abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:56:56 #1
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_32565580
Goedenmiddag,

Ik heb een vraag.

Ik heb 2 jaar geleden voor mijn oude werkgever een 3 daagse cursus gedaan, en deze gehaald. daarbij kreeg ik op persoonlijke titel een getuigschrift/diploma. nu ruim 2 jaar later ben ik weg bij dat bedrijf om allerlei redenen die het daglicht niet kunnen verdragen, maar dat terzijde.

Omdat mijn vader me altijd heeft geleerd: "kritiek hebben is makkelijk, maar probeer het eerst maar eens beter te doen" ben ik met die wijsheid in mijn hoofd dus onlangs mijn eigen bedrijf begonnen.

Het ziet er allemaal erg goed uit, maar je raad het al, ik heb dat diploma/getuigschrift nodig om mijn werk goed te kunnen doen, en mijn oude werkgever wil mij die niet geven uiteraard, alhoewel ik die op persoonlijke titel behaald heb.

Wat kan ik het beste doen? Ik zit te denken aan een profesionele brief, maar zoals jullie wellicht zien, mijn nederlands is allerbelaberst.

Graag wat hulp in deze.

JP
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:58:29 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32565626
Wat zegt je werkgever dan; 'nee, die krijg je niet van ons' . Knappe directeur als ie jou van je legitiem behaalde diploma af kan houden.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:59:38 #3
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_32565662
Kun je niet een kopie vragen bij de instelling waar je je diploma hebt gehaald?
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:59:57 #4
46231 johnplayer
pi_32565673
Het is ook niet echt een standaard goed lopend bedrijf zeg maar.....
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:00:25 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32565688
Hoe kan het dat je ex-werkgever het origineel heeft? Dat houd je toch zelf en een kopie gaat in je personeelsdossier?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:01:22 #6
46231 johnplayer
pi_32565727
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:59 schreef Mauro het volgende:
Kun je niet een kopie vragen bij de instelling waar je je diploma hebt gehaald?
Heb ik dus al gedaan, maar omdat het toen de tijd zeer hectisch was. is die instelling dat vergeten.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:03:11 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32565774
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:01 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Heb ik dus al gedaan, maar omdat het toen de tijd zeer hectisch was. is die instelling dat vergeten.
Nou, dan ga je er toch weer achteraan? Dat ze het alsnog doen?
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:04:22 #8
46231 johnplayer
pi_32565812
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:00 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan het dat je ex-werkgever het origineel heeft? Dat houd je toch zelf en een kopie gaat in je personeelsdossier?
Dat is juist het probleem, men denkt dat ze het recht hebben om alles te doen wat ze willen. Dus het officiele pasje wat bij het diploma zit krijg je wel mee (waarvan ze verwachten dat je die bij ontslag inleverd. wat ik uiteraard niet heb gedaan). maar het origineel houden ze zelf. een copietje krijg je niet eens.

Personeel is daar gelijk aan niets. vandaar dat ik weg ben gegaan en het zelf beter ga proberen te doen.
pi_32565815
Beetje een raar verhaal dit, verder wat Lienekien zegt...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:11:11 #10
46231 johnplayer
pi_32566045
Tja, het is een erg raar verhaal.....

Ik heb net dat ontslag nummer gebeld, van ontslag.nl en die hebben mij verteld dat ze het in princiepe gewoon moeten overhandigen omdat het op persoonlijke titel is behaald.
maar er staat verder niets in de wet. dus daar kan ik in een brief niet naar refereren.
pi_32566156
Waarom kun je zonder dat A4-tje je werk niet goed doen. Wil je het aan de muur hangen om vertrouwen bij klanten te wekken? Of heb je het nodig om ergens een vergunning voor te krijgen?

NG
GIRO 800800
pi_32566738
Bij welk opleidings instituut heb je je diploma gehaald? Dan stuur je daar een brief naar toe dat je je diploma wilt hebben, dan merk je snel genoeg waar je die moet halen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:39:47 #13
46231 johnplayer
pi_32567023
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:14 schreef Notoire_Gek het volgende:
Waarom kun je zonder dat A4-tje je werk niet goed doen. Wil je het aan de muur hangen om vertrouwen bij klanten te wekken? Of heb je het nodig om ergens een vergunning voor te krijgen?

NG
Het gaat om een Aanstelling Verkeersregelaar, hier heb je een diploma voor nodig en een pasje (die je bij je moet hebben tijdens je werkzaamheden) dit diploma heb je nodig om te kunnen bewijzen dat je officieel verkeersregelaar bent. en dit fax je naar het betreffende politiecorps en die stellen jou dan weer aan. tot nu toe is het me gewoon gelukt met de gegevens die er op het pasje staan, maar er komt uiteraard een keer dat iemand een copie van mijn diploma wil zien.

en die instelling waar ik de cursus heb gedaan weet er alles van. die hebben ook hun best voor me gedaan.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:42:07 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32567096
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:39 schreef johnplayer het volgende:

[..]

(...)
en die instelling waar ik de cursus heb gedaan weet er alles van. die hebben ook hun best voor me gedaan.
Wees 'ns concreet: kunnen zij je een duplicaat geven of een verklaring dat je de opleiding hebt behaald?

Je kunt ook overwegen om een advocaat een brief te laten sturen naar je ex-werkgever.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:44:20 #15
46231 johnplayer
pi_32567157
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wees 'ns concreet: kunnen zij je een duplicaat geven of een verklaring dat je de opleiding hebt behaald?

Je kunt ook overwegen om een advocaat een brief te laten sturen naar je ex-werkgever.
Nee dat kunnen ze niet (dacht dat ik dat al in mn text verteld had. die man is speciaal op zondagavond voor mij aan het zoeken geweest..

en een advocaat, ok. maar daar heb je centjes voor nodig. en die heb ik niet echt in mijn investeringsplan opgenomen.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:47:26 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32567236
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:44 schreef johnplayer het volgende:

[..]

Nee dat kunnen ze niet (dacht dat ik dat al in mn text verteld had. die man is speciaal op zondagavond voor mij aan het zoeken geweest..

en een advocaat, ok. maar daar heb je centjes voor nodig. en die heb ik niet echt in mijn investeringsplan opgenomen.
Ik snap het nog steeds niet. Wat is de reden dat het opleidingsinstituut je geen duplicaat of verklaring kan afgeven?

Advocaat kost geld. Maar de opleiding opnieuw volgen ook.
pi_32567249
Certificaat is op persoonlijke titel gehaald, houd in dat je je advocaat niet in je investeringsplan van je bedrijf hoeft op te nemen omdat het persoonlijk is. jij vs je ex en niet je ex vs jouw bedrijf. Tsjek even met je verzekeringsinstantie of je een rechtsbijstandsverzekering hebt dan krijg je (een deel van ) je kosten vergoed. Tevens is het dom dat je totaal niets hebt ontvangen aan bewijs van je diploma... weer een les voor de volgende keer.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:56:14 #18
46231 johnplayer
pi_32567500
Is zeker een wijze les,

Ik zal nog eens uitleggen van dat opleidings instituut.

die hebben op stel en sprong (op het bedrijf van mn oude werkgever zelf) die cursus gegeven. en de diploma's daar ondertekend en achtergelaten. en hebben door de hectiek zelf geen copies gemaakt. ik heb dat instituut en die leraar meerdere malen aan de lijn gehad. Hij baalde er best wel van.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:56:35 #19
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32567512
Wat heb je als reden gekregen dat je je diploma niet terug krijgt?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:58:45 #20
46231 johnplayer
pi_32567567
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:56 schreef TrenTs het volgende:
Wat heb je als reden gekregen dat je je diploma niet terug krijgt?
Ze vinden dat ze die niet hoeven te geven. Tja, en ik ga natuurlijk vol de concurentie strijd aan, en als mijn bedrijf goed gaat lopen (wat overigens wel alle schijn heeft) dan volgen er meer ex-collega's. dus ze zijn best bang voor me.

dus vandaar mijn vraag, wat kan ik in een goede brief zetten, om ze een beetje te dwingen om dat ding op te sturen.
pi_32567595
Kan je geen aangifte doen bij de politie?
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:03:16 #22
46231 johnplayer
pi_32567688
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:59 schreef Rapaille het volgende:
Kan je geen aangifte doen bij de politie?
Ik weet haast zeker dat als de arbeidsinspectie en FIOD daar een kijkje gaan nemen, dat ze het dan heel zwaar krijgen.

Maar ik zal nooit en te nimmer iets of iemand erbij naaien, want dan val ik in hun werkwijze en dat is juist iets wat ik verafschuw.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:07:43 #23
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_32567815
quote:
Ze vinden dat ze die niet hoeven te geven.
Uh, dat is toch geen reden? Dat is alleen een herhaling van de weigering. Wat voor belang hebben zij er nou bij om jou dat ding niet te geven?
iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:09:04 #24
46231 johnplayer
pi_32567849
Om mij dwars te zitten uiteraard. ik ben nu hun belangrijkste concurent.

En ik ken al hun personeels leden goed. (omdat ik wel fatsoenlijk met mensen om kan gaan)
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:14:46 #25
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_32568029
Ah, op die fiets. Nou, dan heb je volgens mij getuigen nodig die zouden willen verklaren dat jij dat diploma hebt gehaald en dat je ex-baas het getuigschrift heeft. Dan zou er wel een mouw aan te passen moeten zijn.
iedereen is uniek behalve ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')