abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 10:54:03 #26
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33619689
Toch altijd interessant dit, er zal een link moeten zijn maar het zou best eens kunnen dat die nog een hele tijd niet gevonden wordt.

Althans, dat denk ik, dit is geen toeval dat in China en Bosnie nu gebouwen opduiken die zeer sterke overeenkomsten hebben met gebouwen duizenden kilometers verderop.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_33619800
Inderdaad, dat vroeg ik me ook af. Afgezien van het feit dat die nieuwe vondst uiterst interessant is ben ik minstens zo benieuwd naar de (tientallen) pyramides in China. Jammergenoeg liggen deze in militaire zones.
JJ72 - Heat
pi_33620253
vreemd genoeg, er is helemaal geen 'nieuwe vondst' ... de berg hette in de volksmond altijd al Pyramide en de plek is bekend als een der beste locaties voor pre-historische opgravingen en is allang een beschermde plaats, juist vanwege de archeologische 'waarde' ...

Het was geen geheel kunstmatig gebouwd 'bouwwerk' (als in Gizeh), maar een bestaande heuvel die hooguit deels bebouwd of afgegraven is en waarbovenop dan een tempel of heiligdom stond.

Het grootste verschil is echter dat er nu een in amerika wonende 'promoter' achter zit, die er nu grote investeringen in doet...
Dat er geen europese pyramides zijn is domweg niet waar, ook in Lombardije (noord-italie) zijn meerdere gelijksoortige pyramide-achtige neolithische heuvels te vinden ... verder kun je bv ook denken aan de terpen in noord-nederland en andere 'grafheuvels'.. die bekend zijn uit alle prehistorische gebieden...
(de afbeelding die KoudeVrouw postte, is van pyramide-formaties in montevecchia, vlakbij MIlaan)

Als laatste, er zit hier nu ook een sterke 'politiek' aspect aan .... de bosniers leggen er veel nadruk op dat deze structuur gebouwd is door een voorloper van de slavische volkeren en mogelijk wijst op een duidelijke band met de arabische volkeren ... politiek gezien een denkbeeld dat ook de huidige bosnische machthebbers zeer zal bevallen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33622750
quote:
Op maandag 2 januari 2006 11:00 schreef KoudeVrouw het volgende:
Inderdaad, dat vroeg ik me ook af. Afgezien van het feit dat die nieuwe vondst uiterst interessant is ben ik minstens zo benieuwd naar de (tientallen) pyramides in China. Jammergenoeg liggen deze in militaire zones.
Dat is wel jammer ja.
pi_33622961
quote:
Op maandag 2 januari 2006 10:43 schreef UncleScorp het volgende:
2/1/06 Maya-tempels gevonden in Zuid-China

Chinese onderzoekers hebben in een meer in de zuidelijke provincie Yunnan drie bouwwerken gevonden die sterk lijken op de piramides die de Maya-indianen in Amerika bouwden. Dat meldde de Chinese radio maandag.

De archeologen hebben ze onder water aangetroffen in het Fuxian-meer, het op één na diepste van China. Het complex van bouwwerken beslaat 2,4 vierkante kilometer en telt acht prominente bouwwerken, waarvan er drie sterk op piramides lijken die in Midden- en Zuid-Amerika voorkomen.

De onderzoekers denken dat de overblijfselen 2000 jaar oud zijn. Ze hopen nog veel meer in het meer aan te treffen, want alles wijst erop dat er een ruïne van een hele stad onder het wateroppervlak ligt.

Maya-tempels
interessant, ik heb laatst het boek "de gele goden "van peter krassa uit 1973 gelezen.
daarin staat ondermeer dat chinezen kontakt hadden met zuid amerika.
de maya's gebruikten groen jade wat volgens de schrijver niet daar voorkomt maar uit china.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_33623045
quote:
Op maandag 2 januari 2006 11:29 schreef RM-rf het volgende:
vreemd genoeg, er is helemaal geen 'nieuwe vondst' ... de berg hette in de volksmond altijd al Pyramide en de plek is bekend als een der beste locaties voor pre-historische opgravingen en is allang een beschermde plaats, juist vanwege de archeologische 'waarde' ...

Het was geen geheel kunstmatig gebouwd 'bouwwerk' (als in Gizeh), maar een bestaande heuvel die hooguit deels bebouwd of afgegraven is en waarbovenop dan een tempel of heiligdom stond.

Het grootste verschil is echter dat er nu een in amerika wonende 'promoter' achter zit, die er nu grote investeringen in doet...
Dat er geen europese pyramides zijn is domweg niet waar, ook in Lombardije (noord-italie) zijn meerdere gelijksoortige pyramide-achtige neolithische heuvels te vinden ... verder kun je bv ook denken aan de terpen in noord-nederland en andere 'grafheuvels'.. die bekend zijn uit alle prehistorische gebieden...
(de afbeelding die KoudeVrouw postte, is van pyramide-formaties in montevecchia, vlakbij MIlaan)

Als laatste, er zit hier nu ook een sterke 'politiek' aspect aan .... de bosniers leggen er veel nadruk op dat deze structuur gebouwd is door een voorloper van de slavische volkeren en mogelijk wijst op een duidelijke band met de arabische volkeren ... politiek gezien een denkbeeld dat ook de huidige bosnische machthebbers zeer zal bevallen.
heb je daar een bron van?

ik had juist begrepen dat er stenen plateaus waren gevonden die door de mens zijn gemaakt.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_33623182
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:17 schreef huupia34 het volgende:

[..]

interessant, ik heb laatst het boek "de gele goden "van peter krassa uit 1973 gelezen.
daarin staat ondermeer dat chinezen kontakt hadden met zuid amerika.
de maya's gebruikten groen jade wat volgens de schrijver niet daar voorkomt maar uit china.
In Guatemala komt ook jade voor. Alleen is dit een iets andere soort volgens mij.
JJ72 - Heat
pi_33623883
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:20 schreef huupia34 het volgende:

ik had juist begrepen dat er stenen plateaus waren gevonden die door de mens zijn gemaakt.
wat er nu precies gevonden is, is niet geheel duidelijk, ik las ergens ook dat men vooral een soort van regelmatige grindvlakken had gevonden, welke zouden wijzen op gecultiveerde bouwwijze ... dat kan heel breed zijn, een 'hunnebed' is dan ook een bouwwerk, maar die bouwwijze valt niet echtte vergelijken bij de regelmatige steenbouwwijze van de Gizeh pyramides ..

Dat is hier belangrijk, dat men niet te snel gaat interpreteren en denkt een 'Gizeh-pyramide' te hebben... (dat eerder gepostte Artist's impression ding, wekt die indruk, terwijl het volgens mij allerminst een indruk geeft van hoe die heuvel erg vroegr zou hebben uitgezien).
de werkelijkheid kan dan best een beetje 'tegenvallen', alhoewle het vanuit archeologisch oogpunt gezien nog steeds een best wel interssant gebied blijft, zeker als men enigszins kan reconstreren hoe die leefomgeving er toendertijd uitgezien zal hebben en in hoeverre de omgeving daar gecultiveerd werd
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 2 januari 2006 @ 14:27:27 #34
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33625109
Ik denk dat je best wel mag aannemen dat dit hoe dan ook een buitengewone vondst is.
Is dit inderdaad 12000 jaar oud, staat toch als het ware de geschiedenis weer op zijn kop!

En zoals ik al eerder poste, waarschijnlijk zag het er dus zo uit:
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33625447
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:27 schreef Ticker het volgende:
Ik denk dat je best wel mag aannemen dat dit hoe dan ook een buitengewone vondst is.
Is dit inderdaad 12000 jaar oud, staat toch als het ware de geschiedenis weer op zijn kop!

En zoals ik al eerder poste, waarschijnlijk zag het er dus zo uit:
[afbeelding]
nee, dat is een hele vage en makkelijke 'Artist impression' die vooral gebaseerd is op een totale uit steen gebouwde pyramide zoals die van Teotihuacan eroverheen te leggen...
bv het enorme schaalverschil, die van Teotihuacan is nl. véél kleiner, is geen rekening mee gehouden ... daarom die vreemde hele grote trap, met treden van tientallen meters hoog en een breedte die onderop meerdere honderden meters zou moeten bedragen

nergens is beweerd dat die gehele pyramide uit steen gebouwd was, integendeel, de archeoloog heeft aangegeven dat het gaat om een natuurlijke heuvel die gecultiveerd werd in een 'pyramide-vorm' waarna bovenop een extra heiligdom geplaatst zou zijn.

Precies dat bedoel ik niet dat je je niet te makkelijk moet laten leiden door makkelijke 'pakkende' getekende' indrukken ..
hierachter zit natuurlijk ook een zakenman uit Chicago die veel eigen geld investeerd en hoopt dat geld er ook weer uit te halen, die dus ook verkoopspraatjes bezigt.
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:17:46 #36
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_34450441
quote:
January 20, 2006 - 7:39AM

Australian archaeologist Royce Richards is among a team preparing to look for the truth behind a theory that Bosnia-Herzegovina has an ancient pyramid.

Archaeologists from Australia, Scotland, Ireland, Austria, and Slovenia will begin excavation work in April on the Visocica hill, 32 kilometres north-west of Sarajevo.

The hill is quite symmetrical, and the theory that it was once a pyramid is supported by preliminary investigations.

If true, it would rewrite world history, putting Europe alongside South America and of course Egypt as homes of ancient pyramids.

Bosnian Semir Osmanagic put forward his theory last year that a 100 metre geometrically-shaped hill with evenly shaped sides and corners that point north, south, east and west is an ancient man-made edifice.

Osmanagic, who has spent 15 years studying the pyramids of the Americas is convinced the hill is a genuine man-made pyramid from an ancient civilization.

His preliminary excavations shows what he believes is evidence that the earth has been shaped to form a pyramid and covered in prehistoric concrete and stone blocks.

"We have already dug out stone blocks which I believe are covering the pyramid," Osmanagic said.

"We found a paved entrance plateau and discovered underground tunnels.

"You don't have to be an expert to realise what this is."

Osmanagic's assertions have been supported by experts studying aerial and satellite images.

Theorists believe the Illyrian people who inhabited the Balkan region before the conquering Slavic tribes overran them about 1,400 years ago had the sophistication to shape a hill into a pyramid.

Excavation work to test Osmanagic's theory will begin on April 14 in the Visoko region and is expected to continue until October and the rugged mountainous area has become an archaeological park.
http://www.theage.com.au/(...)0/1137553735882.html
pi_34472649
quote:
Op maandag 2 januari 2006 11:29 schreef RM-rf het volgende:

Uitstekende posts, RM-rf. Dat is toch weer effe een heel ander verhaal. Mijn complimenten.
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:21:14 #38
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_34473154
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:55 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Uitstekende posts, RM-rf. Dat is toch weer effe een heel ander verhaal. Mijn complimenten.
Wat is dan precies dat "hele andere verhaal"? Hij ontkent toch niet dat die berg hoogwaarschijnlijk en in grote delen door mensen is gevormd? En zodoende een pyramide is gevormd?

Of lees ik zijn post dan verkeerd?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_34473445
Het verschil is dat RM-rf zegt dat die heuvel in de vorm van een pyramide is geweest en dat daarin misschien wat gangetjes zijn gebouwd. Maar dat er dus niet zozeer een hele pyramide onder hoeft te liggen zoals die flitsende animatie wil laten geloven eerder in deze thread.

Het is gewoon een stuk genuanceerder.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:00:27 #40
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_34475879
Piramide in griekenland

sommige zijn ouder dan de huidig aangenomen oudhijd van Cheops

hier een lijst met gevonden piramides in grieknland

LIGURION EPIDAURUS
DALAMANARA EPIDAURUS
AMFION THEBES
KAMPIAS NEA EPIDAURUS
SIKION ARGUS
VIGLAFION LAKONIA
CHANIA CRETE
HERACLION CRETE
TAYGETOU LAKONIA
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:24:27 #41
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_34485375
Toch denk ik dat er met de tijd (ik weet niet of wij dit nog mee maken), er soortgelijk piramides als die het gizeh plateau gevonden zullen worden.
Laten we hopen dat zoiets gevonden wordt door een archeoloog die al snel een verband ziet met die van Gizeh... en zo ook al snel de fabel uit de weg ruimt, dat deze o.a. door Cheops zijn gebouwd.
pi_34485996
Die onderwater ruines bij de kust van Japan die schijnen ook nogal groot te zijn. Maar of dat piramides zijn geweest kan ik nergens lezen.
JJ72 - Heat
pi_34486283
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:42 schreef KoudeVrouw het volgende:
Die onderwater ruines bij de kust van Japan die schijnen ook nogal groot te zijn. Maar of dat piramides zijn geweest kan ik nergens lezen.
Zijn waarschijnlijk gewoon een natuurlijk fenomeen.

Dit, maar dan onder water en groter, zeg maar.

dinsdag 7 maart 2006 @ 11:51:59 #44
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35803800
Mijn Rennesfieldtrip compagnions hebben nadat ze vorig jaar als mod's bij Graham Hanckock zijn gestopt een website begonnen http://www.astraeamagazine.com waar veel intervies (door Guy Leigh ..voormalig BBC presentator en oud Graham mod ) met mensen met altenatieve ideeen op staan.

voor de gratis versies zie hier

http://www.astraeamagazine.com/radio_frm.html

Sam Osmanagic - The Bosnian Pyramid of the Sun.

In this interview we discuss what will undoubtedly go down as one of the strangest discoveries in History. Sam (Semir) Osmanagic joins us to discuss his discovery and ongoing research on the Bosnian Pyramids.

http://www.astraeamagazin(...)c/osmanagic_high.wax

[ Bericht 8% gewijzigd door merlin693 op 07-03-2006 12:47:37 ]
pi_35804164
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:06 schreef Flowce het volgende:
1 Kent iemand deze archeoloog?

2 Kent iemand dit verhaal?

3 Zit er iets van waarheid in?
1. Nope

2. Ja wat een bagger verhaal.

3. In alles zit een beetje waarheid.
Gezellig in de kroeg zitten + communiceren met pre-teens, is best oke.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 12:45:41 #46
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35805462
quote:
2. Ja wat een bagger verhaal.

3. In alles zit een beetje waarheid.
vertel of is U zelf alleen maar aan het baggeren lezende je postgeschiedenis !

[ Bericht 12% gewijzigd door merlin693 op 07-03-2006 13:00:49 ]
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 13:07:27 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35806124
ik ben geen archeoloog maar waarom duurt het zo lang om daadwerkelijk wetenschappelijk vast te stellen dat het om een piramide gaat?

kun je niet gewoon een schep pakken en alvast een beetje gaan graven?

zijn er bij de NATO geen beelden van verkenningsvliegtuigen beschikbaar, die zullen dan toch holle ruimten aangeven?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:13:27 #48
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_35806329
luister naar het interview !
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:19:15 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_35806517
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:07 schreef sp3c het volgende:
ik ben geen archeoloog maar waarom duurt het zo lang om daadwerkelijk wetenschappelijk vast te stellen dat het om een piramide gaat?

kun je niet gewoon een schep pakken en alvast een beetje gaan graven?

zijn er bij de NATO geen beelden van verkenningsvliegtuigen beschikbaar, die zullen dan toch holle ruimten aangeven?
Het duurt waarschijnlijk vrij lang om wetenschappelijk vast te stellen of de heuvel door mensen is behandeld, zo ja, in welke mate, hoe lang geleden, enzovoorts. Ze willen hun hele theorie bewijzen, niet alleen 'het is een pyramide'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 13:30:04 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35806875
daar begint het mee toch, als je aan kan tonen dat het daadwerkelijk een gebouw is en geen berg dan begint iedereen je met geld om de oren te slaan neem ik aan.

Toch zouden NATO verkenningsvluchten hier wat over uit moeten kunnen wijden want die hele campagne in 1995 richtte zich toch vooral op Sarajevo, zal weinig in die regio zijn wat niet 100x door alle mogelijke camera is gefotografeerd neem ik aan ... misschien is het geheim, waren die beelden van massagraven bij Srebrenica toch ook?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')