quote:Op maandag 5 december 2005 11:11 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk dat ik op het moment zelf een goddelijke diva à la [afbeelding] ben![]()
Rusteloos, inderdaad, als we dat systeem bekijken vanuit onze aardse ogen, maar zo hoeft het natuurlijk niet te zijn. Sterker nog, we zegt dat er daadwerkelijk individuele geesten bestaan? Misschien is alles wel één in essentie, maar ervaren en denken wij als stoffelijke wezens in afscheiden blokken.quote:Op zondag 4 december 2005 23:01 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Omnipresent en niet vastzittend aan tijdslijnen.
tijd en ruimte.... dus ontelbare levens ineen. present zijn als stoffelijke entiteit in all tijden en ruimte. tegelijk als geest/ziel in al diezelfde tijd en ruimte rouwende achterblijvenrs steunen en bijlichten en aanwezig zijn. Neem aan dat dat niet toevallig alleen zo is als er eens een medium aanwezig is.
Ljikt me een rusteloos bestaan als geest.
Aanbidding betekent het einde van de heiligheid. Mensen die anderen aanbidden vallen wat dat betreft al direct door de mand is mijn mening.quote:Op maandag 5 december 2005 00:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
hm vind het wel een lekker ding eigenlijk
heeft ie al fanmail?
hahahaha
quote:Op maandag 5 december 2005 11:11 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk dat ik op het moment zelf een goddelijke diva à la [afbeelding] ben![]()
Dit is inderdaad een mogelijkheid welke ik niet uitsluit en als dit inderdaad waar is, dan valt daarmee de gehele geloofwaardigheid van Robbert weg. Tuurlijk, hij komt oprecht over en zijn familie lijkt ook warm en oprecht, maar dat zegt helaas niet alles. Het zou heel erg mooi zijn, wanneer het voorval met de foto op waarheid berust, ik hoop het ook, maar het is inderdaad heel goed mogelijk, dat hij de foto voorafgaand aan de opnamen (ik geloof niet dat het programma (Irene Moors) zelf bij zouden hebben gedragen aan een dergelijke oplichting) de foto in zijn camera heeft geladen.quote:Op maandag 5 december 2005 11:55 schreef Mirage het volgende:
En even als zwartkijker.... het is natuurlijk ook mogelijk dat hij zijn gevoeligheid probeert uit te buiten en dat hij een paar dagen eerder deze foto al gemaakt heeft.. bewerkt heeft.. op zijn camera heeft laten staan en nu heeft gedaan alsof het één uit de serie is die hij die dag met de cameraploeg maakte...
En zover ga ik dus weer niet..quote:Op maandag 5 december 2005 12:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een mogelijkheid welke ik niet uitsluit en als dit inderdaad waar is, dan valt daarmee de gehele geloofwaardigheid van Robbert weg. Tuurlijk, hij komt oprecht over en zijn familie lijkt ook warm en oprecht, maar dat zegt helaas niet alles. Het zou heel erg mooi zijn, wanneer het voorval met de foto op waarheid berust, ik hoop het ook, maar het is inderdaad heel goed mogelijk, dat hij de foto voorafgaand aan de opnamen (ik geloof niet dat het programma (Irene Moors) zelf bij zouden hebben gedragen aan een dergelijke oplichting) de foto in zijn camera heeft geladen.
Nou met alle respect, maar iemand die met voorbedachte rade op die manier het publiek wil misleiden om zijn eigen geloofwaardigheid op te krikken, verdient geen enkele geloofwaardigheid. Het idee alleen al dat hij dan op een avondje thuis een foto in elkaar photoshopt, deze upload naar zijn camera om vervolgens op de televisie te doen alsof die foto op dat moment is gemaakt en kennelijk het hoofd van Hugo weergeeft, dat zegt toch alles over zo'n jongen???quote:Op maandag 5 december 2005 12:12 schreef Mirage het volgende:
En zover ga ik dus weer niet..
we zijn en blijven mensen.
Zelfs al zou de foto fake zijn, dan kan het heel goed dat hij zo graag de ervaringen en zaken die hij wel ziet/leest/hoort aan andere mensen over wil brengen. Anderen er zo graag van wil overtuigen...
dat hij een niet slimme manier kiest om net dat extra beetje kracht achter de dingen te zetten door b.v. een soort "bewijs" met foto's aan proberen te leveren.
Klopt, en dat maakt het ook dat ik niet denk dat hij de zaak oplichtquote:Op maandag 5 december 2005 12:12 schreef Mirage het volgende:
Is het trouwens niet zo dat hij een tijdje terug dingen vastlegde ( dat "alienhoofd" ) met een níeuwe door een cameraploeg gekregen wegwerp camera ?
precies, en soms zou ik willen dat ik niet ook altijd die kant van dingen zou zien...quote:
Ja, ik ben het weer met je eens, veel is mensenkennis, ook ik let altijd echt op de ander, inderdaad zijn veel mensen zo op zichzelf gericht en zó emotioneel, Robbert hoeft maar: "Ik voel iemand!" te zeggen, of ze schieten al in de tranen. Dat is net zoals mensen die bij André van Duin in de zaal zitten. Die weten wat ze gaan krijgen en zijn zeer lachbereid en lachen al bij voorbaat.quote:Op maandag 5 december 2005 11:55 schreef Mirage het volgende:
Mirage, ik loop gelijk met je, ik ben aangestoken door de sceptici, ook ik zie steeds meer de haken en ogen. Maar dat lijkt me best gezond, zolang je het niet gaat overdrijven natuurlijk.quote:Op maandag 5 december 2005 12:28 schreef Mirage het volgende:
[..]
precies, en soms zou ik willen dat ik niet ook altijd die kant van dingen zou zien...
het leven zou een stuk makkelijker zijn (lijken ?) als ik mij niet constant van de "zwarte" kant bewust ben.
(niet dat het mij beheerst hoor, maar het geeft zoveel denkwerk extra)
Ja je noemt iets dat mij zelf ook was opgevallen. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje cliché, gatver, ik word zelfs een sceptica!, maar dit riep erg veel vragen op. Hoezo laatste reïncarnatie, hoezo nog één keer stoffelijk 'bij de liefste aardse moeder die er maar was'? (zo subjectief als de pest natuurlijk)... Ik vind Robbert een heel lieve uitstraling hebben en ik sluit niet uit dat het is zoals Mirage als een van haar mogelijkheden opperde: dat hij de wereld wil verbeteren en daar alles voor wil doen, ook zichzelf een beetje verliezen (?).quote:Op maandag 5 december 2005 12:38 schreef FuifDuif het volgende:
Gisteren vertelde Robbert tijdens die reading iets over dat gestorven meisje. Ze wilde nog eenmaal stoffelijk zijn bij een lieve moeder zoals hij dat verwoordde. Dan denk ik: als dit waar is, zegt dat alles over het leven en daarbuiten. Waar is dat op gebaseerd? Werd hem dat letterlijk verteld? Waarom is er dan zoiets als een stoffelijke wereld die hoofdzakelijk kut is? Wie bepaalt wie er stoffelijk wordt en wie niet? Wie heeft dat gehele mechanisme ontwikkeld? God? Als het allemaal zo is, waarom wordt ons dat niet eens duidelijk gemaakt? Waarom moet het allemaal zo vaag zijn? Als wij allemaal zielen zijn, omhult in een stoffelijk lichaam, waarom is het dan zo moeilijk voor ons om onze ware aard te leren inzien?
Dit vind ik een zeer goed punt! Ik was eens bij een overlijden van een persoon toen deze de laatste sacramenten over zich kreeg uitgesproken door een pastoor. Na het overlijden zei de pastoor "hij is nu bij ons, ik voel dat hij ons vergezeld vanaf nu." Zoiets. De anderen moesten direct huilen bij die woorden, maar ik kon alleen maar denken "wat een onzin, waar baseert hij dat op?"quote:Op maandag 5 december 2005 12:30 schreef Stenny het volgende:
Ja, ik ben het weer met je eens, veel is mensenkennis, ook ik let altijd echt op de ander, inderdaad zijn veel mensen zo op zichzelf gericht en zó emotioneel, Robbert hoeft maar: "Ik voel iemand!" te zeggen, of ze schieten al in de tranen. Dat is net zoals mensen die bij André van Duin in de zaal zitten. Die weten wat ze gaan krijgen en zijn zeer lachbereid en lachen al bij voorbaat.
En laten we niet vergeten dat hij in een inrichting heeft vergeten.quote:Op maandag 5 december 2005 12:41 schreef Stenny het volgende:
Ja je noemt iets dat mij zelf ook was opgevallen. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje cliché, gatver, ik word zelfs een sceptica!, maar dit riep erg veel vragen op. Hoezo laatste reïncarnatie, hoezo nog één keer stoffelijk 'bij de liefste aardse moeder die er maar was'? (zo subjectief als de pest natuurlijk)... Ik vind Robbert een heel lieve uitstraling hebben en ik sluit niet uit dat het is zoals Mirage als een van haar mogelijkheden opperde: dat hij de wereld wil verbeteren en daar alles voor wil doen, ook zichzelf een beetje verliezen (?).
Juist, veel mensen zijn zeer emotioneel en reageren dan niet meer met gezond verstand op wat een ander zegt, ook als dit veel vragen oproept.quote:Op maandag 5 december 2005 12:42 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dit vind ik een zeer goed punt! Ik was eens bij een overlijden van een persoon toen deze de laatste sacramenten over zich kreeg uitgesproken door een pastoor. Na het overlijden zei de pastoor "hij is nu bij ons, ik voel dat hij ons vergezeld vanaf nu." Zoiets. De anderen moesten direct huilen bij die woorden, maar ik kon alleen maar denken "wat een onzin, waar baseert hij dat op?"
Ik ben bezorgd over Robbert, hij heeft te weinig eelt op zijn ziel voor het wereldje waar hij nu ingekomen is.quote:Op maandag 5 december 2005 12:43 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En laten we niet vergeten dat hij in een inrichting heeft vergeten.
Goeie vraag !quote:Op zondag 4 december 2005 22:07 schreef nokwanda het volgende:
Het maakt ook dat ik me afvraag of al die dode mensen nu nog dezelfde entiteiten zijn als bij leven. Of is het zo dat de geesten leven in de gedachten van de doden en dat opgepikt wordt?
Als die geesten/zielen daar al die tijd zijn kunnen ze bijvoorbeel ook niet reincarneren.
Alle eigenschappen van de entiteit/ziel en alle ervaringen, gedachten zijn iig nog aanwezig imo.quote:Het maakt ook dat ik me afvraag of al die dode mensen nu nog dezelfde entiteiten zijn als bij leven.
De gedachten bestaan naar mijn idee inderdaad nog voort. De reden dat er soms een gestalte/vorm zichtbaar is kan door meerdere dingen veroorzaakt worden imo.quote:Of is het zo dat de geesten leven in de gedachten van de doden en dat opgepikt wordt?
Ik denk dat wij reïncarneren en dat tegelijkertijd de "geest" voort kan bestaan voor ons gevoel/interpretatie.quote:Als die geesten/zielen daar al die tijd zijn kunnen ze bijvoorbeel ook niet reincarneren.
nog één korte stiekem danquote:Op maandag 5 december 2005 12:43 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En laten we niet vergeten dat hij in een inrichting heeft vergeten.
Zo zie je maar, het 'paranormale' is heel normaal, biologisch en verklaarbaar. Maar dat heb ik altijd al gedacht: het bestaan van geesten is voor mij net zo logisch als het bestaan van mensen. Het is een kwestie van bewustwording om alles in een 'wetenschappelijk' kader te zien, een schepje openheid met een snufje scepticisme en je bent er.quote:
Ja, het is wat. Er zijn vele mogelijkheden, Mirage o.a. suggereerde daar ook al iets.quote:Op maandag 5 december 2005 13:46 schreef Peekaboo het volgende:
een paar foto's van de uitzending:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |