abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32511126
Damn hé, kunnen ze vervelend doen op school. Algemene, principeel gezien rationele, regel: geen mobieltjes. Maar dan kan je té letterlijk nemen. Ja, het is storend voor de les als er iemand gebeld word of als je keihard een standaard SMS-geluidje hoort. MAAR DAT IS DAN OOK DE REDEN WAAROM ZE MOEILIJK ZOUDEN MOGEN DOEN!

Als ik de tijd wil weten, en hééél toevallig geen horloge om mijn pols heb, dan mag ik toch wel even op mijn mobieltje kijken? Nee, als docenten uberhaupt al een mobiel zien worden ze boos en geven ze straffen die in verhouding niet kloppen: evenveel strafuren als voor spijbelen !!! Of als je in de gang een mobieltje in je hand hebt (niet bellend, gewoon in je hand) , strafuren! Of als je mobieltje afgaat, maar het is in stille stand waardoor je dus géén geluid/ringtone hoort maar wel de trilling (welke dus wel geluid maakt), strafuren!

Sterven moeten zulke docenten (en matennaaiers die het grappig vinden om, "voor de grap", te zeggen wiens mobiel afging).

[ Bericht 0% gewijzigd door milkingmonkey op 23-11-2005 16:47:38 ]
pi_32511152
Dat is inderdaad klote, mijn horloge is door een junk van mijn pols afgerukt in Rome (serieus!) en sindsdien moet ik ook mijn telefoon gebruiken om de tijd te lezen...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_32511162
Je hebt het zwaar he?
pi_32511178
Middelbare schoolproblemen
  woensdag 23 november 2005 @ 16:41:12 #5
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32511229
En terecht! Je bent op school om te leren. Niet om te SMS-en met je matties.
Je zegt het zelf: "Algemene, principeel gezien rationele, regel: geen mobieltjes"

Wat is je probleem dan? GEEEN MOBIELTJES. In welke vorm dan ook. Gewoon...GEEN. Niets...nakkes...nada!

Zeikstraal.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_32511238
Docent word je ook als je vroeger gepest bent en niks kunt.

Oh, en het boeit me weinig trouwens
  woensdag 23 november 2005 @ 16:41:50 #7
3767 Herald
Come get some
pi_32511249
wat heeft de jeugd het ook maar zwaar tegenwoordig
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  woensdag 23 november 2005 @ 16:42:04 #8
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_32511254
Tsja, als ze bij jou zo streng zijn gewoon niet meer met je mobieltje in de gang rondlopen

Waar staat jouw school eigenlijk? In Pyongyang? pssst, hoofdstad van Noord Korea
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_32511256
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:37 schreef milkingmonkey het volgende:

Nee, als docenten uberhaupt al een mobiel zijn
VMBO?
pi_32511268
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:39 schreef Frank-NL het volgende:
Nu word ik zeker doorverwezen naar PUB hé?

het gaat om het feit dat docenten niet weten WAAROM zulke regels uberhaupt bestaan en het dus verkeerd interpreteren... Niet dat dat mij enigszins boeit, ware het niet dat ik 2 strafuren heb omdat ik de tijd wou weten
  woensdag 23 november 2005 @ 16:43:01 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_32511280
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:41 schreef Nembrionic het volgende:
Je zegt het zelf: "Algemene, principeel gezien rationele, regel: geen mobieltjes"

Wat is je probleem dan? GEEEN MOBIELTJES. In welke vorm dan ook. Gewoon...GEEN. Niets...nakkes...nada!

Zeikstraal.
pff wat een sukkel ben jij zeg
  woensdag 23 november 2005 @ 16:43:34 #12
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_32511298
Ten eerste het mag niet klaar, en ten tweede er hangt toch wel en klok in de klas zoniet vraag het aan en medeleerling of de meester!!
pi_32511311
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:42 schreef Tuutje het volgende:

[..]

VMBO?
Nee, 4 Gymnasium Dat is een tikfout, grapjas. Het is natuurlijk ZIEN
  woensdag 23 november 2005 @ 16:44:16 #14
3767 Herald
Come get some
pi_32511326
quote:
ja maar
ja maar
misschien gebeurt er wel iets keibelangrijks!!!
niet dat je school/klas/leeftijdsgenoten je ooit zullen bellen tijdens de les omdat ze zelf ook in de les zitten, maar misschien dat iemand anders belt voor iets heel heel belangrijks!!!
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_32511335
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:43 schreef Drumpie het volgende:
Ten eerste het mag niet klaar, en ten tweede er hangt toch wel en klok in de klas zoniet vraag het aan en medeleerling of de meester!!
En als je lesuur om is gaat de bel
pi_32511396
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:44 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

En als je lesuur om is gaat de bel
Echt niet, wij werken niet met een schoolbel. Wij werken met lampjes. Bellen zijn voor basisscholen.
  woensdag 23 november 2005 @ 16:47:35 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32511425
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

pff wat een sukkel ben jij zeg
Ik? TS natuurlijk. Hij kent de regels en gaat hier lopen zeiken
En dat zit dan op het gymnasium
pi_32511511
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:47 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik? TS natuurlijk. Hij kent de regels en gaat hier lopen zeiken
En dat zit dan op het gymnasium
Kneus, leer begrijpend lezen. Mijn klacht gaat voornamelijk over het feit dat de strafmaat relatief gezien nergens op slaat (mobieltje 2 strafuren, spijbelen 2 strafuren) en WAARDOOR leraren zeiken. Als zij zouden weten waarom deze regel oorspronkelijk gemaakt is, dan zouden ze weten dat het antwoord OVERLAST VOORKOMEN is. En niet leerlinen plagen met strafuren omdat ze daar opgewonden van raken.
  woensdag 23 november 2005 @ 16:50:40 #19
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_32511517
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:46 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Echt niet, wij werken niet met een schoolbel. Wij werken met lampjes. Bellen zijn voor basisscholen.
Lampjes? Hoe werkt dat dan? In de klas boven de deur hangt een lampje? Bij de kleur rood heb je les, en bij groen is de les afgelopen? Vaag.....

Ik had op mijn oude school gewoon een zoemer.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_32511519
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:43 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Nee, 4 Gymnasium
Soo..poehpoeh...mag je dan je eigen plassertje al vasthouden?

Je mobieltje nog niet blijkbaar en die hebben kinderen van een jaar of 6 ook al tegenwoordig.
pi_32511569
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:50 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Lampjes? Hoe werkt dat dan? In de klas boven de deur hangt een lampje? Bij de kleur rood heb je les, en bij groen is de les afgelopen? Vaag.....

Op de bassischool een ouderwetschen bel Op de middelbare een zoemer inderdaad.... optische signalen op een middelbare school heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk.
  woensdag 23 november 2005 @ 16:53:24 #22
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_32511598
En als je de tijd mag bekijken mag je ook smsjes lezen.
Als je smsjes mag lezen mag je ook sms versturen.
Als je sms mag versturen mag je ook zachtjes bellen.
Etc.

Leerlingen blijven gewoon de grenzen opzoeken en verleggen, vandaar dat ze zo star vastliggen.

Waarom geef ik nou serieus antwoord
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_32511604
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:50 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Als de les voorbij is (lesuur van 50 minuten), dan brandt er een geel lampje. In totaal zijn er altijd drie lampjes in een rij per lokaal. Een groene, een rode en een gele. De rode wordt alleen bij nood gebruikt (nooit), de groene werd vroeger gebruikt, en als de les dus voorbij is brandt het gele lampje. Supersysteem. Ik krijg altijd rillingen over mijn rug als ik denk aan schoolbellen...
  woensdag 23 november 2005 @ 16:54:33 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32511623
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:50 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Kneus, leer begrijpend lezen. Mijn klacht gaat voornamelijk over het feit dat de strafmaat relatief gezien nergens op slaat (mobieltje 2 strafuren, spijbelen 2 strafuren) en WAARDOOR leraren zeiken. Als zij zouden weten waarom deze regel oorspronkelijk gemaakt is, dan zouden ze weten dat het antwoord OVERLAST VOORKOMEN is. En niet leerlinen plagen met strafuren omdat ze daar opgewonden van raken.
Nee, ik snap het heel goed. Je zegt zelf dat de algemene regel is: GEEN MOBIELTJES.

Dan geldt dus ook dat je er niet mee door de gang mag lopen of wat dan ook. Dan krijg je dus strafuren want je overtreedt de regels. Daar is niets 'overdreven' aan. Is het nou ECHT zo moeilijk? :
')
pi_32511676
quote:

Zeikstraal.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 23 november 2005 @ 16:57:10 #26
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_32511684
Gewoon elke 5 minuten aan de leraar de tijd vragen...

Sommige leraren gaan echt veels te ver met hun machtsmisbruik. gewoon op wat voor manier dan ook wraak nemen. Maakt niet uit hoe je het doet, maar dat soort mensen mag je gewoon niet er ongestraft weg mee laten komen.
  woensdag 23 november 2005 @ 16:57:34 #27
133553 de_puta_madre
If it bleeds, you can kill it
pi_32511692
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:43 schreef Drumpie het volgende:
Meester
Too bad all the people who know how to run the country are busy driving taxi cabs and cutting hair.
pi_32511730
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:54 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee, ik snap het heel goed. Je zegt zelf dat de algemene regel is: GEEN MOBIELTJES.

Dan geldt dus ook dat je er niet mee door de gang mag lopen of wat dan ook. Dan krijg je dus strafuren want je overtreedt de regels. Daar is niets 'overdreven' aan. Is het nou ECHT zo moeilijk? :
')
Ja, en vervolgens redeneer je door dat ik klaag vanwege het feit dat leraren niet begrijpen waarom ze straffen! Veroorzaak ik overlast als ik een mobieltje vasthoud omdat ik buiten net iemand belde? Nee, toch? Die regel van geen mobieltjes is er ALLEEN gekomen om overlast te voorkomen.
  woensdag 23 november 2005 @ 17:00:37 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32511781
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:59 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Ja, en vervolgens redeneer je door dat ik klaag vanwege het feit dat leraren niet begrijpen waarom ze straffen! Veroorzaak ik overlast als ik een mobieltje vasthoud omdat ik buiten net iemand belde? Nee, toch? Die regel van geen mobieltjes is er ALLEEN gekomen om overlast te voorkomen.
Dat is de OORZAAK van de regel ja.
De regel ZELF luidt: geen mobieltjes.

Jezus....ik hoop dat jij geen advocaat wordt
pi_32511808
En jij pikt dat? Als ik daarvoor 2 uren straf zou krijgen zou ik dat te nimmer accepteren hoor.
pi_32511834
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:57 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon elke 5 minuten aan de leraar de tijd vragen...

Sommige leraren gaan echt veels te ver met hun machtsmisbruik. gewoon op wat voor manier dan ook wraak nemen. Maakt niet uit hoe je het doet, maar dat soort mensen mag je gewoon niet er ongestraft weg mee laten komen.
Idd. Men moet mij niet verkeerd begrijpen. Het overgrote merendeel van de docenten is echt aardig en behulpzaam, ik hekel me alleen aan gefrustreerde docenten die op ons uitleven. Je hebt natuurlijk ook docenten die er altijd een leuk grapje maken als een mobiel afgaat o.id. . Maar van die lamlullen die je straffen met strafuren...
pi_32511944
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:01 schreef Wokkel1982 het volgende:
En jij pikt dat? Als ik daarvoor 2 uren straf zou krijgen zou ik dat te nimmer accepteren hoor.
Ik heb geen keus. Tegen de docent zelf durf ik redelijk veel. Bij de conrectoren echter... We krijgen geen strafuren bij de docent zelf, maar "officiële" strafuren in een apart lokaal voor de spijbelaars/te-laatkomers e.d. . Als ik niet kom, word ik simpelweg geschorst.
pi_32511952
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:53 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Als de les voorbij is (lesuur van 50 minuten), dan brandt er een geel lampje. In totaal zijn er altijd drie lampjes in een rij per lokaal. Een groene, een rode en een gele. De rode wordt alleen bij nood gebruikt (nooit), de groene werd vroeger gebruikt, en als de les dus voorbij is brandt het gele lampje. Supersysteem. Ik krijg altijd rillingen over mijn rug als ik denk aan schoolbellen...
Leg eens uit, waar werd die groene dan precies voor gebruikt vroeger?
pi_32512019
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:05 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Leg eens uit, waar werd die groene dan precies voor gebruikt vroeger?
Oh, dat weet ik niet meer. Sinds een grapjas een keer het gele lampje heeft verwisseld met het rode lampje (en een aantal leraren daardoor in paniek raakten), hebben ze besloten alleen het gele lampje te gebruiken. Volgens mij gebruikten ze het groene lampje om de concierges te "roepen" ofzo.
  woensdag 23 november 2005 @ 17:10:20 #35
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32512085
Keidom idd. Gelukkig zijn leraren niet zo bij ons.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 23 november 2005 @ 17:11:05 #36
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_32512110
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:02 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Idd. Men moet mij niet verkeerd begrijpen. Het overgrote merendeel van de docenten is echt aardig en behulpzaam, ik hekel me alleen aan gefrustreerde docenten die op ons uitleven. Je hebt natuurlijk ook docenten die er altijd een leuk grapje maken als een mobiel afgaat o.id. . Maar van die lamlullen die je straffen met strafuren...
Tja, die heb je helaas op iedere school rondlopen. Sommige leraren bij mij op school zijn echt goed EN aardig, maar er lopen er ook een paar bij waarvan je je afvraagt waarom ze uberhaubt nog les geven. uitgeblust, denigrerend t.o.v. de leerlingen, bazig, en hun eigen ego's boosten door anderen af te zeiken... beetje hopeloze figuren dus.

Telefoon in de klas moet gewoon mogelijk zijn, zolang geluid uitstaat en je er niemand mee stoort. voor mij part mogen mensen ook SMS-en, zolang ze er maar niemand anders mee storen.
Bij ons hebben we een lerares die steeds wanneer er iemand ietsje telaat binnenkomt (iedereen komt van buiten de stad en is dus afhankelijk van het OV) 2 minuten lang gaat lopen zeiken op die persoon. Voor mij is die vrouw dus veel storender met haar gezeik, dan iemand die te laat binnenkomt en gewoon rustig op zijn plek gaat zitten. Maar goed, die vrouw staat ook op het punt overspannen te raken, en dat is maar goed ook, voor het belang van alle leerlingen op onze school. Gewoon een waardeloze, vervelende, oude sofsnol.
pi_32512116
Ts heeft ietwat gelijk. Op mijn school mag je ook helemaal geen mobieltje laten zien. Nou sorry hoor, maar als je ff smst tijdens pauzes, ik zie het probleem niet..
Je kan ook overdrijven, tijdens lessen begrijp ik het wel....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_32512166
quote:

Zeikstraal.
Wat een bekrompen zeikerige kutschool heb je dan.
Bij ons zitten ze wel eens onder college te bellen enzo, deed ik vorig jaar (middelbare school) ook wel eens. Doen ze echt niet zo sneu over.
Ze wouden 'm wel een x afpakken, maargoed, het blijft mijn ding, dus die kregen ze dus mooi niet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 23 november 2005 @ 17:19:54 #39
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_32512378
Ik heb het dit jaar al twee keer meegemaakt dat een leraar zelf gebeld werd in de klas .

Bij ons zijn trouwens alleen de concierges zo trouw aan die regel. Ik snap het sowieso niet echt. Waarom mag je in de aula wel met mennekes praten, maar tegen een apparaatje niet?
2000 light years from home
pi_32512764
waarom moet je op de klok kijken? bij de les blijven zul je!!!!
  woensdag 23 november 2005 @ 17:37:04 #41
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_32512797
Waarom een mobieltje hebben als je wordt doodgegooid met andere tijdsmedia, zoals de torenklok, de digitale klok etc. etc.?
pi_32512943
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:37 schreef milkingmonkey het volgende:
Damn hé, kunnen ze vervelend doen op school. Algemene, principeel gezien rationele, regel: geen mobieltjes. Maar dan kan je té letterlijk nemen. Ja, het is storend voor de les als er iemand gebeld word of als je keihard een standaard SMS-geluidje hoort. MAAR DAT IS DAN OOK DE REDEN WAAROM ZE MOEILIJK ZOUDEN MOGEN DOEN!

Als ik de tijd wil weten, en hééél toevallig geen horloge om mijn pols heb, dan mag ik toch wel even op mijn mobieltje kijken? Nee, als docenten uberhaupt al een mobiel zien worden ze boos en geven ze straffen die in verhouding niet kloppen: evenveel strafuren als voor spijbelen !!! Of als je in de gang een mobieltje in je hand hebt (niet bellend, gewoon in je hand) , strafuren! Of als je mobieltje afgaat, maar het is in stille stand waardoor je dus géén geluid/ringtone hoort maar wel de trilling (welke dus wel geluid maakt), strafuren!

Sterven moeten zulke docenten (en matennaaiers die het grappig vinden om, "voor de grap", te zeggen wiens mobiel afging).
Knullie bullie overstuurtjes?? Is schooltje weer gemeen tegen je? Is de hele wereld weer tegen je? Ga maar fijn stampvoetjes doen en 'het is niet eerlijk!' roepen...of koop je eigen school waar jezelf de regels kunt opmaken.
Maar doe niet zo zielig..regels zijn regels...je kunt ook van school wisselen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  woensdag 23 november 2005 @ 17:44:36 #43
105578 Dead-Doll
Not your mother!
pi_32513002
Dêm, zeik niet zo. Strafuren is altijd nog beter dan je telefoon kwijt zijn voor 3 weken, wat bij mij het geval was.
  woensdag 23 november 2005 @ 17:44:52 #44
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_32513009
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:50 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]
(mobieltje 2 strafuren, spijbelen 2 strafuren)
Dus als je iemand wilt bellen, ga je gewoon helemaal niet naar de les. Dan heb je 50 minuten om te bellen en andere dingen te doen, en de straf is hetzelfde.

Ik zie het probleem niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_32513022
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dus als je iemand wilt bellen, ga je gewoon helemaal niet naar de les. Dan heb je 50 minuten om te bellen en andere dingen te doen, en de straf is hetzelfde.

"Elk probleem draagt de kern van de oplossing in zich" .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32513040
Conclusie: Koop een horloge!
pi_32513048
Anders zoek je even een volwassener ingestelt instituur waar je, indien trilmode aan, je gewoon je mobieltje mag antwoorden op de gang.
pi_32513148
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:53 schreef vbmot het volgende:
En als je de tijd mag bekijken mag je ook smsjes lezen.
Als je smsjes mag lezen mag je ook sms versturen.
Als je sms mag versturen mag je ook zachtjes bellen.
Etc.

Leerlingen blijven gewoon de grenzen opzoeken en verleggen, vandaar dat ze zo star vastliggen.

Waarom geef ik nou serieus antwoord
pi_32513151
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:46 schreef HenkieVdV het volgende:
Anders zoek je even een volwassener ingestelt instituur waar je, indien trilmode aan, je gewoon je mobieltje mag antwoorden op de gang.
Daar hou je wel een taalachterstand aan over zo te zien.
pi_32513453
Ik heb m'n Franse ex vriend eens geholpen bij een examen Engels op de univ. Hij moest een akte o.i.d. vertalen en sommige woorden wist hij niet. Hij stuurde sms'jes, ik stuurde de Franse vertaling terug.

Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen
Can't Sing But I've Got Soul
pi_32513624
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:42 schreef wonko het volgende:

[..]

Knullie bullie overstuurtjes?? Is schooltje weer gemeen tegen je? Is de hele wereld weer tegen je? Ga maar fijn stampvoetjes doen en 'het is niet eerlijk!' roepen...of koop je eigen school waar jezelf de regels kunt opmaken.
Maar doe niet zo zielig..regels zijn regels...je kunt ook van school wisselen.
Stoer hoor
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ehm, misschien omdat je bij onze school niet alleen 2 strafuren krijgt maar je ouders ook gebeld worden en een brief krijgen met de exacte data waarop je gespijbeld hebt? "Ja mam, ik moest even bellen"...
pi_32513648
Doe eens wat aardiger tegen je meester! Hij probeert je allerlei belangwekkende zaken bij te brengen, en jij gaat kijken wanneer je les van 50 HELE minuten voorbij is!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32513736
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:08 schreef Thisbe het volgende:
Doe eens wat aardiger tegen je meester! Hij probeert je allerlei belangwekkende zaken bij te brengen, en jij gaat kijken wanneer je les van 50 HELE minuten voorbij is!
1. het zijn meestal vrouwelijke docenten die zeiken;
2. ehm, misschien kijk ik wel op de klok zodat ik kan kan zien hoeveel tijd ik nog heb waardoor ik me optimaal kan concenteren op datgene wat een prioriteit heeft
pi_32513776
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:07 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Stoer hoor [afbeelding]
Dank je
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_32514249
Bij mij op school wordt hij ingenomen, voor onbepaalde tijd. Die ben je dan dus ook kwijt.
  woensdag 23 november 2005 @ 18:30:51 #56
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_32514298
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:08 schreef Thisbe het volgende:
Jij hebt dus overduidelijk een totaal verkeerd beeld van het onderwijs van tegenwoordig...
  woensdag 23 november 2005 @ 18:31:24 #57
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_32514324
quote:
Ehm, misschien omdat je bij onze school niet alleen 2 strafuren krijgt maar je ouders ook gebeld worden en een brief krijgen met de exacte data waarop je gespijbeld hebt? "Ja mam, ik moest even bellen"...
En dan moet je hier natuurlijk weer zeuren omdat je ruzie hebt met je ouders. Ik snap het.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_32514565
quote:
Docent word je ook als je vroeger gepest bent en niks kunt.
Ik ben docent en ik zie dit als een belediging. Ik ben een deskundige op mijn gebied en daar buiten. Ik kan overal aan het werk, maar sta graag voor de klas omdat het leuk werk is. Daarbij hebben docenten minimaal een HBO of WO (universiteit) diploma nodig om les te mogen geven.
quote:
het gaat om het feit dat docenten niet weten WAAROM zulke regels uberhaupt bestaan en het dus verkeerd interpreteren...
Pubers denken altijd dat ZIJ de regels wel juist interpreteren. De regel "GEEN MOBIEL" laat echter geen interpretatie open. De leraar mag jou in principe al de toegang tot het lokaal ontzeggen als jij alleen maar een mobiel bij je hebt. De docent heeft vervolgens het recht om te bepalen hoe streng hij optreedt. Aangezien je sowieso geen mobiel bij je mag hebben is de docent al veel minder streng geweest dan de regels hem vertellen.
quote:
Als zij zouden weten waarom deze regel oorspronkelijk gemaakt is, dan zouden ze weten dat het antwoord OVERLAST VOORKOMEN is.
Als je naar de conrector wordt gestuurd VOORDAT je mobiel afgaat, dan hebben ze toch overlast voorkomen?
quote:
En niet leerlinen plagen met strafuren omdat ze daar opgewonden van raken.
Geloof me, veel docenten (op een aantal idioten na) vinden straf geven verschrikkelijk.
quote:
Pardon? Je bent zelf in overtreding en de leraar die er wat tegen doet misbruikt zijn macht? Wijs me eens 1 leraar aan die jou straf voor je mobiel geeft als dat ding uit en weggestopt is in je tas zoals het hoort? Je kan de dwarse puber gaan uithangen, maar de docent heeft volgens de regelgeving gelijk en jij trekt aan het kortste eind.

In de praktijk is het echter de klas die bepaalt hoe streng een docent is of moet zijn. Doet een klas fatsoenlijk mee en is iedereen voor rede vatbaar, dan vallen er minder straffen. Let maar eens op: in een klas die vaak gewoon oplet als de leraar wil dat het stil is en ook gewoon gaat werken, vallen er bijna nooit straffen. In een klas waar zelden een mobiel afgaat geeft een leraar ook vrijwel nooit straf als het een keer per ongeluk gebeurt.

Zelf zou ik nooit straf geven voor het kijken op een mobiele telefoon aangezien dat geen lawaai maakt. Zit de helft van de klas echter continu op zijn mobiel te kijken of drukt iedereen druk op de knoppen, dan vind ik het gerechtvaardigd daar iets tegen te doen. En aangezien vrijwel elke docent met een vaste lesstructuur werkt, weet je de tijd toch wel.

De trilfunctie op een telefoon vind ik net iets minder irritant dan een luide ringtoon, maar het is een feit dat zoiets stoort. Komt het voor tijdens een stille uitleg, dan til ik daar zwaarder aan dan tijdens een periode waarin iedereen rustig kan overleggen. Gebeurt het vaker, dan til ik daar zwaarder aan dan als het een keer per ongeluk gebeurt. Hetzelfde geldt in een klas waar de telefoon bijna nooit gaat. Gaat het 1 keer per 3 weken, dan is het duidelijk per ongeluk en dan hoeft er geen straf gegeven te worden. Gebeurde het al 2 keer die les en is er gewaarschuwd, dan vind ik een straf terecht. Of te wel: het gaat om de specifieke situatie.

Ik heb ook wel eens een klas gehad die zo rustig was en zo weinig uitleg nodig had dat ze grotendeels zelfstandig werkten. Ging er eens een telefoon af, dan kon iemand gewoon even op de gang 1 minuut opnemen zonder dat de rust in de klas verstoord werd. Dat moet je als klas verdienen. Wederzijds vertrouwen is daarvoor belangrijk. Ik zeg je dat als je als klas en als individuele leerling normaal doet je bij een aantal leraren heel veel kan doen zonder problemen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  woensdag 23 november 2005 @ 18:44:08 #59
131119 Loonja
... just chillng ...
pi_32514733
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:42 schreef milkingmonkey het volgende:

Niet dat dat mij enigszins boeit, ware het niet dat ik 2 strafuren heb omdat ik de tijd wou weten
- geen hoorloge;
- geen mobiel...

zo weet je de tijd niet en je komt niet opdagen voor strafuren... sim-pel
... better 6 hours at school, then not to sleep at all ...
pi_32514833
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:38 schreef Neuralnet het volgende:

verhaal..
Meester ik moet plassen!
pi_32516836
Naar de WC gaan is meestal ook niet zo'n probleem. Tenzij iedereen opeens "moet". Misbruik en enkel "om vervelend te zijn" dingen willen doen zorgt voor beide partijen voor een onplezierige situatie.

Een klas kan onbewust kiezen. Normaal doen en enkel naar de WC willen gaan als het echt nodig is of de leraar uit proberen en met een aantal leerlingen net zo vaak willen totdat het een keer over is.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32517063
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:39 schreef Frank-NL het volgende:
schattig he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_32517180
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:03 schreef DarkElf het volgende:

[..]

schattig he?
Ik wou dat ik nog van die mooie, zorgeloze tijd kon genieten

Ben weliswaar pas 23, maar toch alweer ruim 5 jaar van de middelbare af
pi_32517323
23, broekie....

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_32517338
Pfff. Ik kan die leraren echt wel onder de duim houden en zo. Dat kon ik al in de 2e klas.
pi_32517565
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:55 schreef Neuralnet het volgende:
Naar de WC gaan is meestal ook niet zo'n probleem. Tenzij iedereen opeens "moet". Misbruik en enkel "om vervelend te zijn" dingen willen doen zorgt voor beide partijen voor een onplezierige situatie.

Een klas kan onbewust kiezen. Normaal doen en enkel naar de WC willen gaan als het echt nodig is of de leraar uit proberen en met een aantal leerlingen net zo vaak willen totdat het een keer over is.
Ik wil niet vooroordelen, maar meisjes maken hier grootschalig misbruik van. Als een leraar "nee" zegt tegen een meisje, klinkt het m.i. zo irrationeel. Naar mijn gevoel weten ze dat ook, en tja, dan gaan ze elk lesuur elke dag minstens 1 keer naar de WC.

Iig, om nog even terug te komen op jouw verhaal. Ik hoop dat je sowieso begrepen hebt dat ik geen fout beeld heb van leraren; integendeel. De overgrote meerderheid respecteer ik dan ook, en als ik straf krijg van één van die leraren die ik respecteer, dan vind ik dat meestal ook erg. Ik heb het echter over docenten die onnodig meewerken aan het verzieken van de sfeer. Ik zit dus in een 4V klas, elk uur dus met andere leerlingen in de klas. In de meeste klassen zitten zeker 2 of meerdere sfeerverziekers. De sfeer van de lessen varieert dus van aangenaam tot vervelend. Leraren passen zich daar ook aan. Alleen, je kan duidelijk merken dat sommige leraren gewoon beter reageren op zaken waarop ze horen te reageren. Sommigen straffen dus op zo een manier dat het de sfeer ERGER maakt... Nog meer irritaties van de leerlingen... en tja, dan schiet je niet op. Ik richt me in deze topic op die leraren die zich onprofessioneel opstellen. Om terug te komen op mijn voorbeeld, stel dat ik in de pauze in de kantine mijn mobieltje pak om de tijd te achterhalen, is het dan echt nodig dat een leraar mij straft met de regel "geen mobieltjes"?? WAT is het nut daarvan? Ik heb het niet over de mobieltjes die keihard afgaan in de les, maar over o.a. buiten de les. En de straffen daarvoor.... het is allemaal overdreven.
pi_32517944
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:11 schreef DarkElf het volgende:
23, broekie....

Ga ik niet boos om worden hoor, leve het posticon
pi_32519959
quote:
Ik heb het echter over docenten die onnodig meewerken aan het verzieken van de sfeer.
De vraag is: doen zij dat expres? Ik denk eerder dat er een situatie is ontstaan dat de leraar iets gedaan of gezegd heeft, de leerlingen dat niet begrepen, zich vervolgens gaan misdragen en dat de "actie" met het mobieltje DE druppel was voor de leraar om straf uit te delen.

De leraar denkt: "De klas was onrustig en ze houden zich ook niet aan de 'geen mobieltjes'-regel, dus is straf rechtvaardig."

De leerling denkt: "Ja, maar IK was alleen maar even aan het kijken en dus is de straf onrechtvaardig."

Wie heeft er nu gelijk? Beiden. De leraar heeft rationeel gezien volgens de regels gelijk en de leerling heeft volgens zijn beleving van de situatie gelijk. Wanneer zowel de leraar als de leerling zich vastbijten in de vraag wie gelijk heeft, komen jullie er niet uit.

De leraar heeft echter een dilemma. De leraar is de baas en mag rationele argumenten gebruiken als rechtvaardiging. Leerlingen zijn echter geen computers. Het nadeel is dat bij de leerling emoties een grote rol spelen en zij hebben weinig boodschap aan "het is nu eenmaal de regel".

Wat moet de leraar volgens jou doen dan? Je bent in overtreding en hij is volgens de schoolregels verplicht daar iets tegenover te stellen. Hij kan natuurlijk de regel negeren, jou vragen de telefoon uit te doen en gewoon verder gaan met de les. Maar dat is het signaal voor andere leerlingen om het ook te doen. "Er wordt immers toch niet gestraft".
quote:
Ik heb het niet over de mobieltjes die keihard afgaan in de les, maar over o.a. buiten de les.
In de eerste post van deze topic leek het heel erg te gaan over situaties IN de les. Buiten de les is nogal een andere situatie. Als ik er even vanuit ga dat je buiten de les om je bevindt op een plaats waar gepraat mag worden (dus niet de gang bij de lokalen of de mediatheek), dan vind ik het persoonlijk erg raar dat je daar straf voor krijgt. Wie kan er nu problemen hebben als jij in bv de kantine op je mobiel kijkt of hem zelfs gebruikt om te bellen? In de kantine wordt toch voluit gepraat.
  woensdag 23 november 2005 @ 21:47:44 #69
53267 TC03
pi_32520553
Wat een gare discussie weer. Als je als docent iemand straf geeft omdat hij op zijn telefoon kijkt hoe laat het is, moet die docent zich echt nalaten kijken! Snap niet dat iemand het daar mee oneens kan zijn.
pi_32520619
Je gaat het wel begrijpen als je later groot bent.
  woensdag 23 november 2005 @ 21:50:35 #71
53267 TC03
pi_32520644
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:49 schreef Neuralnet het volgende:
Je gaat het wel begrijpen als je later groot bent.
Dooddoener die nergens op slaat.
pi_32520760
Als een leraar mijn mobiel zou afpakken, omdat ik hem tevoorschijn haal om de tijd te kijken, dan schiet ik de leraar dood.
pi_32520791
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:53 schreef Koenz0r het volgende:
Als een leraar mijn mobiel zou afpakken, omdat ik hem tevoorschijn haal om de tijd te kijken, dan schiet ik de leraar dood.
GEINTJE nartuurlijk. :D:D:D:D:D:o:D:D:D:D;dd;D!!!!!!dD?D::DD:onoenoenoe!!:d:D!D!
pi_32520828
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:47 schreef TC03 het volgende:
Wat een gare discussie weer. Als je als docent iemand straf geeft omdat hij op zijn telefoon kijkt hoe laat het is, moet die docent zich echt nalaten kijken! Snap niet dat iemand het daar mee oneens kan zijn.
De docent is duidelijk met zijn regels: geen mobiel. Hij wil ze dus niet eens zien, ook al kijk je hoe laat het is.
De ts wist vantevoren dat hij geen gebruik mag maken van zijn mobiel, wat het nog dommer maakt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 23 november 2005 @ 22:03:26 #75
53267 TC03
pi_32521122
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hij wil ze dus niet eens zien, ook al kijk je hoe laat het is.
De ts wist vantevoren dat hij geen gebruik mag maken van zijn mobiel, wat het nog dommer maakt.
Ten eerste betwijfel ik ten zeerste of dit een specifieke regel van de docent was. En als dat zo was, vind ik het nog steeds een stomme actie van de docent. Je kan ook wel verbieden dat je een horloge draagt, en er dan mensen uit sturen.
pi_32521280
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ten eerste betwijfel ik ten zeerste of dit een specifieke regel van de docent was. En als dat zo was, vind ik het nog steeds een stomme actie van de docent. Je kan ook wel verbieden dat je een horloge draagt, en er dan mensen uit sturen.
Het is idd geen specifieke regel van de docent, gewoon een algemene schoolregel. Maar dat maakt mij niet eens zoveel uit (zoals ik al 1000x gezegd heb), maar ze vergeten dan de achterliggende gedachte waarom mobieltjes verboden zijn en de straffen zijn niet normaal.
pi_32521309
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nou ik denk dat het gewoon een van de algemene regels is van school (gokje)

En wat is dat nou voor domme vergelijking? Je weet toch best dat je met een mobiel meer dingen kunt doen dan alleen de tijd aflezen?

En opzich hoef je dan idd niet mensen er gelijk uit te sturen, maarjah, dat is per docent verschillend.

Punt is: de ts wist best dat hij fout zat.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 23 november 2005 @ 22:13:07 #78
53267 TC03
pi_32521496
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nou ik denk dat het gewoon een van de algemene regels is van school (gokje)

En wat is dat nou voor domme vergelijking? Je weet toch best dat je met een mobiel meer dingen kunt doen dan alleen de tijd aflezen?

En opzich hoef je dan idd niet mensen er gelijk uit te sturen, maarjah, dat is per docent verschillend.

Punt is: de ts wist best dat hij fout zat.
Ja, tuurlijk weet ik dat dat kan. Maar hij heeft daar geen gebruik van gemaakt! En als je als het als docent dan toch leuk vindt om zo'n zware straf voor zo'n licht vergrijp te geven, dan spoor je niet helemaal. Vind ik. School is geen gevangenis.
pi_32521715
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk weet ik dat dat kan. Maar hij heeft daar geen gebruik van gemaakt! En als je als het als docent dan toch leuk vindt om zo'n zware straf voor zo'n licht vergrijp te geven, dan spoor je niet helemaal. Vind ik. School is geen gevangenis.
Ik snap je punt wel, maar een docent kan toch niet zien wat jij daar aan het doen bent?
Iig ben je niet met de les bezig en daar gaat het waarschijnlijk om.
pi_32522993
quote:
ze vergeten dan de achterliggende gedachte waarom mobieltjes verboden zijn en de straffen zijn niet normaal.
Je bedoelt dat ze jouw achterliggende gedachten niet ondersteunen. Dat is totaal iets anders. Jij kan dan wel van mening zijn dat een regel onzinnig is, maar als de schoolleiding het heeft besloten dan zal je je eraan moeten houden. Voor straf geldt precies hetzelfde: jij kan wel vinden dat de straf te zwaar is, maar dat doet niet ter zake. We hebben ons allemaal te houden aan de regels. Sterker nog: jouw ouders hebben ervoor getekend dat jij je aan die regels dient te houden. Jouw verzorgers waren het er kennelijk mee eens.

Ik vind het ook klote als ik een boete krijg voor te hard rijden, maar het is een feit ik me aan de regels moet houden. Zo niet? Dan kies je er toch zelf voor dat je straf krijgt. Kennelijk vind jij de straf en het risico daarop nog steeds klein genoeg om het risico te lopen. Ik zou zelf denken: "Verdomme, wat is de straf zwaar. Laat ik het niet flikken."

Regels worden gemaakt om de orde te handhaven en gaan uit van een objectieve beoordeling. Niet van subjectieve meningen van leerlingen. Wat denk je dat er gebeurt als iedereen zijn "ach, wat ik doe is niet zo erg"-mening in de praktijk mocht brengen? Je vergeet dat je samen met 20 papegaaien in het lokaal zit die het gedrag maar al te graag willen imiteren.
quote:
School is geen gevangenis.
Reguliere scholen zijn ook geen instellingen waar je mag doen wat je wilt. Je schrijft je in bij een school die bepaalde regels heeft en een zekere opvoedkundige discipline kent. Als je het er niet mee eens bent, dan zoek je maar een iederwijs school waar je mag doen wat je wilt.
  woensdag 23 november 2005 @ 23:06:37 #81
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32523412
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:44 schreef Herald het volgende:

[..]

ja maar
ja maar
misschien gebeurt er wel iets keibelangrijks!!!
niet dat je school/klas/leeftijdsgenoten je ooit zullen bellen tijdens de les omdat ze zelf ook in de les zitten, maar misschien dat iemand anders belt voor iets heel heel belangrijks!!!
Dan bellen ze de school maarl.
Dat doen ze al zo'n 80 jaar en werkt feilloos
pi_32523486
quote:

[..]

Stoer hoor [afbeelding]
[..]

Hahaha wat een pauperschool zit je dan zeg

Monnikenklooster ofzo
pi_32523492
Echt een fucking regime
  woensdag 23 november 2005 @ 23:10:27 #84
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32523525
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:43 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Nee, 4 Gymnasium Dat is een tikfout, grapjas. Het is natuurlijk ZIEN
haha... ik vreet, drink ,slaap, bel, luister muziek en gooi propjes tijdens hoorcollege op de uni ..en jullie zitten nog in de .."ja meester, nee meester fase"
pi_32523588
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:10 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

haha... ik vreet, drink ,slaap, bel, luister muziek en gooi propjes tijdens hoorcollege op de uni ..en jullie zitten nog in de .."ja meester, nee meester fase"
dat alles muv bellen deed ik ook op de middelbare school hoor
  woensdag 23 november 2005 @ 23:15:35 #86
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32523688
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:12 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat alles muv bellen deed ik ook op de middelbare school hoor
mjah... ik ook maar alleen tijdens latijns, toen gingen we met de klas de hele c1000 leegkopen en we propten ons vol. En we keken oddeseus erbij als film .

ohja en niet te vergeten...ik mag ook spijbelen wanneer ik wil , alleen das nie zo slim
pi_32523766
latijns
  woensdag 23 november 2005 @ 23:22:00 #88
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32523859
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:15 schreef Relneger18 het volgende:
En we keken oddeseus erbij als film .
Die was echt bout
"Mooie" filmeffecten ook

Mooie tijden waren dat...
  woensdag 23 november 2005 @ 23:27:17 #89
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_32523985
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

Hahaha wat een pauperschool zit je dan zeg

Monnikenklooster ofzo
Kan niet anders zeggen. Als je bij ons spijbelt moet je de volgende dag om 8 uur komen opdraven, meer niet.
2000 light years from home
  woensdag 23 november 2005 @ 23:30:19 #90
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32524065
Meester! Meester! Hoe laat is hèèèèt?
The Internets, I needs it..
pi_32531644
Zeur niet pubers!
Zolang jullie de leeftijd van achtien jaren nog niet bereikt hebben, leven jullie niet in een democratie!
  donderdag 24 november 2005 @ 11:15:08 #92
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_32531777
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:59 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Joh.. wen er maar aan.. is in de grote-mensen wereld ook zo hoor
Politieagenten die bekeuringen uitschrijven "omdat het nu eenmaal niet mag" als je 's nachts geen zin hebt om je aan de maximumsnelheid te houden
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_32536419
Het is kenmerkend voor pubers dat ze continu de regels ter discussie willen stellen voor hun eigen gewin. Pubers gaan nu eenmaal tegen het heersende gezag in en hebben het idee dat ZIJ de intelligente personen zijn en alle wijsheid in pacht hebben. Zij weten wel even hoe het hoort en kunnen de hele wereld aan.

Tja, op die leeftijd waande ik me ook de Krimson uit Suske en Wiske die streefde naar de absolute wereldmacht en zou ik wel even de school en de leraren laten buigen en naar mijn pijpen laten dansen. Geloof me, binnen 5 jaar kom je daarvan terug en merk je dat fantasie en de relatiteit niet samen gaan.

Het is een feit dat algemene regels voor iedereen moeten gelden omdat er anders sprake is van discriminatie. Het is ook een feit dat die regels niet altijd even nuttig zijn, maar wel het algemene belang dienen. Natuurlijk: zij dienen in veel gevallen niet JOUW belang, maar wees toch eens niet zo egoïstisch en denk verder dan je eigen hachje.

Een beetje school heeft tientallen jaren ervaring met orde en regels en heeft die regels niet voor niks ingesteld. Een school zonder dat soort regels is een anarchie en dat wil je echt niet. Tenzij je graag op scholen wilt zitten waar gasten zoals Murat rondlopen.
pi_32537932
Ja, wat Neuralet zegt... daar komt het wel op neer natuurlijk
pi_32539839
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:16 schreef Neuralnet het volgende:
Het is kenmerkend voor pubers dat ze continu de regels ter discussie willen stellen voor hun eigen gewin. Pubers gaan nu eenmaal tegen het heersende gezag in en hebben het idee dat ZIJ de intelligente personen zijn en alle wijsheid in pacht hebben. Zij weten wel even hoe het hoort en kunnen de hele wereld aan.
Dit is ook precies de reden dat ik geen docent zou kunnen zijn. Ik zou doodmoe worden van dat geoeverloze "ja maar"
Ze zien zelf de hiaten in hun gedachtengang niet, ze zien zelf niet dat bepaalde strikte regels nodig zijn omdat ze hun eigen gedrag niet kunnen overzien.
Mijn god, ik word oud
pi_32539895
Wij bellen gewoon in de klas, maar dan verstoppen we ons wel!
Sappig !!
pi_32542886
quote:
Dit is ook precies de reden dat ik geen docent zou kunnen zijn. Ik zou doodmoe worden van dat geoeverloze "ja maar"
Ja, en als je dan ook nog eens klassen hebt die multi-cultureel zijn waarin iedereen andere ideeën heeft over het beleid of een aantal leerlingen zelfs het gezag van de docent niet tolereert, dan heb je een probleem. Over het beleid valt niet te discussieren. Dat moet je ook niet willen, want dan denken ze dat ze alles kunnen maken.

Daarom zijn de regels zo strak: overtreding betekent straf. Aangezien het beleid van de school dat voorschrijft en iedereen het er mee eens is, vind ik dat het NIET strak naleven van de regels of een keer iets door de vingers zien een gunst. Geen plicht. En een gunst moet je als leerling/klas verdienen. Zoals ik net al zei creëer je als leerling mede de sfeer en het leerklimaat. Er is geen sprake van een democratie, maar er wordt nu eenmaal eerder naar je geluisterd als leerlingen in de klas ook normaal doen.

En geloof het of niet: op een aantal scholen wordt de docent ook op de vingers getikt wanneer hij het beleid niet naleeft. Als in een gang 4 van de 5 klassen geen telefoons hebben en het bij mij in de klas wel de Phonehouse lijkt, dan heb ik een probleem. Zoiets loopt namelijk als een lopend vuurtje door de school en voor je het weet ben je met meerdere docenten het gezag kwijt.
pi_32543054
Was bij ons vroeger ook zo. Rond 1999 elke keer werd me mobiel destijds gesnapt en oh het was zo illegaal en dit en dat. Anno 2004 toen ik van school afging liep iedereen ermee en was het opeens normaal. En in 1999 'stond het in de regels' en in 2004 was het gewoon gedoogd in diezelfde regels. Zeikerds zijn het op middelbare scholen =)
JOHNNY HEITINGA
pi_32543174
Je maakt mij niet wijs dat als je mobiel opgeborgen was hij afgepakt werd.
pi_32550822
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:02 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Ja, en als je dan ook nog eens klassen hebt die multi-cultureel zijn waarin iedereen andere ideeën heeft over het beleid of een aantal leerlingen zelfs het gezag van de docent niet tolereert, dan heb je een probleem. Over het beleid valt niet te discussieren. Dat moet je ook niet willen, want dan denken ze dat ze alles kunnen maken.
Nu verlies je in 1 klap alle waardigheid die ik voor je had voor je posts die (geargumenteerd) tegen mij in gingen. Wat is in godsnaam de relevantie van multi-culturaliteit en tegen gezag ingaan op scholen? Zie jij een direct verband? Dat dit komt van iemand met een pedagogische functie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')