abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:24:50 #235
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_32968672
Ook grappig:
quote:
Bijzonder was de winter in 1890, dankzij het boek van Herman de Man beter bekend als "de barre winter van '90". De kou sloeg al in de tweede helft van november toe. Aan het eind van die maand bleef het in Utrecht twee dagen achtereen overdag 7°C vriezen en 's nachts vroor het 10 tot 13 graden. De winter van 1890 is één van de weinige vroeg begonnen winters, vooral december was koud, die tot een strenge zou uitgroeien. In de meeste jaren met vroege vorst was de kou weer snel voorbij en werd het uiteindelijk een zachte winter. Onze voorouders brachten dat eeuwen geleden al onder woorden: "zwaait de winter in november al zijn staf, zijn rijk vindt vroeg het graf".
We zullen zien wie er gelijk krijgen...
Oude volkswijsheden of 21e eeuwse sensatiezoekers.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:11:29 #236
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_32971505
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:22 schreef klez het volgende:
De veluwe en de achterhoek (5% van Nederland) is een pak sneeuw gevallen en een paar dagen blijven liggen.
Pfoeeeh...
Gistermorgen lagen er nog steeds wat restjes in de bermen van de A50 bij hoenderloo. Dat lag er dus al 14 dagen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:49:09 #237
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_32972309
Meer nieuws uit de VS;

Major storm brings snow, misery to Northeast
Schools closed, traffic snarled as up to a foot of snow falls in some places
click

Updated: 8:41 p.m. ET Dec. 9, 2005
quote:
A storm spread a blanket of snow up to a foot thick across much of the Northeast on Friday, snarling commutes, closing schools and piling up the flakes so fast that shovel crews could barely keep up.

Gas, oil soar as winter bites click

Friday, December 9, 2005 Posted: 1230 GMT (2030 HKT)

Several more months of wintry weather is expected in the U.S.
quote:
SINGAPORE (Reuters) -- Oil broke past $61 on Friday to trade at its highest level since early November and natural gas prices rose to an all-time high as arctic conditions blanketed much of the United States.
Americans burning corn to cut heating costs click

Dec 09 9:25 AM US/Eastern
quote:
As US heating costs spiral to all-time highs, American homeowners are turning to burning corn in special stoves to reduce their energy bills. Sales of corn-burning stoves have tripled this year and distributors across the country have been sold out for weeks.
pi_32973356
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:24 schreef klez het volgende:
Ook grappig:
[..]

We zullen zien wie er gelijk krijgen...
Oude volkswijsheden of 21e eeuwse sensatiezoekers.
Sensatiezoekers ? misschien maar het blijft interessant om het in de gaten te houden. Kijk dat jij niet openstaat voor een niet standaard winter is niet het probleem van de mensen in deze topic. De sneeuw van eind november was inderdaad niet voor het hele land weggelegd maar waar ik woon heb ik al heel lang niet meer zoveel sneeuw gehad. Als ik goed terug kijk eigenlijk nooit, ik ben van 1979 dat was de laatste echte koude winter.

Of het wel of niet koud gaat worden dat kan niemand van te voren voorspellen, maar toch blijft het leuk dat tot nu toe de opbouw rustig door gaat.
-
  zondag 11 december 2005 @ 17:56:36 #239
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_32992603
"zaterdag 17 december tot en met dinsdag 20 december 2005
Grote kans (ca. 60 %) op wisselvallig weer, mogelijk ook winterse neerslag met temperaturen rond of iets kouder dan normaal."
Bron: KNMI

Klinkt goed.. Eerst zou het nog warmer worden.. Of ben ik nu veel te optimistisch???
pi_32992830
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:22 schreef klez het volgende:

[..]

Mijn kortzichtigheid of de jouwe?
De veluwe en de achterhoek (5% van Nederland) is een pak sneeuw gevallen en een paar dagen blijven liggen.
Pfoeeeh...
[..]
Jouw kortzichtigheid dus.

Grote delen van Twente, Achterhoek. Veluwe en Limburg, oftewel iets meer dan 5% van Nederland.
Hier in Enschede lag ruim 30 cm. Er liggen hier her en der nog steeds grote bulten sneeuw waar parkeerplaatsen e.d sneeuwvrij zijn gemaakt. Het duurt ook nog wel een aantal dagen voordat alles compleet weggedooid is.
A mind with a heart of it's own
pi_32995542
Ik heb een eindje gereden vandaag, en langs de A50 lag nog sneeuw, evenals langs de N18 richting Enschede, en in Enschede zelf. Ook op parkeerplaatsen langs de Duitse A31 lag nog sneeuw.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32998909
De prognoses zien er vrij winters uit.
  zondag 11 december 2005 @ 21:51:07 #243
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_32999661
Tja... Als we die Oostenrijkers weer moeten geloven, gaat het maandag 19 Dec. toch echt beginnen met sneeuw vanuit het oosten.. http://www.wetter.at/inte(...)/prognose/in-8-tagen

Vertel eens wat meer Keromane...? Nog mooie kaarten o.i.d.??
  zondag 11 december 2005 @ 22:23:21 #244
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33000807
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:27 schreef Keromane het volgende:
De prognoses zien er vrij winters uit.
doe eens wat meer vertellen dan!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33002882
Er valt weinig te vertellen. De prognoses verspringen continu en er komen allerlei scenario's langs. Wel lijkt er een tendens te zijn naar koudere oplossingen. Volgend weekend kan interessant zijn met winterse neerslag en temperaturen die richting 0 lijken te gaan.

---

[ Bericht 16% gewijzigd door Keromane op 11-12-2005 23:43:43 ]
  zondag 11 december 2005 @ 23:34:44 #246
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33003062
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:07:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 11 december 2005 @ 23:39:48 #247
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_33003215
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:51 schreef RJH het volgende:
Tja... Als we die Oostenrijkers weer moeten geloven, gaat het maandag 19 Dec. toch echt beginnen met sneeuw vanuit het oosten.. http://www.wetter.at/inte(...)/prognose/in-8-tagen

Vertel eens wat meer Keromane...? Nog mooie kaarten o.i.d.??
Ja ziet er leuk uit trouwens die site afwachten dus.
Ben benieuwd.. tis best een eind voorruit en niets is zo onverspelbaar als het weer!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_33013549
zondag 18 december tot en met woensdag 21 december 2005
Grote kans (60-70 %) op wisselvallig weer, mogelijk ook winterse neerslag met temperaturen rond of iets kouder dan normaal en 's nachts vorst.

maandag 12 december 2005 05.29 uur
-----------

Het KNMI heeft het alweer over wat kouder weer volgende week.
-
pi_33016430
Wat je voorlopig ziet is een wisselvallig weerbeeld door voorbij dobberende depressies. Niet erg zacht, niet erg koud. Af en toe kan het wat kouder worden met winterse neerslag, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Je hebt nu een oceaanblokkade waar depressies vanuit Canada telkens weten door te sijbelen. Wat je wilt is een stevige blokkade die de boel op slot gooit en vervolgens een mooie drukverdeling boven Europa. Op dit moment rommelt het maar wat aan.

Wat interessant is is hoe het weer zich eind December gaat ontwikkelen. Er zijn aanwijzingen voor een groot hogedrukgebied boven Siberie-Skandinavie, dat zou vorst van betekenis opleveren. Je ziet het in de prognoses ook bitterkoud worden in het noordoosten van Europa. Toch blijft voor hetzelfde geld het huidige weertype nog lang aanhouden met op termijn af en toe een winterprikje.

Wat je nodig hebt is die blokkade op de oceaan en daarbij een 'motor' die de koude lucht hierheen haalt. Blijft het bij dobberen dan blijft de grens tussen koude en zachte lucht dichtbij ons land liggen. Dat kan best eens sneeuw opleveren, maar de schaatsen kunnen dan in het vet blijven.

Lichtpuntje: Britse meteorologen verwachten nog steeds 'the beast from the east' binnen enkele weken. Dus wie weet.

----
US Meteoroloog Joe Bastardi ( Accuweather.com ) scoort vrij goed met z'n vooruitzichten. Dit heeft hij zojuist geschreven in z'n Europe column:
quote:
Trough backing and cold attacking later in week.

The next cycle of cold is getting ready to back west and just in time to increase the chance of plenty of snow Christmas week. Here is how I see this occurring.

The negative SOI is sending a pulse of energy eastward through the tropical Pacific and this is going to help pull cold air back down into North America this week. By the end of the week, that energy will come through Mexico and the backing of the mean trough in North America west into the center part of the continent will allow the trough that is moving off the east coast now to move through the north Atlantic and turn southeast farther west than the past couple of trofs. This is part and parcel of the pulsing pattern that has been taking place. But after that it really gets tricky.

With the trough turning southeast quicker it means that we have the chance to turn the NAO negative in a stronger and more permanent fashion than has occurred before. The way this would happen is if we see the trough in the middle of North America late next week come out over the north Atlantic and turn southeast even quicker. So what I am saying is this: we have a pattern of retrogression of the mean trough taking place so it backs into western Europe. Once there, the same kind of blocking that happened with the last trough retrogression may take place, all of this in time for the holiday week from Christmas to New Year's and such an event would imply for much of Europe, a colder-than-normal last 10 days of the year and the most wintry look we have seen in a late-December pattern in quite a while.
Kans op witte kerst dus.

[ Bericht 43% gewijzigd door Keromane op 12-12-2005 15:55:58 ]
  maandag 12 december 2005 @ 16:18:06 #250
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33017195
even een wat langere periode visie..
Ik hoorde gister op tv een aantal mensen zich erg druk maken over het feit dat de golfstroom die hier voor een redelijk mild klimaat zorgt al voor 40% van koers veranderd is en dat daardoor Nederland binnen tien jaar een scandinavisch klimaat zal hebben en engeland het klimaat van Groenland..

moet ik nou een dikke winterjas kopen of niet ?
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  maandag 12 december 2005 @ 16:23:56 #251
130081 manou
me love me boyfriend
pi_33017352
onzin! je hoeft geen dikke winterjas te kopen
  maandag 12 december 2005 @ 16:24:53 #252
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_33017381
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:18 schreef Fonkmeistah het volgende:
Ik hoorde gister op tv een aantal mensen zich erg druk maken over het feit dat de golfstroom die hier voor een redelijk mild klimaat zorgt al voor 40% van koers veranderd is en dat daardoor Nederland binnen tien jaar een scandinavisch klimaat zal hebben en engeland het klimaat van Groenland..

Misschien staat hier wat:

[update] Warme golfstroom komt stil te vallen, 30% afname
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_33019758
Nou, 't enige wat ik weet is dat het 12 december is, en dat het 10 graden is
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33020165
10? Hier in het midden/oosten was het nauwelijks warmer dan 4 graden. In Duitsland en de Alpen kunnen ze weer flink wat sneeuw verwachten dit weekend. Staat een leuk verhaaltje op www.weer.nl
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_33021419

Of dit gaat gebeuren en wat het vervolg is... spannend. Er zijn koudere oplossingen mogelijk.
  maandag 12 december 2005 @ 18:43:57 #256
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33021666

De luchtdruksituatie op vrijdagmiddag. Een koude noordwestenwind zorgt voor sneeuw in de Alpen. Lagere delen van West-Europa krijgen met een kouder weertype te maken. In ons land volgen weer een paar winterse buien. In de heuvels van Belgie, Duitsland en bijvoorbeeld Tsjechië gaat het opnieuw sneeuwen
  maandag 12 december 2005 @ 18:57:55 #257
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33022188
Fig. 1Analyse maandag 12 december 2005 12 UTC

Fig. 2Prognose voor dinsdag 13 december 2005 00 UTC

Fig. 3Prognose voor dinsdag 13 december 2005 00 UTC

Fig. 4Prognose voor woensdag 14 december 2005 12 UTC

Fig. 5Prognose voor donderdag 15 december 2005 12 UTC
  maandag 12 december 2005 @ 19:44:44 #258
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33023857
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:18 schreef Fonkmeistah het volgende:

Mocht dit gaan gebeuren dan kun je er ook beter een sneeuwscooter bij aanschaffen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33024786
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Mocht dit gaan gebeuren dan kun je er ook beter een sneeuwscooter bij aanschaffen
Vet, heb ik altijd al willen hebben, maar kon em nooit gebruiken
De status 'bagger-user' voorbij
  maandag 12 december 2005 @ 22:54:41 #260
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33030295
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:50 schreef Keromane het volgende:

US Meteoroloog Joe Bastardi ( Accuweather.com ) scoort vrij goed met z'n vooruitzichten. Dit heeft hij zojuist geschreven in z'n Europe column:
[..]

Kans op witte kerst dus.
ben benieuwd of het met oud&nieuw net zo koud wordt als een aantal jaren gelden. Toen was het zo koud dat de champagne bevroor terwijl je het buiten stond op te drinken. Weet alleen niet precies meer wanneer dit was...
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')