ik was een beetje langzaamquote:Op donderdag 24 november 2005 13:10 schreef FRaGMaN het volgende:
en we beginnen meteen met de voorwaarschuwing uit het vorige topic:
Ik moest meer typenquote:Op donderdag 24 november 2005 13:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik was een beetje langzaam![]()
nog beknopterquote:Op donderdag 24 november 2005 13:23 schreef FRaGMaN het volgende:
Dus in het kort wat we kunnen verwachten:
Vanavond toenemende wind tot stormachtig aan de kust met veel neerslag, die mogelijk winters karakter heeft. In de nacht stevige winterse buien met zware windstoten.
Morgen:
Nog steeds sterke wind met zware buien, veelal in de vorm van sneeuw. Kan gevaarlijke situaties voor het verkeer opleveren zeker omdat de meesten nog niet eens hun winterbanden onder de auto hebben.
In het weekend blijft de kans op sneeuw aanwezig.
Dat kan inderdaad wel eens een takkezooi worden tijdens de ochtendspits...quote:Op donderdag 24 november 2005 13:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nog beknopter
- heel veel files en ongelukken![]()
ik op de brommer, maar een sneeuwbui met veel wind is niet echt héél prettigquote:Op donderdag 24 november 2005 13:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad wel eens een takkezooi worden tijdens de ochtendspits...
Ach, ik ben toch op de fiets
dit is ook een koufront dat passeert, dat betekent dat de koude lucht achter het front zit, kortom, het gaat nog afkoelenquote:Op donderdag 24 november 2005 13:44 schreef kree het volgende:
Hier ook al aardig wat wind. Ik denk niet dat we hier nog sneeuw hoeven te verwachten. Het voelt nog totaal niet winters aan. (7,6 graden)
Wellicht omdat je weet wat er voorspeld is. Dat heb ik nu in ieder geval wel.. "Ooh, daar zou wel eens regen en wind aan kunnen komen".quote:Op donderdag 24 november 2005 14:28 schreef Againzender het volgende:
Amsterdam is grijs (de hele dag al eigenlijk), het miezert. Het ziet er op een rare manier heel dreigend uit eigenlijk.
heb de hele dag al dat idee... maar de wind doet ook vreemd, komt natuurlijk door die frontypassage.quote:Op donderdag 24 november 2005 14:32 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Wellicht omdat je weet wat er voorspeld is. Dat heb ik nu in ieder geval wel.. "Ooh, daar zou wel eens regen en wind aan kunnen komen".
hier wordt het snel winter nu.. als ik in dat andere topic kijk, zie ik ineens weer leuke dingen. Gelukkig is het de afgelopen dagen al vrij koel geweest...quote:Op donderdag 24 november 2005 14:46 schreef Againzender het volgende:
[..]
heb de hele dag al dat idee... maar de wind doet ook vreemd, komt natuurlijk door die frontypassage.
Overigens is het nu echt herfst geworden hier
volgens mij ook ja... lekker.. het werd tijd..quote:Op donderdag 24 november 2005 14:57 schreef FRaGMaN het volgende:
blijft nog steeds spannend wat het weer gaat doen de komende dagen. Kan vriezen, kan dooien. Maar dat het morgen hondeweer wordt staat vast :p
Ik hoop dat het vooral stevige wintersebuien wordenquote:Op donderdag 24 november 2005 14:57 schreef FRaGMaN het volgende:
blijft nog steeds spannend wat het weer gaat doen de komende dagen. Kan vriezen, kan dooien. Maar dat het morgen hondeweer wordt staat vast :p
ik hoop dat ik over 50 minuten nog droog naar huis kan. Daarna mag het los van mij.quote:Op donderdag 24 november 2005 15:38 schreef ondeugend het volgende:
Het toppunt van herfst is aangebroken hier.... windstoten, donker, waterkoud en de regen die tegen de ruiten klettert.
Assen it is.
ooh.. yeah..quote:Het KNMI verwacht vannacht en morgen tijdens de ochtendspits overlast door zeer zware windstoten (tot 110 km/uur) en sneeuwbuien. Daarvoor staat nu een voorwaarschuwing uit die waarschijnlijk later vanmiddag wordt opgehoogd tot een Weeralarm.
De sneeuw kan in combinatie met de wind vooral in het verkeer tot problemen leiden. Aan de kust kan mogelijk een west- tot noordwesterstorm (windkracht 9) komen te staan. Blijf de berichten volgen (zie verder lezen -actuele waarschuwingen.
nou, fijn je gekend te hebbenquote:Op donderdag 24 november 2005 16:13 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik ga morgen dus naar Friesland toe met de auto/trein![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dus als je me niet meer online ziet na morgen![]()
![]()
Enfin, de wind trekt flink aan nu. Er is al een enorme bak met, veel te koud, water naar beneden gekomen. Temp. = 7.3.
Ja ik vond het ook heel erg leuk met jou!quote:Op donderdag 24 november 2005 16:17 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nou, fijn je gekend te hebben![]()
dat moet ik thuis eens checken. Boeiend om te zien hoe gestaag dat gaat.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:18 schreef FRaGMaN het volgende:
er valt hier ook flink wat regen en het is bijzonder donker voor dit tijdstip.
Wat me opvalt is dat de luchtdruk de hele dag al aan het dalen is. zo'n 2hPa per uur
Ik las Amsterdam.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:36 schreef Againzender het volgende:
In de Ardennen sneeuwt het al, de lucht koelt dus al lekker af.
Dan had ik natuurlijk gelijk pics gepostquote:
checkquote:Op donderdag 24 november 2005 17:14 schreef Againzender het volgende:
* bier en chips pakt *
Ga je buiten zitten genieten van het weer in een tentjequote:Op donderdag 24 november 2005 17:14 schreef Againzender het volgende:
* bier en chips pakt *
Binnenshuis kun je ook bier drinken en chips etenquote:Op donderdag 24 november 2005 17:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ga je buiten zitten genieten van het weer in een tentje
lekker achter glas in m'n skyboxquote:Op donderdag 24 november 2005 17:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ga je buiten zitten genieten van het weer in een tentje
geil.. wie weet wordt het uiteindelijk sneeuw-onweerquote:Op donderdag 24 november 2005 17:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
lekker achter glas in m'n skybox
even ontopic: er wordt al onweer gedetecteerd.
quote:DE BILT - In de loop van komende nacht en vrijdagochtend kunnen bij hagel en natte sneeuw zeer zware windstoten voorkomen tot 110 kilometer per uur. Het KNMI gaf deze waarschuwing donderdag. Later in de middag hoogden de weerkundigen de waarschuwing op tot een weeralarm.
De weerwakers in De Bilt verwachten dat het winterse karakter van de buien en de westerstorm tot overlast leiden. Aan de kust loopt de windkracht op naar 9, meer landwinwaarts is de windkracht minder hoog. Maar daar zijn de windstoten extra verraderlijk.
Door de zeer zware windstoten is grote schade mogelijk, waarschuwt het KNMI: gevaar van rondvliegende objecten en zeer gevaarlijk voor het verkeer. Vooral fietsers, bromfietsers, motorrijders, vrachtauto's en auto's met een aanhanger of caravan lopen risico.
Het instituut geeft gemiddeld drie tot vier keer per jaar een zogenoemd weeralarm.
Het verkeer in de vrijdagochtendspits zal door heel het land last hebben van de combinatie van windstoten met hagel en natte sneeuw.
Hij komt, hij komtquote:Op donderdag 24 november 2005 17:42 schreef Againzender het volgende:
de eerste kluster met buien trekt nu het westen binnen. ik ben benieuwd!
ja, dat is hetr voordeel van een weeralarmquote:Op donderdag 24 november 2005 17:46 schreef indahnesia.com het volgende:
hey, de actuele weergegevens bevatten nu veel meer gegevens dan normaal.Cool
http://www.knmi.nl/actueel/
nooddiensten?quote:Op donderdag 24 november 2005 17:54 schreef Againzender het volgende:
ik ga eens de scanner aanzetten
Voor mij ook lang geleden hoor. Bij rustig weer volg ik het eigenlijk niet zoquote:Op donderdag 24 november 2005 18:07 schreef Oom_Agent het volgende:
ja das lang geleden, zo'n weeralarm.......... (plus dat ik weer eens hier post, eindelijk is er weer weer)
Waar in Amsterdam woon jij dan want hier alleen een flinke regenbui. (of ik moet de hagel net gemist hebben omdat ik met mijn rug naar de ramen zit en achter mijn pc'tjequote:Op donderdag 24 november 2005 18:00 schreef Againzender het volgende:
Enorme regen/hagelbui in Amsterdam nu.
Die worden vanzelf wel gesloten met een verwijzing naar hier neem ik aan...quote:Op donderdag 24 november 2005 18:37 schreef indahnesia.com het volgende:
jep, hier ook.
Ik zie nu ineens allemaal weer-topics in NWS. niet echt handig.
quote:Op donderdag 24 november 2005 18:07 schreef Oom_Agent het volgende:
ja das lang geleden, zo'n weeralarm.......... (plus dat ik weer eens hier post, eindelijk is er weer weer)
Wat een onzin, volgens de kaart van de knmi is de sterkste wind, windkracht 7.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:11 schreef Kleintje het volgende:
Het is hier echt geweldig... hier aan de kust... de helderse kust...
Om 4 uur al windkracht 10
hopelijk. wat een zooiquote:Op donderdag 24 november 2005 18:39 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die worden vanzelf wel gesloten met een verwijzing naar hier neem ik aan...
Hier nog niet hoor.... En zo ver zit ik nou ook weer niet van jou vandaan...quote:Op donderdag 24 november 2005 18:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier gaat het nu wel harder regenen en waaien
Het zal wel een bui geweest zijn. Er zijn vlagen met meer regen en wind.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:44 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hier nog niet hoor.... En zo ver zit ik nou ook weer niet van jou vandaan...
Ik stond daar net in, en hoe kwam deze file ? Nou meneer Agent besloot iemand van de weg te trekken en stil te zetten op de vluchtstrook. Natuurlijk met zwaailichten aan, natuurlijk iedereen van zijn gas af. Resultaat file welke na de politie wagen spontaan weer oplost. Helemaal krom wanneer de volgende afslag nog geen 1 kilometer verder op is.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gaat lekker, dat wordt wat morgen.
Ik zit in Eindhoven. Hier regent het, en waait het inmiddels ook.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:47 schreef Bommel123 het volgende:
wie kan me vertellen....doet het oosten van het land n0g een beetje mee of ???
Zou je denkenquote:Op donderdag 24 november 2005 18:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Er stond 450 kilometer file, ik denk niet dat 1 meneer agent dat voor elkaar krijgt, op 80+ plekken in Nederland.
Nou, niet aan mijn kust!quote:Op donderdag 24 november 2005 18:50 schreef indahnesia.com het volgende:
Aan de kust staat inmiddels een windkracht 7, een klein gebied 8.
ik heb het maar even aangepast. Zeeuwse en Zuid-Hollandse..quote:Op donderdag 24 november 2005 18:52 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Nou, niet aan mijn kust!
Ik ben blij dat het geen zuidwester is.
quote:Op donderdag 24 november 2005 18:40 schreef -chefke- het volgende:
[..]
mijn plaatsgenoot en weer goeroe leeft
![]()
krijgt nijmegen dit keer wel de volle laag ?? of weer niet niks?
tempratuur 3 graden en flinke regen en stevige ijskoude bries![]()
quote:Von Freitag Abend bis Samstag Früh rechnet dann LME mit starken Schneefällen am Niederrhein. Im Raum Duisburg sollen in diesem Zeitraum ca. 25 mm fallen und das alles als Schnee.
Dan is het wel aan mijn kust. Ik vind het wel meevallen.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik heb het maar even aangepast. Zeeuwse en Zuid-Hollandse..
haha.. wellicht is het een gemiddelde en is het nu wat minder.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Dan is het wel aan mijn kust. Ik vind het wel meevallen.
Hier in omgeving Oldenzaal begint het wel steeds harder te waaien. Regenen doet het de hele dag alquote:Op donderdag 24 november 2005 18:47 schreef Bommel123 het volgende:
wie kan me vertellen....doet het oosten van het land n0g een beetje mee of ???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |