abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 april 2006 @ 22:38:42 #151
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37415217
Waar is die foto van Google Earth gebleven waarop je kon zien dat de 3 piramides een driehoek vormen?
pi_37420599
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 18:31 schreef Murray het volgende:
Hel verhaal...
Weer een verhaal voor mij om te negeren dus (niet jouw verhaal, maar dat van onze Bosnische "archeoloog".

Dat er een piramide ligt, zou kunnen, maar dan zeggen dat dat ding 12.000 jaar oud is en links heeft met Atlantis? Dan verlies je alle geloofwaardigheid bij mij. Zeker als je dat stukje leest of trillingen van de aarde en de zon.

ps. prima sig. heb je

-edit-

Voor de mensen met google earth:

Bosnian Pyramid of Sun
Bosnian Pyramid Of Moon
Bosnian Pyramid Of Earth
Bosnian Pyramid Of Dragon
Bosnia’s Valley of Pyramids

Helaas is het gebied niet echt hi-res, maar goed

Bron
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:06 schreef Ticker het volgende:
Heel toevallig, staan deze 3, in dezelfde formatie, als de 3 bij Gizah.

Toeval..? Neuh!

Met de beste bedoeling is de Gizeh-formatie er niet in te herkennen.. Toeval? vast..

[ Bericht 24% gewijzigd door The_stranger op 30-04-2006 09:23:19 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 30 april 2006 @ 13:19:51 #153
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_37424435
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 18:31 schreef Murray het volgende:
The Bosnia-Atlantis Connection
by Mark Rose
April 27, 2006
....
Dus.
Met moeite zit ik dit te lezen... ik vond het gewoon schandalig hoe jaloers iemand kan reageren op iets waar hij het duidelijk niet in kan vinden.
Dus omdat Osmanagic niet een officiëel archeoloog is.. mag hij eigenlijk niet zijn mond open doen. En aangezien Osmanagic niet verder borduurt op de geschiedenis zoals wij hem nu kennen, is hij maar een oplichter ofzo?
Wat raar zeg, wat zijn mensen soms jaloers zeg.
Kijk ik zeg niet dat Osmanagic de waarheid spreekt, want het is gewoon een gedurfde uitspraak die, indien waar, een groot stuk aan onze geschiedenis zou toevoegen/veranderen. Maar als hij er zo zeker van is (en dat er een piramide of iets dergelijks onder die berg zit, is ondertussen wel duidelijk) dan is het inprincipe zijn eigen gezicht die hij verliest indien het allemaal heel anders zit.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_37425990
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:19 schreef Ticker het volgende:

[..]

Met moeite zit ik dit te lezen... ik vond het gewoon schandalig hoe jaloers iemand kan reageren op iets waar hij het duidelijk niet in kan vinden.
Dus omdat Osmanagic niet een officiëel archeoloog is.. mag hij eigenlijk niet zijn mond open doen. En aangezien Osmanagic niet verder borduurt op de geschiedenis zoals wij hem nu kennen, is hij maar een oplichter ofzo?
Wat raar zeg, wat zijn mensen soms jaloers zeg.
Kijk ik zeg niet dat Osmanagic de waarheid spreekt, want het is gewoon een gedurfde uitspraak die, indien waar, een groot stuk aan onze geschiedenis zou toevoegen/veranderen. Maar als hij er zo zeker van is (en dat er een piramide of iets dergelijks onder die berg zit, is ondertussen wel duidelijk) dan is het inprincipe zijn eigen gezicht die hij verliest indien het allemaal heel anders zit.
Volgens mij gata het er niet om of er wel of geen piramide onder die berg zit, dat er iets ligt is duidelijk, tenzij hij alle stenen zelf heeft aangesleept...

Waar het wel om gaat is de uitleg die hij meent te moeten geven aan het geheel.

Als je beweert dat het een piramide van 12.000 jaar oud is, moet je én kennis van zaken hebben, als amateur, zelf- aangewezen archeoloog heb je deze mogelijk niet, én goed bewijs hebben, welke deze man niet heeft.

Als je geen officiele opleiding hebt gehad als archeoloog, wie zegt dan dat je het gevondene ook herkent voor wat het is? Als niet oplgeleide autotechnicus weet ik prima de hoofdonderdelen van een auto te indentificeren, maar het gaat een keer fout. Mogelijk hetzelfde als bij deze man, hij hangt een heel verhaal op aan iets waarvan wij niet eens weten of hij ze wel goed interpreteert.

Als je dan ook nog eens de link legt met Atlantis, waarvan, naast een pagina van Plato, geen greintje hard bewijs van gevonden is, en een verhaal ophangt over trillingen van de aarde en de zon, dan moet je niet gek staan kijken als er inderdaad vrij stevige kritiek komt uit de wetenschappelijke hoek. Je bent dan als (amateur)archeoloog onwetenschappelijk bezig. Gezien zijn claims vraag ik me af of hij wel voldoende voorzichtig is met het afgraven, of gewoon met een bulldozer doorgaat tot hij weer een steen tegenkomt...

En het is niet zijn eigen gezicht wat hij verliest, ook de mensen die hem geloven en geld, tijd en moeite investeren zullen dan verlies lijden. En niet te spreken over de, wel bewezen, oudheidkundige vondsten die hij moet verstoren om bij zijn piramide te komen. Het gebied schijnt vol te liggen met middeleeuwse en romeinse vindplaatsen.

[ Bericht 7% gewijzigd door The_stranger op 30-04-2006 14:28:44 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 30 april 2006 @ 16:15:57 #155
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_37428557
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:21 schreef The_stranger het volgende:
..
Ja daar heb je ook zeker gelijk in. Ik snap de link tussen Atlantis zelf dus ook niet, en of het nou wel of niet op meerdere plekken (behalve dan bij Plato) is aangegeven is weer een andere discussie maargoed .

De tijd zal het leren, ik hoop alleen dat hij geen ongelijk heeft(met het jaartal bijvoorbeeld), want dat zet zo'n schrijven wel op zijn plek.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  zondag 30 april 2006 @ 19:01:16 #156
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_37432276
quote:
Op zondag 30 april 2006 08:56 schreef The_stranger het volgende:

Met de beste bedoeling is de Gizeh-formatie er niet in te herkennen.. Toeval? vast..
ticker?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  † In Memoriam † vrijdag 5 mei 2006 @ 00:54:07 #157
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37564225
Controversial dig sparks pyramid mania in Bosnia

VISOKO, Bosnia (Reuters) - Pyramid or publicity stunt? Archaeologists can't agree but for the people of Visoko, the debate is almost irrelevant: they believe there's a pyramid under the hill near their town and they are already cashing in.

Visoko is booming, boosted by a controversial dig that aims to prove that the nearby Visocica hill is a pyramid built 12,000 years ago by the ancestors of the Illyrians, said to be the first inhabitants of the Balkans.

Many archaeologists are sceptical but Semir Osmanagic, the Bosnian-born businessman who came up with the pyramid theory and who is the force behind the dig, is convinced he can prove it.

"As much as the idea of pyramids in Europe and particularly in Bosnia may seem incredible, we're convinced we'll succeed," U.S.-based Osmanagic told reporters.

Since the dig began in April, visitors have flocked to the top of Visoko's hill, some 30 km (18 miles) north of Sarajevo, making the ascent by car, motorbike and even horse-drawn coach.

On a sunny April day, lines of people clambered up the 700-metre (2,300-ft) hill while models from Sarajevo Fashion Week walked around the dig, waving paper Bosnian flags.

"We read about the pyramid on the Internet. It would be great that something so grand happens to Bosnia," said tourist Senada Wiitigen, who came to Bosnia from Germany on holiday.

Nearby, the manager of a food factory was flogging "Bosnian Sun Pyramid" pralines. Hawkers sold hastily printed T-shirts and brandy in pyramid-shaped bottles while craftsmen turned out pyramid souvenirs.

Pensioner Rasim Kilalic turned his weekend home near the dig into a cafe. "Please God, let them find a pyramid," he said, rushing to serve crowded tables.

Verder: Yahoo News

Wel of geen piramide, de bevolking daar kan het wel gebruiken iig
pi_37564550
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:54 schreef NorthernStar het volgende:

Wel of geen piramide, de bevolking daar kan het wel gebruiken iig
Het is een complot.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_37589727

ROFL er is ook al een Red Bull promo team.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 00:24:38 #160
54473 DeFlip
eet je op
pi_37592879
Gelijk alles commercieel uitbuiten.
pi_37593712
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 00:24 schreef DeFlip het volgende:
Gelijk alles commercieel uitbuiten.
En wat is daar mis mee?
Nee.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:04:54 #162
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_37597471
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 22:36 schreef LSDsmurf het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

ROFL er is ook al een Red Bull promo team.
Gaan ze harder van graven
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_37599127
Dat red-bull team was er trouwens maar 1 dag,
om er o.a. een beetje bekendheid aan te geven.
(red bull is mateloos populair in Bosnië)
Nee.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:04:13 #164
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_37600515
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Waar is die foto van Google Earth gebleven waarop je kon zien dat de 3 piramides een driehoek vormen?
Elke 3 punten vormen een 'driehoek'
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:09:32 #165
54473 DeFlip
eet je op
pi_37600628
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 01:08 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee?
Zei ik dat er iets mis mee was?
pi_37600661
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:09 schreef DeFlip het volgende:

[..]

Zei ik dat er iets mis mee was?
Leek er wel op.
Nee.
pi_37727765
Nog opgravingen ...

9/5/06 Mexican monolith could change history

3,000-year-old carvings contain ‘new symbols in Mesoamerica’

MEXICO CITY - A carved monolith unearthed in Mexico may show that the Olmec civilization, one of the oldest in the Americas, was more widespread than thought or that another culture thrived alongside it 3,000 years ago.

Full txt : http://www.msnbc.msn.com/id/12703283/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:42:43 #168
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38432916
Weet iemand waar ik een update kan vinden over de huidige stand van zaken?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:07:54 #169
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:20:47 #170
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38434128
lamaar, gevonden. Veel links die worden genoemd in dit topic werken niet meer, deze site geeft nog wel actueel nieuws:

http://www.bosnianpyramid.com/index_files/News.html
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:22:43 #171
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38434198
quote:
thanks, die had ik ook al geprobeerd maar eigenlijk niet veel op gevonden

wel op die site waarvan ik de link heb gezet.
  maandag 5 juni 2006 @ 15:01:04 #172
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38559203
vr 2 jun 2006, 16:07
Onderzoek naar piramides in BosniëOPATIJA - De cultuurorganisatie van de Verenigde Naties, de Unesco, gaat onderzoeken of in Bosnië piramides voorkomen. De Unesco reageert op de claim van Bosnische amateurarcheologen die zeggen dat zij in het Visoko-dal de eerste piramides van Europa hebben ontdekt.

De Unesco zei vrijdag dat een team deskundigen de komende maanden de beweringen gaat onderzoeken. Sinds midden april legden vrijwilligers een aantal grote steenblokken bloot in een van de drie heuvels in het Visoko-dal die de vorm van een piramide hebben. Volgens een Egyptische geoloog zijn de stenen op dezelfde manier gepolijst als de blokken van de beroemde piramides van Giza.

De meeste Bosniërs hopen dat het inderdaad om door mensenhand vervaardigde bouwwerken gaat. Een groep Bosnische archeologen en historici bestempelde de claim echter al als onzin.

bron: Telegraaf

Ben benieuwd

maandag 5 juni 2006 @ 15:54:14 #173
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_38560736
quote:
De Unesco reageert op de claim van Bosnische amateurarcheologen die zeggen dat zij in het Visoko-dal de eerste piramides van Europa hebben ontdekt.
dus eigenlijk beweren ze nog steeds dat Griekenland en Italie geen deel uitmaken van Europa !

[ Bericht 2% gewijzigd door merlin693 op 06-06-2006 16:05:11 ]
pi_38593855
Vraag me toch eigenlijk wel af wat dit onderwerp in Truth doet.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 16:26:14 #175
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38595193
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:42 schreef hmesker het volgende:
Vraag me toch eigenlijk wel af wat dit onderwerp in Truth doet.
nouja, het is natuurlijk toch een omstreden iets...als dit idd een piramide blijkt te zijn, moeten we ws de geschiedschrijving herzien.
Maar volgens velen kan dit geen piramide zijn. Volgens veel Truth'ers kan dat wel. Daarom staat het hier, denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')