leuk. de eerste twee voorbeelden die je noemt schaar ik meer onder: "ik doe iets goeds voor de wereld zodat ik mezelf een beter mens kan voelen"quote:op zaterdag 26 november 2005 18:42 schreef lodewijknapoleon het volgende:
wat is de bedoeling van dit topic? heel simpel, maar tegelijk ook moeilijk, geef na de topictitel een definitie van wat voor jou (een vorm van) liefde is. ik trap af.
liefde is:
geregeld een oudje opzoeken in een verpleegtehuis.
liefde is:
een hond uit het asiel halen, het liefst een oudje en ém nog een fijn leven geven.
liefde is:
terwijl je weet dat je iemand's zwakke punt hebt gevonden, het niet tegen diegene gebruikt ook al is het verleidelijk.
drie voorbeelden dus, doet goed voorbeeld volgen?![]()
dat doe je om jezelf goed te voelen plus om tegen anderen te kunnen zeggen hoe goed jij wel niet bent tov oudere mensen.quote:op zaterdag 26 november 2005 18:42 schreef lodewijknapoleon het volgende:
wat is de bedoeling van dit topic? heel simpel, maar tegelijk ook moeilijk, geef na de topictitel een definitie van wat voor jou (een vorm van) liefde is. ik trap af.
liefde is:
geregeld een oudje opzoeken in een verpleegtehuis.
omdat je zelf zo graag een hond hebt, en nog gratis ook.quote:liefde is:
een hond uit het asiel halen, het liefst een oudje en ém nog een fijn leven geven.
je hebt waarschijnlijk nog zat andere punten waarop je die persoon kunt pakken.quote:liefde is:
terwijl je weet dat je iemand's zwakke punt hebt gevonden, het niet tegen diegene gebruikt ook al is het verleidelijk.
ook neen liefhebber van dawkins "the selfish gene" ?quote:op zaterdag 26 november 2005 19:11 schreef american_nightmare het volgende:
[..]
dat doe je om jezelf goed te voelen plus om tegen anderen te kunnen zeggen hoe goed jij wel niet bent tov oudere mensen.
[..]
omdat je zelf zo graag een hond hebt, en nog gratis ook.
[..]
je hebt waarschijnlijk nog zat andere punten waarop je die persoon kunt pakken.
de moraal van dit verhaal: dit heeft allemaal niks met liefde te maken. alles wat een mens doet is puur uit eigenbelang. goede daden, die niet uit eigenbelang worden gedaan bestaan niet.
dan kan ik toch veel beter geld geven?quote:op zaterdag 26 november 2005 19:11 schreef american_nightmare het volgende:
dat doe je om jezelf goed te voelen plus om tegen anderen te kunnen zeggen hoe goed jij wel niet bent tov oudere mensen.
een oudere hond uit het asiel is vaak een probleemhond, kost ook nog altijd 70 tot 100 euro en is ook nog eens superduur in onderhoud.quote:omdat je zelf zo graag een hond hebt, en nog gratis ook.
waarom dan niet meteen het beste punt pakken?quote:je hebt waarschijnlijk nog zat andere punten waarop je die persoon kunt pakken.
als dat al zo is, wat ik sterk betwijfel, dan is de gemiddelde mens in elk geval slecht in staat om dat te cashen en herkent 'ie het ook dikwijls niet bij zichzelf.quote:de moraal van dit verhaal: dit heeft allemaal niks met liefde te maken. alles wat een mens doet is puur uit eigenbelang. goede daden, die niet uit eigenbelang worden gedaan bestaan niet.
dat boek kan de prullebak in, onderzoek van dr. bar-yam waarin hij dawkins theorie onderuit haalt:quote:op zaterdag 26 november 2005 19:18 schreef thisbe het volgende:
ook neen liefhebber van dawkins "the selfish gene" ?![]()
whahahhahaquote:op zondag 27 november 2005 20:15 schreef sitting_elfling het volgende:
liefde is gele drap die sluimerend uit je bek druppelt het toilet in.
mooi!quote:op zondag 27 november 2005 20:16 schreef alicey het volgende:
liefde is onvoorwaardelijk en zonder verwachtingen.
wel mooi gezegd maar denk dat het niet klopt. je hebt altijd wel bepaalde verwachtingen van de persoon (ook al zou dat alleen al zijn dat ze enigszins aardig tegen je terug doen) en wanneer die persoon lang heel gemeen tegen je blijft doen dan hou je er vanzelf mee op... waar gaat dat onvoorwaardelijke dan heen?quote:op zondag 27 november 2005 20:16 schreef alicey het volgende:
liefde is onvoorwaardelijk en zonder verwachtingen.
er is ook nog zo'n spreekwoord, dat gaat ongeveer zo:quote:op zondag 27 november 2005 23:19 schreef zoalshetis het volgende:
echte liefde is vrijheid, zonder gezeik achteraf.
loslaten, diegene van wie je houd, je zal! terugkomen zal bij jou, die persoon. zoniet, dan nooit zo moeten zijn, het had!quote:op maandag 28 november 2005 00:12 schreef lodewijknapoleon het volgende:
als je van iemand houd, dan moet je diegene loslaten, als de liefde wederzijds is, dan komt diegene vanzelf weer bij je terug. zoniet, dan heeft het nooit zo moeten zijn.
wel vervelend dat ik het niet meer weet.![]()
mijn avatar wat doe je!quote:op zondag 27 november 2005 03:33 schreef zoalshetis het volgende:
liefde is 1+1=2
ik betwijfel zelf ook of iets als 'echte' liefde bestaat, want dat zou tegelijkertijd inhouden dat je alles lief hebt..quote:op maandag 28 november 2005 00:10 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
wel mooi gezegd maar denk dat het niet klopt. je hebt altijd wel bepaalde verwachtingen van de persoon (ook al zou dat alleen al zijn dat ze enigszins aardig tegen je terug doen) en wanneer die persoon lang heel gemeen tegen je blijft doen dan hou je er vanzelf mee op... waar gaat dat onvoorwaardelijke dan heen?
aan de andere kant is ze misschien zelf wel verstandig genoeg om te bepalen waar ze wel en niet aan bloot gesteld wil worden.quote:net zoals wat ik zonet las over 'alle vrijheid'. met liefde geef je niet alle vrijheid want je wil juist omdat je zoveel om diegene geeft haar niet aan bepaalde situaties blootstellen.
quote:op maandag 28 november 2005 08:42 schreef alicey het volgende:
[..]
ik betwijfel zelf ook of iets als 'echte' liefde bestaat, want dat zou tegelijkertijd inhouden dat je alles lief hebt..
[..]
aan de andere kant is ze misschien zelf wel verstandig genoeg om te bepalen waar ze wel en niet aan bloot gesteld wil worden.
quote:op zondag 27 november 2005 23:14 schreef sc0rpi0n het volgende:
liefde is elkaar verstaan zonder te praten.
gast...die fotoquote:op maandag 28 november 2005 16:58 schreef sitting_elfling het volgende:
liefde is als stront voor je ogen terwijl je zoekend naar de wc loopt en de penetrante walm van schijt je neus binnenkomt terwijl je langzaam inmekaar zakt.
quote:op zondag 27 november 2005 03:33 schreef zoalshetis het volgende:
liefde is 1+1=2
en ex liefde waar je nog pijn van hebt is 1-1=0
euh, nee. dat lijkt me nogal ziekelijk zelfs.quote:op zondag 27 november 2005 18:40 schreef in-limboy het volgende:
liefde is... iemand op díe manier kunnen zien dat zelfs elke negatieve eigenschap naar jou toe positief over komt.
liefde is ook ziekelijk. in het begin kan je de negatieve dingen moeilijk uitstaan, later kan je er bijna afhankelijk gaan worden enkel omdat het een kenmerk is van de persoon van wie je houdtquote:op maandag 28 november 2005 19:45 schreef paranoidev het volgende:
[..]
euh, nee. dat lijkt me nogal ziekelijk zelfs.
je zegt de zin iets te algemeen. dit is bij mij nog nooit van toepassing geweest, en ik hoop dat ook zo te houden.quote:op maandag 28 november 2005 20:23 schreef in-limboy het volgende:
[..]
liefde is ook ziekelijk. in het begin kan je de negatieve dingen moeilijk uitstaan, later kan je er bijna afhankelijk gaan worden enkel omdat het een kenmerk is van de persoon van wie je houdt![]()
iets veel persoonlijkers dan liefde kan ik me dan ook niet voorstellen.quote:op maandag 28 november 2005 20:27 schreef paranoidev het volgende:
[..]
je zegt de zin iets te algemeen. dit is bij mij nog nooit van toepassing geweest, en ik hoop dat ook zo te houden.
standaard antwoord van iemand voor wie vmbo nog te moeilijk is.quote:op maandag 28 november 2005 22:04 schreef no1uknow het volgende:
neuken
nou nee... afhankelijk van elkaar worden is sowieso het bein van het einde. en van de negatieve eigenschappen afhankelijk worden ken ik al helemaal niet...quote:op maandag 28 november 2005 20:23 schreef in-limboy het volgende:
[..]
in het begin kan je de negatieve dingen moeilijk uitstaan, later kan je er bijna afhankelijk gaan worden enkel omdat het een kenmerk is van de persoon van wie je houdt![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |