(zekerheidshalve: Weet je ondanks alle hectiek nog wel een beetje waarmee je bezig bent, en kom je tussen alle escapades door nog aan je eigenste ikje toe? Dat je jezelf niet voorbij skiet?quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:52 schreef Nadine26 het volgende:
Het is een roes die maakt dat ik me onaanraakbaar waan, onverwoestbaar bijna, maar misschien is dat wel een van de kenmerken van de roes.
Madame weet dit met even grote stelligheid als "1 + 1 = 2".quote:Op dinsdag 29 november 2005 02:23 schreef dvr het volgende:
Ik denk dat Gajus er van uitgaat dat Madame je allang in de smiezen heeft..![]()
Toen het begon leek het vooral iets fysieks. Daar kwam nog een schep geld overheen. Jullie hebben ook de ambitie gemeen om goed voor Nr.1 te zorgen. Zou die herkenning ook meespelen?quote:Op dinsdag 29 november 2005 02:11 schreef Nadine26 het volgende:
Ik moet me natuurlijk afvragen waarom ik eigenlijk op D. val. En of ik nog steeds op hem zou vallen als hij een warmvoelende dakdekker was. Of een poëtische badmeester. Of het vooral dáármee te maken heeft, met dat geld dus, en met zijn hele flamboyante levensstijl, of dat er meer achter steekt. (Liefde... of zo.)
Je hebt bij die Jezuieten toch een hoop opgestoken! Fascinerend.. Bestaat daar ook een boek over, "500 Jezuietenstreken voor een beter leven" of iets dergelijks, of vergt zulks echt jarenlange training?quote:Op dinsdag 29 november 2005 02:46 schreef Gajus het volgende:
De hypothetische vraagstelling biedt dan uitkomst: "Veronderstel dat D. mij zou (willen) verleiden, ... " .
Jij lijkt mij iemand die ook gelooft in Amerikaanse managementboeken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 02:58 schreef dvr het volgende:
.. Bestaat daar ook een boek over, "500 Jezuietenstreken voor een beter leven" of iets dergelijks, of vergt zulks echt jarenlange training?
Huilende meisjes laten mij nooit onberoerd ... maar ik ben een man.quote:Maar als Nadine het nou gewoon huilend opbiecht, zou Madame dan niet genegen zijn Nadine's eerlijkheid en loyaliteit juist in haar voordeel te interpreteren? Of is dat juist een zwaktebod?
Haha! Wat denk je wel?? Of nee, dat heb je net gezegd.quote:Op dinsdag 29 november 2005 03:25 schreef Gajus het volgende:
Jij lijkt mij iemand die ook gelooft in Amerikaanse managementboeken.
Het was louter badinerend bedoeld. Ik plaats een icoontje met terugwerkende kracht:quote:Op dinsdag 29 november 2005 03:36 schreef dvr het volgende:
Haha! Wat denk je wel?? Of nee, dat heb je net gezegd.
Nee, daar geloof ik juist niet in.
Onder het trefwoord "jezuïetenstreek" zul je weinig bruikbaars vinden. Immers, deze term wordt gebezigd door de 'geachte' opponenten.quote:
In die time proven Jezuïetenstreken daarentegen wél. Ik ga toch eens op onderzoek.
bron: http://www.klassieken.nl/(...)525/typeofpage=30186quote:De Spaanse jezuïet Baltasar Gracián publiceerde in 1647 een machiavellistische handleiding voor de omgang met mensen. Deze cynische, achristelijke, alleen voor de intellectuele elite bestemde verzameling praktische leefregels beïnvloedde in de loop der eeuwen enkele van de meest vooraanstaande West-Europese schrijvers: La Rochfoucauld, Voltaire, Stendhal, Nietzsche en Schopenhauer (die een in 1862 verschenen Duitse vertaling van het Handorakel maakte).
<Gniffel> Dank voor de tip, ik ga morgen kijken!quote:Op dinsdag 29 november 2005 04:03 schreef Gajus het volgende:
Onder het trefwoord "jezuïetenstreek" zul je weinig bruikbaars vinden. Immers, deze term wordt gebezigd door de 'geachte' opponenten.
Da's mij te optimistisch, hoor.quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:40 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar daar hoef je toch niet zo verdrietig bij te kijken..? Ik vind: elke vorm van zinsvervoering is er één.![]()
Nee, helaas. Ik doe aan fulltime dienstverlening voor/ met / rond Madame, die voor enkele dagen op zakenreis is vertrokken.quote:Op woensdag 30 november 2005 07:31 schreef Martel het volgende:
Doet onze dagboekanierster inmiddels aan full time dienstverlening voor / met / rond D.?![]()
Ik zag al een gezonde maaltijdsalade staan. Jammer dat ik de ingrediënten niet in huis heb.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:50 schreef Oblivion het volgende:
Daar hebben we een heel forum voor, Nadine: Culinesse à gogo![]()
Succes!![]()
Nee! Ik kom helemaal niet aan mijn eigenste ikje toe, ik kom alleen maar toe aan de eigenste ikjes van drie hyperactieve & dolgedraaide kinderen die om chocoladeijs schreeuwen ("Ja, pak maar...") of om taaitaaipoppetjes ("Pak maar...") of om nóg een glas cola ("PAK MAAR!") en ik ben sinds vanochtend zeven uur al twee keer op school geweest en twee keer bij de oppasmoeder en twee keer bij het voetbalveld en... en... en... nu moet ik ook nog koken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 02:39 schreef dvr het volgende:
(zekerheidshalve: Weet je ondanks alle hectiek nog wel een beetje waarmee je bezig bent, en kom je tussen alle escapades door nog aan je eigenste ikje toe? Dat je jezelf niet voorbij skiet?).
Wat Nadine niet heeft, geeft FOK!quote:Op woensdag 30 november 2005 16:57 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik zag al een gezonde maaltijdsalade staan. Jammer dat ik de ingrediënten niet in huis heb.![]()
En de ellende is dat Madame, Anne-Sophie voor intimi, een huishoudster in dienst heeft die het culinaire gedeelte van het huishouden voor haar rekening neemt. Maar, heel gek, de huishoudster heeft deze week vrijaf gekregen. "Ach," zei Madame, "dat lukt jou toch wel? De kinderen eten weinig bijzonders, dat lukt jou wel."![]()
Ik heb het nog simpeler opgelost. Het eten wordt aan huis bezorgd. Door een aardige Thaise meneer die wel kan koken.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:17 schreef Oblivion het volgende:
Wat Nadine niet heeft, geeft FOK!
Nou hup een topic openen in CUL en mensen willen je echt wel helpen...![]()
Beetje de ingredienten wat je allemaal in huis hebt, en dan in elkaar flansen!![]()
quote:Op woensdag 30 november 2005 17:11 schreef Nadine26 het volgende:
en... en... en... nu moet ik ook nog koken.![]()
Of ik thee wilde zetten, vroeg Madame langs haar neus weg. En oh, nu ik er toch was: kon ik haar koffer vast in de achterbak van de terreinwagen laden?quote:Op dinsdag 29 november 2005 02:46 schreef Gajus het volgende:
Madame weet dit met even grote stelligheid als "1 + 1 = 2".
Je krijgt deze week de gelegenheid de duurzaamheid van je moederlijke instincten te beproeven. Vermenigvuldig je inspanning van deze week met een factor 1000 en je krijgt een schatting voor de inspanning van het echte moederschap.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:42 schreef Nadine26 het volgende:
... als fulltime huismoeder ...
De dames hadden geen haast om jouw rol te bespreken, met het vooruitzicht van een autorit met zijn tweetjes.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:16 schreef Nadine26 het volgende:
... ging ik in de leeshoek zitten, een eindje bij de twee vriendinnen vandaan. Discreet, maar ...
... sketch voor twee dames ...
Hier manifesteert zich een strijdlustige Madame Anne-Sophie.quote:"Maar Anne-Sophie, dat laat jij toch niet gebeuren?"
"Natuurlijk niet, voor wie zie je me aan?" klonk het plotseling nijdig. …
Ehhh.....quote:
Altijd nog beter dan Jim Beam...quote:Op donderdag 1 december 2005 18:56 schreef Vivi het volgende:
Anyway, mijn ex heet ook JB (Al was dat afgeleid van het iets ordinairdere Jan Bernard).
Rothschild...quote:Op donderdag 1 december 2005 12:26 schreef dagboek het volgende:
Oproep voor Nadine,
Wij (uitgeverij Rothschild en Bach) zouden graag een complete versie van dagboek van een kindermeisje ontvangen. Kan dat? Wees zo goed om het te mailen naar katrien@rothschildenbach.nl
Met vriendelijke groet.
Ik kan het toch veranderen...?quote:Op donderdag 1 december 2005 17:41 schreef Hihat het volgende:
Da's dan wel weer een verrassende wending...
Was trouwens wel een mooie naam voor Madame geweest.... Katrien Rotschildenbach.
Ja!quote:Op donderdag 1 december 2005 18:56 schreef Vivi het volgende:
En btw, is die tuinman een beetje lekker?
Geen idee.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:16 schreef JAM het volgende:
En, hoe zit het met Rothschild en Bach, Nadine?
Nee.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:39 schreef Martel het volgende:
Nog steeds geïnteresseerd in het fulltime moederschap?![]()
Ja, deze uitgeverij is onlangs opgericht. Zie: http://www.rothschildenbach.nl/over.asp .quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:36 schreef Nadine26 het volgende:
Wat denk jij? (Zouden ze echt bestaan? Met zo'n naam?)
quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:32 schreef Nadine26 het volgende:
Niemand mag het weten, zegt D. Dat ik met hem meega. Tegen Madame de Rothschildenbach moet ik zeggen dat ik mijn kindermeisjeswerkzaamheden een weekje zal staken omdat ik 'op reis ga met mijn ouders', zo heeft D. bekokstoofd. ...
Dat word geen " Desperate housewifes " crossover dusquote:Op vrijdag 2 december 2005 00:00 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja!![]()
(Als je valt op zeventigjarigen in een tuinbroek, bedoel ik)
Het woord "eng" comes to mindquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:43 schreef Hihat het volgende:
[..]
http://www.rothschildenbach.nl/result-over.asp?id=Gottlieb
Hoe kun je de moeder van je kinderen zoiets toewensen?quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:32 schreef Nadine26 het volgende:
"Kim, mijn vrouw, de rest van de wereld. ... Wat mij betreft donderen ze met z'n allen in een liftkoker, dat zou lekker opruimen ... "
Dat doet hij ook niet daadwerkelijk, hij kan op deze manier een affaire hebben met Nadine en toch altijd weer terugkeren naar Madamequote:Op vrijdag 2 december 2005 23:05 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hoe kun je de moeder van je kinderen zoiets toewensen?![]()
Hunkerend naar een toilet in China?quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:32 schreef Nadine26 het volgende:
... ik ga naar Shanghai!
Dat staat symbool voor de bezoedeling van het burgerlijkequote:Op zondag 4 december 2005 03:32 schreef cioran63 het volgende:
Wat is dat toch met die keukens.
Ja, daar zeg je wat. Verdomd. U bent een goede psycholoog. De gore keuken. Jaja, dat is een punt.quote:Op zondag 4 december 2005 03:34 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat staat symbool voor de bezoedeling van het burgerlijke
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |