abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 december 2005 @ 01:43:41 #276
129961 tazman89
Cricket=king of sports
pi_33181058
quote:
HAHAHA zoo herkenbaar!
You might aswell do the white line...
  zondag 18 december 2005 @ 11:34:53 #277
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33185336
Grr, de tweede dag waarin ik ga proberen Civ aan de praat te krijgen. Ik krijg telkens een "Kan de CD niet vinden / plaats de correcte CD" melding terwijl ik nota bene een DVD heb!
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33187750
Download het programma sd4hide.exe, is een fout van de beveiliging.
sd4hide werkt heel simpel, maar kan geen linkje geven, omdat het ook gebruikt kan worden voor de illegale versie.
Dus...
  zondag 18 december 2005 @ 13:56:01 #279
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33188742
Die tip vond ik ook al op het civ-forum, dus ik ben al even aan het spelen geweest, maar toch bedankt.

Het is wel even wennen trouwens en het is een erg zwaar spel...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33190338
Ik heb een best 'irritant' probleem. Hoe groter mijn rijk wordt, hoe onoverzichtelijker alles wordt. Zo veel steden hebben aanwijzingen nodig wat ze moeten bouwen, je moet je workers bezig houden etc etc.

Hoe houden jullie het voor jezelf overzichtelijk? Wijzen jullie bijv. een paar steden aan als 'unit' steden waar je alleen maar units maakt, en andere steden laat je bouwen oid? Als jullie nieuwe steden stichten, denk je dan al meteen aan de productie die zo'n stad moet opleveren, of kijken jullie vooral naar de resources (gems, silk etc) die er liggen?

En hoe bepalen jullie wat jullie researchen? Bepaal je bijv vooraf of je vooral veel oorlog gaat voeren en volg je van daaruit een meer oorlogszuchtige research (bijv 'Guilds' voor een knight)?

Een beetje concluderend: omdat alles op een gegeven moment zo groot en (voor mij) onoverzichtelijk wordt, ga ik een potje na een tijdje steeds minder leuk vinden en 'doe ik maar wat'. Dan weer zet ik daar een library neer, dan weer bouw ik een unit etc etc. Het gaat een beetje lukraak . Hoe krijgen jullie een rode draad in jullie potje? Wat voor prioriteiten stellen jullie?

Ik vind dat best jammer, want ik vind Civ 4 een super koel spel, maar door de onoverzichtelijkheid (na een tijdje) stop ik vaak al snel met een potje. Mss dat enkele tips van jullie mij op de goede weg helpen?

En ja, ik ben duidelijk een noob wb. Civ . Heb Civ3 wel gespeeld, maar ik kan mezelf echt geen veteraan noemen oid.
pi_33190466
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:56 schreef Sidekick het volgende:
Die tip vond ik ook al op het civ-forum, dus ik ben al even aan het spelen geweest, maar toch bedankt.

Het is wel even wennen trouwens en het is een erg zwaar spel...
Ook een zwaar goed spel imho
Ben nog steeds helemaal hooked
quote:
Hoe houden jullie het voor jezelf overzichtelijk? Wijzen jullie bijv. een paar steden aan als 'unit' steden waar je alleen maar units maakt, en andere steden laat je bouwen oid? Als jullie nieuwe steden stichten, denk je dan al meteen aan de productie die zo'n stad moet opleveren, of kijken jullie vooral naar de resources (gems, silk etc) die er liggen?
-Ik neem de tijd per turn
-Bij het stichten van een nieuwe stad kijk ik wat ik nodig heb in de nabije toekomst. Maar vaak hebben resources de prioriteit als het dingen als steen, marmer etc. zijn omdat ik daarmee meer wonders kan pakken.
quote:
En hoe bepalen jullie wat jullie researchen? Bepaal je bijv vooraf of je vooral veel oorlog gaat voeren en volg je van daaruit een meer oorlogszuchtige research (bijv 'Guilds' voor een knight)?
Ik bepaal vooraf idd of ik oorlog ga voeren, goede intel verzamelen en kijken of ik de unit productie vereist voor een oorlog aan kan. En vlak voor een oorlog zal ik me idd concentreren op oorlogszuchtige research logischerwijs. Speel ik vredig (wat ik meestal doe in het begin van de game) dan richt ik me op religie omdat dat een enorme cash cow is later in de game. Heb momenteel een potje waarin ik alle religies heb, en daardoor kan ik research op 100% zetten en toch 200+ aan gold binnen krijgen.
quote:
Een beetje concluderend: omdat alles op een gegeven moment zo groot en (voor mij) onoverzichtelijk wordt, ga ik een potje na een tijdje steeds minder leuk vinden en 'doe ik maar wat'. Dan weer zet ik daar een library
Tja, ik heb gewoon bepaalde prioriteiten qua dingen die elke stad moet hebben. Dingen als een forge, barracks, courthouse etc. wil ik gewoon overal hebben, evenals adequate verdediging. En daarna komen natuurlijk zaken als libraries etc. Ik hoef dus vaak niet specifiek te kijken naar elke stad.
quote:
neer, dan weer bouw ik een unit etc etc. Het gaat een beetje lukraak . Hoe krijgen jullie een rode draad in jullie potje? Wat voor prioriteiten stellen jullie?
Prioriteiten verschillen per potje, maar meestal in het begin groei en tech ontwikkeling met voldoende aandacht voor verdediging en later militaire macht.
pi_33190723
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:42 schreef Roeni3 het volgende:
Ik kijk vrijwel altijd naar de resources. 'k Heb dan ook altijd de resource-finder (?) aan.
quote:
Kijken wat een first to discover heeft, proberen zoveel mogelijk religies te ontdekken.
pi_33190779
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:47 schreef Retuobak het volgende:
Heel lang verhaal
Echt superbedankt voor je tips . Mss dat ik later nog terugkom met vragen mbt je reply, maar voor nu kan ik je alleen dankbaar zijn.

Als anderen nog aanvullende tips etc hebben, hoor ik die natuurlijk nog steeds graag.

EDIT:
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik kijk vrijwel altijd naar de resources. 'k Heb dan ook altijd de resource-finder (?) aan.
[..]

Kijken wat een first to discover heeft, proberen zoveel mogelijk religies te ontdekken.
Jij ook bedankt . Maar hoe weeg je het ontdekken van religie af tegen bijv het ontdekken van The Wheel? Je kan wel als een speer naar die religies toe researchen, maar dan blijft de ontwikkeling van je steden en platteland (cottages, farms) erg achter, of niet?

Overigens vroeg ik me ook af hoe je religies die door anderen zijn ontdekt, 'binnen kan halen'. Ik wil graag Temples etc maken (goede cultuurboosters ), maar daarvoor zal je eerst een religie moeten hebben in een van je steden. Maar als je niet zelf een religie hebt ontdekt, weet ik niet goed hoe ik bijv de religie van een buurland naar mijn eigen land kan halen.
pi_33191600
Wie heeft er zin om online te civven?
pi_33191934
Ik opzich wel, maar ik denk dat ik niks meer kan van Civ met default settings, ik speel eigenlijk altijd met een aangepast gametempo. Vrijwel alle gaat gelijk tempo, alleen improvements gaan sneller, tech gaat veeeeeeeeeeeeel slomer, veeeeeel meer turns en minder inflation natuurlijk (om de extra turns te compenseren). Ideaal recept voor grote oorlogen
pi_33192031
Epic?
pi_33192556
Aangepaste epic.
Hele rare settings opzich, ook totaal niet in balans (heb bijv. revolution tijd niet aangepast, dus spiritual zuigt relatief). Maar ik vind het de game 10x leuker maken, je krijgt echt enorme oorlogen en je units verouderen bij lange na niet zo snel.
pi_33193009
Kan je het ook zo zetten dat de tech tree bijvoorbeeld stopt in de Middeleeuwen?
pi_33193766
CIV4..
Leuke game
There's something about Mary-Kate...
  zondag 18 december 2005 @ 18:21:51 #290
136932 haakaap
geevolueerde aap
pi_33196774
Hoeveel mb ram heb je nou nodig wil je een beetje zonder gezeik en gestotter kunnen spelen?
pi_33196830
ligt aan de mapsize, met de memory leaks nog ga je 2GB nodig hebben voor huge zonder enige hick-up, al wil 1GB ook wel maar dan moet je kunnen leven met een paar kleine hick-ups (kan ik wel, maar weet niet hoe dit bij jou zit). Maar 512MB wil bijv. alweer prima bij standard maps ed.
  zondag 18 december 2005 @ 18:33:52 #292
136932 haakaap
geevolueerde aap
pi_33197082
Ik heb zelf 256mb op het moment, maar ga dit binnenkort uitbreiden speciaal om CIV te kunnen spelen. Denk dat het 512mb wordt en dan hopen dat ze dat memory leak gebeuren fixen. Is standard map te vergelijken met de CIV3 standaard map? Die speelde ik meestal of een Large met veel water.
pi_33197177
Zelfs met 2 GB krijg ik nog hick-ups op Huge maps.
En mijn pc is zeker niet 1 van de kleinste

AMD64 X2 4400+
2 GB corsair geheugen
Asus 7800GTX

Misschien maar eens AA en AF uitzetten
pi_33197961
Ik gebruik hier een P4 2,4B, 1GB cheap-ass PC2100 geheugen en een 9700 pro en het draait prima in 1024x768 (windowed) met AA aan en verder max detail.
pi_33198077
quote:
Op zondag 18 december 2005 19:04 schreef Retuobak het volgende:
Ik gebruik hier een P4 2,4B, 1GB cheap-ass PC2100 geheugen en een 9700 pro en het draait prima in 1024x768 (windowed) met AA aan en verder max detail.
Ook met 18 civ's op een huge map rond het jaar 2000?
pi_33198097
Ja.
Opzich maken GPU/CPU niet ongelofelijk veel uit, die doen weinig tijdens Civ IV. Het is vooral de hoeveelheid geheugen die het hem doet. Ik heb verder dan ook niet superveel draaien (ook veel onnodige processes uitgeschakeld). En ik stoor me minder aan een paar kleine hick-ups dan jij ws.
pi_33198198
quote:
Op zondag 18 december 2005 19:09 schreef Retuobak het volgende:
Ja.
Opzich maken GPU/CPU niet ongelofelijk veel uit, die doen weinig tijdens Civ IV. Het is vooral de hoeveelheid geheugen die het hem doet. Ik heb verder dan ook niet superveel draaien (ook veel onnodige processes uitgeschakeld). En ik stoor me minder aan een paar kleine hick-ups dan jij ws.
Ik zeg ook niet dat ik me er aan stoor. Ik zeg alleen dat je zelfs met een topsysteem hick-ups zult krijgen later in het spel
Zijn ook geen giga hick-ups ofzo. Maar zoals je zegt, kleine hick-ups.
pi_33198431
Mja, memory leaks gewoon, ligt niet zo zeer aan het feit dat het spel opzich zwaar is, maar meer aan het feit dat het spel bugged is. Paar patches later en jouw systeem zou het zonder enige problemen aan moeten kunnen.
pi_33213563
ben benieuwd wanneer er weer eens een patch komt.. ik wil het ook kunnen spelen..
*plop*
  maandag 19 december 2005 @ 11:51:15 #300
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33213760
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:41 schreef djmarshal het volgende:
ben benieuwd wanneer er weer eens een patch komt.. ik wil het ook kunnen spelen..
nou jah,,,,ik wil het beter kunnen spelen
wordt aan gewerkt....ben net terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')