abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:03:12 #276
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33736720
quote:
Als dit paranormale gedoe echt bestond, zouden mensen er geld aan verdienen door het te gebruiken. Creditkaard gegevens telepatisch verkrijgen, sloten telekinetisch openen enzo.
Dit gebeurt niet, dat is een argument dat paranormaal gedoe niet bestaat.
Er zijn zat mensen die hier geen geld voor vragen. Zij die dit wel doen kan ik ook wel begrijpen. Helaas is geld in dit leven bittere noodzaak en als je met je gave dan jezelf nog kan voorzien van wat extra's is dat jouw goedrecht. Neemt niet weg dat er een hoop mensen tussenzitten die misbruik maken hiervan. Er zitten veel mensen bij die de boel in de maling nemen, maar vroeg of laat vallen zij meestal wel door de mand.

quote:
Of beweren dat je kanker kunt genezen zodat wanhopige mensen geld betalen voor een medicijn. Dit gebeurt wel, dat is een argument dat paranormaal gedoe niet bestaat.
Er zijn ook kankergenezingen gedaan door bijvoorbeeld medicijnmannen in de amazone, om maar iets te noemen. Bijvoorbeeld met behulp van het drankje Ayahuasca. Dit soort dingen zijn mogelijk.
Hier komt ook weer spiritualiteit bij kijken. Ook genezen met Ayhuasca blijft spiritueel werk. Dat het genezingen, depressies, drugsverslavingen etc. verhelpt is zelfs bewezen. Je wil nu vast een bron...

http://www.degewijdereis.(...)C%20maart%202005.doc
http://www.santodaime.be/nl_historiek_ayahuasca.html

En natuurlijk kan het ook zonder dit drankje. In de Amazone, en waarschijnlijk ook vast ergens anders ook wel, zijn medicijnmannen tot heel veel in staat wat betreft genezing.
Je moet bij spiritualiteit ook niet altijd gelijk aan één of andere jomanda denken. Het is velen malen breder dan dat. En wanneer je je hier écht in zal gaan verdiepen ga je er denk ik wel degelijk anders over denken en kom je er achter dat het allemaal zeker géén onzin is.

Ik vind het trouwens ook arrogant om te denken dat bijna elke cultuur op aarde het mis zal hebben en dat alleen wij westerlingen pas echt weten hoe het zit. Wij mogen dan wel misschien de rijksten der aarde zijn op materieel gebied, maar vergeet niet dat wij op persoonlijk vlak tegenwoordig een puinhoop zijn! Wat voor kennis hebben we nog bijvoorbeeld van de natuur?? (waar eigenlijk alles in het leven omdraaid) We stellen maar weinig voor. Eigen onderzoek...wie doet het nog??? Nee we laten alles voorkauwen door de wetenschap...
Volksziekte nummer één dreigt depressiviteit te worden. Mensen zijn zichzelf niet meer. mensen raken princiepes kwijt. raken de essentie van leven kwijt. steeds meer mensen met overgewicht, ziekten, onzekerheid, kapitalisme. We leven alleen nog maar voor materie, de natuur maken we kapot, om geld, we zijn de balans tussen mens en natuur volledig kwijt en zo kun je wel door blijven gaan. Wij westerlingen zijn arrogant maar we horen ons dood te schamen eigenlijk... Het leven hier gaat nergens meer over. En niemand hier die ook maar weet hoe we het probleem aan moeten pakken...
Ik zeg; mensen moeten eens niet zo zeiken op de politiek maar mensen moeten weer eens naar zichzelf gaan kijken. Mensen moeten bij zichzelf naar binnen gaan en weer bewuster gaan leven. Spiritualiteit zal ook onderwezen moeten worden op school. Nu wordt men enkel nog alleen maar wetenschappelijk opgevoed en of het de maatschappij zo veel goeds brengt ?? Nee...we worden steeds meer brainless...steeds meer... Mensen weten totaal niet meer waarvoor ze nou eigenlijk leven. Het leven draait om materealisme, maar onze ziel verloochenen we...
En hoeveel mensen vinden het nog daadwereklijk interresant wat we op school leren?? Hoeveel mensen zijn er nog gemotiveerd??Heel veel iig niet... We worden namelijk klaar gestoomd op school om een geld-geile maatschappij te gaan mogen assisteren...we leren dingen die helemaal niet aan de behoefte aansluiten van ons. Die er helemaal niet toedoen in het leven...
Men zal juist veel meer over zichzelf op school moeten leren en veel meer over hetgeen waarin we leven... We moeten juist gaan leren hoe de ziel werkt, en hoe we daar mee om kunnen gaan...spiritualiteit...dát is wat we juist ook zouden moeten krijgen op school. En daar moeten we al vroeg mee beginnen...op de basisschool...en dan niet zo'n dogmatisch leersysteem zoals bijvoorbeeld op een christelijke school... Ik durf te wedden dat dat de maatschappij ten goede zal komen, en dat mensen graag naar school gaan..
Maar nee, we zeiken op de politiek die van alles fout doet. Bij het zoeken naar de fouten pakken we alleen de problemen niet bij de wortel aan en gaan we totaal de diepte niet in. Tsjah zo komen we er wel... Maar helaas niemand die dit lijkt te beseffen.
Je kan nog zulke sterke argumenten geven, maar mijn visie zal er niet op veranderen. Voor mij is dit waarheid. En eerlijk gezegd twijfel ik ook totaal niet aan mezelf. Het mag arrogant klinken, maar ik denk dat verachtelijking van spiritualiteit meer voort komt uit onwetendheid en vooroordelen...

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Psyraisor op 05-01-2006 18:22:07 ]
pi_33737010
quote:
Mensen zijn zichzelf niet meer. mensen raken princiepes kwijt. raken de essentie van leven kwijt. steeds meer mensen met overgewicht, ziekten, onzekerheid, kapitalisme etc etc ga zo maar door.
Daarom gaan mensen zich bezighouden met allerlei pseudo-wetenschappen om het leven wat leuker en interessanter te maken of meer diepgang te geven. Het normale leven is te doorgrondelijk en uiteindelijk redelijk saai. Uiteraard mag iedereen geloven wat hij/zij wil.
JJ72 - Heat
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:16:17 #278
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33737142
Ik heb m'n tekst nog wat aangepast mevrouw.
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:16:42 #279
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33737160
Beetje erg lang. Maargoed..
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:21:28 #280
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_33737301
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:03 schreef The_Psyraisor het volgende:

Ik vind het trouwens ook arrogant om te denken dat bijna elke cultuur op aarde het mis zal hebben en dat alleen wij westerlingen pas echt weten hoe het zit. Wij mogen dan wel misschien de rijksten der aarde zijn op materieel gebied, maar vergeet niet dat wij op persoonlijk vlak tegenwoordig een puinhoop zijn! Wat voor kennis hebben we nog bijvoorbeeld van de natuur?? (waar eigenlijk alles in het leven omdraaid) We stellen maar weinig voor. Eigen onderzoek...wie doet het nog??? Nee we laten alles voorkauwen door de wetenschap...
Ga maar ergens in Afrika wonen, en drink Ayahuasca als je kanker krijgt. Eens zien hoe kut Nederland is.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:25:59 #281
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33737424
quote:
Ga maar ergens in Afrika wonen, en drink Ayahuasca als je kanker krijgt. Eens zien hoe kut Nederland is.
Ayahuasca komt uit Zuid-Amerika.
Verder is Nederland een best land, maar de mensen hier... Nee das niet goed meer hoor. Er is echt wel een hoop mee mis. En dat wordt steeds erger... We willen zo graag op Amerika lijken, en ze zijn ons grote voorbeeld...
Pfff how evil...
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:28:50 #282
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33737507
Maargoed, ik wilde eigenlijk stoppen met deze discussie omdat ik toch al weer weet waar het uitloopt. Wilde eigenlijk gewoon even kort antwoorden op wat Pie.er zei...maar van het een kwam weer het ander en voor je het weet heb je weer reply van een kilometer geplaatst

Ik vind het verder allemaal wel best en respectter ieder's mening gewoon.
Wel vind ik het jammer dat je in dit spirituele subforum alleen maar wantrouwende mensen spreekt... (maar ik begrijp die mensen ook wel hoor, alleen naar mijn mening is het toch ook vaak gebaseerd op vooroordelen en onwetendheid...je moet bij dit onderwerp niet alleen denken gekke vrouwtjes in een jurk die voor waarzeggertje spelen )
pi_33737772
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:12 schreef KoudeVrouw het volgende:

Daarom gaan mensen zich bezighouden met allerlei pseudo-wetenschappen om het leven wat leuker en interessanter te maken of meer diepgang te geven. Het normale leven is te doorgrondelijk en uiteindelijk redelijk saai.
Dit is natuurlijk onzin, en absoluut geen waarheid of feit, maar jouw mening.
Wie zegt nl dat mensen hun principes, zichzelf, etc niet kwijtraken omdat ze juist zo 'koud' zijn geworden en/of maar 'rationeel' (geen ander synoniem er even voor, met rationaliteit is niks mis, maar als vb) blijven?

Qua diepgang ben ik het met je eens, maar is het juist niet zo dat mensen die verder 'durven' kijken, zichzelf meer zullen kennen dan andersom. Dus wat jij beweert klinkt mooi, maar klopt ergens juist niet echt, vind ik.
quote:
Uiteraard mag iedereen geloven wat hij/zij wil.
Precies en daarom.
pi_33737930
Ja, maar omdat het mijn mening is hoeft het nog geen onzin te zijn. Dan kan ik ook beweren dat jouw post nergens op slaat omdat jij 'iets vindt'. Geen goede basis voor een discussie lijkt mij.
JJ72 - Heat
pi_33738090
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:44 schreef KoudeVrouw het volgende:
Ja, maar omdat het mijn mening is hoeft het nog geen onzin te zijn. Dan kan ik ook beweren dat jouw post nergens op slaat omdat jij 'iets vindt'. Geen goede basis voor een discussie lijkt mij.
Ik vind het onzin omdat je het laat overkomen als de absolute waarheid. Lees maar terug.
Blijft jouw mening en in die zin vind ik het, inderdaad dus, onzin . Simpel.

Dat mag omdat ik een andere mening heb.
Kan je zeggen 'geen goede basis voor een discussie', maar dat is een dooddoener omdat we juist verschillen van meningen hierin, en als iets een goede basis voor een discussie is, is dat het wel. Dus jij komt nu met een dooddoener, dat het niet zou kunnen. Niet ik .

Voor mij hoeft het ook niet percee hoor, geef alleen aan dat ik het onzin vind dus.
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:03:25 #286
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33738604
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:34:37 #287
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_33756422
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:03 schreef The_Psyraisor o.a.
De traditionele westerse cultuur had het ook niet goed. Waar geloofden 'wij' bijvoorbeeld in?
- Aderlatingen bij ziektes.
- Vrouwen hebben minder tanden dan mannen.
- Bijgeloof over heksen, resulterend in heksverbrandingen.

In onze cultuur zaten een hoop aanames. Net als in elke cultuur. Sommigen waren goed, andere fout.
En uiteindelijk ontdekten we het wetenschappelijk principe. Het komt erop neer dat als je wil weten of iets groen is, je moet kijken of het groen is. Men is de tanden van mannen en vrouwen gaan tellen, en verrek, het waren er evenveel! We zijn vooruit gekomen omdat we gingen observeren. Als je iets wil weten over de wereld om je heen, observeer dan de wereld om je heen. En niet wat er in je hoofd zit. Als je wil weten wat er in je hoofd zit, observeer dan wat er in je hoofd zit. En niet wat er in de wereld om je heen is.

En onze kennis van de natuur is trouwens vele malen hoger dan vroeger... Vroeger dacht men dat muizen spontaan ontstonden in zakken graan.

Ik heb de indruk dat in jouw visie de mensheid vroeger een grote kennis had, en dat we dat langzaam aan het vergeten zijn. Waar kwam die grote kennis dan vandaan???
Mijn visie: in den beginne wisten we niks. Daarna zijn we gaan kijken wat er was.

Mensen moeten minder op de politiek zeiken ja. Mensen moeten bewuster leven, met zichzelf, de medemens, en hun omgeving, dat ben ik met je eens.
Maar alsjeblieft, daar hebben we geen spiritualiteit voor nodig. Zeker niet al op de basisschool. Dat zou alles verpesten...

Als jij sterke argumenten geeft, zal mijn visie veranderen. Maar voor mij is mijn visie logisch. En ik heb geen reden tot twijfel. En het zal voor jou vast arrogant klinken, maar het aanhangen van spiritualiteit komt voort uit onwetendheid over alternatieven en vooroordelen over spiritualiteit, aangevuld met feitenkennisgebrek.

Jij bent best oke hoor Je signaleert de problemen wel, je ziet alleen niet dat jouw oplossing het onderliggende probleem alleen versterkt...
pi_33757798
Goede post Pie.er!
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33797099
En hard op weg naar een wereldrecord....

[img]c:\buddha.jpg[/img]
pi_33802051
Het zou voor de sceptici onders ons geen kwaad kunnen om zo af en toe eens 'outside the box' te denken. Daf iets (nog) niet bewezen is door onze 'geweldige en onfeilbare' wetenschappers wil niet automatisch beteken dat iets onzin is. Als je goed op let zie je dat door de gehele geschiedenis van de mens dingen zijn gebeurd waar de wetenschap tot op heden nog steeds geen verklaring voor kan vinden.

Ik denk dat het probleem met onze maatschappij is dat we door 2000 jaar 'Christelijk denken' niet meer voor onszelf durven te denken en op eigen inzicht te vertrouwen. Alles wat nieuw of anders is wordt met wantrouwen behandeld of zelfs verworpen. Vaak wordt iets pas aangenomen als het door onze 'oh zo geweldige en briljante' wetenschap is erkend, pas dan durven het nieuwe te vetrouwen.

Maar gelukkig zie je steeds meer en meer mensen die hier van afstappen en om zich heen gaan kijken. Zo lees ik vandaag in het nieuws dat een middelbare school transcedente meditatie als keuzevak wil invoeren. 10 Jaar geleden was dit nog onbedenkelijk geweest! Wie weet waar we over 10 jaar zijn.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:16:50 #291
41051 Rasing
pi_33805509
Lekkere school, misschien willen ze rudeonline als natuurkundeleraar.
pi_33805640
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:16 schreef Rasing het volgende:
Lekkere school, misschien willen ze rudeonline als natuurkundeleraar.
Wat slaat dat nou weer op? Weet je eigenlijk wel wat meditatie is of roep je gewoon maar wat?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:28:01 #293
41051 Rasing
pi_33805847
Ik weet dat de Transcendente Meditatie-beweging een zeer dubieuze sekte is van een Indiase geldwolf.

Waar zullen we zijn over 10 jaar? Geen gewone ziekenhuizen meer, maar alleen nog maar homeopathie? Robbert van den Broeke premier? Quidditch-les op alle scholen?
pi_33808508
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:30 schreef Plotinus het volgende:
Het zou voor de sceptici onders ons geen kwaad kunnen om zo af en toe eens 'outside the box' te denken. Daf iets (nog) niet bewezen is door onze 'geweldige en onfeilbare' wetenschappers wil niet automatisch beteken dat iets onzin is. Als je goed op let zie je dat door de gehele geschiedenis van de mens dingen zijn gebeurd waar de wetenschap tot op heden nog steeds geen verklaring voor kan vinden.

Ik denk dat het probleem met onze maatschappij is dat we door 2000 jaar 'Christelijk denken' niet meer voor onszelf durven te denken en op eigen inzicht te vertrouwen. Alles wat nieuw of anders is wordt met wantrouwen behandeld of zelfs verworpen. Vaak wordt iets pas aangenomen als het door onze 'oh zo geweldige en briljante' wetenschap is erkend, pas dan durven het nieuwe te vetrouwen.

Maar gelukkig zie je steeds meer en meer mensen die hier van afstappen en om zich heen gaan kijken. Zo lees ik vandaag in het nieuws dat een middelbare school transcedente meditatie als keuzevak wil invoeren. 10 Jaar geleden was dit nog onbedenkelijk geweest! Wie weet waar we over 10 jaar zijn.
Het zou voor die "speciale" mensen die op een hoger spiritueel vlak zitten natuurlijk ook geen kwaad kunnen om eens een keertje in die doos te kijken ipv hoog op een berg staan lopen prediken
  zondag 8 januari 2006 @ 02:23:58 #295
112071 Plotinus
Pax Europa
pi_33821803
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:44 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Het zou voor die "speciale" mensen die op een hoger spiritueel vlak zitten natuurlijk ook geen kwaad kunnen om eens een keertje in die doos te kijken ipv hoog op een berg staan lopen prediken
Mee eens, zeker mee eens. Wat dat betreft kunnen beide groepen denk ik wel wat van elkaar leren!
pi_33827168
De Boeddha leerde dat vasten niet de juiste methode is verlichting te bereiken. Hiervoor is een goed gevoed lichaam nodig. Waarom die jongen dan vast begrijp ik ook niet.
quote:
Plotinus: 10 Jaar geleden was dit nog onbedenkelijk geweest!
Eigenlijk heb ik 13 jaar geleden in de 2e brugklas met vipassana meditatie kennisgemaakt. Dat kon je kiezen te doen en hoefde je niet de " normale" uren KGL te volgen (Kennis van het Geestelijke Leven). Daar ben ik nog altijd erg blij om
  zondag 8 januari 2006 @ 15:33:30 #297
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_33833253
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:51 schreef The_Psyraisor het volgende:
Zo zijn er ook monikken in tailand die met hun kin op een speerpunt kunnen leunen zonder dat deze de kin doorboort door maar genoeg in trance te zijn.
Dat heb ik in een documentaire een stel Westerse oude omaatjes ook zien doen. Dat heeft geen reet met 'psypowers' te maken.
pi_33833327
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:33 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat heb ik in een documentaire een stel Westerse oude omaatjes ook zien doen. Dat heeft geen reet met 'psypowers' te maken.
Heeft te maken met het focussen van je energie op 1 punt, Xie ofzo heet dat. Shao Lin monniken doen zoiets
  zondag 8 januari 2006 @ 15:42:11 #299
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_33833466
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:36 schreef Integrity het volgende:
Heeft te maken met het focussen van je energie op 1 punt, Xie ofzo heet dat. Shao Lin monniken doen zoiets
Nee hoor, het heeft uitsluitend te maken met de fysieke eigenschappen van het menselijk lichaam. Het is niets anders dan over glas of hete kolen lopen. Ongetrainde omaatjes kunnen het dus ook. Leuk dat het zo goed werkt als marketingtool voor die monniken, maar met energiepunten of stromen heeft het echt niets te maken.
  zondag 8 januari 2006 @ 15:57:02 #300
64781 bonke
pipo koeie
pi_33833914
gelukkig bijna
pies on joe toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')