abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33100393
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:40 schreef Z het volgende:
Hier zijn nog meer indie-kerstdingetjes te vinden:
http://www.brooklynvegan.(...)re_indie_chri_1.html
Toffe link.
Jammer van dat verdwaalde Queen nummer.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  donderdag 15 december 2005 @ 15:36:30 #277
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33103746
Zeg thaleia, heeft jou 't nieuws al bereikt dat The Love Substitutes weer een nieuwe EP uit hebben? Hij is echter wel gelimiteerd en wordt alleen op vinyl uitgebracht.
1,000,000 demons can't be wrong...
  donderdag 15 december 2005 @ 15:41:26 #278
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33103894
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:40 schreef Z het volgende:
Ziet er leuk uit Daisy! Misschien moeten we eens een overzicht maken van kleine zaaltjes. In de Occii en de Winston bijvoorbeeld komen regelmatig leuke bandjes. 'Amsterdam Underground' programmeert in de Winston, vorige week was bijvoorbeeld Rainer Maria er. Je kan inschrijven op hum mailinglist:
http://www.amsterdam-underground.com/

De Occii dus:
http://www.occii.org/
Daar heb ik Deerhoof wel eens gemist, en Phil Elvrum gezien.

De Nieuwe Anita:
http://www.boulderdash.nl/dna/dna.html

...
Het lijkt me een goed idee om de links naar de kleinere, ondergrondse, zaaltjes onderaan de concertagenda in de OP te plakken.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_33106544
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:26 schreef Wepeel2 het volgende:
Net terug van Broken Sociale Scene. Zeer tof concert. De band stond als een huis en ze wisten het publiek prima te vermaken. Regelmatig werd er wat contact gezocht met het publiek. De livesound was echt moddervet en ja, wat kan ik er meer over zeggen, typisch zo'n geval van 'je had er bij moeten zijn'.
Ze hadden ook nog een lief hippie-zangeresje op blote voetjes. Mijn hart voelde als een chocoladeletter in juli.
Goed concert inderdaad. Beetje lang alleen.. Dat laatste (It's all gonna break) nummer had van mij niet gehoeven, ben ik sowieso niet zo weg van. Bandwitch hadden ze ook niet hoeven spelen wat mij betreft.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_33107166
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:02 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Goed concert inderdaad. Beetje lang alleen.. Dat laatste (It's all gonna break) nummer had van mij niet gehoeven, ben ik sowieso niet zo weg van. Bandwitch hadden ze ook niet hoeven spelen wat mij betreft.
Vreemd genoeg vond ik het eigenlijk helemaal niet te lang. Ik schrijf vreemd genoeg omdat ik 2 uur voor een concert meestal ook wel erg lang vindt. Maar ik heb dit keer ook gekozen voor een plaats vooraan op het balkon en daar heb ik ook een gedeelte van het concert gezeten. Daardoor was het wellicht wat makkelijker om te genieten zonder irritaties over zere voeten en zo.
It's All Gonna Break vind ik overigens een erg tof nummer en een goede afsluiter.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_33108084
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:26 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Vreemd genoeg vond ik het eigenlijk helemaal niet te lang. Ik schrijf vreemd genoeg omdat ik 2 uur voor een concert meestal ook wel erg lang vindt. Maar ik heb dit keer ook gekozen voor een plaats vooraan op het balkon en daar heb ik ook een gedeelte van het concert gezeten. Daardoor was het wellicht wat makkelijker om te genieten zonder irritaties over zere voeten en zo.
It's All Gonna Break vind ik overigens een erg tof nummer en een goede afsluiter.
Ja zo kan ik het ook! Ik heb zo'n 3 uur gestaan, kreeg op een gegeven moment nogal stijve benen (had misschien toch wat meer moeten dansen). It's all gonna break vind ik opzich best een goed nummer, vind het alleen niet zo bij het album als geheel passen en een beetje over-the-top (vooral het einde).

[ Bericht 1% gewijzigd door spacemangraig op 15-12-2005 18:54:44 ]
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  donderdag 15 december 2005 @ 18:49:20 #282
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33109163
Bizar. Ik zag net op Pitchfork dat The Wrens in februari een nieuwe single uitbrengen, wat altijd leuk nieuws is. Maar het gaat klaarblijkelijk om een track van The Meadowlands uit 2003 (Faster Gun).
Nou komt het wel vaker voor dat labels bepaalde albums tot in het oneindige proberen uit te melken tot jaren na de releasedatum (Shins, Death Cab For Cutie, Postal Service), maar 3 jaar is toch redelijk extreem.
pi_33109565
quote:
Op woensdag 14 december 2005 22:42 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Klein clubje maar toch wel grappig niet waar? Ik was het eigenlijk vergeten maar was toevallig half drie in de velvet (ik kom daar zelden )
Waar stond je? Ik stond bij de achterste tafel zeg maar, waar de nieuwe cd's liggen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_33109593
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:10 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Waarom moeilijk verkrijgbaar? De plaat is volgens mij eind vorige maand in de gehele Benelux gereleased hoor.
Had hem nog nergens gezien. Maar ik zal eens op zoek gaan. Het debuut uit 2003 was 8e in mijn jaarlijst.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 15 december 2005 @ 19:13:59 #285
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_33109828
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:

[..]

Waar stond je? Ik stond bij de achterste tafel zeg maar, waar de nieuwe cd's liggen.
Ik denk dat jij een bril ophad, een rood shirt/trui en ongeschorenwas? Degene die is als MM had uitgekozen (in de verwachting dat je er zou zijn). Ik stond aan de linkerkant samen met een stel, in het midden, ongeveer bij de letters p-t gok ik :p

Ik heb stiekem met je gedanst
pi_33111190

Nee, dat was ik dan dus niet. Ik had een zwarte jas, baardje en een tas bij me op de vloer.

Stond jij bij dat meisje dan, met dat rodige haar?
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 16 december 2005 @ 02:16:46 #287
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_33123187
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:55 schreef methodmich het volgende:

Nee, dat was ik dan dus niet. Ik had een zwarte jas, baardje en een tas bij me op de vloer.

Stond jij bij dat meisje dan, met dat rodige haar?
Ah, ik was dat wel denk ik, en dan schakel ik meteen door naar mijn tweede keuze, onverwacht welliswaar Aangenaam trouwens
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:02:02 #288
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33126200
Iemand nog suggesties voor de titel van het volgende indietopic?
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:03:14 #289
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33126215
Indiesche rijsttafel?
pi_33131789
Eli, The Indie Boy
Sing Me Spanish Indie
Koninklijk Nederlands Indie Leger

I don't really come from outer space || Last.fm
pi_33133401
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:02 schreef Grobbel het volgende:
It's Indie, Dad
Aldus.
pi_33133523
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:02 schreef Grobbel het volgende:
Bigshadow en methodmich bij Spinvis.
www.thuisuiteten.nl
pi_33133542
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 02:16 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Ah, ik was dat wel denk ik, en dan schakel ik meteen door naar mijn tweede keuze, onverwacht welliswaar Aangenaam trouwens
Onverwacht, maar toch tweede keuze. Dat is verrassend. Moet je toch eens uitleggen.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:26:14 #294
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_33133839
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Onverwacht, maar toch tweede keuze. Dat is verrassend. Moet je toch eens uitleggen.
[insert spooky sound]
Ik wist dat je er zou zijn, ik had iedereen al vermethod-miched Ik dacht echt dat mijn eerste keuze het zou zijn, maar ja, ik wist niks zeker natuurlijk dus ik moest tweede keuzes gaan bepalen. En die moesten achterin staan adhv herkennings signalen vanachter de balie vandaan

Ik ben maar een beetje paranoide
pi_33134038
Ik heb een nieuw topic klaar staan.
Aldus.
pi_33134079
Bij Pinback in de Ekko waren ooit 5 fokkers ofzo aanwezig, daar liep ik ook iedereen te 'ver-grobbelen' , of te 'ver-dr-diablossen', ver-mad_scientisten' noem maar op
Aldus.
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:34:19 #297
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33134090
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:32 schreef Z het volgende:
Ik heb een nieuw topic klaar staan.
Deze is zo goed als vol, dus da's wel makkelijk... misschien even een linkje hier in dit topic zetten Z?
pi_33134137
Robert Pollard over z'n aankomende solo tour:
quote:
Fans should prepare to expect...the expected, as Pollard recently explained to Billboard.com: "I don't think it will be much different than a Guided by Voices show. I don't know how else to do it. It's not going to be me sitting at the piano with a spotlight on me. I'll get drunk, come out and stumble around!"
Aldus.
pi_33134192
Check ook dit stormloop topic:
The Clientele
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')