abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32492978
Uit het NRC Handelsblad van Ma 21 nov 2005:

Spotters: CIA-vliegtuig op schiphol!

Een Amerikaans vliegtuig dat volgens vliegtuigspotters door de CIA wordt gebruikt en dat de afgelopen tijd veelvuldig in Afghanistan werd gezien, stond vorige week twee dagen op Schiphol. daarmee zou opnieuw sprake kunnen zijn van dat de Nederlandse luchthaven Schiphol door de amerikaanse inlichtingendienst CIA wordt gebruikt voor het transporteren van gevangenen, die niet overeenkomstig de Conventie van Genève worden vastgehouden.

Naar aanleiding van deze melding heeft pvda-kamerlid Koenders de regering schriftelijk gevraagd de Amerikaannse regering te laten waten dat Nederland bezwaar maakt tegen gevangentransport van deze aard.

Het vliegtuig in kwestie, een "Dehaviland Dash 8-315B" (zie foto), behoort toe aan een Amerikaans privébedrijf, de "Path Cooperation".

Feiten:
Aircraft
Location & Date Walvis Bay (WVB / FYWB) Namibia, December 1994
SA Express
De Havilland Canada DHC-8-311 Dash 8
Remark ZS-NMA (cn 358) ????
Photographer Chad Bramwell

Direct daaronder staat een artikel van Titia Ketelaar dat hier naadloos op aansluit,:

Geheime transporten door CIA.

"Volgens diverse bronnen gebruikt de CIA Europese luchthavens bij het vervoer van spookgevangen, terreurverdachten die zonder proces in geheime kampen verdwijnen"

Er zijn vast fokkers die hier meer feiten over weten?

.
◢◤
pi_32493557
ik heb werkelijk geen idee hoe het allemaal zit, ik geloof best dat er mensen vast zitten die geen eerlijk proces krijgen. dat is best erg, maar ik vind het een beetje een ver-van-mn-bed show. zolang ik er niet in mn omgeving mee te maken heb, boeit het me niet zo. (struisvogelfilosofie)
interessant...
pi_32493752
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:47 schreef geejeej het volgende:
ik heb werkelijk geen idee hoe het allemaal zit, ik geloof best dat er mensen vast zitten die geen eerlijk proces krijgen. dat is best erg, maar ik vind het een beetje een ver-van-mn-bed show. zolang ik er niet in mn omgeving mee te maken heb, boeit het me niet zo. (struisvogelfilosofie)
Moet ook kunnen in nederland,...

En als het nou eens om een bekende van jou zou gaan?
◢◤
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2005 @ 00:29:30 #4
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_32496574
Als het om Amerika en het hielenlikkende Nederland gaat kijk ik nergens meer van op.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_32496692
ja van die learjets. echt lekker voor ze
pi_32520563
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:52 schreef Oversight het volgende:

[..]

Moet ook kunnen in nederland,...

En als het nou eens om een bekende van jou zou gaan?
jaa ik weet het... dan ga ik er pas echt over nadenken, beetje kortzichtig, ik weet het, juist waar ik niet van houd maarja, is er eigenlijk echt bewijs dat er mensen ontvoerd zijn of niet?? of is dat juist het hele idee van dit complot gedoe??
interessant...
pi_32557031
Hmmm
  vrijdag 25 november 2005 @ 07:18:45 #8
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32557803
Deze dus:

link

(Gespot op 16 November op Schiphol)

[ Bericht 20% gewijzigd door Mirage op 25-11-2005 11:44:17 (http://forum.fok.nl/topic/768765/2/50#3) ]
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_32558195
24/11 Nog steeds geheime CIA-vluchten

De geheime CIA-vluchten met "terreurverdachten" vinden nog steeds plaats, zo meldt de Duitse krant Handelsblatt in haar vrijdageditie op gezag van een hoge medewerker van de Amerikaanse geheime dienst. "De CIA-vliegtuigen hebben tussenstops gehad in verscheidene Europese landen, onder meer in Duitsland, en dat doen zij nog steeds", zei de anonieme zegsman. In Duitsland wordt voor die vluchten in het bijzonder de VS-basis in Ramstein gebezigd. Andere Duitse kranten berichtten donderdag dat het "Europese knooppunt" van die CIA-vluchten de voormalige VS-basis nabij Frankfurt was. Meest gebezigde bestemmingen waren Kaboel, Bagdad, Amman en plaatsen in Pakistan.

Geen enkele regering van de betroffen landen is door de Amerikanen hiervan op de hoogte gebracht, aldus de CIA-zegsman. Bij de CIA is men dan weer gefrustreerd omdat een en ander tot gevolg heeft dat die vluchten onvoldoende beschermd worden. Voor zijn "terreurbestrijdingsoperaties" gebruikt de CIA een resem schijnfirma's die bij de luchtvaartoverheid FAA, de Federal Aviation Administration, rechtmatig geregistreerd zijn. Veel van deze ondernemingen behoren tot de CIA of worden door de geheime dienst gecontroleerd. Als voorbeelden noemde de man de bedrijven Aero Contractors in Smithfield (North Carolina) en Pegasus Technologies en Tepper Aviation in Florida.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_144175.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:14:24 #10
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_32564358
"Now, we can see a new world coming into view. A world in which there is the very real prospect of a New World Order."
G. Bush Sr. (1991)

"When our Founders declared a new order of the ages, when soldiers died in wave upon wave for a union based on liberty, when citizens marched in peaceful outrage under the banner "Freedom Now" -- they were acting on an ancient hope that is meant to be fulfilled. "
G. Bush Jr. (2005)

Geheime CIA Vluchten, Geheime CIA detentiecentra's in Europa, Guatanamo Bay, 9/11, Bohemian Grove, UFO's, de Grey's, War on Terror, Al Qaeda, Osama (not) Bin (found) Laden, Saddam Hussein's Babylon, Chemische Wapens gebruikt door US Amry, Weapons of Mass Destruction, Mass Media Control.............. ja, de kranten staan sinds de millenium voller dan vol met mogelijke conspiracies, tegenstrijdige berichten en verwijzingen naar de Apocalyps.

Of er iets (of meer) van waar is? Wij als schaapjes van de leidinggevenden zullen dit alleen weten (en belangrijker: onvoorwaardelijk accepteren) als onze oogjes het zelf laten zien. Tenslotte: als ik hier een videofragment zou plaatsen waarin George Bush in bespreking is met een buitenaards wezen, dan zal een grote meerderheid alsnog zeggen dat 't een hoax is.
En door de hoeveelheid hoaxes wordt elk nieuwgeleverd videofragment met een nog skeptischer oog bekeken...

Resultaat: meer en meer mensen gaan de eeuwige strijd met de twijfel tussen waarheid of hoax niet meer aan.

Ikzelf sta niet verbaasd te kijken van geheime CIA activiteiten. De Amerikaanse regering behoudt al 50 jaar lang bewijs onder het mum van 'National Security', van Assasination tot UFO. Waarom? Macht, Geld. ... Wat dan ook.... het is niet alsof we er iets tegen kunnen doen.
¡ Experience Everything !
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:58:14 #11
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_32565616
Het stond hier (Helsinki) gister ook in de krant. Het was een vliegtuig zonder markings die op de luchthaven van Helsinki-Vantaa stond. Ik geloof best dat het wel eens waar kan zijn...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:04:24 #12
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32565813
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:58 schreef Public_NME het volgende:
Het stond hier (Helsinki) gister ook in de krant. Het was een vliegtuig zonder markings die op de luchthaven van Helsinki-Vantaa stond. Ik geloof best dat het wel eens waar kan zijn...
Markering genoeg, kijk maar naar de foto.
pi_32565934
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:58 schreef Public_NME het volgende:
Ja het was hier (Reykjavik) de afgelopen dagen ook in het nieuws. Toen een verslaggever de piloot en co piloot om omheldering vroeg toen ze het vliegtuig verlieten werden ze vrij agressief afgesnauwd.
Yo, Willie. Burn the cat
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:53:34 #14
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32574793
De CIA schijnt al deze vliegtuigen te gebruiken:

[ Bericht 8% gewijzigd door Knarf op 25-11-2005 19:13:11 ]
pi_32574925
Dat er nu een vliegtuig op Schiphol staat wat wellicht eerder gebruikt is voor het vervoeren van die gevangenen vind ik nog niet zo schokkend.
  zaterdag 26 november 2005 @ 03:43:43 #16
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32587981
als jullie geen schaapjes meer willen zijn doe dan iets , ipv van te kwekken op een forumje.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 26 november 2005 @ 08:49:34 #17
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_32589199
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 03:43 schreef BaajGuardian het volgende:
als jullie geen schaapjes meer willen zijn doe dan iets , ipv van te kwekken op een forumje.
Wat is dat nou voor opmerking ?

Ik zeg toch ook niet tegen jou dat je van je waandenkbeelden af kan komen door profesionele hulp te zoeken ?

Somige dingen MAG je iets beter verwoorden, anders voelen mensen zich aangevallen enzo...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zondag 27 november 2005 @ 06:09:40 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32612304
sodemieter op met je detailhoererij , ga anders een llama in de kont pompen ,
het is een heel simpele opmerking

iedereen loopt wel zo te klagen dat we zo geregeerd worden bladiebla ,complot hier complot daar
doe er dan wat aan ipv de wijze forum man uit te hangen.
ajajaj aanzet tot wat? fuck you.
have a nice day btw , and dont gorget to get your reality pills
  zondag 27 november 2005 @ 06:10:18 #19
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32612307
^_^
  zondag 27 november 2005 @ 06:10:57 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_32612309
grenzen zijn voor hokjesmensen
pi_32612385
Maar ... als je geen hokjesmens bent, en je niet aan de grenzen/regels houdt , kom je in de gevangenis terecht ... dan zit je pas écht in een hokje met grenzen ...

Beter het goeie moment afwachten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zondag 27 november 2005 @ 19:14:56 #22
19194 Oversight
◢◤
pi_32625162
quote:
Op zondag 27 november 2005 06:09 schreef BaajGuardian het volgende:
- helemaal niets aardigs...-
Gaat het nu weer een beetje?

wat denk jij van het vliegtuig op schiphol?

werken we méé, "zonder het te weten"?
◢◤
  zondag 27 november 2005 @ 19:16:45 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32625212
Waarom start je dit in TRU? Er worden toch kamervragen over gesteld? Minister Bot zegt er toch al wat van?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 27 november 2005 @ 23:27:48 #24
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_32632300
Ja, shit is about to hit the fan! Zag vandaag op tv dat de Duitsers de Britten hebben verzocht om opheldering te vragen over deze zaak. (dus voor heel Europa en niet alleen Duitsland)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_32689221
CIA-directeur ontkent bestaan geheime gevangenissen niet

CIA-directeur Porter Goss heeft dinsdag het bestaan niet ontkend van geheime CIA-gevangenissen waar mensen zouden opgesloten zitten die verdacht worden van terrorisme. Daarentegen ontkende hij wel formeel dat de Verenigde Staten gebruik maken van foltermethodes. Hij weigerde echter te oordelen over bepaalde ondervragingstechnieken die de geheime diensten gebruiken.

“Onvermijdelijk”
Toen de Amerikaanse zender ABC Goss vroeg of het "nodig" is over geheime gevangenissen te beschikken in verschillende delen van de wereld, waaronder Oost-Europa, antwoordde de CIA-baas: "Wij voeren een oorlog tegen het terrorisme en we doen dat redelijk goed" en "het is onvermijdelijk terroristen gevangen te nemen en zij moeten onvermijdelijk behandeld worden volgens de rechtsregels".

Foltering is contraproductief
Wat foltering betreft, bevestigde Goss dat de CIA "geen foltering gebruikt". "Wat wij doen, ligt daar ver van. Wij voelen verdachten aan de tand zonder foltermethodes te gebruiken, want foltering is contraproductief", zei hij. Goss weigerde een precieze definitie te geven van de technieken die de geheime diensten gebruiken, ook niet over het zogenaamde "verstikken", waarvan hij niet wist of die methode als foltering kan worden beschouwd.

Geen Osama
Hij liet ook nog weten dat de CIA "veel meer weet dan ze kan zeggen" over Osama bin Laden en Abu Mussad al-Zarqawi, maar erkende dat zij niet weet waar ze zich verbergen.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_145499.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')