toen stond hij ook al langer dan 10 minuten te booten. Lijkt me sowieso niet te kloppen.quote:Op zondag 27 november 2005 13:56 schreef nietzman het volgende:
Dat is wel eng lang.
Heb je hem niet verneukt door het aan en uitzetten tijdens de eerste boot?
ik hoop het voor jequote:Op zondag 27 november 2005 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Heeft de OSX install ook iets van een repair functie zoals XP ofzo?
Bijna alle routers hebben een modus om hem in accespoint-only te zetten.quote:Op zondag 27 november 2005 11:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval een 'accesspoint' nodig, of dat een airport basestation is, of ongeacht elk ander merk maakt niet uit.
Een accesspoint is inderdaad een kwestie van met een netwerkkabel in de muur pluggen en gaan.
Maar.... accesspoints zijn redelijk schaars. De meeste fabrikanten verkopen alleen nog draadloze routers omdat die net zo duur zijn als accesspoint. In jouw sitauatie zal ik je in verband met de configuratie toch echt een accesspoint aanraden!
Als je een archive install doet staat er een mapje Vorige systemen of iets in die trend. Met al je documenten en voorkeurenquote:Op zondag 27 november 2005 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Heeft de OSX install ook iets van een repair functie zoals XP ofzo?
Nee, de meeste hebben dat NIET. slechts een enkeling kan je NAT uitzettenquote:Op zondag 27 november 2005 17:45 schreef XL het volgende:
[..]
Bijna alle routers hebben een modus om hem in accespoint-only te zetten.
Wat voor een Mac krijg je?quote:Op zondag 27 november 2005 14:54 schreef LudoSanders het volgende:
Over ongeveer 2 weken mag ook ik me eindelijk MAC gebruiker noemen!
Serieus? Ik verkoop routers, we hebben 4 merken. Die kunnen het allemaal (wel allemaal A-merk). Daarnaast heb ik hands-on ervaring met twee andere merken, die kunnen het ook. Ik kan niet 1 merk opnoemen waarmee ik hands-on ervaring heb en waarmee het niet kan.quote:Op zondag 27 november 2005 18:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, de meeste hebben dat NIET. slechts een enkeling kan je NAT uitzetten
Ik maak routersquote:Op zondag 27 november 2005 18:30 schreef XL het volgende:
[..]
Serieus? Ik verkoop routers, we hebben 4 merken. Die kunnen het allemaal (wel allemaal A-merk). Daarnaast heb ik hands-on ervaring met twee andere merken, die kunnen het ook. Ik kan niet 1 merk opnoemen waarmee ik hands-on ervaring heb en waarmee het niet kan.
Nou is het risico van spullen verkopen dat je ervaring in het eigen prijssegment vergelijkt met de hele markt. Dat er moeilijk aan te komen is kan ik me niet voorstellen. We moeten het natuurlijk voor AudreyHepburn ook niet moeilijker maken dan het is.quote:Op zondag 27 november 2005 18:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik maak routers
Ik test dagelijks routers, van tientallen taiwanese ODMers. Materiaal wat gebruikt wordt door elke westerse router fabrikant. En NAT uitschakelen is zeker geen gemeengoed. Overigens begint het tegenwoordig wat vaker voor te komen.
Bij optie 2 van de 3 gaat het al fout. Ik ben naast de R&D verantwoordelijk voor de internationale support en helaas krijgt de klant zeer vaak verkeerd advies.quote:Op zondag 27 november 2005 18:43 schreef XL het volgende:
[..]
Nou is het risico van spullen verkopen dat je ervaring in het eigen prijssegment vergelijkt met de hele markt. Dat er moeilijk aan te komen is kan ik me niet voorstellen. We moeten het natuurlijk voor AudreyHepburn ook niet moeilijker maken dan het is.
3 opties:
1. Koop een accespoint
2. Koop een Draadloze router die je puur als accespoint kan gebruiken (de verkoper zal je helpen)
3. Koop Airport Express
1. Goed
2. Goed
3. Ietwat duur als je AirTunes niet gaat gebruiken.
Punt 2 via de speciaalzaak inderdaad.quote:Op zondag 27 november 2005 18:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bij optie 2 van de 3 gaat het al fout. Ik ben naast de R&D verantwoordelijk voor de internationale support en helaas krijgt de klant zeer vaak verkeerd advies.
Nu weet ik niet waar jij werkt, want bv bij de paradigits, alternates en andere speciaal zaken gaat het meestal wel goed.
Anyway, probeer optie 1 als goedkope oplossing, of optie 3 als mooiste oplossing, wees met optie 2 erg voorzichtig.
PBG4 15/1.67 CTOquote:Op zondag 27 november 2005 18:25 schreef Remzz het volgende:
[..]
Wat voor een Mac krijg je?
Wel hele opzichtige tvp
Waarschijnlijk is het al te laat, maar je had bij Apple gewoon het standaard geheugen moeten laten zitten en voor hetzelfde geld 1 GB bij kunnen kopen bij de willekeurige pc-boer.quote:Op zondag 27 november 2005 21:44 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
PBG4 15/1.67 CTO
1GB PC2-4200DDR2- 2x512 SO-DIM
80GB Ultra ATA Drive@5400rpm
SuperDrive DL (DVDąRW/CD-RW)
BkLit Keyboard/Mac OS-N
Airport Extreme Card & BT-N
11 mbit is een doorgeefsnelheid. Dat accesspoint geeft dus 11mbit aan data per seconde draadloos door. In de praktijk is dat ruim voldoende om snel te internetten. De standaard is tegenwoordig echter sneller.quote:Op maandag 28 november 2005 09:04 schreef AudreyHepburn het volgende:
Bedankt voor jullie advies !
Iemand zei iets over een goedkoop accespoint van ¤ 15,- die "slechts 11 mbit" had oid. Wat moet ik me daar precies bij voorstellen ? Zoveel weet ik nl niet van computers.. Ik kan aan die langharige nerd van me ook wel even vragen wat hij zou doen hier in mijn situatie, maar ik ben ieg erg blij met jullie waardevolle advies.
.
En dan nog, ik download geen films en draai geen DC ++ enzo, dus zo hard heb ik die extreme snelheid ook niet nodig.quote:Op maandag 28 november 2005 09:08 schreef XL het volgende:
[..]
11 mbit is een doorgeefsnelheid. Dat accesspoint geeft dus 11mbit aan data per seconde draadloos door. In de praktijk is dat ruim voldoende om snel te internetten. De standaard is tegenwoordig echter sneller.
dwz downloaden met 400 kB per seconde.quote:Op maandag 28 november 2005 09:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Hou er rekening mee dat 11Mbps in de praktijk effectief ronde 5 Mbps betekent.
Met het risico dat je al aan het herinstalleren bent, maar heb je al geprobeerd om op te starten met Command-V ingedrukt? Dan krijg je niet dat grijze scherm maar een "verbose" boot, wat zoveel betekent als dat hij een boel informatie op het scherm afdrukt over waar hij mee bezig is. Misschien dat je dan kunt zien waar het systeem blijft hangen...quote:Op zondag 27 november 2005 13:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, vreemd probleempje hier.
Op de iBook een software update melding voor 10.4.3 en JEE2 nogwat.
Ok, geinstalleerd en klaar. Na een kwartiertje ofzo het zwarte mededeling scherm dat de computer opnieuw opgestart moet worden, en nu staat hij al minutenlang op het grijze apple bootscherm.
Al een keer aan en uit gezet, maar hij komt (nog) niet voorbij het bootscherm. En nu?
Ik heb al een herinstal gedaan, met behoud van het vorige systeem zeg maar. Maar dit is prima info voor een eventuele volgende keer.quote:Op maandag 28 november 2005 16:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Met het risico dat je al aan het herinstalleren bent, maar heb je al geprobeerd om op te starten met Command-V ingedrukt? Dan krijg je niet dat grijze scherm maar een "verbose" boot, wat zoveel betekent als dat hij een boel informatie op het scherm afdrukt over waar hij mee bezig is. Misschien dat je dan kunt zien waar het systeem blijft hangen...
En dat alles omdat je upgrade deed naar 10.4.3?quote:Op maandag 28 november 2005 16:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb al een herinstal gedaan, met behoud van het vorige systeem zeg maar. Maar dit is prima info voor een eventuele volgende keer.
Maar een Powerbook wordt dan toch net iets te duur. iBook 14"quote:Op maandag 28 november 2005 17:36 schreef Furious het volgende:
Nu dus even studenten korting gaan gebruiken enzo.
Jaquote:Op maandag 28 november 2005 17:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En dat alles omdat je upgrade deed naar 10.4.3?![]()
Nouja, wat ik al zei, ik download amper, en al helemaal niet op mijn iBook. Draadloos internetten is gewoon voor in mijn bed mailen enzo.quote:Op maandag 28 november 2005 09:47 schreef XL het volgende:
[..]
dwz downloaden met 400 kB per seconde.
Lees: mp3-tje downloaden binnen 10 seconden uit de iTunes Music Store.
Dat had ik er nog bij kunnen zeggen, ik wist wel dat je het niet wilde weten. Maar vond het nodig om het nog even in 'gewone mensen taal' te zetten.quote:Op maandag 28 november 2005 20:50 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Nouja, wat ik al zei, ik download amper, en al helemaal niet op mijn iBook. Draadloos internetten is gewoon voor in mijn bed mailen enzo.
http://www.deadendsw.com/Products/webRemote.htmlquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:55 schreef Geqxon het volgende:
Nog een vraagje over iTunes:
Is het mogelijk om een PC waar iTunes op staat aan te sturen via mijn laptop? Ik heb hier een computer vol met mp3tjes aan een mooi setje speakers, en ik wil graag mijn laptop en normale computer als "afstandsbediening" gebruiken.
Grappig, ik heb laatst nog een SE30 naar de kringloopwinkel gebracht.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet start zijn SE 30 nog eens op uit puur sentiment en om Moose nog eens te horen...
" Arrrre you trrrying to fix the problem, orrr arrre you parrt of It? "
Blinq Blinq
:-)
[afbeelding]
gbr afk!quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:18 schreef Rock-shocker het volgende:
Godver mijn bookmarks bar in Safari is zojuist te klein geworden voor alle mappen
12 of 14 inch?quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:51 schreef super-muffin het volgende:
er komt een Mac bij hier.
een iBook.
Niet voor mij, maar toch. Weer een thuis
Raar, hij werkt alleen op OSX.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:56 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
http://www.deadendsw.com/Products/webRemote.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |