde te krijgen. Agregaten werden van zo ver als Bonn aangevoerd, ook het Nederlandse leger heeft Duitsland Agregaten aangeboden. Ook in Duitsland zie je mooie verschillen. In Gronau vallen de hoogspanningsleidingen naar beneden (die mooie foto waar je de sneeuw ziet roken omdat er een kabel in ligt komt uit Gronau volgens mij) omdat er zoveel sneeuw is gevallen, 20 kilometer naar het noorden ligt amper 5 cm.
A mind with a heart of it's own
pi_32632587
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:33 schreef DrMarten het volgende:
Vanmiddag een stukje van het Duitse nieuws gezien, ze hebben 1000 specialisten uit het hele land gehaald om de stroomvoorziening in Münsterland weer op orde te krijgen. Agregaten werden van zo ver als Bonn aangevoerd, ook het Nederlandse leger heeft Duitsland Agregaten aangeboden. Ook in Duitsland zie je mooie verschillen. In Gronau vallen de hoogspanningsleidingen naar beneden (die mooie foto waar je de sneeuw ziet roken omdat er een kabel in ligt komt uit Gronau volgens mij) omdat er zoveel sneeuw is gevallen, 20 kilometer naar het noorden ligt amper 5 cm.
psst das waterdamp hoor

mja t blijft uitzonderlijk, je kan ook moeilijk landelijk maar overal nieuwe sterkere kabels op gaan hangen en sterkere masten bouwen om de kabels aan te hangen omdat er de kans bestaat dat ze kunnen breken onder een laagje sneeuw/ijs
pi_32632620
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
t heeft wel wat die WITte draden :")
[..]

dr zal nu vast geen spanning meer op staan, wat mij gevaarlijker lijkt is als je zo`n ding ( ook zonder spanning ) op je kop krijgt,

die isolatie schotels ( waar ze aan hangen onder de mast ) wegen ook niet niks
hehe zo ver was ik ook wel gekomen, het lijtk me helemaal slopend werk als er nog spanning op zou staan.
en daarbij komt inderdaad nog dat ze dara bij of op onstabiele masten staan, dan gaat dat touwtje niet helpen.

en die ladder waar die gasten op hangen lijkt me ook gewoon een los dingetje

ik doe zelf aan sportklimmen maar dat
pi_32632671
idd die ladder lijkt mij ook vrij los te staan :x
zal wel een veiligheids touw nog aan zitten enzo,
maar goed, tis waar je van houd!

ik weet wel dat inspecties wel met de stroom dr op gedaan worden ( wordt ook lastig verder )
pi_32632692
zou het eigelijk geen fout idee zijn om alle hogespannings kabels in de lange termijn zo veel mogelijk onder de grond te krijgen.

het zou dan wel wat kosten maar het lijkt mij dat er veel voordelen aan vast zitten.
pi_32632758
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:39 schreef blackmage het volgende:
zou het eigelijk geen fout idee zijn om alle hogespannings kabels in de lange termijn zo veel mogelijk onder de grond te krijgen.

het zou dan wel wat kosten maar het lijkt mij dat er veel voordelen aan vast zitten.
onmogelijk, je heb dan echt _VEEL_ isolatie nodig,, en als dan bij grondwerkzaam heden er eventjes door heen spitten is het effect wel meer dan een bak rook,

* Ou-Tannu hebwel gezien dat ze een 380v lijn door hakten.. zaten 3x 100A zekeringen achter. mag jij raden
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2005 @ 23:43:53 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32632852
Maar ik kan me uit het verleden niet herinneren dat de hoogspanningsmasten met bosjes naar beneden kwamen eigenlijk.

Nu is het weer voor Nederland redelijk uitzonderlijk, maar in de Alpen landen hebben ze dit toch wel vaker. En Duitsland heeft soweiso ook vaker sneuw dan wij hier.

Gebruiken ze in sneeuwgebieden dan andere hoogspanningskabel en masten ofzo?
pi_32632928
een mast is dr ook in 30 tal modellen lijkt me, dus t zal best kunnen dat ze daar anderen hebben
en kabels kunnen dr ook gewoon wel dikker zijn? k weet het eigenlijks niet
pi_32632954
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar ik kan me uit het verleden niet herinneren dat de hoogspanningsmasten met bosjes naar beneden kwamen eigenlijk.

Nu is het weer voor Nederland redelijk uitzonderlijk, maar in de Alpen landen hebben ze dit toch wel vaker. En Duitsland heeft soweiso ook vaker sneuw dan wij hier.

Gebruiken ze in sneeuwgebieden dan andere hoogspanningskabel en masten ofzo?
Ik ook niet en ik ben toch bijna 44 jaar. Dit kun je gerust verontrustend noemen. Ik vrees dat ze buiten het repareren om geen drol aan preventie gaan doen. Sterker nog, dit gaan we vaker meemaken. Maar goed, ik ben off-topic bezig en ik bulk toch van de waxinelichten.
pi_32632995
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:47 schreef Golf het volgende:

[..]

Ik ook niet en ik ben toch bijna 44 jaar. Dit kun je gerust verontrustend noemen. Ik vrees dat ze buiten het repareren om geen drol aan preventie gaan doen. Sterker nog, dit gaan we vaker meemaken. Maar goed, ik ben off-topic bezig en ik bulk toch van de waxinelichten.
hm zeg dat nou niet, strax komt er een massale run op waxine lichten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')