Nee hoor, in mijn geval zijn het vaker van die zogenaamd snelle zakenmannetjes, compleet met microfoontje boven hun hoofd voor de telefoon en tomtom in de autoquote:Het zijn meestal Rondscheurende aso's in fout getunede bakken met petje op
Hoezo dat ? Dat is normaal en veel veiliger. Onderzoek heeft uitgewezen dat de kans op ongelukken dan afneemt. In ik geloof de Scaninavische landen is het verplicht, gewoon licht voeren overdag.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:32 schreef meranto het volgende:
Ook zo kut, auto's met gewone lampen aan als er geen donker is
quote:Op woensdag 23 november 2005 13:33 schreef kleinvogelijn het volgende:
[..]
Nee hoor, in mijn geval zijn het vaker van die zogenaamd snelle zakenmannetjes, compleet met microfoontje boven hun hoofd voor de telefoon en tomtom in de auto
Mensen die bij lichte mist hun mist-achterlamp aan zettenquote:Op woensdag 23 november 2005 13:25 schreef kleinvogelijn het volgende:
Elke ochtend en elke avond rijden die auto's met een batterij van 4 koplampen weer achter me of me tegemoet: staat stoer joh die mistlampen aan. Ze zitten er toch, dus waarom zou ik ze dan niet gebruiken?![]()
Omdat ze ALLEEN gebruikt moeten worden wanneer er MIST is -bij voorkeur bij zicht minder dan 200 meter- en omdat ik verblind word door die kutlampen!!!
Omdat je NIET stoer bent in je Nissan Micra, Renault Megane en al helemaal niet in je Toyota Avensis station!!!![]()
En NEE, voor andere weggebruikers lijkt het niet alsof je auto sneller is met mistlampen aan.
Het is zelfs verboden om met die lampen aan te rijden als er geen sprake is van mist...ik heb dan ook steeds vaker de neiging om de kentekens te noteren en onze in dit geval voor de verandering fijne jongens in het blauw te bellen.![]()
Ja, en in Frankrijk krijg je er een vette boete als je met lampen aan rijdt overdag, wie heeft er dan gelijk he.....quote:Op woensdag 23 november 2005 13:34 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Hoezo dat ? Dat is normaal en veel veiliger. Onderzoek heeft uitgewezen dat de kans op ongelukken dan afneemt. In ik geloof de Scaninavische landen is het verplicht, gewoon licht voeren overdag.
Dat is al lang niet meer zoquote:Op woensdag 23 november 2005 13:39 schreef meranto het volgende:
[..]
Ja, en in Frankrijk krijg je er een vette boete als je met lampen aan rijdt overdag, wie heeft er dan gelijk he.....
Ja, en in Zweden krijg je er een vette boete als je zonder lampen aan rijdt overdag, wie heeft er dan gelijk he....quote:Op woensdag 23 november 2005 13:39 schreef meranto het volgende:
[..]
Ja, en in Frankrijk krijg je er een vette boete als je met lampen aan rijdt overdag, wie heeft er dan gelijk he.....
Daar heb je toch groot licht voor.....?quote:Op woensdag 23 november 2005 13:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:
mja ik doe het zelf af en toe als ik savonds van me vriendin naar huisrijd en ik via een weg door het bos moet rijden. dan is het wel zo fijn dat je wat beter in de berm kan kijken ivm herten enzo... ik heb er dit jaar al 1 voor me auto gehad en dat is niet fijn (niet voor het hert en niet voor me cupra) maar verder ben ik het helemaal met je eens
quote:Op woensdag 23 november 2005 13:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, en in Zweden krijg je er een vette boete als je zonder lampen aan rijdt overdag, wie heeft er dan gelijk he....
zo sprak de user zelf....quote:Don't feed the trolls,
The trolls will feed you anyway.
--== Baggeruser 77 ==--
Of mensen met een antenne op het dak terwijl ze alleen maar CD's luisterenquote:Op woensdag 23 november 2005 13:32 schreef meranto het volgende:
Shit, dat heb ik ook.....quote:Op woensdag 23 november 2005 14:14 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Of mensen met een antenne op het dak terwijl ze alleen maar CD's luisteren
Dan denk ik, moet dat nou?![]()
dat zou verplicht moeten worden. het is altijd het eerste wat ik doe als ik de auto gestart heb: lichten aan.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:32 schreef meranto het volgende:
Kan je wel mooi terugflitsen naar de flitspalenquote:Op woensdag 23 november 2005 14:20 schreef SlaadjeBla het volgende:
Deze ga ik nog op mijn auto monteren.
[afbeelding]
accu in 2 minuten leeg
Ze moeten in nederland ook maar verplicht aan vind ik!quote:Op woensdag 23 november 2005 13:39 schreef meranto het volgende:
[..]
ja maar die zat er op toen ik hem kochtquote:Op woensdag 23 november 2005 14:14 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Of mensen met een antenne op het dak terwijl ze alleen maar CD's luisteren
Dan denk ik, moet dat nou?![]()
beetje lullig als er iemand voor je rijd ... en die kut herten springen meestal pas 10 meter voor je er bent voor je auto dus het is vooral in de berm kunnen kijken. en niet voor je. + dat het bij mij ook breedstralers zijn dus laat en ver naar buiten gericht isquote:Op woensdag 23 november 2005 13:49 schreef BoNi het volgende:
[..]
Daar heb je toch groot licht voor.....?
Dus me pa mag niet in Frankrijk rijden?quote:Op woensdag 23 november 2005 13:39 schreef meranto het volgende:
[..]
Fuck vorige keer heel Frankrijk doorgecruised met lichten aan zonder boetequote:Op woensdag 23 november 2005 13:39 schreef meranto het volgende:
[..]
Mijn mistlichten ookquote:Op woensdag 23 november 2005 14:24 schreef Rekkie het volgende:
[..]
ja maar die zat er op toen ik hem kocht
Het gaat hier toch om mensen die de gehele tijd hun Mistlampen aan hebbenquote:Op woensdag 23 november 2005 14:29 schreef BrickTop het volgende:
Meestal klagen alleen de mensen die zelf geen mistlampen/breedstralers/verstralers hebben.
Als 1 of andere slome hark onnodig links blijft rijden gaan bij mij de breedstralers dus
echt wel aan.![]()
Yep..... 65 euro, uit ervaring.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:31 schreef Gunner het volgende:
Op de site van het OM (boetebase) kon ik alleen vinden dat je een boete krijgt bij het voeren van mist achterlicht wanneer dit niet is toegestaan. Ik dacht dat dat ook zo was bij het voeren van ver-stralers
Zo triest dat je er eigenlijk alleen maar om kunt lachen. Al is het een duur grapje.quote:Op woensdag 23 november 2005 14:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik werd aangehouden en kreeg een bekeuring voor het voeren van mistlampen
Nope.... maar ik werd er wel van verdacht een type "Ik-vind-het-stoer-mistlampen-te-voeren" te zijn.....quote:Op woensdag 23 november 2005 14:37 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Zo triest dat je er eigenlijk alleen maar om kunt lachen. Al is het een duur grapje.
Je had toch niet toevallig een pet op?
Ik had ze ook es vergeten uit te zetten toen bij mij in de straat politie reed...ze gaven me ff een lichtsignaal en that was all....zo kan het dus ookquote:Op woensdag 23 november 2005 14:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nope.... maar ik werd er wel van verdacht een type "Ik-vind-het-stoer-mistlampen-te-voeren" te zijn.....
Precies!quote:Op woensdag 23 november 2005 15:38 schreef Stiffmaster het volgende:
[..]
Ik had ze ook es vergeten uit te zetten toen bij mij in de straat politie reed...ze gaven me ff een lichtsignaal en that was all....zo kan het dus ook![]()
Dat is precies de afweging die ik ook maakquote:Op woensdag 23 november 2005 14:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nope.... maar ik werd er wel van verdacht een type "Ik-vind-het-stoer-mistlampen-te-voeren" te zijn.....
Nee, het zijn inderdaad vaak die zielige kleine auto's zoals een micra en lelijke familieauto's (waar vaak de vrouw achter het stuur zit en de man ernaast, ter emancipatie o.i.d.).quote:Op woensdag 23 november 2005 13:27 schreef sr_firewire het volgende:
Het zijn meestal Rondscheurende aso's in fout getunede bakken met petje op
Volvo heeft zelfs zo'n snufje wat er voor zorgt dat de lampen bij het starten van de motor automatisch aangaan.quote:Op woensdag 23 november 2005 13:34 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Hoezo dat ? Dat is normaal en veel veiliger. Onderzoek heeft uitgewezen dat de kans op ongelukken dan afneemt. In ik geloof de Scaninavische landen is het verplicht, gewoon licht voeren overdag.
Ja, maar alleen bij zware regenval. Zie ook: http://web02053.prolocation.net/algemeen/diverse/weetjedat.php#2quote:Op woensdag 23 november 2005 14:19 schreef SlaadjeBla het volgende:
En trouwens, mistvoorlichten mag je al voeren als het regent. Je mag ze in Nederland dus best vaak voeren.
Dat hebben wel meer merken. Saab heeft dat al 20 jaar ofzo..quote:Op woensdag 23 november 2005 19:42 schreef Botje96 het volgende:
Volvo heeft zelfs zo'n snufje wat er voor zorgt dat de lampen bij het starten van de motor automatisch aangaan.
dat heeft mijn c2 dus,quote:Op donderdag 24 november 2005 13:27 schreef Kogando het volgende:
[..]
Dat hebben wel meer merken. Saab heeft dat al 20 jaar ofzo..
Tegenwoordig hebben ook veel merken de optie dat de lampen automatisch aangaan naar gelang hoe licht het buiten is.
Niet geheel toevallig zijn dat allemaal Scandinavische auto's, daar waar het 24 uur per dag verplicht is om ze te voeren.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:27 schreef Kogando het volgende:
[..]
Dat hebben wel meer merken. Saab heeft dat al 20 jaar ofzo..
Tegenwoordig hebben ook veel merken de optie dat de lampen automatisch aangaan naar gelang hoe licht het buiten is.
in zweden moet het hier willen ze dat ook doenquote:Op woensdag 23 november 2005 13:32 schreef meranto het volgende:
En jij denkt dat mensr er constant aan denken of ze toevallig mistlichten aan hebben of niet?quote:Op maandag 28 november 2005 09:21 schreef Scorpie het volgende:
jezus ik had ze vandaag ook weer achter me in de file :S verblinden je hele achterzicht, hebben ze dan niet door dat het totaal nutteloos is als je op 1 meter van je voorganger staat !?
Ik had ze vandaag echt wel nodig! Zeer dichte mist en zag met normaal geen licht bijzonder weinig. Met mistlichten aan werd het wegdek behoorlijk beter verlicht!quote:Op maandag 28 november 2005 10:10 schreef TheOneAndOnly het volgende:
gewoon geen mistlicht aan, je hebt het toch niet nodig
die mensen moeten gewoon eens naar de opticien gaan en hun ogen laten meten....
ik heb ook een kwak mistlichten op mijn auto en ze staan alleen aan bij de apk om te kijken of ze het nog doen, verder nooit....
misschien moet je dan eens naar de opticien?quote:Op maandag 28 november 2005 10:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik had ze vandaag echt wel nodig! Zeer dichte mist en zag met normaal geen licht bijzonder weinig. Met mistlichten aan werd het wegdek behoorlijk beter verlicht!
Nee hoor, 2 weken geleden net geweest -> geen afwijking geconstateerd!quote:Op maandag 28 november 2005 10:39 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
misschien moet je dan eens naar de opticien?
ik kan hier niks meer aan toe voegenquote:ik hoop dat ie aangehouden wordt, met z'n lampenkermis in z'n renault scenic met kinderzitje. Gefrustreerd stuk stront.
Nee hoor alleen bij zicht minder dan 200 mtr. vraag maar aan mijn zoon de boete is ¤ 65,-quote:Op woensdag 23 november 2005 14:19 schreef SlaadjeBla het volgende:
En trouwens, mistvoorlichten mag je al voeren als het regent. Je mag ze in Nederland dus best vaak voeren.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:18 schreef it_was_me het volgende:
[..]
vrachtwagenchauffeurs vinden dat ook heel leuk om mistlichten te laten branden. Weet je wel die grote lichtbalken op de top van de cabine
Hebben ze wel grote accu's daar zeker?quote:Op donderdag 24 november 2005 14:13 schreef meranto het volgende:
[..]
Niet geheel toevallig zijn dat allemaal Scandinavische auto's, daar waar het 24 uur per dag verplicht is om ze te voeren.
Ik bedoel dus dat het ook heel erg irritant is als chauffeurs die aan hebben, want ze gebruiken natuurlijk niet alleen stadslicht. Dat is niet cool!quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:46 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Dat zijn gelukkig ook mistlampen
Dat zijn verstralers, en als ze zwak branden gewoon stadslichten.
Wat wou je er anders mee, over de mist heen schijnen?
Nee, dat hebben ze helaas niet door. Heb weleens uit pure ellende er een auto tussen gelaten om maar van de lamp voor mij neus af te zijn.quote:Op maandag 28 november 2005 09:21 schreef Scorpie het volgende:
jezus ik had ze vandaag ook weer achter me in de file :S verblinden je hele achterzicht, hebben ze dan niet door dat het totaal nutteloos is als je op 1 meter van je voorganger staat !?
Dat willen ze al tijden maar de milleu-groeperingen zijn tegen (benzineverbruik gaat omhoog) dus of het er ooit door gaat komen ...quote:Op maandag 28 november 2005 09:17 schreef T42 het volgende:
[..]
in zweden moet het hier willen ze dat ook doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |