HAHAHA zoo herkenbaar!quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:41 schreef WAT het volgende:
http://www.grapheine.com/bombaytv/play.php?id=386884
Ook een zwaar goed spel imhoquote:Op zondag 18 december 2005 13:56 schreef Sidekick het volgende:
Die tip vond ik ook al op het civ-forum, dus ik ben al even aan het spelen geweest, maar toch bedankt.
Het is wel even wennen trouwens en het is een erg zwaar spel...
-Ik neem de tijd per turnquote:Hoe houden jullie het voor jezelf overzichtelijk? Wijzen jullie bijv. een paar steden aan als 'unit' steden waar je alleen maar units maakt, en andere steden laat je bouwen oid? Als jullie nieuwe steden stichten, denk je dan al meteen aan de productie die zo'n stad moet opleveren, of kijken jullie vooral naar de resources (gems, silk etc) die er liggen?
Ik bepaal vooraf idd of ik oorlog ga voeren, goede intel verzamelen en kijken of ik de unit productie vereist voor een oorlog aan kan. En vlak voor een oorlog zal ik me idd concentreren op oorlogszuchtige research logischerwijs. Speel ik vredig (wat ik meestal doe in het begin van de game) dan richt ik me op religie omdat dat een enorme cash cow is later in de game. Heb momenteel een potje waarin ik alle religies heb, en daardoor kan ik research op 100% zetten en toch 200+ aan gold binnen krijgen.quote:En hoe bepalen jullie wat jullie researchen? Bepaal je bijv vooraf of je vooral veel oorlog gaat voeren en volg je van daaruit een meer oorlogszuchtige research (bijv 'Guilds' voor een knight)?
Tja, ik heb gewoon bepaalde prioriteiten qua dingen die elke stad moet hebben. Dingen als een forge, barracks, courthouse etc. wil ik gewoon overal hebben, evenals adequate verdediging. En daarna komen natuurlijk zaken als libraries etc. Ik hoef dus vaak niet specifiek te kijken naar elke stad.quote:Een beetje concluderend: omdat alles op een gegeven moment zo groot en (voor mij) onoverzichtelijk wordt, ga ik een potje na een tijdje steeds minder leuk vinden en 'doe ik maar wat'. Dan weer zet ik daar een library
Prioriteiten verschillen per potje, maar meestal in het begin groei en tech ontwikkeling met voldoende aandacht voor verdediging en later militaire macht.quote:neer, dan weer bouw ik een unit etc etc. Het gaat een beetje lukraak . Hoe krijgen jullie een rode draad in jullie potje? Wat voor prioriteiten stellen jullie?
Ik kijk vrijwel altijd naar de resources. 'k Heb dan ook altijd de resource-finder (?) aan.quote:Op zondag 18 december 2005 14:42 schreef Roeni3 het volgende:
Hoe houden jullie het voor jezelf overzichtelijk? Wijzen jullie bijv. een paar steden aan als 'unit' steden waar je alleen maar units maakt, en andere steden laat je bouwen oid? Als jullie nieuwe steden stichten, denk je dan al meteen aan de productie die zo'n stad moet opleveren, of kijken jullie vooral naar de resources (gems, silk etc) die er liggen?
Kijken wat een first to discover heeft, proberen zoveel mogelijk religies te ontdekken.quote:En hoe bepalen jullie wat jullie researchen? Bepaal je bijv vooraf of je vooral veel oorlog gaat voeren en volg je van daaruit een meer oorlogszuchtige research (bijv 'Guilds' voor een knight)?
Echt superbedankt voor je tipsquote:Op zondag 18 december 2005 14:47 schreef Retuobak het volgende:
Heel lang verhaal
Jij ook bedanktquote:Op zondag 18 december 2005 14:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik kijk vrijwel altijd naar de resources. 'k Heb dan ook altijd de resource-finder (?) aan.
[..]
Kijken wat een first to discover heeft, proberen zoveel mogelijk religies te ontdekken.
Ook met 18 civ's op een huge map rond het jaar 2000?quote:Op zondag 18 december 2005 19:04 schreef Retuobak het volgende:
Ik gebruik hier een P4 2,4B, 1GB cheap-ass PC2100 geheugen en een 9700 pro en het draait prima in 1024x768 (windowed) met AA aan en verder max detail.
Ik zeg ook niet dat ik me er aan stoor. Ik zeg alleen dat je zelfs met een topsysteem hick-ups zult krijgen later in het spelquote:Op zondag 18 december 2005 19:09 schreef Retuobak het volgende:
Ja.
Opzich maken GPU/CPU niet ongelofelijk veel uit, die doen weinig tijdens Civ IV. Het is vooral de hoeveelheid geheugen die het hem doet. Ik heb verder dan ook niet superveel draaien (ook veel onnodige processes uitgeschakeld). En ik stoor me minder aan een paar kleine hick-ups dan jij ws.
quote:Op maandag 19 december 2005 11:41 schreef djmarshal het volgende:
ben benieuwd wanneer er weer eens een patch komt.. ik wil het ook kunnen spelen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |