En waar ik helemaal niet goed van word, is dat ze nu weer meer potjes hebben, waar ze elke keer weer mee zullen dreigen om die af te schaffenquote:Op woensdag 23 november 2005 09:00 schreef FoXje het volgende:
Helaas klopt dit wel. Als ziekenfondsverzekerde heb je jarenlang te weinig betaald. Dat wordt nu rechtgetrokken. Ik (particulier) ga minder betalen, mijn vrouw (ziekenfonds) het dubbele van wat ze nu betaald. Zorgtoeslag? Daar zitten we met 1 inkomen al overheen.
Het nieuwe zorgstelsel is een ordinaire bezuinigingsoperatie. Maar dat vertellen ze er niet bij.
Wat bedoel je?quote:
Psies, en ik als particulier verzekerde dus teveelquote:Op woensdag 23 november 2005 09:00 schreef FoXje het volgende:
Helaas klopt dit wel. Als ziekenfondsverzekerde heb je jarenlang te weinig betaald.
DEJA VU!!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:00 schreef FoXje het volgende:
Helaas klopt dit wel. Als ziekenfondsverzekerde heb je jarenlang te weinig betaald. Dat wordt nu rechtgetrokken. Ik (particulier) ga minder betalen, mijn vrouw (ziekenfonds) het dubbele van wat ze nu betaald. Zorgtoeslag? Daar zitten we met 1 inkomen al overheen.
Het nieuwe zorgstelsel is een ordinaire bezuinigingsoperatie. Maar dat vertellen ze er niet bij.
Vergeet de belasting niet die je betaalt over de inkomens-afhankelijke bijdrage.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:34 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
DEJA VU!!
Ik heb exact dezelfde situatie.
Ik zit er nu aan te denken om mijn vrouw bij mij te laten verzekeren (collectief via mijn werkgever)
Dat is mogelijk en de baas betaalt ook nog eens 50% van mijn(onze) ziektekosten...
Dus met een beetje geluk en goede wil blijft het nog voordelig.
Ik betaal nu 170 euro in de maand (baas betaalt ook 170 ) voor mij en mijn 2 kinderen(particulier)
Mijn vrouw betaald 62 euro (ziekenfonds)
Totaal = ongeveer 400 euro - 170 van de baas = ongeveer 230 euro
Straks zijn de kinderen gratis.
Mijn vrouw en ik gaan straks samen rond de 200 euro kosten.
30 euro in de mats....
Maar er zal wel weer een addertje onder het gras uitkomen en moet ik toch nog bij betalen...
Tuurlijk, dat komt er ook nog bij...Helaas...quote:Op woensdag 23 november 2005 09:49 schreef D-FENS het volgende:
[..]
Vergeet de belasting niet die je betaalt over de inkomens-afhankelijke bijdrage.
Da's nog eens een procentje of 3 van je bruto-salaris dat je mag betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |