abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32505396
NOS TT:

DEN HAAG Het topberaad van de regering
en de sociale partners over het creëren
van meer banen gaat vandaag niet door.
Vannacht is het vooroverleg mislukt.Het
kabinet wilde niet tegemoetkomen aan de
eisen voor meer geld van de vakbonden.

Volgens ingewijden bood het kabinet 40
miljoen euro voor onder meer extra
stageplaatsen bij bedrijven.De bonden
wilden meer geld,onder meer om wao'ers
die door de strenge herkeuringen hun
uitkering verliezen,een baan te bieden.

De top moest leiden tot maatregelen om
groepen die moeilijk werk vinden meer
kans te geven.De PvdA wil een debat met
het kabinet over de geschrapte top.

Het vooroverleg is mislukt, dus dan maar geen top?
Maar wel oke van de PVDA om dit nog 'even' aan te kaarten.
Maar waar 't mij omgaat is dat ik steeds meer 'reguliere banen' zie verdwijnen door er maar stagiars op te zetten.
  woensdag 23 november 2005 @ 13:37:27 #2
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32506038
overheden kunnen per definitie geen banen scheppen
alleen maar omstandigheden waarin banen gecreerd worden. Door de belastingen te verlagen bijvoorbeeld zodat werken en welvaart creeren niet zo hard gestraft wordt.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32506440
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:12 schreef Braamhaar het volgende:

Maar waar 't mij omgaat is dat ik steeds meer 'reguliere banen' zie verdwijnen door er maar stagiars op te zetten.
Heb je hier ook een bron voor? Veel studenten en opleidingen hebben volgens mij een probleem om geschikte stageplekken te vinden en is mijn ervaring bij verschillende bedrijven dat stagiares over het algemeen niet geschikt zijn om het reguliere werk te doen, dat is ook niet de bedoeling van een stage overigens.
pi_32507699
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:37 schreef McCarthy het volgende:
overheden kunnen per definitie geen banen scheppen
alleen maar omstandigheden waarin banen gecreerd worden. Door de belastingen te verlagen bijvoorbeeld zodat werken en welvaart creeren niet zo hard gestraft wordt.
Daarom was ook een overleg bedacht met de sociale partners (wergevers en werknemers). Op die manier kan met tot een gezamenlijke aanpak komen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 23 november 2005 @ 14:38:14 #5
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32507739
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarom was ook een overleg bedacht met de sociale partners (wergevers en werknemers). Op die manier kan met tot een gezamenlijke aanpak komen.
en wat is dit dan
quote:
De bonden
wilden meer geld,onder meer om wao'ers
die door de strenge herkeuringen hun
uitkering verliezen,een baan te bieden.

De top moest leiden tot maatregelen om
groepen die moeilijk werk vinden meer
kans te geven.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32508004
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heb je hier ook een bron voor? Veel studenten en opleidingen hebben volgens mij een probleem om geschikte stageplekken te vinden en is mijn ervaring bij verschillende bedrijven dat stagiares over het algemeen niet geschikt zijn om het reguliere werk te doen, dat is ook niet de bedoeling van een stage overigens.
Je ziet dit veel bij de Media; redactie, produktie, vormgeving bijvoorbeeld waar gewoonweg bezuinigd wordt door een werkplek op te offeren voor een stageplek.
Stagiars worden niet goed begeleid (de druk is opeens te hoog om ook dit er nog bij te doen), krijgen teveel verantwoordelijkheden op hun dak en doen uiteindelijk 'maar wat'.
Maar ja, wel voordelig!
pi_32508250
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:38 schreef McCarthy het volgende:

[..]

en wat is dit dan
[..]
Dat is de mening van de bonden het rijk en de werkgvers zullen een wat andere opvatting hebben maar gezamelijk zou er best wat berijkt kunnen worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32508731
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:48 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Je ziet dit veel bij de Media; redactie, produktie, vormgeving bijvoorbeeld waar gewoonweg bezuinigd wordt door een werkplek op te offeren voor een stageplek.
Stagiars worden niet goed begeleid (de druk is opeens te hoog om ook dit er nog bij te doen), krijgen teveel verantwoordelijkheden op hun dak en doen uiteindelijk 'maar wat'.
Maar ja, wel voordelig!
Nou ja niet voordelig dus zoals jezelf ook al aangeeft in je eerste gedeelte. Zelf denk ik dat het wel meevalt met arbeidsplaatsen opofferen voor stageplekken en bedrijven die dit wel doen komen er zelf wel achter dat dit niet echt handig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')