abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:53:46 #251
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_33707240
Ja, het is inderdaad waar, de meditatietechnieken worden in Darfur aan de hongerende bevolking geleerd as we speak en het probleem zal in enkele weken van de wereld zijn.

O wacht, ik vergis me, het is niet waar. My bad.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  donderdag 5 januari 2006 @ 02:15:25 #252
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33718091
Wow, zeer iinterresant dit! Dit soort dingen bewijzen toch wel het een en ander dacht ik zo! Het mag duidelijk zijn dat wij mensen tot veel meer dingen in staat zijn met onze geeste dan dat wij denken in deze westerse maatschappij. Idd zal het voeden gaan door natuurkrachten (energieën). Erg interresant dit. Ik wil hier zeker van op de hoogte blijven, en zal dit topic morgen eens even helemaal doorg gaan lezen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 09:12:27 #253
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_33720519
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 02:15 schreef The_Psyraisor het volgende:
Wow, zeer iinterresant dit! Dit soort dingen bewijzen toch wel het een en ander dacht ik zo! Het mag duidelijk zijn dat wij mensen tot veel meer dingen in staat zijn met onze geeste dan dat wij denken in deze westerse maatschappij. Idd zal het voeden gaan door natuurkrachten (energieën). Erg interresant dit. Ik wil hier zeker van op de hoogte blijven, en zal dit topic morgen eens even helemaal doorg gaan lezen.
Als je met oogkleppen op bevestiging zoekt voor de mening dat er talloze dingen zijn die de wetenschap niet weet en vage Indische figuren toevallig wel, dan is dit vast heel interessant.

Als je ook maar lichtelijk openstaat voor logica, dan zul je er teleurgesteld achterkomen dat het een overdreven onzinverhaal is...

Ik hoop dat jij zoekt wat je wil vinden!
pi_33720855
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 02:15 schreef The_Psyraisor het volgende:
Behalve dan dat dit een jezus wat zeg jij nou post is, wil ik je ook vertellen dat ik je houding toch wel weinig critisch vind.

Dit soort dingen bewijst.... joh ik hoop dat je zelf inziet hoe ongeloofelijk not done die ene zin is
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:24:19 #255
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33721500
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:44 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Behalve dan dat dit een jezus wat zeg jij nou post is, wil ik je ook vertellen dat ik je houding toch wel weinig critisch vind.

Dit soort dingen bewijst.... joh ik hoop dat je zelf inziet hoe ongeloofelijk not done die ene zin is
eerst wachten op de uitslagen van de onderzoekers lijkt me op zijn plaats.
Nu zeggen dat het onzin is net zo'n "jezus wat zeg jij nou post" dan dat je beweerd dat al bewezen is dat het echt is.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33723003
ik zeg ook niet dat ik het onzin vind. ik ga er alleen niet bij voorbaat uit dat het waar is.

En ik vind dat we nu al een hele tijd zitten zonder enigzins een waardevolle update.
pi_33724634
Is er nu eindelijk eens een onderzoek geweest?? Zit dat kind na al die maanden nog steeds onder die boom?
altijd offtopic...
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:51:51 #258
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33725139
quote:
Als je met oogkleppen op bevestiging zoekt voor de mening dat er talloze dingen zijn die de wetenschap niet weet en vage Indische figuren toevallig wel, dan is dit vast heel interessant.

Als je ook maar lichtelijk openstaat voor logica, dan zul je er teleurgesteld achterkomen dat het een overdreven onzinverhaal is...

Ik hoop dat jij zoekt wat je wil vinden!
Jongen... ik weet allang dat in de oosterse cultuur mensen in staat zijn in een diepe trance de ergste martelingen te doorstaan. Ook wat ik dat mensen daar door hele diepe meditatie wekenland kunnen zonder eten en drinken. Dit is over het algemeen vrij bekend geloof ik toch?
Zo zijn er ook monikken in tailand die met hun kin op een speerpunt kunnen leunen zonder dat deze de kin doorboort door maar genoeg in trance te zijn. Deze mensen maken gebruik van psypowers (of hoe dat ook precies mag heten). Dit is mogelijk hoor. Er is zoveel te bereiken met behulp van energiën...
En of ik niet kritisch kijk?? Jazeker wel hoor. Ik heb het met eigen ogen gezioen en ik zie niet in waarom ik er dan nog aan zou moeten twijfelen.
De mensen in het oosten hebben veel meer kennis in huis dan wij inderdaad trouwens ja...
pi_33725307
geeft toe die kerel is wel lijp ik doe het hem niet na
pi_33726433
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:51 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

Zo zijn er ook monikken in tailand die met hun kin op een speerpunt kunnen leunen zonder dat deze de kin doorboort door maar genoeg in trance te zijn. Deze mensen maken gebruik van psypowers
Ik denk serieus dat soort dingen bedriegerij is. Verder denk ik dat je teveel oostere vechtfilms hebt gekeken. Dat er in het oosten meer wijsheid is echt onzin, ze kunnen daar net zo corrupt en hebberig zijn als in het westen.
altijd offtopic...
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:37:08 #261
122357 www.marjol3in.com
Die gast moet eruit zien als een gratenpakhuis
pi_33727447
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:37 schreef www.marjol3in.com het volgende:
Hoe doet 'ie dat?
Ik leef zelf voornamelijk op worteltjes en koffie ('dankzij' anorexia) , maar helemaal zonder eten lijkt me toch echt wel onmogelijk.
Die gast moet eruit zien als een gratenpakhuis
Nee hè...

*Zucht*
pi_33727621
is ie nog steeds niet dood?
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:15:43 #264
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33727961
quote:
Ik denk serieus dat soort dingen bedriegerij is. Verder denk ik dat je teveel oostere vechtfilms hebt gekeken. Dat er in het oosten meer wijsheid is echt onzin, ze kunnen daar net zo corrupt en hebberig zijn als in het westen.
Ik kijk bijna nooit oosterse vechtfilms. Sterker nog; ben helemaal niet zo'n film kijker.
En waarom zou het bedriegerij zijn??? Die monniken hebben wel iets beters te doen dan een beetje aandacht te trekken voor een hypermodern iets als de TV hoor...
Sommige dingen gaan nou eenmaal niet ongemerkt voorbij, en dus krijg je nieuwsgierige mensen uit het westen die dit interresant vinden om op te nemen voor de televisie. Daar kunnen die monikken verder niks aan doen. Voor hun is hun geloof gewoon ontzettend belangrijk. Zij zijn zeeeeeeer bedreven in meditatie. En met meditaite is heel erg veel mogelijk. Dit is al iets dat eeuwenoud is. Ook hier in deze maatschappij, voor de komst van de allesverwoestende christelijk kerk, was meditatie iets heel normaals. Tegenwoordig zijn wij in een spiritueel coma geraakt. Jammer....
Ik kan me er soms dood aan ergeren. Die reacties ook hier. Bah om te kotsen gewoon! Ik heb me gisteren pas aangemeld hier, en zag dat hier ook een subforum was over spiritualiteit. Ik dacht leuk. Maar ook hier is de draak van een maatschappij weer vertegenwoordigd.
Najah...we have to learn to live with it...
Gelukkig begint er de laatste jaren wel weer verandering in te komen. Steeds meer mensen krijgen genoeg van deze maatschappij en missen iets van binnen. Steeds meer mensen worden bewuster!
Op naar het nieuwe tijdperk!
pi_33728418
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:15 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]

Ik kijk bijna nooit oosterse vechtfilms. Sterker nog; ben helemaal niet zo'n film kijker.
En waarom zou het bedriegerij zijn??? Die monniken hebben wel iets beters te doen dan een beetje aandacht te trekken voor een hypermodern iets als de TV hoor...
Sommige dingen gaan nou eenmaal niet ongemerkt voorbij, en dus krijg je nieuwsgierige mensen uit het westen die dit interresant vinden om op te nemen voor de televisie. Daar kunnen die monikken verder niks aan doen. Voor hun is hun geloof gewoon ontzettend belangrijk. Zij zijn zeeeeeeer bedreven in meditatie. En met meditaite is heel erg veel mogelijk. Dit is al iets dat eeuwenoud is. Ook hier in deze maatschappij, voor de komst van de allesverwoestende christelijk kerk, was meditatie iets heel normaals. Tegenwoordig zijn wij in een spiritueel coma geraakt. Jammer....
Ik kan me er soms dood aan ergeren. Die reacties ook hier. Bah om te kotsen gewoon! Ik heb me gisteren pas aangemeld hier, en zag dat hier ook een subforum was over spiritualiteit. Ik dacht leuk. Maar ook hier is de draak van een maatschappij weer vertegenwoordigd.
Najah...we have to learn to live with it...
Gelukkig begint er de laatste jaren wel weer verandering in te komen. Steeds meer mensen krijgen genoeg van deze maatschappij en missen iets van binnen. Steeds meer mensen worden bewuster!
Op naar het nieuwe tijdperk!

Daar is het mediteren, hier is het bidden. Ik vindt het fout om te denken dat er in het oosten meer spirualiteit is. Daar zijn het ook gewoon mensen die net als chistenen dingen doormiddel van geloof aan andere mensen proberen op te dringen.

Ik snap dat je je aan die reacties kan ergeren, maar ik kan me dus weer vreselijk ergeren aan mensen die zweverig zijn en alles van de wetenschap verweren. Als er zoiets bestaat als chakra en meditatie je in verlichting kan brengen dan moet dat te bewijzen zijn.
altijd offtopic...
pi_33728439
!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:50:07 #267
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33729015
Kutzooi, typ ik iets, is m'n hele tekst weg!!!!!!! Té irritant gewoon...
quote:
Daar is het mediteren, hier is het bidden. Ik vindt het fout om te denken dat er in het oosten meer spirualiteit is. Daar zijn het ook gewoon mensen die net als chistenen dingen doormiddel van geloof aan andere mensen proberen op te dringen.

Tussen mediteren en bidden zit wel degelijk een verschil, Bidden is het aanspreken van een god en daar je hoop of dank naar uitspreken.
Mediteren is het stopzetten van je gedachtenstroom, gedachten neutraal observeren(inzichtgevend), visualiseren, mantra (soort affrimatie), energieën oproepen etc. etc. Je kan zo diep gaan of zo oppervlakkig mediteren als je zelf wilt. Maar dat het werkt staat als een paal boven water! In de oosterse cultuur wordt het ook door de overheden erkent als zeer helend en gezond voor de geest.
Ook hier in het bedrijfsleven wordt het toegepast om stress etc. te voorkomen.
Ook ik zelf doe dit en ik kan je zeggen dat het wel degelijk een positief effect heeft!
quote:
Ik snap dat je je aan die reacties kan ergeren, maar ik kan me dus weer vreselijk ergeren aan mensen die zweverig zijn en alles van de wetenschap verweren. Als er zoiets bestaat als chakra en meditatie je in verlichting kan brengen dan moet dat te bewijzen zijn.
En dat is het ook heus wel hoor. Alleen de wetenschap is gewoon nu nog even te dom ervoor.
Door chakra healing en aura healing merken mensen zeker wel zeer goed resultaten. En nee dit is geen placebo effect. Er kunnen doormiddel hiervan ziekten als kanker voorkomen worden door dat dit vaak veroorzaakt wordt door problemen in de ziel. Onze geneeskunde heeft hier alleen bijna geen weet van omdat we altijd voor het einderesultaat gaan ipv problemen bij de wortel aan te pakken. Voorkomen is beter dan genezen, en dat is iets dat chakrahealing bijvoorbeeld kan bewerkstelligen. Ook ben je uiteraard beter in balans met je zelf en sta je positiever in het leven wanneer je aura en chakra's goed functioneren en in de juiste patronen lopen.
pi_33729454
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:15 schreef The_Psyraisor het volgende:

[..]
Tegenwoordig zijn wij in een spiritueel coma geraakt. Jammer....
1. kort en bondig zijn is niet je sterkste kant.
2. Rustig aan newb
3. En de maatschappij dat zijn wij. En dan kan je natuurlijk een paar sceptische blikken verwachten. En helemaal als je je zo uitlaat als in die ene post van je.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:04:39 #269
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_33729515
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:51 schreef The_Psyraisor het volgende:
Jongen... ik weet allang dat in de oosterse cultuur mensen in staat zijn in een diepe trance de ergste martelingen te doorstaan. Ook wat ik dat mensen daar door hele diepe meditatie wekenland kunnen zonder eten en drinken. Dit is over het algemeen vrij bekend geloof ik toch?
Om te overleven heeft een mens eten en drinken nodig. Dat is toch algemeen bekend dacht ik? Elke diersoort heeft dat nodig. Dat is toch bekend? Jij twijfelt liever aan de dingen die je dagelijks om je heen ziet (dat iedereen eet) dan aan oncontroleerbare verhalen van een jongen die niet eet, waar geen dokters bij mogen komen en die 's avonds niet bekeken mag worden maar dan echt niet gaat eten hoor? Prima, wat jij wil. Ik sta liever open voor logica.
quote:
Zo zijn er ook monikken in tailand die met hun kin op een speerpunt kunnen leunen zonder dat deze de kin doorboort door maar genoeg in trance te zijn. Deze mensen maken gebruik van psypowers (of hoe dat ook precies mag heten). Dit is mogelijk hoor. Er is zoveel te bereiken met behulp van energiën...
Als die energieën echt bestonden... Dan zouden wetenschappers ze meten! Dan zouden energiemaatschappijen er geld aan verdienen! Natuurlijk, die monnikjes zijn niet uit op geld... Maar als het écht zou bestaan, geloof dan maar dat in onze kapitalistische wereld iemand het zou uitbuiten! Zodra mijn lamp aangaat op 'psypower' ben ik overtuigd.
Die monniken doen idd spectaculaire dingen. Die dingen die ze uitvoeren zijn heel knap, en het doorzettingsvermogen dat ze ervoor hebben is bewonderingswaardig. Maar er komt niks bovennatuurlijks aan te pas hoor... En 'psypower', wat dat ook zou zijn, is bovennatuurlijk.
quote:
En of ik niet kritisch kijk?? Jazeker wel hoor. Ik heb het met eigen ogen gezien en ik zie niet in waarom ik er dan nog aan zou moeten twijfelen.
De mensen in het oosten hebben veel meer kennis in huis dan wij inderdaad trouwens ja...
Dan zal ik uitleggen waarom je moet twijfelen. Even toegespitst op dit joch.
Merk 2 dingen op:

1. Dit kind eet en drinkt volgens het verhaal al maanden niet.
2. Elk levend wezen heeft voedsel nodig om te overleven.

Deze twee gaan niet samen. 1 is fout of 2 is fout.
Punt twee lijkt te kloppen door je persoonlijke ervaring (je krijgt honger als je niet eet), door de bekende gevallen van hongersdoden, door de bioloielessen die je hebt gehad, door je gezond verstand.
Punt een zou moeten kloppen vanwege een verhaaltje.

Welke verklaring kies je? De meest spectaculaire of de meest logische? Dit subforum zou verdwijnen als iedereen de meest logische zou kiezen. De mens wil niet altijd het meest logische geloven, het spectaculaire is spannender. Wil je een mooi verhaal, kies dan het spectaculaire. Wil je de waarheid, kies dan het logische.
Ik kies ervoor om in fictie het meest spectaculaire te proberen te geloven, en wat betreft de wereld om ons heen de waarheid.

Nee, ik weet niet zeker wat de waarheid is. Misschien eet dat joch echt al maanden niet meer. Maar dat is geen logische verklaring. Wel een spectaculaire.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:07:50 #270
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33729615
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:03 schreef outcast_within het volgende:

[..]

1. kort en bondig zijn is niet je sterkste kant.
2. Rustig aan newb
3. En de maatschappij dat zijn wij. En dan kan je natuurlijk een paar sceptische blikken verwachten. En helemaal als je je zo uitlaat als in die ene post van je.
1. Ik ben nou eenmaal graag duidelijk in wat ik zeg. Dat voorkomt een hoop misverstanden.
2. Nee, interreseert me niet dat ik nieuw ben. een forum is een forum.
3. Is soms alleen wat vermoeiend wanneer je er zelf van overtuigd bent er meer is dan wij kunnen waarnemen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:19:04 #271
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33730013
quote:
Om te overleven heeft een mens eten en drinken nodig. Dat is toch algemeen bekend dacht ik? Elke diersoort heeft dat nodig. Dat is toch bekend? Jij twijfelt liever aan de dingen die je dagelijks om je heen ziet (dat iedereen eet) dan aan oncontroleerbare verhalen van een jongen die niet eet, waar geen dokters bij mogen komen en die 's avonds niet bekeken mag worden maar dan echt niet gaat eten hoor? Prima, wat jij wil. Ik sta liever open voor logica.
Hoe onlogisch het ook lijkt. Het is écht mogelijk.
Ik zou zeggen; ga eens wat research doen naar dit fenomeen.

quote:
Als die energieën echt bestonden... Dan zouden wetenschappers ze meten! Dan zouden energiemaatschappijen er geld aan verdienen!
Heey zou dat nou misschien zijn waarom de paranormale wereld zich niet aan onze wetenschap toont?? Ik krijg me door deze uitspraak ineens toch een inzicht. Bedankt man!
quote:
Maar als het écht zou bestaan, geloof dan maar dat in onze kapitalistische wereld iemand het zou uitbuiten! Zodra mijn lamp aangaat op 'psypower' ben ik overtuigd.
Die monniken doen idd spectaculaire dingen. Die dingen die ze uitvoeren zijn heel knap, en het doorzettingsvermogen dat ze ervoor hebben is bewonderingswaardig. Maar er komt niks bovennatuurlijks aan te pas hoor... En 'psypower', wat dat ook zou zijn, is bovennatuurlijk.
Het is bovennatuurlijk inderdaad. Ook weet ik niet 100% zeker of zei gebruik maken van deze krachten die je met je eigen psyche bestuurd. Lijkt mij wel het meest logisch in ieder geval. Het is natuurlijk ook een bijna onnatuurlijk iets om zolang zonder eten en drinken te kunnen overleven. Tóch gebeurd dit.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:22:29 #272
64781 bonke
pipo koeie
pi_33730144
weer een die zegt dat de para(ab)normaal begaafden niets om centjes geven
quote:
Het is natuurlijk ook een bijna onnatuurlijk iets om zolang zonder eten en drinken te kunnen overleven. Tóch gebeurd dit.
vergeet het woord " bijna " maar hoor
en laat maar eens echte bewijzen zien waar dit gebeurt
pies on joe toe
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:30:00 #273
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33730513
Pfff te vermoeiend dit. een fijne dag verder!
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:36:44 #274
64781 bonke
pipo koeie
pi_33730836
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:30 schreef The_Psyraisor het volgende:
Pfff te vermoeiend dit. een fijne dag verder!
pies on joe toe
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:38:51 #275
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_33733674
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:19 schreef The_Psyraisor het volgende:
Heey zou dat nou misschien zijn waarom de paranormale wereld zich niet aan onze wetenschap toont?? Ik krijg me door deze uitspraak ineens toch een inzicht. Bedankt man!
Okee, nog even een lesje logica. We gaan er even vanuit dat deze psychische energie bestaat.

1. Feit: Jij weet ervan.
2. Feit: Jij plaatst het op een publiek forum, het is dus in principe openbare informatie.
3. Feit: Energiemaatschappijmedewerkers hebben toegang tot openbare informatie.
4. Feit: Als energiemaatschappijen goedkoop energie zouden kunnen krijgen, zouden ze rijk worden.
5. Feit: Als een bedrijf rijk kan worden, wil het ook rijk worden.
6. Feit: Er zijn mensen die alles doen voor geld. (Kijk bijv. naar Char)
7. Conclusie: Een energiemaatschappij zou al lang weten dat deze energie bestaat en hem uitbuiten. Een collectief buitensluiten van kapitalisme door alle paranormale beoefenaars: zo zit de mens niet in elkaar. Er zijn genoeg voorbeelden van paranormaal gehandicapten die kapitalistisch zijn.

Als dit paranormale gedoe echt bestond, zouden mensen er geld aan verdienen door het te gebruiken. Creditkaard gegevens telepatisch verkrijgen, sloten telekinetisch openen enzo.
Dit gebeurt niet, dat is een argument dat paranormaal gedoe niet bestaat.

Als dit paranormale gedoe niet bestaat, dan zouden mensen er geld aan verdienen door het andere mensen toch wijs te maken. Bijvoorbeeld door een verhaal te verzinnen dat je al een paar maanden niet eet, zodat er meer toeristen naar je dorp komen. Of ten onrechte claimen dat NASA onderzoek doet naar jouw eetgedrag voor aandacht. Of beweren dat je met geesten kunt praten zodat wanhopige mensen geld betalen om met jou te praten. Of beweren dat je kanker kunt genezen zodat wanhopige mensen geld betalen voor een medicijn. Dit gebeurt wel, dat is een argument dat paranormaal gedoe niet bestaat.

Ik verzin het niet, ik observeer alleen zonder vooroordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')