Toen ik dit las, begon ik echt te twijfelen aan de goede intenties van F. Kuipers van deze HBO opleiding.quote:LEEUWARDEN - Samir A., de terreurverdachte waar het Openbaar Ministerie en de AIVD jacht op maken, is welkom als student op de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. Bestuursvoorzitter F. Kuipers van de school heeft dat deze week in het blad van de hogeschool gezegd, schrijft de Volkskrant vrijdag.
Onlangs werd bekend dat Samir voorlopig niet meer mag verschijnen op de Hogeschool Leiden waar hij chemie studeerde. De school vond de aanwezigheid van de 17-jarige jongeman een bedreiging van de openbare veiligheid. Samir zit op het moment achter de tralies. Als hij vrij is, mag hij zich volgens Kuipers aanmelden als student in Leeuwarden.
De voorzitter zegt in een toelichting dat de school studenten niet screent op hun verleden. "Als Samir niet is veroordeeld door de rechter en zich aan de regels van de school houdt, is er wat ons betreft geen reden om hem de deur te wijzen."
bron
Hij is niet geweigerd omdat de hogeschool politieagentje speelt, maar om de comotie rondom hem. Daarnaast is het in het belang van de school en iedereen die hiermee verbonden is dat ze tot dit besluit gekomen zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:15 schreef venomsnake het volgende:
zolang samir niet veroordeeld is is de man onschuldig. daar ben ik het mee eens. die school in Leiden moet niet ome agent gaan uithangen en hem weigeren, de rechter is ervoor hem te veroordelen of niet.
Als je naar de Hogeschool gaat en je bent op de middelbare school nooit blijven zitten ben je toch vaak een jaar of 17?quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:08 schreef zoalshetis het volgende:
samir a moet wel slim zijn als ik er zo over nadenk. chemie studeren en dan pas 17 zijn? wonderkind?
Ik studeerde ook scheikunde toen ik 17 was hoor... En dan op de universiteit. Daar hoef je echt niet zo heel slim voor te zijnquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:08 schreef zoalshetis het volgende:
samir a moet wel slim zijn als ik er zo over nadenk. chemie studeren en dan pas 17 zijn? wonderkind?
We hebben het hier dus over iemand die voor een crimineel feit veroordeeld is. Lekkere school, die Hogeschool Leeuwarden.quote:... Wel werd Azzouz veroordeeld tot drie maanden gevangenisstraf wegens verboden wapenbezit. ...
Hij is WEL veroordeeld, opportunistische lambal! Misschien dat 'ie samen met de rappende Koerd een duo kan oprichten.quote:]Als Samir niet is veroordeeld door de rechter en zich aan de regels van de school houdt, is er wat ons betreft geen reden om hem de deur te wijzen."
Hoe zit het met die Awa eigenlijk?quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:37 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hij is WEL veroordeeld, opportunistische lambal! Misschien dat 'ie samen met de rappende Koerd een duo kan oprichten.
Optimist...........quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:24 schreef kLowJow het volgende:
Ik zie het probleem niet. De tijd dat hij met school bezig is, zal hij zich in ieder geval niet met andere zaken bezighouden. Daarnaast zal een verandering van omgeving ook geen kwaad kunnen. Als hij dan toch vrij is kan hij beter iets nuttigs te doen hebben dan dat hij werkeloos en studieloos thuis zit.
Die is al lang vrij waarschijnlijkquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:38 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Hoe zit het met die Awa eigenlijk?
Waar haal je het 'van harte' vandaan? Kan een mod het van harte weghalen? Nergens in het gequote bericht wordt het 'van harte' genoemd.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:05 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Toen ik dit las, begon ik echt te twijfelen aan de goede intenties van F. Kuipers van deze HBO opleiding.
Wat bezielt zo'n man om Samir A. uit te nodigen om op zijn school de opleiding af te maken.
- Een tekort aan leerlingen om als school levensvatbaar te zijn?
- Een interessante leerling erbij?
- Vooruitlopend op de geschiedenis ("Ja, de heeft de fijne kneepjes van het vak nog bij ons geleerd. Jammer dat hij daar op een verkeerde manier van gebruik gemaakt heeft. Maar dat konden wij ook niet voorzien.")
'Samir, je bent welkom, maar eigenlijk helemaal niet van harte.'quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:26 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Waar haal je het 'van harte' vandaan? Kan een mod het van harte weghalen? Nergens in het gequote bericht wordt het 'van harte' genoemd.
Dat iemand niet geweigerd kan worden en daarom alleen maar toegelaten kan worden betekent niet automatisch dat diegene dan ook 'van harte' welkom is.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:32 schreef skiczukie het volgende:
[..]
'Samir, je bent welkom, maar eigenlijk helemaal niet van harte.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |