abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32493094
3 Miljard Euro - 200 euro per persoon
quote:
Minister Zalm heeft besloten om de 3 miljard die hij overhield niet uit te geven. Hij negeert hiermee het verzoek van PvdA-er Croné om "het geld aan de burgers terug te geven". Gerrit voelt er meer voor om het geld te gebruiken voor een beperking van het overheidstekort.
ANP / GS

Hij weigert terug te betalen. Ik denk dat Zalm een ding is vergeten
Dat geld is van de bevolking en niet van Zalm
we kunnen dit toch niet pikken 200,00 Euro
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32493146
we pikken al zoveel , dus hier komt ie wel mee weg
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:37:30 #3
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32493184
Het is GELEEND GELD, Meki! Wanneer leer je het nou eens? We praten nog steeds over een TEKORT.

Sorry voor de capslock. Ik hoop dat het nu eindelijk duidelijk is.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32493204
Als dat geld van de bevolking is, dan is dat tekort ook van de bevolking. Beetje hypocriet, niet?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:38:30 #5
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32493226
Gebruik dit geld maar om staatschuld en diversen af te lossen. Dat is veel beter dan iedereen een klein beetje terug te geven.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32493268
we leven is een moeilijke periode
in plaats van steunen van je eigen mensen steelt ie geld
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32493275
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:38 schreef Seneca het volgende:
Als dat geld van de bevolking is, dan is dat tekort ook van de bevolking. Beetje hypocriet, niet?
Dat is het toch ook. .
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:39:49 #8
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32493283
Ik vind dit altijd typisch dom links geblaat! Het begrotingstekort valt lager uit, oftewel: we zitten minder diep in de schulden dan we dachten! Joepie! Laten we het meteen weer uitgeven, zodat we weer zoveel in de schulden zitten als we gedacht hadden!
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:40:44 #9
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32493321
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:39 schreef Meki het volgende:
we leven is een moeilijke periode
in plaats van steunen van je eigen mensen steelt ie geld
Je hebt moeite met de definitie van stelen
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:41:37 #10
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32493348
Well, what's wrong with a little destruction?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:43:38 #11
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32493429
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:41 schreef Ludwig het volgende:
Well, what's wrong with a little destruction?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_32493477
Ze lossen niet het tekort af maar gebruiken het gewoon weer om te investeren voor miljardenprojektjes
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:45:39 #13
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32493507
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:39 schreef TC03 het volgende:
Ik vind dit altijd typisch dom links geblaat! Het begrotingstekort valt lager uit, oftewel: we zitten minder diep in de schulden dan we dachten! Joepie! Laten we het meteen weer uitgeven, zodat we weer zoveel in de schulden zitten als we gedacht hadden!
Diezelfde mensen lopen te zeuren dat de VS een enorme staatsschuld hebben. Hypocrysie ten top.
Dom kortzicht geblaat van TS. Niemand is gebaat bij hoge staatsschulden.

Imo een verstandige beslissing van Zalm en dom populistische geblaat van de PVDA

[ Bericht 3% gewijzigd door Speed-Addicted op 22-11-2005 23:11:32 ]
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:46:14 #14
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32493527
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:44 schreef longinus het volgende:
Ze lossen niet het tekort af maar gebruiken het gewoon weer om te investeren voor miljardenprojektjes
bron ?
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32493814
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:46 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

bron ?
zolang er nog externen rondlopen bij de overheid..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_32493982
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:39 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat is het toch ook. .
Ja, maar Meki wil niet dat wij ieder ons deel van de staatsschuld zelf moeten betalen, maar verwacht wel dat Zalm ieder ons deel van het overschot terug betaald. Dat noem ik met twee maten meten.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32494034
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:46 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

bron ?
Hoezo Bron, ze lossen de staatschuld een beetje af en lenen dan gewoon weer. zo verdwijnt het geld van de burger.
pi_32494117
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:02 schreef longinus het volgende:

[..]

Hoezo Bron, ze lossen de staatschuld een beetje af en lenen dan gewoon weer. zo verdwijnt het geld van de burger.
Hoe kan dat als je een begrotingsoverschot hebt? Dan hoef je niet te lenen imho.
pi_32494191
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:00 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ja, maar Meki wil niet dat wij ieder ons deel van de staatsschuld zelf moeten betalen, maar verwacht wel dat Zalm ieder ons deel van het overschot terug betaald. Dat noem ik met twee maten meten.
Nou ja, het was natuurlijk zo dat Zalm toegezegd had de extra inkomsten uit gasverkopen te gebruiken om tegemoet te komen aan de verhoging van de energiekosten voor "de burger". Nu deze stijging (iets) minder spectaculair lijkt te zullen worden dan gedacht heeft hij besloten dit niet te doen en het geld te gaan gebruiken om het begrotingstekort terug te dringen. Dat mensen hier niet zo blij mee zijn kan ik me best voorstellen.
pi_32494259
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:06 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nou ja, het was natuurlijk zo dat Zalm toegezegd had de extra inkomsten uit gasverkopen te gebruiken om tegemoet te komen aan de verhoging van de energiekosten voor "de burger". Nu deze stijging (iets) minder spectaculair lijkt te zullen worden dan gedacht heeft hij besloten dit niet te doen en het geld te gaan gebruiken om het begrotingstekort terug te dringen. Dat mensen hier niet zo blij mee zijn kan ik me best voorstellen.
Dat is wat anders. Maar het is niet zo dat we geld wat over is zonder meer terug zouden moeten krijgen. We hebben tenslotte het geld wat te kort was ook nooit bij hoeven moeten betalen.
pi_32494285
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:04 schreef Seneca het volgende:

[..]

Hoe kan dat als je een begrotingsoverschot hebt? Dan hoef je niet te lenen imho.
Er is verschil tussen een begrotingsoverschot en een staatsschuld.
Als ik 1 miljard begroot en ik geef maar 900 miljoen uit dan heb ik 100 miljoen winst, maar als dit geld geleend is heb ik nog altijd 900 miljoen schuld. en met die getallen gogelen ze wel eens.
pi_32494305
Als he goed gaat met land/economie moet je eigenlijk bezuinigen. Gaat het slecht dan zou je eigenlijk moeten investeren. Geld zomaar terug geven aan de mensen lijkt misschien leuk. goh we krijgen er iets bij. Maar wat schieten we er echt mee op. Met dat beetje geld neemt het consumenten vertouwen niet spectaculair toe. De overheid zou dus geld uitgeven met een rendement van niks. lijkt me niet slim. Je kan wel investeren, maar niet direct een geld in de handen geven van mensen. daar gaat de economie niet ineens beter van lopen terwijl het wel veel geld kost. Investeer het in onderwijs, technologie ofzo.Of hou het lekker zodat de schuld minder wordt. Het geld zullen veel mensen toch niet missen. overigens is dit 1 van de weinige keren dat ik met zalm/kabinet 'eens' ben of ze kan volgen, maar een keer positief zijn mag ook wel. Als ik het terecht vind dan....
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_32494344
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:10 schreef longinus het volgende:

[..]

Er is verschil tussen een begrotingsoverschot en een staatsschuld.
Als ik 1 miljard begroot en ik geef maar 900 miljoen uit dan heb ik 100 miljoen winst, maar als dit geld geleend is heb ik nog altijd 900 miljoen schuld. en met die getallen gogelen ze wel eens.
Klopt, maar als je die 100 miljoen dus gebruikt om de staatsschuld weer af te lossen, heb je in totaal maar 900 miljoen geleend, in plaats van de oorspronkelijk begrootte miljard. Dus wordt er wel degelijk afgelost.
pi_32494375
Er is meer binnengekomen dan vooraf begroot, en dan zou hij het gejat hebben?.

Rare gedachtengang.

Niet echt handig ook, zo lok je eigenlijk uit dat belastinginkomsten voortaan expres te hoog begroot worden, om maar te voorkomen dat je voor een dief uitgemaakt wordt.
  dinsdag 22 november 2005 @ 23:13:50 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32494391
Staatschuld versneld aflossen, en in de grondwet vastleggen dat het niet toegestaan is een tekort te hebben.
TS bewijst zich weer eens als een telegraaflezer die niet verder denkt dan de rand van zijn bord. Er komt enorme kosten van de vergrijzing op ons af, met een jaar of 15, en als we voor die tijd de staatschuld hebben afgelost kunnen de vele miljarden die we nu ieder jaar aan rente betalen gebruiken om die kosten van de vergrijzing te dekken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')