abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33560765
Duidelijk Disorder. Dank je voor je feedback.
pi_33572934
Bij Oprah komen toch alleen acteurs?
pi_33574439
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:44 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wat ik dan probeer te doen is me te herinneren dat mijn gedachten op dat moment vals zijn.
Zoiets als cognitieve gedragstherapie? Dat je je bewust bent van bepaalde denkfouten en die vervolgens op papier omzet in positieve gedachten? Iemand die bijvoorbeeld denkt dat andere mensen op een afstandje over hem praten en dat dan meteen voor een feit aannemen. Dat is dan altijd negatief. De positieve gedachte is dan dat je geen gedachtes van een ander kunt lezen. Dus waarom zou je je dan überhaupt zo druk maken. En dat je eigenwaarde niet afhankelijk is van wat een ander van je vindt.

Wel een heftig iets hoor waar je last van hebt. Ik herinner me ook dat je toentertijd bezig was met het willen van een kaakoperatie. Toch? Heeft dat ook te maken met deze stoornis?
pi_33574787
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:03 schreef schatje het volgende:

[..]

Zoiets als cognitieve gedragstherapie? Dat je je bewust bent van bepaalde denkfouten en die vervolgens op papier omzet in positieve gedachten? Iemand die bijvoorbeeld denkt dat andere mensen op een afstandje over hem praten en dat dan meteen voor een feit aannemen. Dat is dan altijd negatief. De positieve gedachte is dan dat je geen gedachtes van een ander kunt lezen. Dus waarom zou je je dan überhaupt zo druk maken. En dat je eigenwaarde niet afhankelijk is van wat een ander van je vindt.
Ik heb veel cognitieve gedragstherapie moeten doen van mijn psychotherapeut. Heeft erg geholpen. Op een gegeven moment wordt dat systeem gewoon in je eigen denkpatronen verwerkt. Heeft me enorm geholpen. Als ik nu mensen hoor lachen bijvoorbeeld denk ik er nog nauwelijks over na.
quote:
Wel een heftig iets hoor waar je last van hebt. Ik herinner me ook dat je toentertijd bezig was met het willen van een kaakoperatie. Toch? Heeft dat ook te maken met deze stoornis?
Ja, dat heeft er mee te maken. En dat wil ik nog steeds (een kinosteotemie). Ik heb daadwerkelijk een kinafwijking waardoor deze wat naar achteren staat. Niet ernstig, maar ik heb het vaak genoeg te horen gekregen van een jongen van mijn vorige opleiding. Daar is het zo'n beetje mee begonnen. Toen is het in een stroomversnelling terecht gekomen.

Het probleem gaat 13 Februari aangepakt worden. Ik kan er nu mee leven zoals het nu al is, maar ik wil het toch doen. Ik ben officiëel genezen van mijn ziekte, maar een kinoperatie zie ik toch nog zitten. Ik denk dat het me net wat meer vertrouwen zal geven.
pi_33621670
Goed om te horen dat de therapie zijn vruchten heeft afgeworpen en dat het goed met je gaat.

en een gelukkig nieuwjaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')