quote:
Als dit paranormale gedoe echt bestond, zouden mensen er geld aan verdienen door het te gebruiken. Creditkaard gegevens telepatisch verkrijgen, sloten telekinetisch openen enzo.
Dit gebeurt niet, dat is een argument dat paranormaal gedoe niet bestaat.
Er zijn zat mensen die hier geen geld voor vragen. Zij die dit wel doen kan ik ook wel begrijpen. Helaas is geld in dit leven bittere noodzaak en als je met je gave dan jezelf nog kan voorzien van wat extra's is dat jouw goedrecht. Neemt niet weg dat er een hoop mensen tussenzitten die misbruik maken hiervan. Er zitten veel mensen bij die de boel in de maling nemen, maar vroeg of laat vallen zij meestal wel door de mand.
quote:
Of beweren dat je kanker kunt genezen zodat wanhopige mensen geld betalen voor een medicijn. Dit gebeurt wel, dat is een argument dat paranormaal gedoe niet bestaat.
Er zijn ook kankergenezingen gedaan door bijvoorbeeld medicijnmannen in de amazone, om maar iets te noemen. Bijvoorbeeld met behulp van het drankje Ayahuasca. Dit soort dingen zijn mogelijk.
Hier komt ook weer spiritualiteit bij kijken. Ook genezen met Ayhuasca blijft spiritueel werk. Dat het genezingen, depressies, drugsverslavingen etc. verhelpt is zelfs bewezen. Je wil nu vast een bron...
http://www.degewijdereis.(...)C%20maart%202005.dochttp://www.santodaime.be/nl_historiek_ayahuasca.htmlEn natuurlijk kan het ook zonder dit drankje. In de Amazone, en waarschijnlijk ook vast ergens anders ook wel, zijn medicijnmannen tot heel veel in staat wat betreft genezing.
Je moet bij spiritualiteit ook niet altijd gelijk aan één of andere jomanda denken. Het is velen malen breder dan dat. En wanneer je je hier écht in zal gaan verdiepen ga je er denk ik wel degelijk anders over denken en kom je er achter dat het allemaal zeker géén onzin is.
Ik vind het trouwens ook arrogant om te denken dat bijna elke cultuur op aarde het mis zal hebben en dat alleen wij westerlingen pas echt weten hoe het zit. Wij mogen dan wel misschien de rijksten der aarde zijn op materieel gebied, maar vergeet niet dat wij op persoonlijk vlak tegenwoordig een puinhoop zijn! Wat voor kennis hebben we nog bijvoorbeeld van de natuur?? (waar eigenlijk alles in het leven omdraaid) We stellen maar weinig voor. Eigen onderzoek...wie doet het nog??? Nee we laten alles voorkauwen door de wetenschap...
Volksziekte nummer één dreigt depressiviteit te worden. Mensen zijn zichzelf niet meer. mensen raken princiepes kwijt. raken de essentie van leven kwijt. steeds meer mensen met overgewicht, ziekten, onzekerheid, kapitalisme. We leven alleen nog maar voor materie, de natuur maken we kapot, om geld, we zijn de balans tussen mens en natuur volledig kwijt en zo kun je wel door blijven gaan. Wij westerlingen zijn arrogant maar we horen ons dood te schamen eigenlijk... Het leven hier gaat nergens meer over. En niemand hier die ook maar weet hoe we het probleem aan moeten pakken...
Ik zeg; mensen moeten eens niet zo zeiken op de politiek maar mensen moeten weer eens naar zichzelf gaan kijken. Mensen moeten bij zichzelf naar binnen gaan en weer bewuster gaan leven. Spiritualiteit zal ook onderwezen moeten worden op school. Nu wordt men enkel nog alleen maar wetenschappelijk opgevoed en of het de maatschappij zo veel goeds brengt ?? Nee...we worden steeds meer brainless...steeds meer... Mensen weten totaal niet meer waarvoor ze nou eigenlijk leven. Het leven draait om materealisme, maar onze ziel verloochenen we...
En hoeveel mensen vinden het nog daadwereklijk interresant wat we op school leren?? Hoeveel mensen zijn er nog gemotiveerd??Heel veel iig niet... We worden namelijk klaar gestoomd op school om een geld-geile maatschappij te gaan mogen assisteren...we leren dingen die helemaal niet aan de behoefte aansluiten van ons. Die er helemaal niet toedoen in het leven...
Men zal juist veel meer over zichzelf op school moeten leren en veel meer over hetgeen waarin we leven... We moeten juist gaan leren hoe de ziel werkt, en hoe we daar mee om kunnen gaan...spiritualiteit...dát is wat we juist ook zouden moeten krijgen op school. En daar moeten we al vroeg mee beginnen...op de basisschool...en dan niet zo'n dogmatisch leersysteem zoals bijvoorbeeld op een christelijke school... Ik durf te wedden dat dat de maatschappij ten goede zal komen, en dat mensen graag naar school gaan..
Maar nee, we zeiken op de politiek die van alles fout doet. Bij het zoeken naar de fouten pakken we alleen de problemen niet bij de wortel aan en gaan we totaal de diepte niet in. Tsjah zo komen we er wel... Maar helaas niemand die dit lijkt te beseffen.
Je kan nog zulke sterke argumenten geven, maar mijn visie zal er niet op veranderen. Voor mij is dit waarheid. En eerlijk gezegd twijfel ik ook totaal niet aan mezelf. Het mag arrogant klinken, maar ik denk dat verachtelijking van spiritualiteit meer voort komt uit onwetendheid en vooroordelen...
[ Bericht 2% gewijzigd door The_Psyraisor op 05-01-2006 18:22:07 ]