abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32536081
Iemand die gisteren naar Oprah Winfrey heeft gekeken? Daarin was opnieuw Jenny Lee te gast. Zij was al eerder te gast in een show die ging over verslaafd zijn aan plastische-chirurgie. Later is ze erachter gekomen dat ze lijdt aan BDD. Dat staat voor ''Body Dysmorphic Disorder'. Dat wil zeggen dat Jenny er grondig van overtuigd is dat er iets mis met een deel of meerdere delen van haar lichaam. Ze ervaart het betreffende lichaamsdeel als walgelijk en afstotend. Het gevolg hiervan is dat ze dus diverse operaties heeft ondergaan om dat vertekende lichaamsbeeld te corrigeren.

Jenny kan door de ingrepen ook niet meer normaal ademen. Ze moet een paar keer per dag haar neus met een wattenstaafje grondigen.

Ik vind het ook niet normaal dat haar plastische-chirurg door blijft gaan met het uitvoeren van dergelijke ingrepen terwijl je duidelijk ziet dat het een onnatuurlijk gezicht oplevert.
pi_32536401
Ik heb het gezien, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik erover gehoord heb. Die jongen en meisje die te gast waren op haar show waren alles behalve lelijk. Ik snap echt niet waarom ze zichzelf als lelijk beschouwen, terwijl niemand anders dat vindt. Is het eigenlijk te genezen, want het was toch een chemisch proces in de hersenen ofzo?
pi_32536420
die plastisch chirurg is imho helemaal fout maar hee hij verdient zijn geld hiermee dus het is maar net hoe je het bekijkt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 24 november 2005 @ 14:22:07 #4
3542 Gia
User under construction
pi_32536599
Heb het ook gezien. Overigens ook de eerste uitzending waar Jenny te gast was.

Ik heb zo het idee dat mensen die van zichzelf heel mooi zijn, een heel groot drama maken van de kleinste oneffenheid. Als je je hele leven te horen krijgt dat je zo mooi bent en iemand zegt op een dag dat je neus wat scheef staat of zo, dan heb je de neiging om daar wat aan te laten doen. Er volgt een streven naar perfectie. Iets wat niet bestaat.

Aan de andere kant kreeg ik bij die andere jongen en meisje wel het gevoel dat er ook wat ijdelheid bij zat, ook al werd beweerd dat dit niet het geval was. Als je heel vaak zegt dat je jezelf lelijk vindt, om mensen uit te lokken te zeggen dat je juist heel mooi bent, ga je op een dag geloven dat je inderdaad lelijk bent. Ook dat constant in de spiegel kijken om je te verzekeren dat je nog steeds zo lelijk bent als jezelf denkt is eigenlijk een hunkering naar aandacht van anderen die je moeten vertellen hoe mooi je bent.

Rare aandoening eigenlijk. Ben zelf verre van perfect maar vind mezelf mooi genoeg. Zou nooit plastische chirurgie laten doen.
pi_32536661
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:16 schreef DarkElf het volgende:
die plastisch chirurg is imho helemaal fout maar hee hij verdient zijn geld hiermee dus het is maar net hoe je het bekijkt.
Daar is ook niets mis mee. Neemt niet weg dat hij ook een bepaalde verantwoordelijkheid heeft.

Die jongen was inderdaad allesbehalve lelijk:

Als ze ouders en zijn zusje er niet waren geweest had ie allang zelfmoord gepleegd .
pi_32536681
psst kijk ff in fc

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_32537065
Barbie powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:16 schreef DarkElf het volgende:
Maar ja het zijn mensen die aan een ziekte lijden dus die moeten dan toch tegen zich zelf worden beschermd!?
  donderdag 24 november 2005 @ 14:40:08 #8
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_32537083
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:24 schreef schatje het volgende:

[..]

Die jongen was inderdaad allesbehalve lelijk:
Had hij ook al aan plastische chirurgie gedaan vroeg ik me af? Heb alleen de laatste helft gezien en dus het stuk over hem gemist. Maar hij zat daar zo wezenloos voor zich uit te staren, zonder ook maar iets van z'n gezicht te bewegen. 't zag er allemaal een beetje te strak uit imo.

En van Jenny, da's gewoon zielig. Ze zag er eerst zo mooi uit...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  donderdag 24 november 2005 @ 14:40:17 #9
3542 Gia
User under construction
pi_32537087
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:25 schreef DarkElf het volgende:
psst kijk ff in fc

wat is fc?
pi_32537161
Ik kan me er ook aan vergapen. Het zijn net etalagepoppen. .
pi_32537334
Die jongen had nog geen operaties ondergaan hoor

En ik vond het heel indrukwekkend om te zien, hoe iemand er zulke waanideëen erop na kan houden. Het is net als een hypochonder, die kan je ook niet wijsmaken dat er niks aan de hand is en zal altijd blijven zoeken naar iets wat mis is. Ik hoop dat die jongen hulp vindt in die therapeute die erbij zat, het lijkt me verschrikkelijk om zo'n beeld van jezelf te hebben en je hele leven met zo'n 'last' te moeten leven.
pi_32537849
Bij nader inzien past dit topic toch beter in R&P.

>>>

@ Gia, forum crew
pi_32538008
ik heb het ook gezien en heb met open mond zitten kijken.

Vooral die vrouw die op een gegeven moment in beeld kwam, er kwam eerst een soort intro filmpje over hoe ze leeft en dat ze zich héél lelijk vind echt afstotelijk, en telkens hield ze haar hand voor dr gezich, dus ik dacht nou dalijk krijgen we wat te zien hoor.

Komt ze in beeld is het gewoon een FUCKING MOOIE VROUW, mooi gezicht mooie uitstraling echt gewoon een knappe vrouw! ik zat echt met mijn mond open van verbazing dat die mensen zichzelf niet zien echt heel raar. Ik vind deze "ziekte" ook een beetje kwetsend tegenover bv brandwonden slachtoffers die geen gezicht meer hebben bij wijze van en dan hun zo op tv zien doen...
pi_32538035
Jeemineee.. dat ziet er ook niet uit... Ik ben ook niet moeders mooiste maar toch.. Om jezelf zo toe te takelen?
it is the goodness of God that leads to repentance
pi_32538259
Er is ook een Nederlandse site van deze stoornis, te weten bdd-info.nl.

Van die site:
quote:
Neem Miranda. Een mooie vrouw van 32 die denkt dat haar gezichtshuid te bleek is en vol walgelijke vlekken zit. Elke dag is zij urenlang bezig haar huid zorgvuldig te camoufleren met make-up. Ze controleert zichzelf voortdurend in de spiegel. Soms neemt ze drastische maatregelen om er goed uit te zien. Ze wast haar gezicht met chloor om de vlekken te bleken en schuurt de huid met schuursponsjes om meer kleur te krijgen. Maar wat ze ook doet, niets kan de stem in haar hoofd die zegt dat ze foeilelijk is, tot zwijgen brengen. Ook geruststellingen door de omgeving halen niets uit.
.
pi_32538262
Triest, echt heel triest. Een plastisch chirurg heeft volgens mij ook een verantwoordelijkheid om iemand aan te raden psychische hulp te zoeken. Ze hebben een psychiater nodig, geen plastisch chirurg.

Verder kan ik me wel vinden in het verhaal van Gia, ik denk dat het inderdaad vaak op die manier in iemands leven sluipt.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_32538342
het is ook voor de " gewone" mens niet te snappen dat mensen zichzelf echt een monster kunnen vinden en hier zoveel hinder van ondervinden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_32538362
dieptriest zeg, die chirurg mag wel stoppen met zijn ongezonde acties!
  donderdag 24 november 2005 @ 15:26:17 #19
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32538416
ja ik heb het gister ook gezien, bizar man dat je zo kan denken en jezelf zo kan zien terwijl er niks aan de hand is.. ik wist niet eens dat het bestond. en ook die ene vrouw met 26 platisch chirurgische operaties, kijk hoe mooi zij was en nu lijkt net een opblaaspop!
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 24 november 2005 @ 15:30:35 #20
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_32538527
Haar chirurg was het eens met haar psychiater; "misschien moet je het toch maar eens rustig aan doen en goed nadenken of je weer onder het mes wil gaan".
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  donderdag 24 november 2005 @ 17:57:03 #21
129602 Elaine_
Right here waiting..
pi_32542724
Ik heb het dus ook gezien en was ook voor mij de eerste keer dat ik erover hoorde. Die mensen zagen zich als een "monster" en "niet normaal"... Toen dacht ik meteen.. hoe kijken ze tegen andere mensen aan? Stel iemand heeft echt iets aan z'n gezicht dat voor de buitenwereld als "misvormd" wordt beschouwd. Zien zij diegene dan nog als "normaal" omdat diegene dan niet op hen lijkt?
Ik vind het, net als de rest hier, moeilijk te begrijpen wat ze dan in de spiegel zien...
  donderdag 24 november 2005 @ 18:43:42 #22
3542 Gia
User under construction
pi_32543810
Ik had gehoopt dat Oprah aan die jongen en meisje had gevraagd wat ze van elkaar vonden?
pi_32544081
Oh dat had ik wel willen zien, hopelijk wordt deze show nog een keer herhaald.

Ik krijg trouwens een inlogscherm in dit topic van BSCW Shared Workspace Server.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 24 november 2005 @ 19:19:29 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32544750
Ik krijg dat scherm ook, MB.
Geen idee hoe dat komt, maar ik ga eens op onderzoek uit...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 24 november 2005 @ 19:41:13 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32545372
En gefixed door Dagonet!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')