abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:56:56 #1
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_32565580
Goedenmiddag,

Ik heb een vraag.

Ik heb 2 jaar geleden voor mijn oude werkgever een 3 daagse cursus gedaan, en deze gehaald. daarbij kreeg ik op persoonlijke titel een getuigschrift/diploma. nu ruim 2 jaar later ben ik weg bij dat bedrijf om allerlei redenen die het daglicht niet kunnen verdragen, maar dat terzijde.

Omdat mijn vader me altijd heeft geleerd: "kritiek hebben is makkelijk, maar probeer het eerst maar eens beter te doen" ben ik met die wijsheid in mijn hoofd dus onlangs mijn eigen bedrijf begonnen.

Het ziet er allemaal erg goed uit, maar je raad het al, ik heb dat diploma/getuigschrift nodig om mijn werk goed te kunnen doen, en mijn oude werkgever wil mij die niet geven uiteraard, alhoewel ik die op persoonlijke titel behaald heb.

Wat kan ik het beste doen? Ik zit te denken aan een profesionele brief, maar zoals jullie wellicht zien, mijn nederlands is allerbelaberst.

Graag wat hulp in deze.

JP
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:58:29 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32565626
Wat zegt je werkgever dan; 'nee, die krijg je niet van ons' . Knappe directeur als ie jou van je legitiem behaalde diploma af kan houden.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:59:38 #3
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_32565662
Kun je niet een kopie vragen bij de instelling waar je je diploma hebt gehaald?
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:59:57 #4
46231 johnplayer
pi_32565673
Het is ook niet echt een standaard goed lopend bedrijf zeg maar.....
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:00:25 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32565688
Hoe kan het dat je ex-werkgever het origineel heeft? Dat houd je toch zelf en een kopie gaat in je personeelsdossier?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:01:22 #6
46231 johnplayer
pi_32565727
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:59 schreef Mauro het volgende:
Kun je niet een kopie vragen bij de instelling waar je je diploma hebt gehaald?
Heb ik dus al gedaan, maar omdat het toen de tijd zeer hectisch was. is die instelling dat vergeten.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:03:11 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32565774
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:01 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Heb ik dus al gedaan, maar omdat het toen de tijd zeer hectisch was. is die instelling dat vergeten.
Nou, dan ga je er toch weer achteraan? Dat ze het alsnog doen?
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:04:22 #8
46231 johnplayer
pi_32565812
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:00 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan het dat je ex-werkgever het origineel heeft? Dat houd je toch zelf en een kopie gaat in je personeelsdossier?
Dat is juist het probleem, men denkt dat ze het recht hebben om alles te doen wat ze willen. Dus het officiele pasje wat bij het diploma zit krijg je wel mee (waarvan ze verwachten dat je die bij ontslag inleverd. wat ik uiteraard niet heb gedaan). maar het origineel houden ze zelf. een copietje krijg je niet eens.

Personeel is daar gelijk aan niets. vandaar dat ik weg ben gegaan en het zelf beter ga proberen te doen.
pi_32565815
Beetje een raar verhaal dit, verder wat Lienekien zegt...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:11:11 #10
46231 johnplayer
pi_32566045
Tja, het is een erg raar verhaal.....

Ik heb net dat ontslag nummer gebeld, van ontslag.nl en die hebben mij verteld dat ze het in princiepe gewoon moeten overhandigen omdat het op persoonlijke titel is behaald.
maar er staat verder niets in de wet. dus daar kan ik in een brief niet naar refereren.
pi_32566156
Waarom kun je zonder dat A4-tje je werk niet goed doen. Wil je het aan de muur hangen om vertrouwen bij klanten te wekken? Of heb je het nodig om ergens een vergunning voor te krijgen?

NG
GIRO 800800
pi_32566738
Bij welk opleidings instituut heb je je diploma gehaald? Dan stuur je daar een brief naar toe dat je je diploma wilt hebben, dan merk je snel genoeg waar je die moet halen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:39:47 #13
46231 johnplayer
pi_32567023
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:14 schreef Notoire_Gek het volgende:
Waarom kun je zonder dat A4-tje je werk niet goed doen. Wil je het aan de muur hangen om vertrouwen bij klanten te wekken? Of heb je het nodig om ergens een vergunning voor te krijgen?

NG
Het gaat om een Aanstelling Verkeersregelaar, hier heb je een diploma voor nodig en een pasje (die je bij je moet hebben tijdens je werkzaamheden) dit diploma heb je nodig om te kunnen bewijzen dat je officieel verkeersregelaar bent. en dit fax je naar het betreffende politiecorps en die stellen jou dan weer aan. tot nu toe is het me gewoon gelukt met de gegevens die er op het pasje staan, maar er komt uiteraard een keer dat iemand een copie van mijn diploma wil zien.

en die instelling waar ik de cursus heb gedaan weet er alles van. die hebben ook hun best voor me gedaan.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:42:07 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32567096
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:39 schreef johnplayer het volgende:

[..]

(...)
en die instelling waar ik de cursus heb gedaan weet er alles van. die hebben ook hun best voor me gedaan.
Wees 'ns concreet: kunnen zij je een duplicaat geven of een verklaring dat je de opleiding hebt behaald?

Je kunt ook overwegen om een advocaat een brief te laten sturen naar je ex-werkgever.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:44:20 #15
46231 johnplayer
pi_32567157
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wees 'ns concreet: kunnen zij je een duplicaat geven of een verklaring dat je de opleiding hebt behaald?

Je kunt ook overwegen om een advocaat een brief te laten sturen naar je ex-werkgever.
Nee dat kunnen ze niet (dacht dat ik dat al in mn text verteld had. die man is speciaal op zondagavond voor mij aan het zoeken geweest..

en een advocaat, ok. maar daar heb je centjes voor nodig. en die heb ik niet echt in mijn investeringsplan opgenomen.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:47:26 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32567236
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:44 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Nee dat kunnen ze niet (dacht dat ik dat al in mn text verteld had. die man is speciaal op zondagavond voor mij aan het zoeken geweest..

en een advocaat, ok. maar daar heb je centjes voor nodig. en die heb ik niet echt in mijn investeringsplan opgenomen.
Ik snap het nog steeds niet. Wat is de reden dat het opleidingsinstituut je geen duplicaat of verklaring kan afgeven?

Advocaat kost geld. Maar de opleiding opnieuw volgen ook.
pi_32567249
Certificaat is op persoonlijke titel gehaald, houd in dat je je advocaat niet in je investeringsplan van je bedrijf hoeft op te nemen omdat het persoonlijk is. jij vs je ex en niet je ex vs jouw bedrijf. Tsjek even met je verzekeringsinstantie of je een rechtsbijstandsverzekering hebt dan krijg je (een deel van ) je kosten vergoed. Tevens is het dom dat je totaal niets hebt ontvangen aan bewijs van je diploma... weer een les voor de volgende keer.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:56:14 #18
46231 johnplayer
pi_32567500
Is zeker een wijze les,

Ik zal nog eens uitleggen van dat opleidings instituut.

die hebben op stel en sprong (op het bedrijf van mn oude werkgever zelf) die cursus gegeven. en de diploma's daar ondertekend en achtergelaten. en hebben door de hectiek zelf geen copies gemaakt. ik heb dat instituut en die leraar meerdere malen aan de lijn gehad. Hij baalde er best wel van.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:56:35 #19
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32567512
Wat heb je als reden gekregen dat je je diploma niet terug krijgt?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:58:45 #20
46231 johnplayer
pi_32567567
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:56 schreef TrenTs het volgende:
Wat heb je als reden gekregen dat je je diploma niet terug krijgt?
Ze vinden dat ze die niet hoeven te geven. Tja, en ik ga natuurlijk vol de concurentie strijd aan, en als mijn bedrijf goed gaat lopen (wat overigens wel alle schijn heeft) dan volgen er meer ex-collega's. dus ze zijn best bang voor me.

dus vandaar mijn vraag, wat kan ik in een goede brief zetten, om ze een beetje te dwingen om dat ding op te sturen.
pi_32567595
Kan je geen aangifte doen bij de politie?
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:03:16 #22
46231 johnplayer
pi_32567688
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:59 schreef Rapaille het volgende:
Kan je geen aangifte doen bij de politie?
Ik weet haast zeker dat als de arbeidsinspectie en FIOD daar een kijkje gaan nemen, dat ze het dan heel zwaar krijgen.

Maar ik zal nooit en te nimmer iets of iemand erbij naaien, want dan val ik in hun werkwijze en dat is juist iets wat ik verafschuw.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:07:43 #23
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_32567815
quote:
Ze vinden dat ze die niet hoeven te geven.
Uh, dat is toch geen reden? Dat is alleen een herhaling van de weigering. Wat voor belang hebben zij er nou bij om jou dat ding niet te geven?
iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:09:04 #24
46231 johnplayer
pi_32567849
Om mij dwars te zitten uiteraard. ik ben nu hun belangrijkste concurent.

En ik ken al hun personeels leden goed. (omdat ik wel fatsoenlijk met mensen om kan gaan)
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:14:46 #25
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_32568029
Ah, op die fiets. Nou, dan heb je volgens mij getuigen nodig die zouden willen verklaren dat jij dat diploma hebt gehaald en dat je ex-baas het getuigschrift heeft. Dan zou er wel een mouw aan te passen moeten zijn.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:18:39 #26
46231 johnplayer
pi_32568154
Politie Groningen, Politie Amsterdam en dus de mensen van het opleidingsinstituut weten dat ik dat diploma heb, ik heb al deze mensen al benaderd. en zetten ook hun vraagtekens erbij. dus dat zit wel goed.
pi_32568245
als beginnend ondernemer klink je niet heel erg zeker, hup doe aangifte en laat de politie het afregelen. tijd is geld, en jij mot dat papiertje hebben!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:28:10 #28
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32568439
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:58 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Ze vinden dat ze die niet hoeven te geven. Tja, en ik ga natuurlijk vol de concurentie strijd aan, en als mijn bedrijf goed gaat lopen (wat overigens wel alle schijn heeft) dan volgen er meer ex-collega's. dus ze zijn best bang voor me.

dus vandaar mijn vraag, wat kan ik in een goede brief zetten, om ze een beetje te dwingen om dat ding op te sturen.
Je kunt gewoon in de brief zetten -die je aangetekend verstuurt- dat je de diploma binnen een week verwacht te ontvangen omdat je anders gedwongen ziet gerechtelijke stappen nemen.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:31:04 #29
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_32568538
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:28 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Je kunt gewoon in de brief zetten -die je aangetekend verstuurt- dat je de diploma binnen een week verwacht te ontvangen omdat je anders gedwongen ziet gerechtelijke stappen nemen.
Juist, en voor iedere verloren dag stel je hun aansprakelijk voor gedorven inkomsten a 150 euro per dag of zoiets?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:33:29 #30
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32568624
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Juist, en voor iedere verloren dag stel je hun aansprakelijk voor gedorven inkomsten a 150 euro per dag of zoiets?
Dat kan altijd nog in een latere brief als hier geen respons op komt. Nooit meteen als je kruit verschieten.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:37:33 #31
46231 johnplayer
pi_32568736
Nee inderdaad, maar ik ben niet thuis in zulke zaken
Bedankt voor dit. is een goed advies.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:45:49 #32
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32568993
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:37 schreef johnplayer het volgende:
Nee inderdaad, maar ik ben niet thuis in zulke zaken
Bedankt voor dit. is een goed advies.
Je kunt hier toch wel een simpel briefje voor opstellen?
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:45:50 #33
65960 sanger
pi_32568994
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:33 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Dat kan altijd nog in een latere brief als hier geen respons op komt. Nooit meteen als je kruit verschieten.
Kan eventueel ook nog

Misschien een idee om erin te zetten dat je kosten zult gaan moeten maken om een kopie van het diploma op te vragen. Die zul je op hun verhalen bla bla bla.

Dan schrikken ze misschien van het feit dat je hoe dan ook wel aan een diploma kunt komen. Een beetje bluf is weleens goed.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:50:40 #34
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32569154
Je moet niet te beginnen over kosten. Hij heeft het recht aan zijn kant, zeggen dat hij verwacht dat-ie z'n diploma binnen 7 werkdagen in zijn bezit heeft is meer dan genoeg. Nooit tegen de haren in gaan strijken als dat niet hoeft, dan zetten zij ook de kont tegen de krib.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:51:58 #35
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_32569206
Hou ons hier evt. op de hoogte van de vorderingen succes d'r mee

Tenzij je ex-baas ook op Fok! zit
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:57:02 #36
46231 johnplayer
pi_32569351
ik houd jullie zeker op de hoogte......
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:31:08 #37
65960 sanger
pi_32570424
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:50 schreef TrenTs het volgende:
Je moet niet te beginnen over kosten. Hij heeft het recht aan zijn kant, zeggen dat hij verwacht dat-ie z'n diploma binnen 7 werkdagen in zijn bezit heeft is meer dan genoeg. Nooit tegen de haren in gaan strijken als dat niet hoeft, dan zetten zij ook de kont tegen de krib.
Ik bedoel in een eventuele 2de brief.

Op de 1 of andere manier verwacht ik niet dat de eerste brief veel uit zal halen.
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:41:17 #38
46231 johnplayer
pi_32570723
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik bedoel in een eventuele 2de brief.

Op de 1 of andere manier verwacht ik niet dat de eerste brief veel uit zal halen.
Neej ikzelf ook niet. maar wat ik wel weet is dat ze daar slecht tegen goed opgestelde brieven kunnen. ze begrijpen die namelijk niet.
  zaterdag 26 november 2005 @ 09:23:09 #39
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32589389
Verkeersregelaar? Zit daar brood in?

Ik dacht altijd dat dat gedaan werd door politiemensen, maar je kunt daar dus als zelfstandige werk
in vinden? Of heb ik nu iets anders voor ogen. Ik denk dus aan iemand die met zijn of haar armen
staat te zwaaien teneinde het verkeer op drukke kruispunten (waar geen stoplicht werkt) in goede
banen te leiden. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de inhoud van die cursus van je....

Hand omhoog betekent stoppen, wenken met je hand betekent dat er weer een rij mag rijden?

En ik kom eigenlijk ook meteen op de volgende vraag, als een verkeersregelaar dan geen politieagent
is, ben ik dan verplicht zijn of haar aanwijzingen op te volgen? Een bekeuring kunnen jullie niet geven!!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  zaterdag 26 november 2005 @ 09:35:07 #40
8428 Racemol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_32589448
Ik zou wel eens willen weten wat je 'eigen' bedrijf doet op het gebied van verkeersregelaar?

En hoe kan jij nu al de grootste concurrent zijn van je ex werkgever? Als je net begint en je bent NU al de grootste concurent dan is er toch écht iets mis.. Ik ben helemaal in de war na het lezen van dit topic!
Wat een onzin, een signature..
pi_32589594
Mochten ze na een tweede brief nog niet over de brug komen, zou ik beslag laten leggen door een deurwaarder.
pi_32589819
Kun je van je ex-werkgever niet op papier krijgen dat ze dat certificaat niet willen geven? Heb je in ieder geval wel iets om mee aan te tonen dat er een certificaat is en je hebt dat pasje nog.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_32589881
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 09:35 schreef Racemol het volgende:
Ik zou wel eens willen weten wat je 'eigen' bedrijf doet op het gebied van verkeersregelaar?

En hoe kan jij nu al de grootste concurrent zijn van je ex werkgever? Als je net begint en je bent NU al de grootste concurent dan is er toch écht iets mis.. Ik ben helemaal in de war na het lezen van dit topic!
Ach, als TS daadwerkelijk direct in concurrentie met zijn werkgever is gegaan, dan is dat diploma het minste van zijn zorgen zodra er een advocaat aan te pas komt...
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 26 november 2005 @ 16:30:23 #44
46231 johnplayer
pi_32597248
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 10:18 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ach, als TS daadwerkelijk direct in concurrentie met zijn werkgever is gegaan, dan is dat diploma het minste van zijn zorgen zodra er een advocaat aan te pas komt...
Nou valt mee hoor,

een klein beetje opheldering:

zei zijn nu nog de enigste en dus grootste in deze groeiende buisness.

ik kom onder hun vleugels vandaan, omdat ik daar (net als de rest) geschofeerd ben.
Ik heb de stap genomen om een tegenactie te ondernemen, en meer van hun (ex-) werknemers komen kijken of ik geen betere baas voor ze ben, een aangezien ze mij nauwlettend volgen....

en ja, het negeren van een aanwijzing van een verkeersregelaar kost ¤95.00.

mocht je meer info willen, moet je mn site maar checken.

maar die brieven lijkt me een goed idee,

PS, ik heb overigens nooit iets getekend waarin stond dat ik niet voor mezelf mocht beginnen, en/of onder hun klanten mocht gaan shoppen.....
  zaterdag 26 november 2005 @ 16:32:33 #45
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32597299
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:11 schreef johnplayer het volgende:
Tja, het is een erg raar verhaal.....

Ik heb net dat ontslag nummer gebeld, van ontslag.nl en die hebben mij verteld dat ze het in princiepe gewoon moeten overhandigen omdat het op persoonlijke titel is behaald.
maar er staat verder niets in de wet. dus daar kan ik in een brief niet naar refereren.
Er staat verder niets in de wet........ Wat dacht je van het eigendomsrecht? Een diploma door een persoon gehaald en op naam van die persoon kan toch nooit eigendom worden van zijn werkgever?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32597745
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 16:30 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Nou valt mee hoor,

<KNIP>

PS, ik heb overigens nooit iets getekend waarin stond dat ik niet voor mezelf mocht beginnen, en/of onder hun klanten mocht gaan shoppen.....
Dat hoeft ook niet: er is genoeg jurisprudentie dat een werknemer die concurrentie aan gaat met zijn werkgever of klanten meeneemt daarmee in strijd met 'goed werknemerschap' handelt en daarom schadeplichtig is.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 26 november 2005 @ 17:00:11 #47
46231 johnplayer
pi_32597935
Hmm, wacht even:

Dus wat je zegt is: dat ik zowiezo niet onder hun klanten mag gaan zitten?
Ook niet als ik die klanten vrijblijvend een offerte stuur?

(officieel op de letter van de regel, ben ik hun concurent niet, maar dat terzijde)
pi_32597993
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 17:00 schreef johnplayer het volgende:
Hmm, wacht even:

Dus wat je zegt is: dat ik zowiezo niet onder hun klanten mag gaan zitten?
Ook niet als ik die klanten vrijblijvend een offerte stuur?
Ja, dat is wat ik zeg. Nu geef je aan dat zij de enige zijn en dat zou betekenen dat je niet buiten hen om zou kunnen werken. Dat zou weer een rechtvaardiging kunnen zijn om wel concurrentie aan te gaan, maar in beginsel geldt juist wanneer je als zelfstandige werkt, maar zelfs ook wanneer je voor een andere werkgever werkt, dat het benaderen van klanten van je ex-werkgever strijdig met genoemd arbeidsrechtsbeginsel is c.q. kan zijn.
  zaterdag 26 november 2005 @ 17:06:43 #49
46231 johnplayer
pi_32598109
Hmmm, ok. lastig dus.

Maar dan nog wil ik wel graag mijn diploma terug, en kan ik mij dan beroepen op eigendomsrecht?
pi_32598581
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 17:06 schreef johnplayer het volgende:
Hmmm, ok. lastig dus.

Maar dan nog wil ik wel graag mijn diploma terug, en kan ik mij dan beroepen op eigendomsrecht?
Je kunt je erop beroepen dat je ex-werkgever onrechtmatig handelt omdat hij zonder enig rechtmatig doel het diploma wil houden.
pi_32600585
Tijdje terug had ik het er met onze personeelsfunctionaris om, maar het geven van een getuigschrift is verplicht, je mag overigens zelf het getuigschrift schrijven en dan door het bedrijf laten tekenen heb ik begrepen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:15:34 #52
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32601076
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:03 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Ik weet haast zeker dat als de arbeidsinspectie en FIOD daar een kijkje gaan nemen, dat ze het dan heel zwaar krijgen.

Maar ik zal nooit en te nimmer iets of iemand erbij naaien, want dan val ik in hun werkwijze en dat is juist iets wat ik verafschuw.
eh gast .... dit is gewoon fuckin diefstal. Zij naaien jouw, niet andersom. Ga gewoon naar de politie.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:15:47 #53
46231 johnplayer
pi_32601084
Ja, das bij ontslag. dit gaat over een behaald diploma
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:18:05 #54
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32601141
heb je het ondertussen al?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:19:38 #55
46231 johnplayer
pi_32601174
Dat diploma nog niet. heb de brief nog niet af
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:19:49 #56
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32601177
waarom heb je het ze eigenlijk verteld dat je hun concurrent ging worden?
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:21:32 #57
46231 johnplayer
pi_32601220
dat heb ik niet gedaan
daar zijn ze zelf achter gekomen, na een maand nadat ik de website had gelanceerd, ze waren not amused, ze hebben me er op een smerige manier uitgewerkt, en dit zeker niet verwacht.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:23:23 #58
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32601252
het zou me niks verbazen als dat andere bedrijf jou diploma ondertussen al door de versnipperaar heeft gehaald, weet het haast wel zeker.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:25:02 #59
46231 johnplayer
pi_32601295
daar komen we snel genoeg achter dan. denk het zelf overigns niet hoor
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:25:31 #60
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32601306
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap het nog steeds niet. Wat is de reden dat het opleidingsinstituut je geen duplicaat of verklaring kan afgeven?
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:26:06 #61
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32601318
heb je bij dat bedrijf nog vrinden/mensne met wie je het goed kan vinden. misschien dat die het ana je kunnen geven.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:28:01 #62
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32601362
achteraf praten heb je niks aan weet ik maar het blijft raar dat je al een website online had terwijl je het diplomaatje nog niet eens "echt" in je bezit had.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:28:05 #63
46231 johnplayer
pi_32601366
Ik weet zelfs in welke map het zit, op welk kantoor en bij wie.
pi_32601392
Schandalig. Ik zou eerst een brief sturen (zoals gemeld) en dan een advocaat inschakelen als ze niet meewerken. In ieder geval dreigen in je brief dat je 'gerechterlijke stappen' gaat ondernemen.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:30:33 #65
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32601417
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:28 schreef johnplayer het volgende:
Ik weet zelfs in welke map het zit, op welk kantoor en bij wie.
is dit geen mogelijke oplossing? bel de typemiep die bij de mappen kan direct op of zij eventjes een papiertje uit je mapje wilt halen. Dan kom jij even langs om het op te halen.

Of anders een goeie ex collega op dat kantoor

De directie is van de concurrentie misschien op de hoogte. de typegeiten niet

weet je .... Je toont zelf zo weinig initiatief om het terug te krijgen
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:34:31 #66
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32601477
nogmaals: als zij worden genaaid als uitvloeisel van dit akkefietje is dat hun eigen schuld. Jij wilt je rechtmatige eigendom terug. Hun naaien is niet jou doel. Als dat echter een uitvloeisel is van jou actie dan let it be. Hun zorgen
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:37:52 #67
46231 johnplayer
pi_32601540
nog een Pikant detail.....

die Tiepmiep, is mn ex..........

en daar op kantoor (10 man) weet iedereen er van.

maar met stroop vang je meer vliegen dan met azijn, dus daarom kwam ik hier om te vragen wat ik het best kan doen.
pi_32601928
ben je lid van een vakbond?
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:56:43 #69
46231 johnplayer
pi_32601992
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:54 schreef raptorix het volgende:
ben je lid van een vakbond?
Nee, was wel makkelijker geweest.
pi_32602014
Ik zou in jouw geval zo snel mogelijk conservatoir beslag (proberen te) laten leggen en dan via de rechter het ding vorderen.

Kost een paar centen, maar dan weet je zeker dat, wanneer je er recht op hebt volgens de rechter, je het ding ook krijgt en hij niet alsnog versnipperd wordt ofzo.
pi_32602079
Komen er daar klanten over de vloer? Je kant natuurlijk heisa gaan maken op moment dat er klanten binnen zijn, werkt erg goed
pi_32602101
TVP, is er niet iemand ff om te kopen die het ff pakt?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:56:03 #73
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32603519
je weet waar hij ligt! gewoon IRL er heen gaan en er om vragen, dan kunnen ze niet weigeren

het is altijd makkelijker om te weigeren via de telefoon of een brief te negeren. Als jij daar staat wordt het voor hun moeilijker
pi_32603773
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:57 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik zou in jouw geval zo snel mogelijk conservatoir beslag (proberen te) laten leggen en dan via de rechter het ding vorderen.

Kost een paar centen, maar dan weet je zeker dat, wanneer je er recht op hebt volgens de rechter, je het ding ook krijgt en hij niet alsnog versnipperd wordt ofzo.
Wordt bij conservatoir beslag dat ding uit de feitelijke macht van de ex werkgever gehaald, of krijgt die te horen dat die er niets meer mee mag doen?
Indien het laatste speelt dan is het, ondanks die uitgegeven centen, geen enkele grantie.Indien de baas er bij kan kan dat ding altijd door de versnipperaar, hooguit krijgt die daarna een "foei" te horen. TS heeft daarmee zijn papiertje nog niet terug
pi_32603995
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 21:04 schreef frederik het volgende:

[..]

Wordt bij conservatoir beslag dat ding uit de feitelijke macht van de ex werkgever gehaald, of krijgt die te horen dat die er niets meer mee mag doen?
Het beslag dient ter bescherming die de voorzitter van de rechtbank nodig acht. Bij een papier zal dat toch vaak inhouden dat dit door de deurwaarder meegenomen wordt.
  donderdag 1 december 2005 @ 11:46:22 #76
46231 johnplayer
pi_32722181
Even een Update:
Ik heb een aangetekende brief gestuurd waarin ik redelijkerwijs verlang dat men mijn diploma binnen 7 dagen terugstuurd, en ook dat ze het openstaande vakantiegeld van zo rond de ¤200,- terugstorten.
Als men niet reageerd zal ik verdere stappen moeten nemen, ik heb daarom zojuist een advocaat gesproken, die het een hele rare zaak vindt.

JP
  donderdag 1 december 2005 @ 11:49:11 #77
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_32722239
Prima actie van je!
  donderdag 1 december 2005 @ 11:50:26 #78
46231 johnplayer
pi_32722281
Dank u, ik heb dit ook nooit eerder gedaan, maar dankzij jullie hulp, kom ik dr wel
  donderdag 1 december 2005 @ 11:53:52 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32722375
Toch een advocaat, goed zo. Houd ons op de hoogte.
pi_32722398
Wel flauw dat ze op deze manier het brood uit je mond willen stoten. Zijn wel erg onzeker daar...
  donderdag 1 december 2005 @ 12:14:44 #81
46231 johnplayer
pi_32722869
Nou, ik denk dat ze daar erg veel reageren door emoties. en zoals we allemaal weten, kunnen emoties het beeld een beetje vervormen.

Maar ik hou jullie zeker op de hoogte.
  donderdag 1 december 2005 @ 13:03:17 #82
65960 sanger
pi_32723980
ben benieuwd
  donderdag 1 december 2005 @ 17:34:54 #83
46231 johnplayer
pi_32731058
Nou, ik heb de bevestiging binnen dat mijn brief ontvangen is, alléén is hij niet ondertekend door de geadresseerde, kan dat het verhaal in de weg staan, dat de geadresseerde dus alsnog zegt, "ik heb die brief nog nooit ontvangen" of maakt het niet uit, omdat er iemand voor getekend heeft die wel in de organisatie werk?
pi_32731113
Als je hem aangetekend verstuurd hebt dan mag alleen de geadresseerde of een gemachtigde daarvoor tekenen. Dus dat is mi een bewijs dat de organisatei die brief ontvangen heeft.
  donderdag 1 december 2005 @ 17:38:10 #85
46231 johnplayer
pi_32731151
dus het kan wel zijn dat diegene die hem heeft getekend gewoon gemachtigd is. en hoeft er niets aan de hand te zijn?
pi_32733683
Yep, ik moest vroeger ook wel eens de post ophalen voor mijn bedrijf. Je hebt dan een machtiging nodig om dat aangetekende stuk te halen. Eigenlijk hetzelfde als jij iets aangetekend krijgt, dan kun je het alleen met een legitimatiebewijs of een machtiging van jou ophalen.
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:01:20 #87
65960 sanger
pi_32748610
Dat er een handtekening staat van iemand van dat bedrijf betekent dat het bedrijf van die brief op de hoogte is. Ze kunnen nooit zeggen dat de brief niet is ontvangen. Dat wil nog niet zeggen dat de brief goed terecht gaat komen! Echter kunnen ze dat niet als excuus naar voren brengen, jij hebt namelijk niks te maken met hun interne organisatie en de gebrekken ervan.
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:25:05 #88
46231 johnplayer
pi_32860788
Nou, dag 6 is nu bezig, ik heb vandaag bij het gemeentehuis mijn Verklaring omtrent Inkomen en vermogen laten afstempelen, nu maar even de advocaat bellen.
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:44:39 #89
65960 sanger
pi_32861291
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:25 schreef johnplayer het volgende:
Nou, dag 6 is nu bezig, ik heb vandaag bij het gemeentehuis mijn Verklaring omtrent Inkomen en vermogen laten afstempelen, nu maar even de advocaat bellen.
Keep us posted zou ik zeggen!
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:53:28 #90
46231 johnplayer
pi_32861514
Dat doe ik zeker, de post van vandaag moet ook nog komen, daar wacht ik nog even op. ijdele hoop ik weet het.

Ik zag trouwens dat ze het loon ook met een halve euro per uur hadden verlaagd, dat mag toch ook zomaar niet?
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:04:48 #91
65960 sanger
pi_32861790
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:53 schreef johnplayer het volgende:
Dat doe ik zeker, de post van vandaag moet ook nog komen, daar wacht ik nog even op. ijdele hoop ik weet het.

Ik zag trouwens dat ze het loon ook met een halve euro per uur hadden verlaagd, dat mag toch ook zomaar niet?
Nee natuurlijk mag dat niet, ik zou sowieso naar die advocaat gaan, en dan meteen het hele verhaal uitleggen. Misschien dat het meer indruk maakt als hij een briefje schrijft voor je.
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:06:55 #92
46231 johnplayer
pi_32861844
Dat was ik zeker ook van plan. er loopt zowiezo nog een rechtzaak tegen die gasten, dus ik zal vragen of hij dan contact wil of kan opnemen met die andere advocaat.
dit slaat nergens op.
pi_32863824
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:06 schreef johnplayer het volgende:
Dat was ik zeker ook van plan. er loopt zowiezo nog een rechtzaak tegen die gasten, dus ik zal vragen of hij dan contact wil of kan opnemen met die andere advocaat.
dit slaat nergens op.
Als je toch nog een zaak hebt lopen, kun je dit dan daar niet meenemen ?
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:33:34 #94
65960 sanger
pi_32864032
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:25 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Als je toch nog een zaak hebt lopen, kun je dit dan daar niet meenemen ?
Ik denk dat TS een zaak van een ander bedoeld?!
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:37:50 #95
46231 johnplayer
pi_32864143
Is inderdaad de zaak van een ander. en ik geloof dat er nog een paar staan te wachten om wat dingen te gaan doen. maar dat zijn geruchten hoor. maar ik verwacht dat het een schaap - dam verhaal kan gaan worden.

Ik heb inderdaad al een lijstje gemaakt met zaken die ik aan mijn advocaat wil meegeven.

Maandag om 11:00 heb ik de afspraak.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:30:53 #96
46231 johnplayer
pi_32949427
Updatje, van de vorige rechtzaak hebben ze een brief gekregen waarin ondermeer verplicht werd gesteld dat ze het diploma terug zouden geven aan de rechtmatige eigenaar (oud collega)

Dus dat neem ik maandag mooi even mee.
pi_32949454
Staat er niets in het werkcontract over dezelfde soort werkzaamheden binnen een bepaalde regio van je oude werkgever? Wij hebben dat onderwerp wel eens op school besproken. Voor de rest is dat diploma van jou toch?
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:34:19 #98
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32949487
ben je nog naar de politie gegaan?

hoeveel gaat het jou kosten qua geld van bijvoorbeeld advocaat of zo?
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:44:21 #99
46231 johnplayer
pi_32949685
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:32 schreef Integrity het volgende:
Staat er niets in het werkcontract over dezelfde soort werkzaamheden binnen een bepaalde regio van je oude werkgever? Wij hebben dat onderwerp wel eens op school besproken. Voor de rest is dat diploma van jou toch?
Ik heb geen contract getekend, dus daar kunnen ze me niet op pakken. en officieel doe ik andere werkzaamheden. en ja dat diploma is van mij.
En concurentie beding is heel moeilijk om mee om te gaan.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:52:12 #100
46231 johnplayer
pi_32949877
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:34 schreef McCarthy het volgende:
ben je nog naar de politie gegaan?

hoeveel gaat het jou kosten qua geld van bijvoorbeeld advocaat of zo?
Nou politie kan daar niets doen.

En advocaat kost niet zo erg veel voor mij, ik heb een bewijs van onvermogen.
pi_32949953
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:03 schreef johnplayer het volgende:

Dat is toch niet er bij naaien? Ze overtreden de wet en maken zich daarmee schuldig aan oneerlijke concurrentie, alle reden om ze aan te pakken lijkt me.
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:05:53 #102
46231 johnplayer
pi_32950188
Ik ga maandag gewoon met mn advocaat praten...... kijk en als hij nou zegt dat het beter is om er een halt toe te roepen, tja.... dan ben ik ook gewoon een dienaar van de wet.
  maandag 12 december 2005 @ 14:30:48 #103
46231 johnplayer
pi_33014327
Nou, vandaag bij mn advocaat geweest. hij gaar een brief opstellen.

- teruggave van dat diploma.
-vakantiegeld vanaf de periode dat ik begonnen ben.
-en 2 en een halve maand inkomsten derving.

dat is maar het begin.
pi_33014380
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:30 schreef johnplayer het volgende:
Nou, vandaag bij mn advocaat geweest. hij gaar een brief opstellen.

- teruggave van dat diploma.
-vakantiegeld vanaf de periode dat ik begonnen ben.
-en 2 en een halve maand inkomsten derving.

dat is maar het begin.
en waar gaan jullie mee dreigen?; aanklacht?
  maandag 12 december 2005 @ 14:35:41 #105
46231 johnplayer
pi_33014439
Dreigen?

zover zijn we nog niet, eerst een brief sturen. ik denk gerecht. aangezien ze al 1 zaak verloren hebben met dezelfde zaken. mag ik aannemen dat ze het wel serieus nemen
  maandag 12 december 2005 @ 14:42:45 #106
65960 sanger
pi_33014630
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:35 schreef johnplayer het volgende:
Dreigen?

zover zijn we nog niet, eerst een brief sturen. ik denk gerecht. aangezien ze al 1 zaak verloren hebben met dezelfde zaken. mag ik aannemen dat ze het wel serieus nemen
Nu maar afwachten wat de reactie op die brief zal zijn. Als ze echt kwaad willen kunnen ze zelfs spelen dat het diplome weg is. Oftewel verzondern per post, oh is het nooit aangekomen? Bewijs jij dan maar eens dat ze het nog wel hebben.

Dat vakantiegeld sta je zo en zo sterk tenzij in je arbeidsovereenkomst staat dat het in je loon is opgenomen. En inkomstenderving zou ik niets van verwachtten, je werkt gewoon en dat zullen hun waarschijnlijk kunnen bewijzen ook.

Niettemin goeie zaak! Ben benieuwd!
  maandag 12 december 2005 @ 15:31:14 #107
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33015973
je had gewoon daar naar binnen moeten lopen, direct naar de typemiep bij de mappen waar je diploma in zit.
pi_33019259
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:42 schreef sanger het volgende:
Oftewel verzondern per post, oh is het nooit aangekomen? Bewijs jij dan maar eens dat ze het nog wel hebben.
Aangetekend verzonden? Nee? Dan blijft de bewijslast bij hun liggen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:25:54 #109
46231 johnplayer
pi_33343466
Nou, even weer een update, ze hebben het vakantie geld van die laatste 3 maanden betaald, ik weet niet of het komt door de brief die ik heb gestuurd, of door 1 van mn advocaat, maar daar heb ik nog geen copie van, dus dat weet ik niet.

wat ik wel weet is dat een andere oud collega, hen gesommeerd (of hoe je dat schrijft) onm het geld over te maken binnen 5 werkdagen, dat is toen zelfs telefonisch overgemaakt.

en tegen andere oud collega's liegen ze over get feit dat ze die eerste rechtzaak al verloren hebben, waar een bedrag van boven de 20.000 gemoeid was.
dus we denken dat ze hem een beetje beginnen te knijpen.
pi_33496407
update?
  donderdag 29 december 2005 @ 10:10:02 #111
46231 johnplayer
pi_33497326
quote:
Op donderdag 29 december 2005 08:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
update?
Nou, same oll, Mn advocaat is er even een weekje tussenuit.

Maar een collega van mij, die hetzelfde meemaakt, heeft gisteren ook een advocaat in de arm genomen.
Ze hebben hem zelfs beschuldigd van diefstal (portofoons en mag-lites) en die handel twv ¤900.00 dat is toch van de ratten? iemand beschuldigen van diefstal zonder enige reden?
nu willen ze die 900 euro van zn laatste loon inhouden?

Dus, advocaat nummer 3.....
pi_33497634
Mooi bedrijf man
  donderdag 29 december 2005 @ 10:30:27 #113
46231 johnplayer
pi_33497694
quote:
Op donderdag 29 december 2005 10:26 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Mooi bedrijf man
Tja ach.......
pi_33497841
het hele personeelsbestand loopt dadelijk naar jou over man
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  donderdag 29 december 2005 @ 11:07:43 #115
46231 johnplayer
pi_33498546
quote:
Op donderdag 29 december 2005 10:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
  donderdag 29 december 2005 @ 11:23:28 #116
65960 sanger
pi_33498962
quote:
Op donderdag 29 december 2005 10:38 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Inclusief directie......dan kun jij op je luie reet gaan zitten rentenieren
pi_33499182
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Inclusief directie......dan kun jij op je luie reet gaan zitten rentenieren
Zijn nu net niet de lui die je wilt hebben... Wat je wel kan doen is anoniem een brief in de krant laten zetten met de praktijken van dit bedrijf
  donderdag 29 december 2005 @ 11:34:00 #118
65960 sanger
pi_33499267
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:30 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Zijn nu net niet de lui die je wilt hebben... Wat je wel kan doen is anoniem een brief in de krant laten zetten met de praktijken van dit bedrijf
Indd en dan CC naar de Arbodienst ofzow.
  donderdag 29 december 2005 @ 11:38:47 #119
46231 johnplayer
pi_33499373
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Indd en dan CC naar de Arbodienst ofzow.
Er staat een hoop te gebeuren, kijk ik wil alléén mn diploma hebben, mijn (ex) - nieuwe collega hebben ze echt getergd tot op het bot, die gaat alles uithalen wat hij kan.
ik kijk toe en glimlach...

Ik spreek nu trouwens ook oude opdrachtgevers van dat bedrijf, die komen ook wat meer terug van hun, zeker nu ze weten dat er een goed alternatief is.
  donderdag 29 december 2005 @ 11:44:55 #120
65960 sanger
pi_33499540
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:38 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Er staat een hoop te gebeuren, kijk ik wil alléén mn diploma hebben, mijn (ex) - nieuwe collega hebben ze echt getergd tot op het bot, die gaat alles uithalen wat hij kan.
ik kijk toe en glimlach...

Ik spreek nu trouwens ook oude opdrachtgevers van dat bedrijf, die komen ook wat meer terug van hun, zeker nu ze weten dat er een goed alternatief is.
Dat diploma zal voornamelijk een kwestie van tijd zijn. Misschien dat je ook nog iets van misgelopen opdrachten kunt claimen ofzow??

PS Je website ziet er goed uit!
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:18:22 #121
46231 johnplayer
pi_34255223
Even een update:
Ik heb vandaag eindelijk bericht gekregen van de raad van rechtsbijstand. Het is me toegewezen, dus ik heb minimale kosten aan mn advocaat. ik ga er dus vanuit dat hij of morgen en anders volgende week wek een brief gaat sturen naar de desbetreffende mensen.

@ Sanger, Thnx
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:00:10 #122
46231 johnplayer
pi_34724885
Goed:

Mijn advocaat heeft een brief opgesteld en opgestuurd, waarin hij aangeeft dat binnen een week dat diploma terug moet zijn en dat ze het achterstallige loon moeten terugbetalen.
dit was afgelopen dinsdag, dus ik ben erg benieuwd.
pi_34784956
spannend!!
pi_34785041
Dus als ik het kort mag samenvatten:
Het niet willen versturen van de diploma en het nog niet overmaken van 200¤ heeft geleid tot:
Onder rechtmatige dwang:
- versturen van diploma
- het overmaken van die 200¤
- en het overmaken van 2½ maand misgelopen inkomsten
(- eventuele advocaat kosten?)

Ik neem aan dat de kosten van de advocaat grotendeels door ex-werkgever vergoed worden?(omdat jij al een gedeelte, al dan niet klein, zelf heb moeten bekostigen?) ... totaal een aardig kostenplaatje... wat door 2 simpele acties voorkomen had kunnen worden....

Voor het eerst dat ik zoiets lees, dat behaalde diploma's niet gegeven worden!?
  maandag 6 februari 2006 @ 09:20:19 #125
46231 johnplayer
pi_34785987
quote:
Op maandag 6 februari 2006 06:17 schreef Dragonetti het volgende:
Dus als ik het kort mag samenvatten:
Het niet willen versturen van de diploma en het nog niet overmaken van 200¤ heeft geleid tot:
Onder rechtmatige dwang:
- versturen van diploma
- het overmaken van die 200¤
- en het overmaken van 2½ maand misgelopen inkomsten
(- eventuele advocaat kosten?)

Ik neem aan dat de kosten van de advocaat grotendeels door ex-werkgever vergoed worden?(omdat jij al een gedeelte, al dan niet klein, zelf heb moeten bekostigen?) ... totaal een aardig kostenplaatje... wat door 2 simpele acties voorkomen had kunnen worden....

Voor het eerst dat ik zoiets lees, dat behaalde diploma's niet gegeven worden!?
Weet je wat het grappige is, ze zeggen dus gewoon, "Onze naam staat ook op dat diploma"....
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:25:04 #126
46231 johnplayer
pi_34945815
Ik kreeg vandaag via mijn advocaat een brief terug van mijn oude werkgever.

Boordevol spelfouten.

De eerste keer toen ik hem las had ik iets van,
De 2e keer meer van
en nu denk ik van,

Ik kom later wel wat terug op de inhoud, komt er opneer dat ik een leugenaar ben ed.
  maandag 13 februari 2006 @ 11:51:24 #127
65960 sanger
pi_35030810
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:25 schreef johnplayer het volgende:
Ik kreeg vandaag via mijn advocaat een brief terug van mijn oude werkgever.

Boordevol spelfouten.

De eerste keer toen ik hem las had ik iets van,
De 2e keer meer van
en nu denk ik van,

Ik kom later wel wat terug op de inhoud, komt er opneer dat ik een leugenaar ben ed.
Dat jij een leugenaar bent is nog geen reden voor hun om jouw diploma niet terug te geven.
  maandag 13 februari 2006 @ 11:59:19 #128
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35031018
heb je hem nou nog niet terug? Waarom ben je er niet gewoon IRL heen gegaan. "ik wil mijn diploma"
pi_35031939
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:59 schreef McCarthy het volgende:
heb je hem nou nog niet terug? Waarom ben je er niet gewoon IRL heen gegaan. "ik wil mijn diploma"
Inderdaad. Gewoon revindiceren die handel. Kijk in de wet bij art. 5:2 BW.

Of pretendeert jouw werkgever ook enig recht op dat diploma?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35032427
Bijna 3 maanden verder en nog steeds geen diploma, ik denk dat McCarthy's methode sneller werkt....
  maandag 13 februari 2006 @ 14:13:35 #131
46231 johnplayer
pi_35035539
Vandaag mijn advocaat aan de lijn gehad. ook hij moest lachen om die brief, maar ik heb 3 getuigen, waaronder dus dat opleidingsinstituut die zeggen dat dat certifcaat/diploma er gewoon is.

De reden waarom het dus zo lang duurt is omdat ik een advocaat van onvermogen heb, en die moet eerst goedgekeurd worden door de raad van rechtsbijstand ed. dus nu gaat het vrij vlot allemaal.

Maar volgens mijn oude werkgever begeef ik mij op "glad eis" en willen ze zich beroepen op "goed werknemersschap" nou gaf mijn advocaat dat dat nu totaal niet aan de orde is en een beetje bangmakerij is van hun kant.
pi_35036258
Kom op zeg... dit loopt nu al half jaar... Of jij doet iets niet goed, of je word echt onwijs aan het lijntje gehouden...
  maandag 13 februari 2006 @ 14:38:40 #133
46231 johnplayer
pi_35036454
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:33 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Kom op zeg... dit loopt nu al half jaar... Of jij doet iets niet goed, of je word echt onwijs aan het lijntje gehouden...
De eerste aangetekende brief heb ik gestuurd op 1 dec.

Daarna heb ik een advocaat geraadpleegd en een bewijs van onvermogen aangevraagd.

Die is goedgekeurd op 20 januari.

en sindsdien is mijn advocaat begonnen
pi_35037157
is ook al bijna een maand, moet het allemaal zo lang duren? Je bent straks bijna een jaar verder
  maandag 13 februari 2006 @ 15:21:25 #135
46231 johnplayer
pi_35038144
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:57 schreef Mangoworks2002 het volgende:
is ook al bijna een maand, moet het allemaal zo lang duren? Je bent straks bijna een jaar verder
Valt wel mee toch, heen en weer gestuur van papieren. duurt altijd lang.
  maandag 13 februari 2006 @ 15:29:59 #136
12079 koele
The Koeler, the better
pi_35038539
TS, deed jij je werk vroeger vanaf de bovenheigraaf?
  maandag 13 februari 2006 @ 15:31:13 #137
46231 johnplayer
pi_35038592
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:29 schreef koele het volgende:
TS, deed jij je werk vroeger vanaf de bovenheigraaf?
Dat zegt me niet zoveel? waar ligt dat?
  maandag 13 februari 2006 @ 15:38:12 #138
12079 koele
The Koeler, the better
pi_35038861
dan zal het wel niet, het bedrijf dat ik bedoel is gevestigd aan de bovenheigraaf...
  maandag 13 februari 2006 @ 15:41:25 #139
46231 johnplayer
pi_35038990
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:38 schreef koele het volgende:
dan zal het wel niet, het bedrijf dat ik bedoel is gevestigd aan de bovenheigraaf...
Zegt me zo niets, wat dan die zijn ook van zulke praktijken?

Maar je begrijpt uiteraard dat ik hier niet dat bedrijf met naam en toenaam ga noemen.
  maandag 13 februari 2006 @ 15:45:54 #140
12079 koele
The Koeler, the better
pi_35039186
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:41 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Zegt me zo niets, wat dan die zijn ook van zulke praktijken?

Maar je begrijpt uiteraard dat ik hier niet dat bedrijf met naam en toenaam ga noemen.
daarom noemde ik alleen een straatnaam, een simpel knik ( ) was voldoende... aan je woonplaats te zien was het goed mogelijk...
  maandag 13 februari 2006 @ 15:47:55 #141
46231 johnplayer
pi_35039282
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:45 schreef koele het volgende:

[..]

daarom noemde ik alleen een straatnaam, een simpel knik ( ) was voldoende... aan je woonplaats te zien was het goed mogelijk...
Ja ok, maar dan nog lijkt het mij gezien het feit van de lopende zaken niet verstandig om zoiets toe te geven zeg maar.
  maandag 13 februari 2006 @ 15:53:31 #142
12079 koele
The Koeler, the better
pi_35039531
prima...
pi_35042385
wat een soap zeg...
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:06:10 #144
46231 johnplayer
pi_37946217
Nou, de dagvaarding is den eindelijk de deur uit.

Mn advocaat is een tijdje uit de roulatie geweest, maar nu moet het dan maar gebeuren.

Jaaropgaaf heb ik ook niet gekregen van die gasten.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:20:41 #145
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_37946725
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:06 schreef johnplayer het volgende:
Nou, de dagvaarding is den eindelijk de deur uit.

Mn advocaat is een tijdje uit de roulatie geweest, maar nu moet het dan maar gebeuren.

Jaaropgaaf heb ik ook niet gekregen van die gasten.
jammer dat het zo moet, maar op deze manier krijg je je gelijk ook wel
pi_37952453
6maanden werk om 1 diploma terug te krijgen
Denk dat daar naar binnen lopen een paar maanden terug, toch het makkelijkst geweest was
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:07:04 #147
46231 johnplayer
pi_37952525
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:04 schreef Blerfaap het volgende:
6maanden werk om 1 diploma terug te krijgen
Denk dat daar naar binnen lopen een paar maanden terug, toch het makkelijkst geweest was
Niet helemaal, maar dat is een compleet ander verhaal.....
pi_37952630
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:07 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Niet helemaal, maar dat is een compleet ander verhaal.....
heb et topic ff doorgelezen en begrijp dat het niet helemaal makkelijk is, maar lijkt me toch wel snelle rte moeten kunnen dan dat het nu gaat.
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:11:43 #149
46231 johnplayer
pi_37952659
advocaat is een tijdje uit de roulatie geweest, en ikzelf was drukkr met mn eigen zaak.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:18:39 #150
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_37992398
toch wel aandoenlijk hoe weinig werkgevers ex-werknemers met ondernemende plannen in de wielen proberen te rijden, terwijl de markt groot genoeg is als er *nu pas* twee bedrijven van zijn in Nederland

ik sluit me aan bij bovenstaande en zou gewoon een keer met je advocaat erbij naar binnen lopen en de persoon in kwestie, die die map met diploma heeft, aanspreken en dat ding opeisen; wat zou die ex-werkgever ertegen willen doen, de politie bellen?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_37992945
hoeveel moeite kost het om dat diploma nog een keer te halen?
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:51:08 #152
46231 johnplayer
pi_39351757
update: Kreeg zojuist mijn jaaropgaaf 2005 aangetekend binnen.

zo mn advocaat eens bellen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:52:02 #153
65960 sanger
pi_39351788
Heb je hem nou nog niet!
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:54:04 #154
46231 johnplayer
pi_39351855
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:52 schreef sanger het volgende:
Heb je hem nou nog niet!
Neen......

Vraag me btw af, kan ik nu nog belasting aangifte doen? of is het daar te laat voor?
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:56:50 #155
65960 sanger
pi_39351957
Kan tot 5 jaar later
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:57:54 #156
46231 johnplayer
pi_39351984
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:56 schreef sanger het volgende:
Kan tot 5 jaar later
Ok, dus ik kan no gewoon aangifte 2005 zonder verdere gevolgen gaan doen?
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:07:39 #157
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_39352256
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:04 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem, men denkt dat ze het recht hebben om alles te doen wat ze willen. Dus het officiele pasje wat bij het diploma zit krijg je wel mee (waarvan ze verwachten dat je die bij ontslag inleverd. wat ik uiteraard niet heb gedaan). maar het origineel houden ze zelf. een copietje krijg je niet eens.

Personeel is daar gelijk aan niets. vandaar dat ik weg ben gegaan en het zelf beter ga proberen te doen.
b.o.s.c.h... toevallig??

contact met ze opnemen, vriendelijk verzoeken het des betreffende document te overdrachen. mocht dat niet gebeuren ben je genoodzaakt het te escaleren naar je advocaat en alle gederfde inkomsten op hun te verhalen.

The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_39353410
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:07 schreef Stuiter_en_Co het volgende:

[..]
b.o.s.c.h... toevallig??

contact met ze opnemen, vriendelijk verzoeken het des betreffende document te overdrachen. mocht dat niet gebeuren ben je genoodzaakt het te escaleren naar je advocaat en alle gederfde inkomsten op hun te verhalen.
Heb jij het topic wel gelezen
pi_39360100
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:07 schreef Stuiter_en_Co het volgende:

[..]

b.o.s.c.h... toevallig??

Overdrachen?
Escaleren naar je advocaat?

pardon?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 24 juli 2006 @ 18:49:24 #161
46231 johnplayer
pi_40140395
Zo, uitspraak is geweest, en 3 keer raden wie er heeft gewonnen.

Ze zijn (zoals verwacht) niet opkomen dagen, dus de vorderingen zijn aan mij toegewezen.
  maandag 24 juli 2006 @ 19:06:21 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40140779
Hè, hè. Gefeliciteerd.
  maandag 24 juli 2006 @ 19:25:43 #163
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_40141371
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:49 schreef johnplayer het volgende:
Zo, uitspraak is geweest, en 3 keer raden wie er heeft gewonnen.

Ze zijn (zoals verwacht) niet opkomen dagen, dus de vorderingen zijn aan mij toegewezen.
mooi zo
  maandag 24 juli 2006 @ 22:42:03 #164
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_40147850
Gefeliciteerd Johnieboy En heb je ook een dwangsom gekregen voor het geval ze niet mee willen werken?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 24 juli 2006 @ 22:52:54 #165
46231 johnplayer
pi_40148274
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:42 schreef Arnold_fan het volgende:
Gefeliciteerd Johnieboy En heb je ook een dwangsom gekregen voor het geval ze niet mee willen werken?
¤250,- per dag
  dinsdag 25 juli 2006 @ 08:55:31 #166
65960 sanger
pi_40157569
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:52 schreef johnplayer het volgende:

[..]

¤250,- per dag
Als ze het nu nog even 100 dagen rekken heb je ook geen krediet meer nodig bij de bank.

Was er overigens wel een advocaat van hun kant? En is het toegewezen als verstekvonnis? Oftewel hebben ze nog 14 dagen om in beroep te gaan?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:19:16 #167
46231 johnplayer
pi_40157888
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 08:55 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ze het nu nog even 100 dagen rekken heb je ook geen krediet meer nodig bij de bank.

Was er overigens wel een advocaat van hun kant? En is het toegewezen als verstekvonnis? Oftewel hebben ze nog 14 dagen om in beroep te gaan?
Het is bij verstek toegewezen, maar ik zie niets over een beroep ofzo staan.

De dwangsommen hebben een maximum van 5000 euro, dus dat zou 20 dagen zijn. en er staat dat dat ingaat 8 dagen na de betekening van het vonnis.

Dus we wachten maar weer eens af.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:59:01 #168
65960 sanger
pi_40158604
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:19 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Het is bij verstek toegewezen, maar ik zie niets over een beroep ofzo staan.

De dwangsommen hebben een maximum van 5000 euro, dus dat zou 20 dagen zijn. en er staat dat dat ingaat 8 dagen na de betekening van het vonnis.

Dus we wachten maar weer eens af.
Het vonnis zal dus over 14 dagen betekend worden, oftewel onherroepelijk. Tot die tijd zal de gedaagde nog in beroep kunnen.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:01:44 #169
46231 johnplayer
pi_40158663
Het verstekvonnis is geweest op 21 juni, en afgegeven op 19 juli.

Dus is dat moment nu niet voorbij?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:40:04 #170
65960 sanger
pi_40159551
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:01 schreef johnplayer het volgende:
Het verstekvonnis is geweest op 21 juni, en afgegeven op 19 juli.

Dus is dat moment nu niet voorbij?
Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ga er maar vanuit dat ze niet reageren overigens.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:54:30 #171
46231 johnplayer
pi_40159941
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ga er maar vanuit dat ze niet reageren overigens.
Daar was ik zowiezo niet van uit gegaan, dus we wachten maar weer rustig af, hoop dat ik dat diploma nu in de bus krijg.

Jaaropgaaf had ik al wel teruggekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')