abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2005 @ 16:29:24 #101
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_32810429
Dit topic hoort meer in Klaagbaak vind ik, aangezien het geen objectieve nieuws is, maar subjectieve geklaag van een user
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_32827908
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:35 schreef Meki het volgende:
Hij weigert terug te betalen. Ik denk dat Zalm een ding is vergeten
Dat geld is van de bevolking en niet van Zalm
we kunnen dit toch niet pikken 200,00 Euro
Ik vraag me af he? Weet je eigenlijk wel eens waar die meevaller uit bestaat?
geen
  maandag 5 december 2005 @ 10:20:20 #103
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32828942
Die meevaller is volgens mij weer volledig uitgegeven door de schulden van Suriname over te nemen (2 Miljard!)
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  maandag 5 december 2005 @ 11:52:09 #104
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32830822
Is Zalm al afgetreden?
  dinsdag 6 december 2005 @ 07:50:21 #105
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32854439
ik hoop verhagen, want die belachelijke compensatie van 35 euro per gezin is natuurlijk een verspilling van jewelste. Niemand schiet er wat mee op en in totaal kost het onvoorstelbaar veel geld! Iedereen zou dan ook nog gecompenseerd moeten worden, maar wie, behalve de absolute minima, merkt die 35 euro nou? De meeste mensen zullen het niet merken. het gaat hier wel om in totaal zo'n 2,5 miljard euro, geld dat je wel veel beter kan besteden in plaats van op deze manier in de sloot te gooien, je kan het bijna net zo goed verbranden, totale waanzin.

Ik hoop dat men bij zinnen komt zodat dit geld op een fatsoenlijke manier besteed kan worden. Want zulke verspillingsplannen heb ik sinds de teloorgang van het laatste kabinet den Uyl niet meer gehoord!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 6 december 2005 @ 07:51:06 #106
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32854441
[pol]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 6 december 2005 @ 07:54:25 #107
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32854458
zowiezo belachelijk om energieprijzen te gaan compenseren trouwens, dan doe je maar zuiniger aan., maar goed dat is een andere vraag. Het gaat hier om dit kapitaalvernietigingsplan dat vandaag hopelijk van tafel wordt geveegd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 6 december 2005 @ 08:21:49 #108
113593 kodro
i love tomatos
pi_32854635
Verhagen, zoals boven genoemd, een bedrag die alleen voor de absolute minima van belang is, als je dan toch iets goeds wil doen voor die minima, geef dan die mensen 100 of meer euro en de rest niets, is volgens mij een stuk goedkoper en help ook nog echt ook. 50 euro per jaar is 4,20 per maand daar heeft bijna niemand wat aan.
  dinsdag 6 december 2005 @ 08:30:54 #109
38972 Pasl2001
Yoghurtlul!
pi_32854706
als er dan toch gecompenseerd moet worden, haal dan die ecotax van de energierekeing af. die hele compensatie slag geeft alleen maar nog meer bureaucratie en nog meer ambtenaren...
  dinsdag 6 december 2005 @ 08:31:08 #110
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_32854709
Kodro: het gaat on 35 euro

weet je wat, we gaan een leger van ambtenaren aan het werk zetten om ieder gezin minder dan 3 euro per maand te geven; kunnen ze een feestje bouwen.

Overigens, natuurlijk moet er nog een tweede leger van ambtenaren uitzoeken hoe de 35 euro inkomensafhankelijk kan worden verdeeld. ook de gezinsgrootte is uitermate relevant want anders zou een alleenstaande er relatief meer aan overhouden.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  dinsdag 6 december 2005 @ 08:36:07 #111
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_32854747
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:31 schreef MetalMessiah het volgende:
Overigens, natuurlijk moet er nog een tweede leger van ambtenaren uitzoeken hoe de 35 euro inkomensafhankelijk kan worden verdeeld.
Ik word een beetje moe van die inkomensafhankelijke regelingen.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:05:46 #112
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32855137
Bedankt regering, 30miljard Euro meer schuld opgebouwd en nog eens 200E per persoon jatten om je eigen gemaakte gaten te laten stoppen met lekken, nee jongens.. we doen het goed.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_32855345
Zalm, al was het alleen maar om dit hele rukkabinet om zeep te helpen. 35 euro in een jaar teruggeven zal niet veel uithalen inderdaad maar er zijn genoeg andere methoden om mensen die het nodig hebben tegemoet te kunnen komen.
pi_32855353
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 07:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik hoop verhagen, want die belachelijke compensatie van 35 euro per gezin is natuurlijk een verspilling van jewelste. Niemand schiet er wat mee op en in totaal kost het onvoorstelbaar veel geld! Iedereen zou dan ook nog gecompenseerd moeten worden, maar wie, behalve de absolute minima, merkt die 35 euro nou? De meeste mensen zullen het niet merken. het gaat hier wel om in totaal zo'n 2,5 miljard euro, geld dat je wel veel beter kan besteden in plaats van op deze manier in de sloot te gooien, je kan het bijna net zo goed verbranden, totale waanzin.

Ik hoop dat men bij zinnen komt zodat dit geld op een fatsoenlijke manier besteed kan worden. Want zulke verspillingsplannen heb ik sinds de teloorgang van het laatste kabinet den Uyl niet meer gehoord!
Hoe kan dat plan nou 2,5 miljard kosten... de compensatie is per gezin en zelfs 35 keer 16 miljoen is 'maar' 560 miljoen...

Afgezien daarvan heb ik zo'n hekel aan Verhagen dat ik hem ten allen tijde graag op zijn bek zie gaan.
Jesus saves but death prevails.
pi_32856326
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:05 schreef OFfSprngr het volgende:
Bedankt regering, 30miljard Euro meer schuld opgebouwd en nog eens 200E per persoon jatten om je eigen gemaakte gaten te laten stoppen met lekken, nee jongens.. we doen het goed.
Weet jij waar die meevaller uit bestaat?
geen
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:58:38 #116
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_32857457
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:06 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Weet jij waar die meevaller uit bestaat?
Je zou bijna de neiging hebben om de democratie af te schaffen
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_32857670
Ik vind het raar hoor dat mensen wel kritiek kunnen hebben maar niet weten waar de meevaller uit bestaat.
geen
pi_32859050
-edit: [NWS Feedback] -

[ Bericht 86% gewijzigd door kLowJow op 06-12-2005 12:08:25 ]
geen
  dinsdag 6 december 2005 @ 18:38:36 #119
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32868786
Ja laten we dat doen, dan heeft de burger helemaal geen inspraak en kan de politiek zonder tegenwicht al het geld verkwanselen,.. er gaat ook ineens 2 miljard naar de Antillen..
Het kabinet had nooit moeten bezuinigen, met de financieën die ze hadden, konden ze moeilijk inversteren, maar maak het dan efficienter en niet minder.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:11:15 #120
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32871235
Godverdegodver .

Heb je zo'n enorme kutregering die al jarenlang iedereen met hun arrogante kop negeert, overal de verkeerde keuzes maakt, alleen maar kan roepen 'het is beleid' om later toe te geven dat het nergens op slaat en als grootste prestatie kan aanvoeren dat het tweespalt in de samenleving veroorzaakt en dan gaan ze straks vallen over 35 MIEZERIGE KUTEUROOTJES per huishouden...aaaargh.

The horror, ik kan het niet meer aan , dit. , , .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:24:15 #121
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32871589
ik tel de bijkomende kosten mee.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:26:46 #122
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32871653
er is nog niets duidelijk zo lijkt het.!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 6 december 2005 @ 21:32:32 #123
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_32873517
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:05 schreef OFfSprngr het volgende:
Ze jatten niet. Ze verlagen de schuld.
Het zou geen bedrag van 200 euro zijn, maar 35.
Ze willen de compensatie uit het potje FES halen. Voor innovatie van energie en dergelijke. Ja laten we een verkiezingstunt doen die alleen maar veel geld ksot en bijna niets oplevert. En dat geld moet komen uit een pot voor duurzame inversteringen. goed bezsig hoor....
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_32873990
Schopje [POL]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:12:05 #125
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32874800
Ze kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om het belachelijke belastingtarief van 42% op gas te verlagen. Scheelt een hoop bureaucratie!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32876255
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:19 schreef erikh het volgende:
Zalm, al was het alleen maar om dit hele rukkabinet om zeep te helpen. 35 euro in een jaar teruggeven zal niet veel uithalen inderdaad maar er zijn genoeg andere methoden om mensen die het nodig hebben tegemoet te kunnen komen.
Precies, die man is al veel te lang minister. De macht is te vanzelfsprekend voor hem.
  woensdag 7 december 2005 @ 08:22:21 #127
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_32882999
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_32883021
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je bedoelt dat als je 500 miljoen aan mensen weg wilt geven, je dat 2.000 miljoen aan extra kosten oplevert?

Geef eens een kostenspecificatie dan, BHFH
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 7 december 2005 @ 08:37:05 #129
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32883114
Het is een druppel op een gloeiende plaat. De energielasten stijgen volgend jaar met 140 Euri, dus 35 Euri houdt je net een week warm. Maar als dit helpt dit Kabinet naar huis te sturen, steun ik alles
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_32884288
Die 35 euro mogen ze houden, als we in ruil daarvoor een kabinetscrisis krijgen. Dat is pas echte compensatie
pi_32886819
Laat Verhagen doorzetten en laat Zalm zich een keer niet als een leugenachtige slang gedragen en inderdaad opzouten dan. Weinig mensen zullen Zalm missen en wie weet kunnen we over een jaar of 5 weer "zalm" zeggen zonder dat we om een teil moeten vragen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  woensdag 7 december 2005 @ 12:00:19 #132
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32887046
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:51 schreef Mikrosoft het volgende:
Laat Verhagen doorzetten en laat Zalm zich een keer niet als een leugenachtige slang gedragen en inderdaad opzouten dan. Weinig mensen zullen Zalm missen en wie weet kunnen we over een jaar of 5 weer "zalm" zeggen zonder dat we om een teil moeten vragen.
Op welke manier gedraagt Zalm zich in deze leugenachtig? Het was bespreekbaar dat er een koopkrachtcompensatie zou komen als zou blijken dat de koopkracht negatief beinvloed zou worden door de hoger dan voorziene olietarieven. Het tegenovergestelde scenario lijkt zich voor te doen en dus zijn het imho eerder Verhagen c.s. die zich leugenachtig gedragen.

Ik ben trouwens benieuwd of men gezichtsverlies zou willen lijden zo vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dit zou nog best wel eens een kabinetscrisis kunnen veroorzaken.
pi_32887330
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Op welke manier gedraagt Zalm zich in deze leugenachtig? Het was bespreekbaar dat er een koopkrachtcompensatie zou komen als zou blijken dat de koopkracht negatief beinvloed zou worden door de hoger dan voorziene olietarieven. Het tegenovergestelde scenario lijkt zich voor te doen en dus zijn het imho eerder Verhagen c.s. die zich leugenachtig gedragen.

Jij wilt beweren dat de hogere energieprijzen voor koopkrachtverbetering zorgen?

De koopkracht stijgt, dat is Zalm's enige argument. Dat deze meer zou zijn gestegen als de energieprijzen lager zouden zijn geweest, daar stapt meneer natuurlijk makkelijk overheen. De koopkracht wordt er echter wel door beïnvloed, immers,ze stijgt minder dan had gekunt.
quote:
Ik ben trouwens benieuwd of men gezichtsverlies zou willen lijden zo vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dit zou nog best wel eens een kabinetscrisis kunnen veroorzaken.
Oh, als dat nou eens zou kunnen
pi_32887391
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Jij wilt beweren dat de hogere energieprijzen voor koopkrachtverbetering zorgen?

De koopkracht stijgt, dat is Zalm's enige argument. Dat deze meer zou zijn gestegen als de energieprijzen lager zouden zijn geweest, daar stapt meneer natuurlijk makkelijk overheen. De koopkracht wordt er echter wel door beïnvloed, immers,ze stijgt minder dan had gekunt.
[..]

Oh, als dat nou eens zou kunnen
Ja, en we kunnen de belastingen ook met nog 5% verlagen. Gaat je koopkracht ook van vooruit.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32887501
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:13 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, en we kunnen de belastingen ook met nog 5% verlagen. Gaat je koopkracht ook van vooruit.
Tsk Tsk, Zalm vond zich al zeer genereus met z'n 0,25% verlaging in de eerste en 0,75% verlaging in de tweede schijf. Wil je het niet "zoeter" maken dan het al is?
pi_32887622
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

De koopkracht stijgt volgens het CBS met 1,25%. Ondanks hogere energienota´s, ondanks hogere ziektekosten. Wat moet er dan in godsnaam (met 3 euro per maand notabene, daar wordt echt niemand wijzer van, ook niet de allerkleinste minima) gecompenseerd worden?

Waar wil je in godsnaam heen met je open deur dat de koopkracht meer stijgt als iedereen er ook nog ns 3 euro per maand bij krijgt?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32887960
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zalm heeft zo vaak gelogen (euro). Laat hem het deze keer dan werkelijk menen en doen wat hij zegt en opstappen. De fors hogere olieprijzen beïnvloeden onze koopkracht sowieso negatief. We gaan er daardoor minder op vooruit. Zalm doet alsof de olieprijzen er niet meer toedoen vanwege een beetje extra koopkracht in 2006.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  woensdag 7 december 2005 @ 12:51:29 #138
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32888285
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:39 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Zalm heeft zo vaak gelogen (euro). Laat hem het deze keer dan werkelijk menen en doen wat hij zegt en opstappen. De fors hogere olieprijzen beïnvloeden onze koopkracht sowieso negatief. We gaan er daardoor minder op vooruit. Zalm doet alsof de olieprijzen er niet meer toedoen vanwege een beetje extra koopkracht in 2006.
Misschien dat hij ook opstapt nu het gros van het regeerakkoord is uitgevoerd. De tijd zal dat leren.
Wat betreft het koopkrachtplaatje. De deal was dat mocht de koopkracht lager uitvallen dan voorspeld doordat de olieprijs te laag was ingeschat, dat er dan gekeken zou worden naar compensatie. De koopkracht valt zoals het er nu naar uitziet niet lager uit dan voorspeld, dus Zalm staat imho in zijn gelijk.

Natuurlijk zou ik ook liever lagere belasting zien, zeker nadat Financien allerlei belastingen eerder al verhoogd heeft, maar het hele argument dat de prijs te hoog zou zijn vind ik kul.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 07-12-2005 12:57:05 ]
pi_32888360
Zou Balkie II het toch niet gaan redden? Of loopt het zoals altijd weer met een sisser af... Spannend hoor
  woensdag 7 december 2005 @ 12:59:07 #140
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32888505
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:54 schreef Frank-NL het volgende:
Zou Balkie II het toch niet gaan redden? Of loopt het zoals altijd weer met een sisser af... Spannend hoor
Wat denk je zelf? Men praat er vrijdag over verder. Wat denk je dat er deze tussenliggende dagen gebeurt? Er wordt druk gezet op het CDA en Verhagen gaat zachtjes via de achterdeur akkoord met het standpunt van Zalm, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_32888969
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:24 schreef Argento het volgende:

[..]

De koopkracht stijgt volgens het CBS met 1,25%. Ondanks hogere energienota´s, ondanks hogere ziektekosten. Wat moet er dan in godsnaam (met 3 euro per maand notabene, daar wordt echt niemand wijzer van, ook niet de allerkleinste minima) gecompenseerd worden?

Waar wil je in godsnaam heen met je open deur dat de koopkracht meer stijgt als iedereen er ook nog ns 3 euro per maand bij krijgt?
Dat het onzin is te stellen dat de hogere energierekening geen negatieve invloed zou hebben op de koopkracht, zoals Zalm doet.
pi_32889062
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Men praat er vrijdag over verder. Wat denk je dat er deze tussenliggende dagen gebeurt? Er wordt druk gezet op het CDA en Verhagen gaat zachtjes via de achterdeur akkoord met het standpunt van Zalm, hoor.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar met het CDA weet je nooit. Het zou een mooie gelegenheid zijn om de VVD te lozen (Zalm stapt op, VVD kapt met het kabinet, nieuwe verkiezingen, VVD wordt afgestraft (want wie breekt, betaalt)). Het CDA kan dan verder met de PvdA, totdat ze die weer zat zijn.
pi_32889128
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

De deal was dat mocht de koopkracht lager uitvallen dan voorspeld doordat de olieprijs te laag was ingeschat, dat er dan gekeken zou worden naar compensatie. De koopkracht valt zoals het er nu naar uitziet niet lager uit dan voorspeld, dus Zalm staat imho in zijn gelijk.
Maar de Kamer beweert, als ik het goed begrepen heb, dat de koopkracht wel lager zal uitvallen. Hoe komt men daar dan bij?
pi_32889318
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:17 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat het onzin is te stellen dat de hogere energierekening geen negatieve invloed zou hebben op de koopkracht, zoals Zalm doet.
Iedere kostenpost die behoort tot de vaste lasten en dus niet ter vrije besteding van de burger staat, doet afbreuk aan de koopkracht. Het gaat Zalm ook niet om maximale koopkracht, het gaat Zalm om koopkracht die hoger uitvalt dan voorspeld, zoals volgens het CBS het geval. In dat geval is compensatie niet aan de orde, zeker niet die druppel van drie euro in de maand. Ik vind het nogal bizar dat het CDA op dit punt doet wat het doet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 7 december 2005 @ 13:47:02 #145
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32889827
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar de Kamer beweert, als ik het goed begrepen heb, dat de koopkracht wel lager zal uitvallen. Hoe komt men daar dan bij?
De Kamer beweert bij mijn weten niet dat de koopkracht lager uitvalt dan voorspeld is, maar dat de energierekening hoger uitvalt. Die hogere energienota (35 euro hoger dan eerder voorspeld) zou dan gecompenseerd moeten worden.
pi_32889924
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De Kamer beweert bij mijn weten niet dat de koopkracht lager uitvalt dan voorspeld is, maar dat de energierekening hoger uitvalt. Die hogere energienota (35 euro hoger dan eerder voorspeld) zou dan gecompenseerd moeten worden.
Mijn economische kennis is niet zo groot, maar als men meer moet betalen, dan is er toch minder koopkracht? Of gaat het erom dat hoewel de energierekening hoger uitvalt, waarschijnlijk door de stijgende olieprijs neem ik aan, de koopkracht niet vermindert, te danken aan toendertijd niet voorspelde positieve effecten op, bijvoorbeeld, de economie?
  woensdag 7 december 2005 @ 13:55:54 #147
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32890056
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:51 schreef Monidique het volgende:
Mijn economische kennis is niet zo groot, maar als men meer moet betalen, dan is er toch minder koopkracht? Of gaat het erom dat hoewel de energierekening hoger uitvalt, waarschijnlijk door de stijgende olieprijs neem ik aan, de koopkracht niet vermindert, te danken aan toendertijd niet voorspelde positieve effecten op, bijvoorbeeld, de economie?
Als de energienota hoger wordt en als er verder niks verandert verlaagt de koopkracht. Dat lijkt me evident. Punt is alleen dat er andere zaken zijn die goedkoper uitvallen (bv. ziektekostenverzekering) zodat er toch een hogere koopkracht voorspeld is dan eerder voorspeld. Dus als jij bv. 35 euro (per jaar!) meer kwijt bent aan energie en 50 euro (per jaar) minder aan ziektekostenverzekering, stijgt je koopkracht.
pi_32890143
In dat geval, en als de afspraak was om compensatie te koppelen aan een lager uitvallende koopkracht, heeft de Kamer weinig om op te staan.
pi_32890188
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:29 schreef Argento het volgende:

[..]

Iedere kostenpost die behoort tot de vaste lasten en dus niet ter vrije besteding van de burger staat, doet afbreuk aan de koopkracht. Het gaat Zalm ook niet om maximale koopkracht, het gaat Zalm om koopkracht die hoger uitvalt dan voorspeld, zoals volgens het CBS het geval. In dat geval is compensatie niet aan de orde, zeker niet die druppel van drie euro in de maand. Ik vind het nogal bizar dat het CDA op dit punt doet wat het doet.
Wat betreft het bedrag is het gedrag van Zalm even bizar. Als het toch peanuts is, kan ie het net zo goed ook gewoon geven.
pi_32891778
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat betreft het bedrag is het gedrag van Zalm even bizar. Als het toch peanuts is, kan ie het net zo goed ook gewoon geven.
Op microniveau is het peanuts, want drie euro per maand. Op macroniveau ligt dat natuurlijk anders. Dan praat je over honderden miljoenen die ongetwijfeld beter besteed kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')