ANP / GSquote:Minister Zalm heeft besloten om de 3 miljard die hij overhield niet uit te geven. Hij negeert hiermee het verzoek van PvdA-er Croné om "het geld aan de burgers terug te geven". Gerrit voelt er meer voor om het geld te gebruiken voor een beperking van het overheidstekort.
Dat is het toch ook.quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:38 schreef Seneca het volgende:
Als dat geld van de bevolking is, dan is dat tekort ook van de bevolking. Beetje hypocriet, niet?
Je hebt moeite met de definitie van stelenquote:Op dinsdag 22 november 2005 22:39 schreef Meki het volgende:
we leven is een moeilijke periode
in plaats van steunen van je eigen mensen steelt ie geld
quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:41 schreef Ludwig het volgende:
Well, what's wrong with a little destruction?![]()
![]()
Diezelfde mensen lopen te zeuren dat de VS een enorme staatsschuld hebben. Hypocrysie ten top.quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:39 schreef TC03 het volgende:
Ik vind dit altijd typisch dom links geblaat! Het begrotingstekort valt lager uit, oftewel: we zitten minder diep in de schulden dan we dachten! Joepie! Laten we het meteen weer uitgeven, zodat we weer zoveel in de schulden zitten als we gedacht hadden!
bron ?quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:44 schreef longinus het volgende:
Ze lossen niet het tekort af maar gebruiken het gewoon weer om te investeren voor miljardenprojektjes
zolang er nog externen rondlopen bij de overheid..quote:
Ja, maar Meki wil niet dat wij ieder ons deel van de staatsschuld zelf moeten betalen, maar verwacht wel dat Zalm ieder ons deel van het overschot terug betaald. Dat noem ik met twee maten meten.quote:
Hoezo Bron, ze lossen de staatschuld een beetje af en lenen dan gewoon weer. zo verdwijnt het geld van de burger.quote:
Hoe kan dat als je een begrotingsoverschot hebt? Dan hoef je niet te lenen imho.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:02 schreef longinus het volgende:
[..]
Hoezo Bron, ze lossen de staatschuld een beetje af en lenen dan gewoon weer. zo verdwijnt het geld van de burger.
Nou ja, het was natuurlijk zo dat Zalm toegezegd had de extra inkomsten uit gasverkopen te gebruiken om tegemoet te komen aan de verhoging van de energiekosten voor "de burger". Nu deze stijging (iets) minder spectaculair lijkt te zullen worden dan gedacht heeft hij besloten dit niet te doen en het geld te gaan gebruiken om het begrotingstekort terug te dringen. Dat mensen hier niet zo blij mee zijn kan ik me best voorstellen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ja, maar Meki wil niet dat wij ieder ons deel van de staatsschuld zelf moeten betalen, maar verwacht wel dat Zalm ieder ons deel van het overschot terug betaald. Dat noem ik met twee maten meten.
Dat is wat anders. Maar het is niet zo dat we geld wat over is zonder meer terug zouden moeten krijgen. We hebben tenslotte het geld wat te kort was ook nooit bij hoeven moeten betalen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nou ja, het was natuurlijk zo dat Zalm toegezegd had de extra inkomsten uit gasverkopen te gebruiken om tegemoet te komen aan de verhoging van de energiekosten voor "de burger". Nu deze stijging (iets) minder spectaculair lijkt te zullen worden dan gedacht heeft hij besloten dit niet te doen en het geld te gaan gebruiken om het begrotingstekort terug te dringen. Dat mensen hier niet zo blij mee zijn kan ik me best voorstellen.
Er is verschil tussen een begrotingsoverschot en een staatsschuld.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:04 schreef Seneca het volgende:
[..]
Hoe kan dat als je een begrotingsoverschot hebt? Dan hoef je niet te lenen imho.
Klopt, maar als je die 100 miljoen dus gebruikt om de staatsschuld weer af te lossen, heb je in totaal maar 900 miljoen geleend, in plaats van de oorspronkelijk begrootte miljard. Dus wordt er wel degelijk afgelost.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:10 schreef longinus het volgende:
[..]
Er is verschil tussen een begrotingsoverschot en een staatsschuld.
Als ik 1 miljard begroot en ik geef maar 900 miljoen uit dan heb ik 100 miljoen winst, maar als dit geld geleend is heb ik nog altijd 900 miljoen schuld. en met die getallen gogelen ze wel eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |