abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32507957
{Ik heb gezocht op het forum maar kwam niks tegen waar ik wat aan had}

We krijgen een prikklok op onze ICT afdeling.
(Ik werk op een grote school)
Het argument is dat er mensen zijn die misbruik maken van de vrijheid die je hebt.
(Ik ben van mening dat je dat met mentaliteitsverandering probeerd te bewerkstelligen
Als mensen ongeintresserd, maar wel op tijd, uit hun neus gaan zitten eten heb je nog niks)

En dat er mensen zijn die uren maken die ze niet terug krijgen.
(worden niet geregistreerd)

Ik vraag me af tot hoever dit kan gaan.
Mijn vriendin had bij haar vorige werkgever een programma op haar computer die op willekeurige tijden een foto maakte van de desktop die doormailde naar de baas. Smerig vond ik dat.

Maar wat mag er wettelijk gezien. Mijn baas zei dat hij mijn email mag lezen en (ouderwetse) post open mag maken. "Je hebt geen privacy binnen de muren van je werk."
Ik heb gevraagd of dat ook voor de WC geldt.
Maar de vraag is wat mag en wat niet. ?
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
pi_32508574
Kreeg ooit op mijn flikker omdat ik mp3's op een netwerkschijf had gezet; toen ik dat uitzocht bleek dat je baas/sysadmin niet de inhoud van je netwerkschijf mag bekijken zonder je toestemming. Dus lijkt me sterk dat ze dan wel je post mogen openen of je mail mogen lezen.
Jesus saves but death prevails.
pi_32508631
Telefoon afluisteren mag alleen met medeweten. Email lezen mag voor zover ik weet niet. En anders encrypt je dat toch?
Een "prikklok" lijkt me niks mis mee! Je hebt maar op tijd op je werk te verschijnen! En als je aankomt met "ja maar ik werk zo hard, ook al kom ik een kwartier te laat" dan ben je fout bezig.
censuur :O
  Moderator woensdag 23 november 2005 @ 15:15:30 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_32508785
Prikklok is juist relaxed: als je elke ochtend 10 minuten te vroeg bent, kun je op vrijdagmiddag bijtijds naar huis, omdat je "minuten hebt gespaard".
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_32508926
Ik had gehoopt dat dat op eigen verantwoordelijkheid zou kunnen.
Ik hou het ook wel ongeveer bij , paar keer te vroeg gekomen, kan ik nu een uur eerder naar huis.

Maar Email en post enzo, ik heb gezocht naar een betrouwbare bron hiervoor maar heb ik niet gevonden.
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
pi_32516510
Als het zakelijke mail of post is, gericht dus aan het bedrijf onder jouw naam. De baas mag dat gewoon inzien lijkt me, tis toch zijn bedrijf? Lijkt me beetje raar dat ie dat niet zou mogen inzien ^^ Verder dien je geen persoonlijke post of email te ontvangen op je werk imho, dat doe je maar thuis. Of in je pauze, op een prive mail adres van hotmail ofzo. Niet de bedrijfsmailaccounts.

Daarnaast heeft je baas alle recht om te controleren of jullie wel op tijd komen, om dat nu op zijn kleutertjes te moeten gaan doen met een tijdklok heeft ook vast wel een reden medunkt. Screenshots maken van desktops, mja, ook kinderachtig dat dat blijkbaar moet, maar het is allemaal niet voor niets meestal ~:-)
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')