Alsof die belachelijke verhoging van 30% voor ministers nog niet erg genoeg is, stelt men nu ook zonder blikken of blozen voor de wat lagere overheden flink wat zakgeld toe te schuiven, terwijl de gewone burger vooral z'n bek moet houden, meer moet werken en het vooral niet in z'n bolle hoofd moet halen ook maar een procentje loonsverhoging te vragen!quote:Advies voor hogere lonen politici
DEN HAAG De beloning voor politici moet
omhoog.Dat staat in een advies van een
commissie onder leiding van ex-minister
Dijkstal.Het rapport wordt morgen aan
minister Remkes van Binnenlandse Zaken
aangeboden.
Volgens de commissie moet het loon van
wethouders 3% omhoog,burgemeesters
zouden er 9% bij moeten krijgen en
raadsleden zelfs 15%.Kamerleden zouden
2% meer salaris moeten krijgen.
De stijgingen zijn volgens de commissie
nodig omdat de lonen in de politiek
niet meer in de pas lopen met die in
het bedrijfsleven.Eerder werd voor
ministers al 30% verhoging voorgesteld.
Wat ben je toch heerlijk kort en bondigquote:Op dinsdag 22 november 2005 20:59 schreef Pracissor het volgende:
Ja.
omdat je goeie mensen wil hebbenquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:27 schreef Tijger_m het volgende:
Betere vraag; Waarom moet de beloning voor politieke functies in de pas lopen met het bedrijfsleven?
Je mag toch aub hopen dat mensen generally geinterreseerd zijn in hun politieke doel en er niet zitten vanwege het geld, het is ook niet alsof ze echt een schijntje verdienen, had ik maar het inkomen van een politicus..quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
omdat je goeie mensen wil hebben
Verder geen raar plan, als het aantal ambtenaren maar kleiner wordt.
Ik heb liever dat mensen in de politiek zitten voor hun idealen, en niet omdat het daar zo lekker verdient. En het is echt niet zo dat ze zo weinig verdienen hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ja,eigen uitvreters eerst en met een achterban van een miljoen personeelsleden (exclusief zorg natuurlijk) heb je toch uitzicht op een flink aantal zeteltjes .quote:Op woensdag 23 november 2005 07:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ministers krijgen er toch al m.i.v. het volgende kabinet er 30 % bij ?
maar de huidige situatie is zo dat ministers er in inkomen fors op achteruit gaan als ze vanuit het bedrijfsleven komen. daarmee jaag je mensen weg. dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 23 november 2005 06:59 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik heb liever dat mensen in de politiek zitten voor hun idealen, en niet omdat het daar zo lekker verdient. En het is echt niet zo dat ze zo weinig verdienen hoor.
Als die salarissen nu te laag zouden zijn, impliceer je dus dat we momenteel geen goede mensen aan het roer hebben?quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
En al we momenteel geen goeie mensen aan het roer hebben, wie zijn zij dan om te bepalen dat het salaris omhoog moet?quote:Op woensdag 23 november 2005 08:45 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als die salarissen nu te laag zouden zijn, impliceer je dus dat we momenteel geen goede mensen aan het roer hebben?![]()
Lijkt me toch niet dat men voor het geld in de regering zou moeten gaan zitten?quote:Op woensdag 23 november 2005 08:43 schreef electricity het volgende:
[..]
maar de huidige situatie is zo dat ministers er in inkomen fors op achteruit gaan als ze vanuit het bedrijfsleven komen. daarmee jaag je mensen weg. dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
dat klopt. maar als ze er niet kunnen zitten omdat ze het zich niet kunnen veroorloven zo weinig te verdienen ten opzichte van hun uitgavenpatroon, dan is toch ook wel een beetje jammer.quote:Op woensdag 23 november 2005 08:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet dat men voor het geld in de regering zou moeten gaan zitten?
wat is er mis met de salarissen van topbestuurders?quote:Verder lijkt me het paal en perk stellen aan de buitensporige stijgingen van salarissen voor topmanagers in het bedrijfsleven een beter idee, dan de schatkist extra belasten met zoiets als salarisverhogingen voor mensen die al rustig driedubbel modaal verdienen![]()
Niet verkopen ze doen het toch!!!!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:03 schreef kippenek het volgende:
Met open mond het ontbijtnieuws gekeken vanochtend. Ongelooflijk. Wat een wereldvreemde kliek zit daar zeg. Dit kún je toch niet verkopen in deze tijden? Wat mij betreft gaan de looneisen van de bonden ook flink omhoog als dit grapje doorgaat, ik zie geen reden meer mij in te houden als er complete groepen met 10-tallen procenten op vooruit gaat!
Ik heb jarenlang niet proberen te klagen als er geen loonsverhoging kwam. Ik heb jarenlang braaf m'n huurverhogingen, energieprijsstijgingen en verzekeringpremiestijgingen betaald zonder te mopperen. Ik heb nooit gezeurd om extra geld, maar alles altijd zelf proberen op te lossen. Maar nu is het genoeg. Kom maar op met die 2 procent!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:06 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Niet verkopen ze doen het toch!!!!
En we vinden alles goed!
We hebben niks te zeggen hier in dit land!
quote:Op woensdag 23 november 2005 09:13 schreef twentemeisje het volgende:
Ze snappen het ook echt niet in Den Haag... In tijden waar er al zoveel onrust en onzekerheid is (denk alleen maar aan de uitwerkingen van het nieuwe ziektekostenstelsel waar mensen mee in hun maag zitten) dit soort berichten naar buiten gaan brengen.
Iedereen moet een pas op de plaats maken, maar onze zogenaamd geweldige bestuurders moeten zich maar weer eens verrijken? Inderdaad... en als ze nu van een belabberd loon rond moesten komen? Maar dat is niet het geval... Laten ze zich eerst eens bezig houden met die burgers die hun hoofd nauwelijks boven water weten te houden!
Het erge is inderdaad dat we geen ene zak te vertellen hebben... We hebben ze gekozen en daarna hebben ze voor mijn gevoel echt vrij baan om te doen en laten waar ze zin in hebben... Oplossing? Ik heb geen idee, maar het voelt soms alsof we ons als een mak schaap naar de slachtbank af te laten voerenquote:Op woensdag 23 november 2005 09:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
Tijd voor actie dus!
mailbommen enzo? optie?![]()
![]()
Het idiote is dat we ze de volgende keer gewoon weer kiezen, terwijl dat nou juist het moment is waarop we ze af mogen rekenen.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:18 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het erge is inderdaad dat we geen ene zak te vertellen hebben... We hebben ze gekozen en daarna hebben ze voor mijn gevoel echt vrij baan om te doen en laten waar ze zin in hebben... Oplossing? Ik heb geen idee, maar het voelt soms alsof we ons als een mak schaap naar de slachtbank af te laten voeren.
Op naar de afschaffing van de hypotheekrente-aftrek! ()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |