abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32499978
Dat kan toch niet kloppen? Ik ben ziekenfonds verzekerd bij de IZZ. Ik betaal nu een premie per maand van 69,05 euro. Voor dit bedrag ben ik Basis, aanvullend en aanvullend 2 verzekerd. (ik heb dus recht op de maximale zorg) Nu heb ik gister mijn voorstel binnengekregen mbt mijn zorg premie van volgend jaar. Hierop staat dat op de manier zoals ik nu verzekerd ben mijn premie 130 euro gaat worden.

Ik heb op internet die zorgtoeslag test gedaan wat een indicatie geeft van wat je zou krijgen aan toeslag, en daar kwam een schamele 18 euro per maand uit. Houd in dat ik nog 112 euro per maand moet betalen op basis van hoe ik nu verzekerd ben. Dit kan volgens mij niet, het bedrag kan nooit zo hoog zijn. Ook is mij opgevallen dat in de basis verzekering veel zit waar ik niets aan heb, kraamzorg etc. Moet ik hiervoor nu ook betalen?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_32500002
Ach we worden toch gewoonweg belazerd door dit kabinet!
Ze denken dat de truc euro nu weer gaat werken ivm de gezondheidszorg, en inderdaad we slikken weer braaf alles.

Het wordt tijd voor een mus in Den Haag.

(nieuw spreekwoord)
Zelf bedacht
Betekend er mot ff wat rottigheid komen daar zodat ze wel naar ons luisteren
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 23 november 2005 @ 09:00:48 #3
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_32500003
Helaas klopt dit wel. Als ziekenfondsverzekerde heb je jarenlang te weinig betaald. Dat wordt nu rechtgetrokken. Ik (particulier) ga minder betalen, mijn vrouw (ziekenfonds) het dubbele van wat ze nu betaald. Zorgtoeslag? Daar zitten we met 1 inkomen al overheen.

Het nieuwe zorgstelsel is een ordinaire bezuinigingsoperatie. Maar dat vertellen ze er niet bij.
opgezegd@fok.nl
pi_32500085
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:00 schreef FoXje het volgende:
Helaas klopt dit wel. Als ziekenfondsverzekerde heb je jarenlang te weinig betaald. Dat wordt nu rechtgetrokken. Ik (particulier) ga minder betalen, mijn vrouw (ziekenfonds) het dubbele van wat ze nu betaald. Zorgtoeslag? Daar zitten we met 1 inkomen al overheen.

Het nieuwe zorgstelsel is een ordinaire bezuinigingsoperatie. Maar dat vertellen ze er niet bij.
En waar ik helemaal niet goed van word, is dat ze nu weer meer potjes hebben, waar ze elke keer weer mee zullen dreigen om die af te schaffen
Lekker onzeker weer voor de mensen met de lage inkomens, die gewoon hun werk doen.
Ze zullen alle extra's nu helemaal aan de kant schuiven, zodat ook dit weer gevolgen heeft voor de economie.
Ze zijn lekker slim bezig daar
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_32500101
3miljard over...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32500129
Huisartsen kwamen al om in hun werk, en moeten nu ook alles opnieuw invoeren, en hun patienten benaderen.

Zie het nut echt niet in van deze regeling.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_32500139
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:08 schreef zhe-devilll het volgende:
3miljard over...
Wat bedoel je?
  woensdag 23 november 2005 @ 09:30:24 #8
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_32500441
quote:
Helaas klopt dit wel. Als ziekenfondsverzekerde heb je jarenlang te weinig betaald.
Psies, en ik als particulier verzekerde dus teveel

Ik ga er een klein beetje op vooruit
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 23 november 2005 @ 09:34:08 #9
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_32500506
quote:

DEJA VU!!

Ik heb exact dezelfde situatie.
Ik zit er nu aan te denken om mijn vrouw bij mij te laten verzekeren (collectief via mijn werkgever)
Dat is mogelijk en de baas betaalt ook nog eens 50% van mijn(onze) ziektekosten...

Dus met een beetje geluk en goede wil blijft het nog voordelig.
Ik betaal nu 170 euro in de maand (baas betaalt ook 170 ) voor mij en mijn 2 kinderen(particulier)
Mijn vrouw betaald 62 euro (ziekenfonds)
Totaal = ongeveer 400 euro - 170 van de baas = ongeveer 230 euro
Straks zijn de kinderen gratis.
Mijn vrouw en ik gaan straks samen rond de 200 euro kosten.
30 euro in de mats....

Maar er zal wel weer een addertje onder het gras uitkomen en moet ik toch nog bij betalen...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  woensdag 23 november 2005 @ 09:49:44 #10
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_32500814
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:34 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

DEJA VU!!

Ik heb exact dezelfde situatie.
Ik zit er nu aan te denken om mijn vrouw bij mij te laten verzekeren (collectief via mijn werkgever)
Dat is mogelijk en de baas betaalt ook nog eens 50% van mijn(onze) ziektekosten...

Dus met een beetje geluk en goede wil blijft het nog voordelig.
Ik betaal nu 170 euro in de maand (baas betaalt ook 170 ) voor mij en mijn 2 kinderen(particulier)
Mijn vrouw betaald 62 euro (ziekenfonds)
Totaal = ongeveer 400 euro - 170 van de baas = ongeveer 230 euro
Straks zijn de kinderen gratis.
Mijn vrouw en ik gaan straks samen rond de 200 euro kosten.
30 euro in de mats....

Maar er zal wel weer een addertje onder het gras uitkomen en moet ik toch nog bij betalen...
Vergeet de belasting niet die je betaalt over de inkomens-afhankelijke bijdrage.
Da's nog eens een procentje of 3 van je bruto-salaris dat je mag betalen.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  woensdag 23 november 2005 @ 09:52:29 #11
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_32500871
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:49 schreef D-FENS het volgende:

[..]

Vergeet de belasting niet die je betaalt over de inkomens-afhankelijke bijdrage.
Da's nog eens een procentje of 3 van je bruto-salaris dat je mag betalen.
Tuurlijk, dat komt er ook nog bij...Helaas...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_32501420
Is er hier nou niemand die weet dat dat hogere bedrag gecompenseerd wordt, doordat je netto salaris omhoog gaat?

Volgend jaar gaat het bedrag dat je betaalt aan AWBZ omlaag en daardoor hou je meer geld over van je bruto salaris!
Het uitzicht hierboven is daar beneden....
pi_32501624
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')