quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:17 schreef GnAgn het volgende:
ROTTERDAM - Onafhankelijk raadslid Brahim Bourzik pleit voor borden die naar Mekka in het oosten wijzen.
Zo weten Rotterdamse moslims te allen tijde in welke richting ze moeten bidden.
Bourzik kwam op het idee tijdens een ’persoonlijke studiereis’ door Saudi-Arabië, waar hij vele heilige plaatsen bezocht. „Ik liep door de woestijn en tot mijn verbazing stond er plotseling een verkeersbord met een pijl naar Mekka. Fantastisch! Dat moeten we ook in Rotterdam hebben!’’
Zelf is Bourzik altijd goed voorbereid. „Ik heb een kompas in mijn horloge, maar veel mensen hebben geen idee waar het oosten precies ligt,’’ legt hij uit.
Bourzik overweegt een motie in te dienen. Hij gelooft dat de Mekka-borden Rotterdamse moslims een groot plezier zouden doen. „Rotterdam is toch voor iedereen die er woont? Als je dit doet, voelen moslims zich gewaardeerd.’’
...en de niet-moslims voelen zich ondergewaardeerd en nóg meer gediscrimineerd door hun allochtone stadgenoten, die al bijna een meerderheid van de bevolking van Rotterdam zijn inmiddels.
Meneer Bourzik, u draait veel te ver door. Zou het niet slimmer zijn om de imams kompasjes te laten uitreiken met een Arabische gebruiksaanwijzing? (Er is vast nog wel ergens binnen de gemeente Rotterdam een potje waarvan dit betaald kan worden). Als men precies weet hoeveel graden ten zuid-oosten Mekka ligt t.o.v. Rotterdam ben je klaar. De moslims blij, de autochtonen ook. De Nederlandse christenen vragen met Kerst toch ook niet naar bordjes die richting Bethlehem wijzen, en met Pasen en Pinksteren richting Golgotha? Maak het nou niet nóg gekker dan het allemaal al is. Moslims worden al jaren voorgetrokken t.o.v. de andere geloven.