abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32482481
Acquisitie op suspects en prospects..........

Het is een groot deel van het werk van de gemiddelde Nederlandse account-manager. Sommige haten het, sommigen omarmen het. Er zijn boeken vol en sites doorspekt met informatie over dit onderwerp maar om echt succesvol te zijn moet je een persoonlijke aanpak perfectioneren. Wees flexibel in je aanpak want geen twee bedrijven zijn hetzelfde. Ikzelf stel me als doel niet een verkoop te maken maar een afspraak met de juiset persoon.

Nou vroeg ik mij af; "hoe pakken mijn collega's op Fok! dit aan? "

Ik ben namelijk sinds kort in dienst van een ICT bedrijf dat nog helemaal geen buitendienst heeft. Klanten komen binnen via mond-op-mond en referenties en dat gaat wel goed, maar is te kort. Het bedrijf is top, het is een bedrijf dat maatoplossingen biedt, actief meedenkt en oud-hollandsch goede service biedt. Het aanbod van diensten loopt van computers alleen tot complete netwerken met de meest ingewikkelde configuraties. Ik heb al wat marketingacties opgezet (mailingen) en de respons is er wel maar beperkt. Naast deze mailingen doe ik ook aan koude acquisitie maar of dit goed werkt betwijfel ik steeds meer. Telefonisch loop je ook tegen een muur aan omdat de persoon aan de andere kant afgestompt is. Soms prik je daar wel doorheen met wat creatieve vragen maar ook dit is eerder uitzondering dan regel.

Dus,.... hoe plegen jullie acquisitie en belangrijker, hoe maken jullie afspraken.
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:33:59 #2
74126 Frank79
Life is good!
pi_32482757
tvptje eventjes...
pi_32482776
door www.data-outlet.com te gebruiken
pi_32482838
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:33 schreef Frank79 het volgende:
tvptje eventjes...
Zeker in dit geval kun je wat constructiefs toevoegen, anders gaat de TVP weg.(gebruik de bookmark maar)

Hoe doe jij het?

Zelf: member-get-member is iets waar je ver mee kunt komen. Het is vertrouwd, want je kunt het je dan zeker niet veroorloven fouten te maken.(je kunt er namelijk meerdere klanten mee verliezen)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32483904
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zeker in dit geval kun je wat constructiefs toevoegen, anders gaat de TVP weg.(gebruik de bookmark maar)

Hoe doe jij het?

Zelf: member-get-member is iets waar je ver mee kunt komen. Het is vertrouwd, want je kunt het je dan zeker niet veroorloven fouten te maken.(je kunt er namelijk meerdere klanten mee verliezen)
Bedoel je daarmee je netwerk benutten of is dat een speciaal programma?
pi_32483919
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:34 schreef perfectionist het volgende:
door www.data-outlet.com te gebruiken
Vertel,.. ik zie alleen een login scherm
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:31:30 #7
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_32484052
Ik heb aan beide kanten van het hek gestaan (consulting), en ik moet zeggen dat ik daar redelijk cynisch van ben geworden. Elke keer als ik nu weer de kreten "maatwerk" "service" "oplossing" tegenkom gaat m'n bozo-meter in het rood.
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:33:00 #8
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_32484090
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 17:25 schreef Blapiet het volgende:

[..]

Vertel,.. ik zie alleen een login scherm
CRM pakket; poster kopt de vraag even in en doet en passant zelf even zijn stukje acquisitie
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_32485504
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 17:25 schreef Blapiet het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee je netwerk benutten of is dat een speciaal programma?
Inderdaad je netwerk actief benutten. Referenties vragen
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 23 november 2005 @ 10:46:02 #10
74126 Frank79
Life is good!
pi_32502029
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hoe doe jij het?

Je hebt gelijk, maar ik zat op mijn werk. Nu overigens ook, maar goed. Wilde gisterenavond inhoudelijk reageren.

Zelf heb ik onder meer ervaring met koude acquisitie. Dat is lastig, maar op zich te doen. Ga uit van een lage slagingskans. We hadden gegevens van de KvK. Een selectie laten maken en op basis daarvan een lijst bedrijven. In de eerste geval zorgen voor de juiste persoon en dan binnen een minuut de interesse opwekken. Als het dan al niet is gelukt, dan verdoe je je tijd is mijn ervaring.

Wat ook een hele goede manier was, was ordinair beurzen bezoeken en de stands aanspreken. Veel contacten leggen en een week later telefonisch op terugkomen. Heeft me toen behoorlijk wat afspraken opgeleverd.

Overigens; was toen actief voor een commercieel stagebemiddelingsbureau. Zal verder geen reclame maken!
  woensdag 23 november 2005 @ 14:35:20 #11
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_32507658
Ik denk dat een echt goed aquisiteur zich vooral onderscheid dmv zijn uitgebreide netwerk. En dan niet alleen in zijn eigen niche, maar ook in aangrensende kennisgebieden. Op die manier kun je mensen binnnen je netwerk aan elkaar koppelen. Zorgt vervolgens weer voor een stuk commitment als je ze op een later moment probeer te slijten.
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  woensdag 23 november 2005 @ 17:44:28 #12
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32512998
tvp...ik reageer er morgen op...
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  donderdag 24 november 2005 @ 09:22:46 #13
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32529702
Nah anyway, je moet je marketingacties uitbreiden:

Je bestaande klanten kennen weer andere bedrijven. Samen kunnen jullie wat voor hen doen.

Prospects/suspects bellen en vragen of ze naar informatie, een demo etc. geïnteresseerd zijn.

Lokale krant aanspraken, free publicity. Doe iets interessants. Bel ze op en vraag of ze daar meer over willen weten voor een interview.

Naar beurzen gaan heeft veel zin. Een keer in de week sowieso netwerken.

Do iets anders, apart. Zorg er voor dat je via dat opvalt en in de krant komt. Hou een onderzoek zo nodig...gewoon iets doen om je naam te laten horen...koppel alles zo veel mogelijk naar je website.
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')