]http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article65161.ece[/quote][/url]quote:ROTTERDAM - Een groep Antilliaanse jongeren hangt rond bij de Turkse moskee in Charlois en zorgt voor overlast. Bezoekers voelen zich bedreigd.
De gelovigen van de Laleli-moskee in Oud Charlois worden horendol van een groepje Antillianen dat naast het gebedshuis vertoeft. De deelgemeente overweegt zelfs een samenscholingsverbod in een groot deel van de wijk om de overlast het hoofd te bieden. Veel moskeegangers moeten zich dagelijks een weg banen door het groepje dat een vaste stek heeft in het plantsoen op de hoek van de Gouwstraat en Wolphaertstraat.
De overwegend Turkse moskee is de overlast meer dan beu, zegt bestuurslid Saïm Kaya. ,,Ze leunen tegen de muur van de moskee en staan voor het raam. Ze gebruiken drugs, drinken bier en fluiten naar meisjes die onze moskee bezoeken. Sommige mensen durven nu niet meer te komen.’’
Tijdens de ramadan bereikte de ergernis een hoogtepunt. De drukke gebedsdiensten werden geregeld verstoord door luide muziek die uit auto’s en scooters galmde.
De deur staat altijd open, maar inmiddels zijn al twee keer goederen ontvreemd: eerst een stapel heilige boeken, recent nog de fooienpot met een kleine tien euro.
Eén keer hadden de moskeegangers de moed om de overlastgevers aan te spreken, maar dat ontaarde al snel in een ordinaire scheldpartij over en weer.
PvdA-deelraadslid Hasan Tekten heeft de problematiek aangekaart bij de deelgemeente. ,,Niet alleen de moskee, maar ook winkeliers en andere bewoners hebben er last van,’’ aldus Tekten.
Bestuurder Lionel Martijn weet nog niet welke maatregelen de deelgemeente moet nemen. Een samenscholingsverbod wordt overwogen. Al is dat wel een paardenmiddel, want dat geldt voor een groot gedeelte van Oud Charlois.
Alle overlastgevers - tussen de tien en vijftien personen - worden momenteel in kaart gebracht. ,,De overlast is inderdaad groot. We willen weten waarom deze Antilliaanse groep de hele dag op straat hangt en zich niet nuttig maakt voor de maatschappij.’’
[url=http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article65161.ece
en wat doen die kerken daar ???quote:Op donderdag 24 november 2005 11:55 schreef Baklap het volgende:
Overlast? Wat doet die moskee uberhaupt in Charlois? Dat is pas overlast.
De moskee staat er om mensen een plek te bieden hun geloof te belijden.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:55 schreef Baklap het volgende:
Dan kan je vast goed plannen.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:54 schreef Meki het volgende:
Ik heb ze allebei
Wat een gekken lopen hier toch rond.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:55 schreef Baklap het volgende:
Wat lief!quote:We willen weten waarom deze Antilliaanse groep de hele dag op straat hangt en zich niet nuttig maakt voor de maatschappij.??
Die staat er al een paar honderd jaar.quote:
juist, en om te hangen of luide muziek te luisteren zijn weer andere plaatsen aangewezen.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De moskee staat er om mensen een plek te bieden hun geloof te belijden.
wat voor opleiding doe jij dan?quote:Op donderdag 24 november 2005 11:54 schreef Meki het volgende:
Ik heb ze allebei
quote:Op donderdag 24 november 2005 12:00 schreef Foo_niks het volgende:
Goede zaak zou nog een aantal minaretten plaatsen naast de moskee met mitrailleurnesten of de koepel als geschutskoepel laten draaien.
Helter Skelter is niet ver meer en je kan maar voorbereid zijn.
Moet nu maar eens duidelijk worden wie de baas is.
quote:Op donderdag 24 november 2005 12:00 schreef Foo_niks het volgende:
Goede zaak zou nog een aantal minaretten plaatsen naast de moskee met mitrailleurnesten of de koepel als geschutskoepel laten draaien.
Neuh, is toch veel te omslachtig? Gelijk hebben ze dat ze hier ene moskee bouwen.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:01 schreef Jozzy het volgende:
Als die moskeegangers nou weer terug naar Turkije zouden gaan, hebben ze ook geen overlast meer!
mail maarquote:Op donderdag 24 november 2005 12:02 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
wat voor opleiding doe jij dan?
maar dat kan niet het zijn immers Nederlandersquote:Op donderdag 24 november 2005 12:01 schreef Jozzy het volgende:
Als die moskeegangers nou weer terug naar Turkije zouden gaan, hebben ze ook geen overlast meer!
Ik weet niet of ik om zo'n uitspraak nou moet lachen of moet huilen..............quote:,,We willen weten waarom deze Antilliaanse groep de hele dag op straat hangt en zich niet nuttig maakt voor de maatschappij.’’
quote:Op donderdag 24 november 2005 12:05 schreef Meki het volgende:
[..]
maar dat kan niet het zijn immers Mederlanders
Niet helemaal, ook Turken hebben in de meeste gevallen een dubbele nationaliteit.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:05 schreef Meki het volgende:
[..]
maar dat kan niet het zijn immers Nederlanders
Misschien draaien "die moskeegangers" wel de nachtdiensten die jij vertikt te draaien.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:08 schreef stinkie het volgende:
Als die moskeegangers zich overdag nuttig zouden maken voor den maatschappij en 's avonds gaan bidden hebben ze er ook geen last van
dus kunnen ze dan terug naar Turkijequote:
's Avonds zit de hangjeugd namelijk gezellig binnenquote:Op donderdag 24 november 2005 12:08 schreef stinkie het volgende:
Als die moskeegangers zich overdag nuttig zouden maken voor den maatschappij en 's avonds gaan bidden hebben ze er ook geen last van
Graag!quote:Op donderdag 24 november 2005 12:09 schreef Meki het volgende:
[..]
dus kunnen ze dan terug naar Turkije
Nee, dan zijn ze bezig met inbraken en mishandeling, dus zijn ze niet bij die moskeequote:Op donderdag 24 november 2005 12:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
's Avonds zit de hangjeugd namelijk gezellig binnen.
Nederlanders ook die hebben ook 2 paspoortenquote:Op donderdag 24 november 2005 12:09 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Niet helemaal, ook Turken hebben in de meeste gevallen een dubbele nationaliteit.![]()
maar jij en ik weten dat dat niet kanquote:
Zo had ik het nog niet bekeken. Klinkt logisch. Ik zie 's avonds eigenlijk ook nooit hangjeugd nu ik erover nadenk.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:11 schreef stinkie het volgende:
[..]
Nee, dan zijn ze bezig met inbraken en mishandeling, dus zijn ze niet bij die moskee
Sommige zijn ook wel lief hoor, maar veel ook niet.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:12 schreef Meki het volgende:
[..]
maar jij en ik weten dat dat niet kan
quote:Op donderdag 24 november 2005 12:13 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet bekeken. Klinkt logisch. Ik zie 's avonds eigenlijk ook nooit hangjeugd nu ik erover nadenk.
Das mooi om te horen.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Nederlanders ook die hebben ook 2 paspoorten
Ik ben van Marokkaanse afkomst maar ik voel me een Nederlander
Antiliaan en roti? haal jij niet twee groepen door elkaar, ik weet het ze lijken allemaal op elkaar maar er zit een groot verschil tussen Surinamers en Antiliaanen.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:58 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
En ze eten de hele dag door alleen maar roti in plaats van boerenkoolstamppot!
Ik ben slecht in generaliseren.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:08 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Antiliaan en roti? haal jij niet twee groepen door elkaar, ik weet het ze lijken allemaal op elkaar maar er zit een groot verschil tussen Surinamers en Antiliaanen.
Je begint met een aardig stuje tekst. Gelukkig laat je dan blijken tot hetzelfde niveau te behoren met je vooroordelen en cliche's. Kan me best indenken dat de goedwillende Antillianen goed moedeloos worden van mensen zoals jijquote:Op donderdag 24 november 2005 13:12 schreef Musketeer het volgende:
On a separate note: Het valt me wel op hoeveel 50 cent wannabe's er onder de antillianen rondlopen. Gaten vinden om je pik in te steken lijkt de enige bezigheid die hun tijd waard lijkt te zijn, flink dealen, roven en/of jatten om je bling bling te betalen is gaaf en werken en studeren is voor losers.
Was laatst ook een prog op NED 3 over een stelletje jongeren die naar de antillen terug gingen om de 15 en 16 jarigen te vertellen dat in Nederland niet alles perfect is en je hard moet werken en dat ze beter op de antillen kunnen blijven.
Staat er 1tje van een jaar of 17 met een mega nigga ketting, een goud gelakte voortand en een Ipod koptelefoontje in zn ene oor de antilliaanse jeugd te vertellen dat je in Nederland keihard moet werken en dat lang niet alles zo bling bling is als ze denken. Vragen ze hem waar ie zn bling bling vandaan heeft, zegt ie: gevonden op straat, ik heb geluk gehad.
Ja dat helpt, echt!
En je deed het zo lekker altijd met de Jodenquote:Op donderdag 24 november 2005 13:20 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
[..]
Ik ben slecht in generaliseren.
Daar kun je ook beter mee provoceren.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:22 schreef stinkie het volgende:
[..]
En je deed het zo lekker altijd met de Joden
"Laat de Diamantbuurt lekker verhuizen, hebben ze nergens last van. Hangen is van alle tijden"quote:Op donderdag 24 november 2005 12:29 schreef zebirski het volgende:
laat die turken lekker een moskee nemen op de maasvlakte hebben ze nergens last van
hangen is van alle tijde
Mwaah als je Antilliaanen met Surinamers vergelijkt doe je toch niet slechtquote:Op donderdag 24 november 2005 13:20 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
[..]
Ik ben slecht in generaliseren.
Indoctrinatie zeg ik je!quote:Op donderdag 24 november 2005 13:48 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Mwaah als je Antilliaanen met Surinamers vergelijkt doe je toch niet slecht![]()
"Maar hij discrimineert niet"quote:Op donderdag 24 november 2005 13:48 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Mwaah als je Antilliaanen met Surinamers vergelijkt doe je toch niet slecht![]()
Misschien leven ze de hele dag wel van de bijstandquote:Op donderdag 24 november 2005 12:09 schreef Mirage het volgende:
[..]
Misschien draaien "die moskeegangers" wel de nachtdiensten die jij vertikt te draaien.
Blijkbaar werken ze dan niet hard genoeg, anders zouden ze overdag slapenquote:Op donderdag 24 november 2005 12:09 schreef Mirage het volgende:
[..]
Misschien draaien "die moskeegangers" wel de nachtdiensten die jij vertikt te draaien.
quote:Op donderdag 24 november 2005 15:00 schreef Ulx het volgende:
Gewoon een stel jongeren met rugzakken vol strijkers om uit de moskee laten rennen terwijl ze Dood aan de kruisvaarders roepen.
Ow, dus Nederlanders mogen er ook niet meer over zeiken?quote:Op donderdag 24 november 2005 15:05 schreef Sargon het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
maar tja er is toch al tientallen jaren sprake van grote overlast door dit soort jeugd groepen. Nu het ineens bij een moskee is en het geen Turkse jeugd betreft is het een hot item
of mortieren!quote:Op donderdag 24 november 2005 12:00 schreef Foo_niks het volgende:
Haha, of gewoon mannen met baarden en djellaba's hun handen laten wassen.quote:Op donderdag 24 november 2005 15:00 schreef Ulx het volgende:
Gewoon een stel jongeren met rugzakken vol strijkers om uit de moskee laten rennen terwijl ze Dood aan de kruisvaarders roepen.
En dan een tas onder de auto's gooien en die een paar decimeter doen opstijgen.
Zijn ze gegarandeerd van de overlast af.
Van mij mogen ze, maar men moet niet doen of het totaal iets nieuws is dat er zware overlast wordt veroorzaakt door kansloze jeugd. Ik neem aan dat het gemeenteraadslid niet zo snel zou reageren als het een frietkraam betrof.quote:Op donderdag 24 november 2005 15:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ow, dus Nederlanders mogen er ook niet meer over zeiken?
Wat natuurlijk belachelijk is... je geloof kan je net zo goed in je sociale huurwoning belijden.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De moskee staat er om mensen een plek te bieden hun geloof te belijden.
Kerken horen bij het culturele erfgoed van dit land.quote:
Moet toegeven dat moskeeen het stadsgezicht enorm bederven.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:21 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Wat natuurlijk belachelijk is... je geloof kan je net zo goed in je sociale huurwoning belijden.
[..]
Kerken horen bij het culturele erfgoed van dit land.
Er mogen er wat mij betreft ook geen bijgebouwd worden, maar degene die er staan... tsja.
Niks meer aan te doen. Bovendien waren die er eerst... dus opbokken met die moskeeën.
Datzelfde geldt uiteraard voor dat Antiliaanse schorem...
Ja, want jij gaat wanneer je uit je werk komt ook meteen naar bed natuurlijk, en dan sta je midden in de nacht een paar uur voor je werk op.quote:Op donderdag 24 november 2005 14:48 schreef stinkie het volgende:
[..]
Blijkbaar werken ze dan niet hard genoeg, anders zouden ze overdag slapen
blablabla blablablaquote:Op donderdag 24 november 2005 13:21 schreef stinkie het volgende:
[..]
Je begint met een aardig stuje tekst. Gelukkig laat je dan blijken tot hetzelfde niveau te behoren met je vooroordelen en cliche's. Kan me best indenken dat de goedwillende Antillianen goed moedeloos worden van mensen zoals jij
Je weet wel dat je met je eerste zin alhier op Fok! ook als een linkse evangelist gezien wordt toch?quote:Op donderdag 24 november 2005 18:17 schreef Mirion het volgende:
Van mij mogen de turken, marokkanen en antillianen allemaal blijven. De linkse evangelisten met hun wijzende vingertje en hun morele superioriteitsgevoel, daar moeten we eens een enkeltje rifgebertgte voor regelen.
Waar zie jij overlast bij kerken ??quote:Op donderdag 24 november 2005 18:36 schreef longinus het volgende:
Die hangjongeren moeten ook een plek en dan is een plek bij een moskee een goede oplossing. Of moet overlast aleen bij kerken of zo.
Zoals Zwitserland -Turkijequote:Op donderdag 24 november 2005 18:47 schreef Clourhide het volgende:
Ik vind de doorsnee Turk echt zeer OK, die mensen hebben meestal dezelfde sociale bekommernissen als wij (zie ook het geval in Eindhoven een paar jaar geleden waar de Turken de politie smeekten om tegen de overlast van Marokkanen in een wijk op te treden, anders zouden ze het zelf wel "even schoonvegen". ).
En "overlast door moskeeën"? Dat vind ik wel redelijk belachelijk. Als je naast een dancing of boven een café woont, dán heb je "overlast". Maar probeer het ding maar eens te laten sluiten. Zal je niet meevallen.
wat is dat voor kutvraag? moet het in het nieuws komen wil je het geloven? moet je altijd een bron hebben wil je het geloven?quote:Op donderdag 24 november 2005 18:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Waar zie jij overlast bij kerken ??
Die zin snap ik niet. Hoezo is een plek waar mensen er last van hebben een goede oplossing?quote:Op donderdag 24 november 2005 18:36 schreef longinus het volgende:
Die hangjongeren moeten ook een plek en dan is een plek bij een moskee een goede oplossing. Of moet overlast aleen bij kerken of zo.
En mensen die naar de kerk gaan ook.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:08 schreef stinkie het volgende:
Psies, hoeveel bejaarden hadden de gelovigen wel niet gelukkig kunnen maken met een wandelingetje buiten in de tijd dat...quote:Op dinsdag 29 november 2005 08:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
En mensen die naar de kerk gaan ook.
Je vergeet de joden. En de negers iha.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:47 schreef the_killer het volgende:
Moslims moeten weg, en antilianen moeten weg. Probleem opgelost.
verkapte:quote:Op donderdag 24 november 2005 11:32 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom blijven deze jongeren niet binnen oow waarom gaan ze niet werken.
![]()
En dan hadden wij weer iets te gillen gehad over onaangepast gedrag.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
verkapte:
"Kijk eens ons sociale geintegreerde Turken zijn, die de wet naleven"
Volgens mij ontvangen ze zware subsidie van de Gemeente, anders hadden ze zeker wel wat gedaan." Er wordt gefloten naar de Turkse meisjes die de moskee bezoeken"
Welke volk in NL is verantwoordelijk voor de meeste eerwraak incidenten. Als ze het echt wouden hadden ze het op hun eigen manier al opgelost.![]()
Turken doen het nooit goed nee, dat is een feit.. komt omdat ze zo verdeeld zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dan hadden wij weer iets te gillen gehad over onaangepast gedrag.
Ze doen het ook nooit goed he?
quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turken doen het nooit goed nee, dat is een feit.. komt omdat ze zo verdeeld zijn.
Ik had ook "nietes" kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook een reactie waar je lekker op kunt reageren.
Slowchat alert?quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik had ook "nietes" kunnen zeggen.
Gezien je spelling vraag ik me af uit welk achterstandsgebied jij komtquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
verkapte:
"Kijk eens ons sociale geintegreerde Turken zijn, die de wet naleven"
Volgens mij ontvangen ze zware subsidie van de Gemeente, anders hadden ze zeker wel wat gedaan." Er wordt gefloten naar de Turkse meisjes die de moskee bezoeken"
Welke volk in NL is verantwoordelijk voor de meeste eerwraak incidenten. Als ze het echt wouden hadden ze het op hun eigen manier al opgelost.![]()
Turksquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:57 schreef stinkie het volgende:
[..]
Gezien je spelling vraag ik me af uit welk achterstandsgebied jij komt
?quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turken doen het nooit goed nee, dat is een feit.. komt omdat ze zo verdeeld zijn.
Sssst, je verpest een prima bashtopic...quote:Op woensdag 30 november 2005 07:11 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
?
Oh, ik kan hier tientallen, zelfs duizenden succesverhalen opsommen.
Maar ik denk niet dat het veel mensen zal interesseren..
het was dan nog altijd sarcastisch bedoelt he.quote:Op woensdag 30 november 2005 07:11 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
?
Oh, ik kan hier tientallen, zelfs duizenden succesverhalen opsommen.
Maar ik denk niet dat het veel mensen zal interesseren..
Sinds wanneer is een plaats waar het geloof wordt beleden een overlast? Ik heb 3 jaar lang naast een moskee gewoond, en ik had meer last van de kerkbellen 3 straten verderop dan ik last had van die moskee.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:55 schreef Baklap het volgende:
Wat is dat nou weer voor bullshit opmerking?quote:Op donderdag 24 november 2005 18:36 schreef longinus het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |