abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32562536
quote:
LEEUWARDEN - Samir A., de terreurverdachte waar het Openbaar Ministerie en de AIVD jacht op maken, is welkom als student op de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. Bestuursvoorzitter F. Kuipers van de school heeft dat deze week in het blad van de hogeschool gezegd, schrijft de Volkskrant vrijdag.

Onlangs werd bekend dat Samir voorlopig niet meer mag verschijnen op de Hogeschool Leiden waar hij chemie studeerde. De school vond de aanwezigheid van de 17-jarige jongeman een bedreiging van de openbare veiligheid. Samir zit op het moment achter de tralies. Als hij vrij is, mag hij zich volgens Kuipers aanmelden als student in Leeuwarden.

De voorzitter zegt in een toelichting dat de school studenten niet screent op hun verleden. "Als Samir niet is veroordeeld door de rechter en zich aan de regels van de school houdt, is er wat ons betreft geen reden om hem de deur te wijzen."

bron
Toen ik dit las, begon ik echt te twijfelen aan de goede intenties van F. Kuipers van deze HBO opleiding.
Wat bezielt zo'n man om Samir A. uit te nodigen om op zijn school de opleiding af te maken.

- Een tekort aan leerlingen om als school levensvatbaar te zijn?
- Een interessante leerling erbij?
- Vooruitlopend op de geschiedenis ("Ja, de heeft de fijne kneepjes van het vak nog bij ons geleerd. Jammer dat hij daar op een verkeerde manier van gebruik gemaakt heeft. Maar dat konden wij ook niet voorzien.")
pi_32562563
foei, die samir a toch altijd
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_32562574
beheerst je hele leven
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  vrijdag 25 november 2005 @ 12:07:36 #4
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_32562592
ik kan me dit bijna niet voorstellen van de NHL. VOor zover ik weet hebben ze studenten genoeg daar. Ik zie als enige reden dan inderdaad de tweede.
  vrijdag 25 november 2005 @ 12:08:17 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32562620
samir a moet wel slim zijn als ik er zo over nadenk. chemie studeren en dan pas 17 zijn? wonderkind?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32562748
Jeeeezz..... als ik een kind had dat op die school zat, haalde ik het er onmiddellijk van af. Wat bezielt zo'n schooldirecteur in vredesnaam om studenten bloot te stellen aan het risico van een terrorist-in-de-dop, die al bezig was om aanslagen voor te bereiden.
pi_32562829
zolang samir niet veroordeeld is is de man onschuldig. daar ben ik het mee eens. die school in Leiden moet niet ome agent gaan uithangen en hem weigeren, de rechter is ervoor hem te veroordelen of niet.

ik ben het dus eens met meneer Kuipers
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_32562940
Ik niet. Ik snap ook wel dat Samir A volgens de letter van de wet op dit moment (nog) niet veroordeeld is, maar zijn meer dan voldoende aanwijzingen dat hij zich bezighield met het voorbereiden van een terroristische aanslag. Verder is er dan nog de bekende 'afscheidsvideo', de aanwezigheid van de spulletjes in zijn huis EN de op TV-beelden vastgestelde klap die hij aan een fotograaf heeft uitgedeeld: iets waarvoor hij overigens sowieso wel zal worden vooroordeeld.
  vrijdag 25 november 2005 @ 12:21:25 #9
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_32562982
Ze hebben zelfs mij toegelaten op die school, dus dan kunnen ze moeilijk Samir A. wél weigeren.
Ik heb al een boek.
pi_32563023
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:15 schreef venomsnake het volgende:
zolang samir niet veroordeeld is is de man onschuldig. daar ben ik het mee eens. die school in Leiden moet niet ome agent gaan uithangen en hem weigeren, de rechter is ervoor hem te veroordelen of niet.
Hij is niet geweigerd omdat de hogeschool politieagentje speelt, maar om de comotie rondom hem. Daarnaast is het in het belang van de school en iedereen die hiermee verbonden is dat ze tot dit besluit gekomen zijn.
pi_32563044
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:08 schreef zoalshetis het volgende:
samir a moet wel slim zijn als ik er zo over nadenk. chemie studeren en dan pas 17 zijn? wonderkind?
Als je naar de Hogeschool gaat en je bent op de middelbare school nooit blijven zitten ben je toch vaak een jaar of 17?
pi_32563047
Ik zie het probleem niet. De tijd dat hij met school bezig is, zal hij zich in ieder geval niet met andere zaken bezighouden. Daarnaast zal een verandering van omgeving ook geen kwaad kunnen. Als hij dan toch vrij is kan hij beter iets nuttigs te doen hebben dan dat hij werkeloos en studieloos thuis zit.
  vrijdag 25 november 2005 @ 12:30:41 #13
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_32563207
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:08 schreef zoalshetis het volgende:
Ik studeerde ook scheikunde toen ik 17 was hoor... En dan op de universiteit. Daar hoef je echt niet zo heel slim voor te zijn
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
pi_32563300
Overigens is Samir 19 jaar en geen 17.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samir_Azzouz

Een quote uit die tekst:
quote:
... Wel werd Azzouz veroordeeld tot drie maanden gevangenisstraf wegens verboden wapenbezit. ...
We hebben het hier dus over iemand die voor een crimineel feit veroordeeld is. Lekkere school, die Hogeschool Leeuwarden.
pi_32563377
Dat gaat vast fout met al die boeren hier.
pi_32563401
quote:
]Als Samir niet is veroordeeld door de rechter en zich aan de regels van de school houdt, is er wat ons betreft geen reden om hem de deur te wijzen."
Hij is WEL veroordeeld, opportunistische lambal! Misschien dat 'ie samen met de rappende Koerd een duo kan oprichten.
pi_32563420
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:37 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hij is WEL veroordeeld, opportunistische lambal! Misschien dat 'ie samen met de rappende Koerd een duo kan oprichten.
Hoe zit het met die Awa eigenlijk?
  vrijdag 25 november 2005 @ 12:38:35 #18
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32563427
Prachtig. Goede school, met rationele handelingen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32563517
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:24 schreef kLowJow het volgende:
Ik zie het probleem niet. De tijd dat hij met school bezig is, zal hij zich in ieder geval niet met andere zaken bezighouden. Daarnaast zal een verandering van omgeving ook geen kwaad kunnen. Als hij dan toch vrij is kan hij beter iets nuttigs te doen hebben dan dat hij werkeloos en studieloos thuis zit.
Optimist...........
pi_32563804
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:38 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Hoe zit het met die Awa eigenlijk?
Die is al lang vrij waarschijnlijk

Hopelijk zit dat meisje ergens ondergedoken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32566561
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:05 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Toen ik dit las, begon ik echt te twijfelen aan de goede intenties van F. Kuipers van deze HBO opleiding.
Wat bezielt zo'n man om Samir A. uit te nodigen om op zijn school de opleiding af te maken.

- Een tekort aan leerlingen om als school levensvatbaar te zijn?
- Een interessante leerling erbij?
- Vooruitlopend op de geschiedenis ("Ja, de heeft de fijne kneepjes van het vak nog bij ons geleerd. Jammer dat hij daar op een verkeerde manier van gebruik gemaakt heeft. Maar dat konden wij ook niet voorzien.")
Waar haal je het 'van harte' vandaan? Kan een mod het van harte weghalen? Nergens in het gequote bericht wordt het 'van harte' genoemd.
geen
pi_32566755
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:26 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Waar haal je het 'van harte' vandaan? Kan een mod het van harte weghalen? Nergens in het gequote bericht wordt het 'van harte' genoemd.
'Samir, je bent welkom, maar eigenlijk helemaal niet van harte.'
pi_32566868
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:32 schreef skiczukie het volgende:

[..]

'Samir, je bent welkom, maar eigenlijk helemaal niet van harte.'
Dat iemand niet geweigerd kan worden en daarom alleen maar toegelaten kan worden betekent niet automatisch dat diegene dan ook 'van harte' welkom is.
geen
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:14:16 #24
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_32568007
Lache, ik ken wel iemand die die opleiding doet. Die had het laatst ook al over hoe-leuk-ie-wel-niet-bommetjes-maakte op school.
Ik ga naar huis.
pi_32568159
Succes met je economische studie op de NHL, Samir!
The gum you like, is coming back in style.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')