Nou vraag ik me af of die Engelse toeristen niet stiekem toch naar drugs op zoek waren, of dat dit weer zinloos geweld is.quote:AMSTERDAM - Een Britse toerist is in de nacht van donderdag op vrijdag om het leven gekomen door een steekpartij in de Oudezijdsarmsteeg in Amsterdam. Een tweede persoon raakte zwaargewond. Dat liet de politie vrijdag weten.
De twee Britten kwamen rond 03.00 uur uit een café in de Warmoesstraat en liepen naar de Oudezijdsarmsteeg. Daar bood een man hun drugs aan. De mannen gingen hier niet op in, waarna de dealer na een woordenwisseling op de toeristen instak. De dader vluchtte daarop richting Oudezijds Voorburgwal. Van hem ontbreekt nog ieder spoor.
De slachtoffers werden overgebracht naar een ziekenhuis, waar een van hen overleed. De politie is op zoek naar getuigen van de steekpartij. De dader droeg een lichtblauwe jas, die na de moord vermoedelijk bloedvlekken bevat. De recherche zoekt in het bijzonder een taxichauffeur die de dader zag weglopen vanuit de richting van de Oudezijds Voorburgwal.
Dus als ze stiekem toch op zoek waren naar drugs was dit geen zinloos geweld?quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou vraag ik me af of die Engelse toeristen niet stiekem toch naar drugs op zoek waren, of dat dit weer zinloos geweld is.![]()
Ik doelde meer in de richting van een afrekening wat betrefd drugs. Je weet toch wat ze met mensen doen die hun drugs niet aan de dealer terugbetalen, als ze wat op de pof hebben?quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:54 schreef TechnoHead het volgende:
[..]
Dus als ze stiekem toch op zoek waren naar drugs was dit geen zinloos geweld?![]()
Ik zie de associatie "britse toerist" en "afrekening" niet zo, ik zie ook niet gebeuren dat een dealer drugs op de pof aan britse toeristen geeft.. But thats just me..quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik doelde meer in de richting van een afrekening wat betrefd drugs. Je weet toch wat ze met mensen doen die hun drugs niet aan de dealer terugbetalen, als ze wat op de pof hebben?
Dat vind ik geen zinloos geweld meer eigenlijk. Beetje meer eigen schuld enzo....
Maar goed, ik vroeg het me maar af. Of het zo is weet ik niet.
denk je dat dat het is? niet een paranoïde junk-verkoper?quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:02 schreef BennyNL het volgende:
waarschijnlijk de schuld van die britten...doen altijd blij als ze dronken zijn. in hun dorpje in engeland komen ze daar nog mee weg, maar hier is de sfeer toch wel een stuk grimmiger
Dus als je blij doet als je dronken bent is het je eigen schuld als je wordt doodgestoken?quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:02 schreef BennyNL het volgende:
waarschijnlijk de schuld van die britten...doen altijd blij als ze dronken zijn. in hun dorpje in engeland komen ze daar nog mee weg, maar hier is de sfeer toch wel een stuk grimmiger
Engelsen 'blij' als ze dronken zijn ...? zolang de tap open is misschien?quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:02 schreef BennyNL het volgende:
Wel eens in de buurt van de Warmoestraat gelopen? Als je daar loopt is de kans erg groot dat een dealer je aanschiet om je wat te verkopen. Ik heb dat zelf ook een paar mee gemaakt en als je weigert kunnen ze erg bijdehand en opgefokt doen. Ik heb denk ik de mazzel gehad dat ik vrij groot van postuur ben en altijd meteen reageer wat misschien de dealers heeft afgeschrikt. Ik denk dat de vermoordde Brit minder mazzel had of een gevaarlijkere dealer.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik doelde meer in de richting van een afrekening wat betrefd drugs. Je weet toch wat ze met mensen doen die hun drugs niet aan de dealer terugbetalen, als ze wat op de pof hebben?
Dat vind ik geen zinloos geweld meer eigenlijk. Beetje meer eigen schuld enzo....
Maar goed, ik vroeg het me maar af. Of het zo is weet ik niet.
Of je leest de volgende keer niet alleen de TT.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:00 schreef TimmyAsd het volgende:
Triest natuurlijk, hoewel je het wel kan verwachten met die Engelse teoristen..
quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:00 schreef TimmyAsd het volgende:
Triest natuurlijk, hoewel je het wel kan verwachten met die Engelse teoristen..
leer mij engelsen kennenquote:Op zaterdag 26 november 2005 01:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en daar ga je weer met je selectieve geblaat.
Ik moet hier toch ook even opmerken dat ik ook meteen dacht aan het feit dat veel Britten volkomen laveloos en aggressief over straat gaan na een avondje uit. Mij wordt ook met enige regelmaat drugs aangeboden, maar ik negeer die lui gewoon volledig en heb nog nooit ook maar de minste problemen gehad met drugspushertjes.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denk je dat dat het is? niet een paranoïde junk-verkoper?
dat sommige britten geen lieverdjes zijn is bekend, maar aan de andere kant heb ik op mijn beurt weer nooit last met ze gehad.quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik moet hier toch ook even opmerken dat ik ook meteen dacht aan het feit dat veel Britten volkomen laveloos en aggressief over straat gaan na een avondje uit. Mij wordt ook met enige regelmaat drugs aangeboden, maar ik negeer die lui gewoon volledig en heb nog nooit ook maar de minste problemen gehad met drugspushertjes.
Wel eens een keer met een bedelaar, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Nog één die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:25 schreef LENUS het volgende:
Zo'n steekpartij is natuurlijk nooit goed te praten, maar luidruchtige, laveloze, agressieve en megalomane Engelsen in combinatie met een paranoïde junk is vragen om moeilijkheden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |